Merhaba Arkadaşlar bende motorumun bi videosunu atim ortalık şenlensin
Merhaba Arkadaşlar bende motorumun bi videosunu atim ortalık şenlensin
Bu motoru almak istenlere bir kaç ön bilgi paylaşayım.
1 motor da kesinlikle titreşim yok. Neden derseniz ;
- Mondial motor kullanmayı bu yıl başladım.Yaklaşık bu yıla kadar mondial nedir , o motor alınırmı diye sürekli ön yargı içindeydim.
Taki bu Honda CBR /125 den bu motora geçene kadar. Burda sağlık çok önemli ve hepimiz farkıdayız kı 20-30 km dahi olsa bilek yada bel ağrısı, boyun
ağrısı , kaskı bi zaman sonra kaldıramama gibi nedenler yaşıyorsanız bırakın o motoru kullanmayı..
Bu motora geçtim inanın 300km yolu soğuk ve dağlık kesimden 4saat gibi kısa sürede geldim..
- Ha gelirken yaşadıklarım benim mondial Extreme 150 motor ilk çıkarılan mondialın Cross klasmanı. Motorda 2 tane kronik sıkıntı var;
1'si motorda benzin göstergesi yok. Asgeri bi gösterge yapmışlar. Uzun yolda bi zaman sonra kendini kuşkuda yaratmaya baslıyor .(Tabi bi depo ile 320-330) km yol yaptım . DAha sonra sorun olmaz ama yeni başlangıç için sorun.
2'si motorun deposunu aşırı doldurunca benzin kapak contasından benzin kaçırıyor.
Bu bassetiklerim mondial 150Extream max
önyargısı olan arkadaşlar :D inanın motorda 105km hıza kadar cıkın titresim yok. Sadece 110 km üzerine zorlayınca oluyor oda kesici girdiğinden
boşa zorlamayın .Motor gitmek istiyor onuda belirteyim.
-Gelelim mondialın sonraki cıkardığı enduro 'ya
Arkadaşlar mondial daha sonra 250lilik bi makina yaptı. 250 enduro diye geçiyor .Ben 150'liği aldığım kişi 250 almak için sattığından 2sini de sürme şansım oldu. 250 lik tork fena bişi hızıda aynı. Motor yksek olduğundan rüzgar alır her endur gibi normal bişi. 250 lilik de ne kronik sıkıntı vardı ne de gösterge sorunu. Adamlar led gösterge yapmışlar sizi dolu dolu karşılıyor. Benim motor km de 0.16krş gibi bi mevla yakıyor.
şu an 250 li ise 17krş yakıyor + rodaj bittiğinde ne kadar yapacak düşünemiyorum .
Mondial kronik sıkıntı bilincine girince sonraki cıkarttığı modeller diğerlerine göre daha iyi oluyor . Adamlar hatalarını düzelttim üstüne koyuyurlar.EE sen hiç RX3 den bassetmedin diyenler oldu gibi onuda söyle acıklıyorum
- Rx3 Çin başlayıp, Barcelona dan devam eden ve bunun sonucunda Türkiye ye kadar Gelen Xi. Adamlar bu kadar kötü bi motorla dünya truna cıkmaz sanırım. Makainayı o kadar iyi yapmışlar ve 160kmhıza kadar cıkabiliyor. Ben size şunu itina ile söyleyim. Çin sektörü tutunmak için japon kadar iyi olmasa da eski çin kadar kötü ürün yapmakdan vazgeçti. Orta sınırf ve parasının hakkını alabileceğiniz ürünler yapıyor. Ha hakkısınız daha 3 -5 seneye kadar scooter cup modelleri doluylu. Hepsi bi zamandan sonra dökülüyor ona bura para harcıyordunuz. Enduro clasmanınıda Çinlileler gayet başarılı bunda mondiala güvenebilirsiniz. Ben şahsen tr koşullarında ne bi honda binerim yada bi kwsaki ,Ktm sizde biliyorsunuz en ufak parçası bile bazen sizi aşabiliyor .Ne gerek var al orta sınıf çinli cebine de kar hem. Ben böyle düşünüyorum. Motor bakım ve sürüş de iyiyseniz inanın sizi mahcup etmeyecek bir motor. Ha cocuk sabahtır mondialı oraya burahya koydu toz kondurmadı diyenler olacaktır aranızda elbet. Kardeşim ben onu bunu tartışmak için değil size doğru bilgilerimi tecrübeyle harmanlayarak sunuyorum. rx3 benim ilerde düşündüğüm bir motor. Malum öğrenciyim param yok. Gerçekci yazmak istedim eğer doğru düşünen olursa bana hak verecek olaacaktır. Şimdiden alanlara hayırlı ola , sürenlerede kazasız yol..
