Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Kasım 2015, 15:03
#1561
[SIZE=4]Arkadaşlar Motorumu satıyorum.Motor kapalı yerde yatmaktadır.800 km de daha.Bir kere yağına ve genel ayarlarına baktırdım.Forumda motor hakkında bilgiler mevcut. 0530 2411839 Okan sır Bursa http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-garaj-motoru-saglam-makina-hediye-aksesuarli-235789233/detay/
Reklamlar
-
11 Kasım 2015, 21:36
#1562
100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO
-
11 Kasım 2015, 21:41
#1563
28 kuruş/km bayağı çokmuş... Üzüldüm.. alamayacağız bunu bu yüzden.. galiba..
-
11 Kasım 2015, 21:55
#1564
mitmuallim adlı üyeden alıntı
28 kuruş/km bayağı çokmuş... Üzüldüm.. alamayacağız bunu bu yüzden.. galiba..
sevgili arkadaşım ,
bilmiyorum belki bahsettiğim parçalar (oksijen sensörü ve sibop ayarı) dan sonra yine tüketimimi burada paylaşacağım. hazır fazla yakıyorken de km göstergem 140/ 150 den aşağı düşmüyor Kullanıcı olarak söylüyorum bidaha alacak olsam bu paraya bu kategoride yine bu motoru alırdım...
sevgiler....
100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO
-
11 Kasım 2015, 22:49
#1565
Sevgili gönden takipteyim ve yılda ortalamaa 12.000 km yol yapan, her yere motorla giden biri olrak yakıt tüketimi benim için önem arz ediyor,
bunun için bajajın biriki modeli ile bunun arasında gidip geliyorum.(açıkcası gönlüm bundan ,aklım bajajdan yana ) ama yakıt 4lt/ 100 km yi geçecekse bende bundan vazgeçmek zorunda klacağım.
yaza kadar vaktim var .. mevla bakalım ne eyler ne eylerse güzel eyler .. deyip takipteyim .. vesselam..
-
12 Kasım 2015, 17:15
#1566
oksijen sensörünü değiştirmeden önce benim motorda 5 litrenin üzerinde yakıyordu. şimdi 3.5 litreyi geçmiyor.
-
12 Kasım 2015, 21:38
#1567
odo adlı üyeden alıntı
oksijen sensörünü değiştirmeden önce benim motorda 5 litrenin üzerinde yakıyordu. şimdi 3.5 litreyi geçmiyor.
bu iyi haber.. bu konuda sağlıklı verileri kullanım koşullarıyla yazarsa kullanıcılar fikrimiz daha net olcak inşaallah.. vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
-
13 Kasım 2015, 00:17
#1568
sahteyan adlı üyeden alıntı
[SIZE=4]Arkadaşlar Motorumu satıyorum.Motor kapalı yerde yatmaktadır.800 km de daha.Bir kere yağına ve genel ayarlarına baktırdım.Forumda motor hakkında bilgiler mevcut. 0530 2411839 Okan sır Bursa http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-garaj-motoru-saglam-makina-hediye-aksesuarli-235789233/detay/
ilanın güncel linki : http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-sinifinin-en-guzeli-garaj-motoru-hediyeli-243162315/detay/
-
13 Kasım 2015, 09:51
#1569
odo adlı üyeden alıntı
oksijen sensörünü değiştirmeden önce benim motorda 5 litrenin üzerinde yakıyordu. şimdi 3.5 litreyi geçmiyor.
Sevgili kardeşim inşallah benim motorun yakıtıda düşer. gerçekten çok can sıkıcı bir durum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:48 ----------
mitmuallim adlı üyeden alıntı
bu iyi haber.. bu konuda sağlıklı verileri kullanım koşullarıyla yazarsa kullanıcılar fikrimiz daha net olcak inşaallah.. vesselam..
Sayın arkadaşım, benim motorun eksikleri bir tamamlansın , gerekenleri fazlasıyla burada paylaşacağım.
iyisiyle kötüsüyle tarafsız olarak.
Tekeriniz düz bassın...
100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO
-
13 Kasım 2015, 22:57
#1570
Sayın arkadaşım, benim motorun eksikleri bir tamamlansın , gerekenleri fazlasıyla burada paylaşacağım.
iyisiyle kötüsüyle tarafsız olarak.
Tekeriniz düz bassın...[/QUOTE]
İlgin için teşekkürler sevgili gönden, takipteyim.. Vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
-
18 Kasım 2015, 03:20
#1571
14 aylık bir aradan sonra tekrar motosiklet tutkuma kavuştum.
Öncesinde elimdeki parayla ne alsam diye debelenip durdum. En sonunda, en az 10 kişiden aldığım uyarı ve ikazlara rağmen () bu Çin malı arkadaşa karar verdim.