Seko Birader, aranınca sonuçtan bizi de haberdar edersin..
Dün sağolsunlar iki defa döndüler. İlkinde standart olarak şikayeti dinleyip servise yönlendirme yapan birisi aradı, aradan beş dakika geçmeden bu sefer biri pazarlama ve satış sorumlusu, diğeri ürün sorumlusu olan iki yetkili aradı. Telefonla konferansa bağlanıp üçümüz konuştuk. Hem bu ürünle ilgili olarak hem de başka modelleri detaylıca görüştük. RX3 gösterge problemi için kendileri de karşılaştırma yapıp çözümü için girişimde bulunacaklarını belirttiler. 2016 modellerde düzeltilmiş olacağını umuyorum.
Bu görüşme esnasında Mondial'in sorunlara ve modellerin teknik detaylarına ne kadar ciddiyetle ve profesyonelce yaklaştığını da anlamış oldum. Zaten modellerinde bariz bir iyiye gidiş vardı, artık kendilerine iyice olumlu bakıyorum. Forumu da takip ediyorlar ama prensip olarak katılmıyorlar onu da belirteyim.
Selam
Bugün 600 km de mavi beyaz bir evo alarak aranıza katıldım. 100 km civarı sürdüm baya keyifli rahat bir motosiklet. racingden sonra ilaç gibi geldi. Sesi gayet iyi. Ayaklık biraz alışkanlık istiyor üzerindeyken açamıyorum. Açınca geri kapanıyor. Bazı kullanıcıların bahsettiği stop etme gibi şeyler olmadı. İlk izlenimlerim gayet olumlu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------
Arkadaşlar dün aldığım motor için trafik sigortası yapmak için acentelerle görüştüm.
Yaş 30
55 plaka
En ucuz 580 TL
Daha uygun fiyatlara yapan arkadaşlar yaptıkları acentelerin iletişim bilgilerini paylaşabilir mi?
Arkadaşlar motorunuzda kaç km desiniz. Motorunuzdan memnun musunuz? Bir sıkıntıniz var mi? Km x sağlamlık bakımından soruyorum. Özellikle turkish39.
Geçen gün Mondial'le yaptığım görüşme sonrası, daha önce test etmiş olduğum fakat bu sefer rodajını bitirmiş ve bakımı yapılmış olan Ali Bey'e ait motoru bir kez daha denedim. Daha önce gördüğüm tutuk hali bir nebze gitmişti. Bana göre motorda iki tane büyük sıkıntı var. Sıkıntı var derken sorun çıkarma anlamında söylemiyorum, insandan insana keyfe keder değişebilecek şeyler. Birincisi motor kısmı, diğeri egsozu. Öncelikle bu motor bloğu bu kadar güzel görüntülü bir motora kesinlikle yakışmıyor. Evet, sorunsuz ve işini görüyor, performansı da güzel ancak sesi ve çalışmasının pancar motorundan farkı yok. Sürekli traktör sesi gibi bir ses ve çok rahatsız edici olmasa da sürekli bir titreşim ve zırıldama var. Rahatsız edici değil derken artçı olarak aldığım 12 yaşındaki kızım arkada titreşiminin çok olduğunu söyledi. Ayaklarda yokmuş ama arkadaki tutamaklar çok titriyor dedi. Gönül isterdi ki zırıldamayan pürüzsüz bir motoru olsun. Zongshen'in yerinde olsam bu bloğunu olduğu gibi çöpe atar baştan tasarlardım. Egsoza gelince bana göre tam bir facia. Bir ara acaba patlak falan mı var diye eğilip dinledim. 6 bin devir sonrası, yokuş yukarı giderken ya da gazın biraz fazla açıldığı yerlerde diyelim, acayip gürültülü çalışıyor. Beni çok rahatsız etti. Aslında motor bloğunun verdiği rahatsızlığın büyük kısmı muhtemelen bu egsozdan kaynaklanıyor. Biraz tok, sessiz ve zırıltısız olsa harika olurdu. Kilometre saati konusuna daha önce değinmiştim. Mudanya yokuşunu çıkarken ve hızım saatte 110 km civarıyken ilerideki bir Uno benimle arayı açıyordu, öğrenci servisleriyle orta şeritte beraber gidiyorduk. Bu kadar hatalı gösteriyor. Ayrıca son hızı da yetersiz buldum. Bence torku falan gayet iyi, arka dişlisi biraz daha ufak olabilirdi.