Bulunduğum şehirden yaklaşık 250km ileride satış yapan 2.el bir RX3 buldum, anlaştık ve aldım.
Satış bitti; Noterden çıktık. Anahtarı aldım, bismillah deyip kontağı açtım (Saat 13.30. Hava kararmadan 250km sonrasındaki eve ulaşmam gerek. Motoru tanımıyorum, yol tutuşu, ivmelenme, virajlar v.s) yallah yola çıktım.
İlk izlenimlerim:
1) Stabil ve konforlu sürüşü, yol tutuşu hoşuma gitti. Gerçekten bir enduro kullanıyormuşum hissi vermesi hoşuma gitti.
2) Oturuş pozisyonu, gidon, ayağın peglerle olan ergonimisi bana bu motorun hakimi benim hissi verdi.
3) Egzosttaki homurtu sanki yüksek cc bir enduro kullandığımı hissettirdi.
4) Evet, km fazla gösteriyor gibi... 120Km'de gittiğimi hiç sanmıyorum. Sanki fazla gösteriyor gibi.
5) Ön diskte hafif bir egzantrik eğrilik var, fren kesik kesik tutuyor. Sorun değil... Halledilebilir.
6) Dikkat çekiyor, heybetli ve üçlü çanta seti ile size gerçekten iyi bir motosiklete biniyor hissi veriyor.
7) Akşam eve gelebildim. Sabah ilk işim etraflıca bir incelemek oldu. Bana eğreti gelen kalitesiz, dandik bir Çinli hissi vermedi.
48 saattir kullanıyorum; yaklaşık 400km yol yaptım. Özellikle 250Km şehirler arası yaptığım yol tadından yenmedi, çok keyf aldım.
Lay lay lom gidiyor... Gerçekten bir enduro üzerinde oturuyorum hissi verdi. Zaman ve km ne gösterir bilemem, ama şu an iyiki almışım ben bu Çin'liyi dedirtti.
Mondial/Zongshen ikilisi Türkiye pazarında, orta sıklet ama bu cc'de boşluğu dolduracak ihtiyacı tetikledi bence. Ürünün ve markanın arkasında durabilirlerse ve tüketicide oluşan üretim menşei'nin kilidini kırabilirlerse bence bu işi tuttururlar. Baksanıza Suzuki pazardaki bu boşluğu Çinlinin doldurmasından rahatsız oldu... Aynı cc'de enduro üretmeye karar verdiler.
Mondiali sevmem, Çinlinin kalitesizliğini bize kakalamasını da sevmem. Ama bu motoru sevdim.
-
18 Kasım 2015, 09:22
#1572
Öncelikle hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Eğer ölçtüyseniz yakıtı soracaktım. Sadece 250 km'lik yolda ne yaktı? Yani lt/100km cinsinden. Bir de burada bahsedilen istop etme vb. türü sorunlar yaşadınız mı 250 km'yi katederken. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
18 Kasım 2015, 10:45
#1573
Teşekkürler Naci63,
Doğru ölçebildiysem eğer (son 190km kala aklıma geldi)Depoyu doldurdum. Ulaştığımda tekrar doldurdum: 34TL.
100-120km hızlarda sanırım 100km'de 4Lt civarı. Rakım, iniş-çıkışlar ve rüzgarlı yol koşullarından bunu pek ölçüt alamadım.
Stop etme gibi sorunlar hiç olmadı. Asıl dünden itibaren şehir içi kullanıma başladım manevra kabiliyeti ve diğer hususlarda daha ayrıntılı bilgi sahibi olduğumda paylaşabilirim. Benim gibi ikilem yaşayan arkadaşlara ışık olur belki.
-
18 Kasım 2015, 12:45
#1574
Bu motoru bende ilk zamanlar takip ettim ulkeye girisini satisini bekledik sonra fiyat şoku yasadik ama yine de alinir dedik bu sefer neyin ne oldugunu bilmeden alirsak sorun olur dedim..
Aylardir yazilani cizileni takip ederim. Bazilari olumsuz konusuyor bazilari olumlu konusuyor.. tabi her mal sahibinin bildigi kadar degeri vardir.
Bakalim yeni modellerde iyilestirme olmus diye yazildi ama bunu gelince gorecegiz. Eger subattaki fuarda kucuk cc yeni enduro gelmezse rx3 modelini alabilirim. Hayirlisi artik.
-
19 Kasım 2015, 02:23
#1575
Orta sehpa nasıl temin edebiliriz veya muadili ne uydurabiliriz bilgisi olan arkadaşlar var mı?
Bir diğer ilgimi çeken ise Mondial'in sitesinde, RX3 için teknik verilerde silindirin seramik kaplı olduğu yazılıyor...
Doğrumu diyeceğim ama laf olsun diye yazılmamış sanırım...
-
22 Kasım 2015, 02:13
#1576
Kimse bir şeyler yazmıyor... Meydanı boş bulmuşken biraz klavyeye oturayım bari.
Motosikleti 2475km'de satın aldım. Şu an 3000km'yi geçti. 6 gün oldu alalı.
Şehir içinde dolanıp duruyorum, manevra kabiliyeti, ivmelenme, sürüş ergonomisi gibi şeyleri test ediyorum.
İzlenimlerim: Kilosuna göre hantal sayılmaz. İvmelenmesi ve kıvraklığı tatmin edici geldi bana. Şehir için dur/kalk veya manevra kabiliyeti de tatmin edici. Ergonomisi, yol tutuşu ve istikrarlı stabil sürüşü de iyi. Çinli olduğunu bilerek almama rağmen bu kadar + beklemiyordum açıkçası. Şase kaynağından kullanılan vidalara kadar baktığımda sanki ortalamanın biraz üzeri gibi.
Daha önce Honda, Kawasaki gibi motosikletler de kullanan biri olarak özetle bu paraya bu motosiklet bence normal, en azından benim beklentilerimi şimdilik rahatlıkla karşılıyor. İleride bu Çinli ile birlikteliğimiz ne olur bilemem.
satın aldıktan ve biraz sürüş deneyiminden sonra farkettim ki, forumda yazılar bazı sorunlar benim aldığım motosiklette de var. Ertesi gün servise gittim. Durumu izah ettim ve hemen garantiden parça talep edildi. İlgilenildi, sorunun çözümü için çaba harcandı. Açıkçası servise giderken çözüm odaklı bir hizmet göreceğim hiç aklıma gelmedi. Önceki marka motosikletimin servisi gibi takozluk yapmadı.
Dahası ve beni şaşırtan gelişme ise Mondial Müşteri Hizmetlerine mail attım; genel görüşümü beyan eden türden. Gece saat 23.00 gibiydi. Ertesi gün öğle üzeri Mondial Müşteri Hizmetlerinden aradılar: Memnuniyetimi veya memnuniyetsizliğimi sordular, servis ile bir sorun yaşayıp yaşamadığımı, varsa servis hizmetini eksiksiz alıp almadığım gibi sorular...
Vay bee, hiç beklemiyordum açıkçası. Aslında olması gereken şeydi ama biz, motosiklet tüketicilerinin pek alışık olmadığı bir durumdu bu. Hoşuma gitti; Çinli algısını Mondial'in "markamızın arkasındayız" türünden yaklaşımı hoşuma gitti.
Forumdaki 79 sayfanın en çok şikayet edilen konusu bu değil miydi: Mondial'in ürünün arkasında durup durmayacağı.
Kanuni için de aynı şeyler yazılıp söylendi. Oysa Bajaj Pulsar'ın arkasında durmaya nasıl çabaladığını forumlardan okuyoruz.
Demekki ben dahil ön yargımızı kırmamız, biraz şans tanımamız gerekiyormuş.
Biz bu motosikleti alarak 10.000TL civarı para yatırıyoruz. Oysa şirket yüzbinlerce belki milyon TL yatırım yapıyor.
Şimdi tüketiciyi üzdüklerinde biz mi kaybederiz yoksa ithalatçı/üretici mi?
Son olarak bu motosiklet pahalı gibi görünüyor. Doğru. Mondial'in önceki ürünlerine kıyasla bu motosiklet tüketicinin reel satınalma gücüne göre fiyatı hayli yüksek gibi. Oysa faturaya baktığımızda ÖTV/KDV oranını çıktığınızda Rusya, Doğu Avrupa ve Amerika'daki Dolar cinsinden satış rakamını TL'ye çevirdiğinizde fiyatlar neredeyse aynı.
Kullandığım hiçbir motosikletin marka fanatikliğini yapmadım. Japon saplantımda yok. Bütçeme, beğenime ve dahası beklentilerime hangisi uyuyorsa hep onu satın aldım. Hepsine de keyifle bindim. Hiçbirinde, tüketici olarak ciddi bir sorun yaşamadım. Umarım bu Çinli'de de sorun yaşamam, keyifle ve sağlıkla binerim.
Herkesin tekeri düz bassın.
-
23 Kasım 2015, 03:22
#1577
Zuzuuw,
Mondial'in bana dönüş yapması y.parça ile ilgili değil.
Kaldı ki, garantiden talep edilen y.parçanın daha onaylanıp onaylanmadığı da belli değil.
Servis "Her garantiden istediğimiz parça gelmeyebiliyor." dedi.
Öte yandan Y.Parça Şase numarasına göre isteniyor. İsme göre değil. Motosikletin şase numarası adıma değil, fatura sahibinin üzerine kayıtlı.