Özetle ikinci denememde de motor içime sinmedi. İkinci elde 500 km'de motor satanların satma sebeplerinin bunlar olduğunu düşünüyorum. Bahsettiğim konfora yönelik sıkıntıları önemseyenler motoru satıyor, önemsemeyenler kullanıyorlar. Yoksa kesinlikle sorun çıkaracak, yolda bırakacak bir motor değil.
seko bey ben soylediklerinize katilmiyorum ozellikle bu motor blogunun cope atilmasi abarti. yani herkesin kendi gorusu saygi duymak lazim ama benim fikrim sesininde titresimininde gayet makul oldugu yonunde . hatta keske dahada traktor gibi ciksa sesi GS'ler gibi . 1000 km oldu benimki 500 ve 1000 km bakimini kendim yaptim suan icin bir sorunu yok cok sukur umarimda olmaz...
Cree U5 led Mercekli sis farı montajı yaptım sizlerle paylaşmak istedim. 3 modlu çalışmaktadır .İyi seyirler. Yakında birkaç aksesuarın daha videosunu çekicem...
Arkadaşlar yukardaki sorumu tekrar etmek istiyorum. Kac km desiniz? Varmi 30000 leri gören?
Belki sürekli uzun yol yapan vardır. Yinede km si fazla olanlar varsa ve yazarlarsa sevinirim.
rifat kardeş eline sağlık güzel olmuş.gündüz çekilmiş,sislerin montaj yerini gösteren bir foto ve gece karanlık bir ortamda,senin,motor üzerindeyken,durur vaziyette önce normal far ve sonra sisler+far şeklinde fotosunu bekliyoruz.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Dediğim gibi bu konu tercih meselesidir. Ben rahatsız oluyorum, siz olmuyorsunuz. Rahatsızlık veren şey tam olarak titreşim değil ama insan biraz daha pürüzsüz bir çalışma arıyor. Bununki benim sınırımın üzerinde kalıyor. Bundan inip CBF'e geçince yine çok rahat ettim, sakinlğine bayıldım. Bu arada CBF'te çok da üşüdüm, RX3 gerçekten gövdesiyle ve camıyla rüzgarı çok iyi kesiyor.
montajı ve aydınlatma biçimini gösteren videoyu koyucam yakında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------
Henüz 1.560km de olan motorumla hafiften gazlama denemeleri yapmaya çalıştım.Ama uygun yol ve havayı bulamadım henüz.Tam karşımdan rüzgar eserken yapılan bir dene oldu hani kötü hava koşullarında bile gidişi ve yol tutuşu bence gayet yeterli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------
Ayrıca paylaşmış olduğum sis farı ile ilgili çalışma biçimi ve montaj şekli hakında soruları olan arkadaşlar için bir video düzenledim.buyrun iyi seyirler.. YOUTUBE kanalıma abone olursanız sevinirim arkadaşlar
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)