Özetle Maili, bu forumdaki genel şikayet edilen hususlar üzerine yazdım. Ve bu yazdıklarım üzerine beni aradılar.
Sadece bunu belirtmek istedim.
-
26 Kasım 2015, 13:55
#1578
Öncelikle Hak_anm birader, motorun hayırlı olsun, Allah beladan korusun. 4 bin tl lik kanuni gt 170 im var. Burada birisi de sizin motorunuzdan satıyor. 650 km.de ve 9200 tl den aşağı vermiyor. Almaya bir tık'lık mesafem kaldı. Tereddüdüm acaba bazıları bu tarz motorları zevkle alırlar da daha 1000 km dolmadan niçin satarlar..İhtiyaç'tan demeleri bana çok ikna edici gelmiyor. Sizce 2.el için bu rakam nasıl? 8' e alsaydı hiç düşünmeyecektim..
-
26 Kasım 2015, 19:33
#1579
Samimi 46
Öncelikle iyi dileklerin için teşekkür ederim.
Ben 2.el aldım; 2.450km'de. Özellikle 2.el aradım.
Her ne kadar katalogtaki sıfır fiyatı 11.400TL dense de (hala 10.400TL'den satanlar var) bence henüz o para etmez. Yollarda dolaşıp önce kendini kanıtlaması gerek. Mondialin son kullanıcı üzerinde ürünün hep arkasında durduğunu hissettirmesi gerek. (Tecrübeyle sabittir: Mondial arkasında duruyor. Talebinizde haklıysanız hemen çözüm üretiyor, sizi üzmüyor. Beni hiç üzmediler)
Mekanik veya kalite olarak 11.400TL eder mi? Bence eder. Öncelikle tarzınızın veya beklentinizin bu segment olup olmadığına karar vermelisiniz bence.
Sıfır alıp, biraz binip satanların (sanırım) çoğu beklentilerini sağlıklı belirleyemediklerinden olduğunu düşünüyorum.
Ben de sizin gibi: Madem iyi bir motor neden insanlar alıp 1-2 bin km'de neden hemen satıyor diye düşünmüş ve biraz tereddüt yaşamıştım.
Sonra: Bana ne, kim ne için satıyorsa satsın. Benim beklentime ve tarzıma uyan bir motosiklet dedim ve aldım.
Bu enduro bir motosiklet; hala asfaltta hız denemesi yapıp yavaş mı gidiyor ne diyenler var. Bu 163Kg, son hız 120 deniyor ama fazlasını yapan var ve aslında yurtdışı verilerinde 84 mil (kabaca 135km) yazıyor. 6 vites ve vites aralığı kısa değil. Şehir içi kullanımda gayet kıvrak ve ivmelenmesi beni tatmin etti. Ama manevra kabiliyeti Commuter gibi değil. Dedim ya Enduro bu. Asfalt ve asfalt dışı kullanma amacım olduğu ve 250cc segmentinde sadece bu markanın motosikleti olduğu için beni cezbetti. Gerek servis, gerek Mondial'in yaklaşımı beni tatmin etti.
Bence 2.el 8500TL şimdilik ideal bir rakam. Belki en fazla 8750TL.
İlk parti alanlar 9.400TL'den aldılar. Satıştakilerin çoğu da 1.parti olanlar sanırım.
Bizde 2.el satanların çoğu plaka ve vergi masraflarını da fiyata ekliyorlar. Ekleyenlerin çoğu da satamadan bekliyor. Gerçekten ihtiyacı olan (bana denk geldiği gibi) fiyatı makul ve akılcı tutuyor. Ben, bence ideal bir 2.el fiyatına aldım. Ki, sis farları, tankped, çakar stop, daha kullanışlı komple üçlü çanta seti, yüksek tur camı ve xenon far da dahil üstelik.
Son olarak: Bence motosiklet nasıl acaba, iyi de niye satıyorlar o zaman diye düşünmeyin.
Ve, dahada önemlisi gerçekten bu sizin tarzınız mı? önce ona karar verin.
Umarım gönlünüzden geçen ve bütçenize uygun bir motosiklete sahip olursunuz. Önemli olan beğenmeniz.
-
26 Kasım 2015, 20:38
#1580
Arkadaşlar motorun biraz fotoğraflarını siteye yükleyin bizlerin gözleri şenlensin.
Özellikle motorda değişiklik yapanlar da atsın. (çanta, sis farı, aksesuar vs.)
Tekeriniz düz bassın.
BİZ; KANINI VE CANINI BU VATAN İÇİN FEDA EDENLER VE GÖZÜ YAŞLI ANALAR İÇİN SAVAŞIRIZ...!
"AKINCILAR..."
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)