Değerli RX3 Evo kullanıcıları ve meraklıları öncelikle selamlar.
Foruma üye olmadan 3 gün içinde konuyu ve tüm mesajları okuyarak az önce bitirdim. Katkıda ve paylaşımda bulunan herkese teşekkür ederim.
Ben de artık aranızdayım ama şimdilik sadece bir takipçi olarak. Henüz ehliyetim bile yok ama bugün evrakları hazırladım, bir kaç gün içinde kurs başvurumu yapacağım.
Bu motoru görmeden önce başlangıç motoru olarak CBF150 almaya karar vermiştim ve hala daha kararımdan dönmüş değilim. Ama acabalarım çok güçlendi. Listeye RX3 Evo da eklendi.
Bu motorla başlayıp düşürürsem için kıyılır diye bunu 2. motor olarak da düşünüyorum.
Neyse daha çok yolumuz var, ama takipteyim.
Klasik cümleyle bitirelim: Tekeriniz düz bassın...
Son viteste hangi devirlerde 100-110-120 km yapıyor?
Bide detaylı yakıt hesabı yapan varmıdır bilmiyorum ama sürat bandı yakıt seviyesi okuyanları baya aydınlatıcaktır.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
Arkadas uzun zamandir motorsiklet arayisi icindeydim arabayi hanima devredip kendime bir tane motorsiklet almak istiyorum ve iki model ve iki tarz arasinda kararsiz kalmistim ya hyosung gv250 alacaktim yada mondial rx3i evo iki aracinda sifirini almayi dusunuyorum ve sonunda mondial de karar kildim simdi japondan sasma diyen arkadaslar olacaktir iillaki o alternatifide dusundum ama yuksek km lerde eski model bi motorsiklet almaktansa sifir bu tarz bisey almaya karar verdim nedenide uzun yillar binmeyi dusunuyor olmamdan kaynakli sizinde fikirlerinizi almak istiyorum aslinda bu baslik altinda yazilanlarin cogunu okudum sizce sifir olarak mondialin bu motorunu almak ne kadar mantikli tarz olarak kesinlikle enduro olmasi lazim yuksek suratlerle kesinlikle isim yok otobanda normal hizlarda gitmek benim icin yeterli keyifli bir sekilde yolun keyfini cikartarak motor kullanmayi tercih ederim.Birde suanda kafami kurcalayan diger bir konu ise yedek parca atiyorum 3-4 sene sonrada olsa bu motorda yedek parca yada servis sikintisi cekermiyim.Kullanan arkadaslarin guncel yorumlarida benim icin cok onemli simdeden tesekkur ediyorum herkese.
Sadece Mondial değil,bütün firmalar kanunen 10 yıl yedek parça tedariği yapmak zorundadır.Şu anda üretimde olmayan mondialin parçalarını bulabiliyorsunuz.Eğer gerçekten beklentilerini karşılıyorsa ve kısa süreli ticari (al-sat) için almayacaksan bence çok düşünme.Zaten ülkemizde ikinci el çok yanlış anlaşılmış.Motosiklet olsun,araba olsun bi kaç sene önce 10 yıllık araçlara hurda gözülye bakılırken şu an fahiş fiyatlara alınıp satılıyor.Bilhassa şahinler,ikinci on yaşını doldurmuş ama hala temiz,bakımlı diye ibareler zırvalanıyor ve 10bin lira üstü...Japon motosikletlere gelirsek,Türk insanı bir malı pahalıya alırsa gözü gibi bakar.Başka söze gerek yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------
Merhaba,
Bismillah diyor ve tanıtım mesajından sonra bir konuya ilk mesajımı yazıyorum.
Bu motoru yeni başlayan birine tavsiye eder misiniz ? yeni başlayan derken vitesli motor kullanıyorum ama tabi çok akan bir trafiğe çıkmışlığım yok. Motor ile öyle aman aman hız yapacağımıda sanmıyorum, genelde hız kurallarına uyan birisiyim ve ayrıca A noktasından B noktasına en kısa zamanda değil tek parça ve keyif alarak gitmek benim için daha önemli.
Hayırlısı diyelim.Az da olsa tecrübe illâ lâzım.Bu motor cüsse olarakta yabana atılacak bi motosiklet değil.Hız konusuna gelirsek,hangi motosikleti alırsanız alın sınırları illâ zorlayacaksınız.Sınırları zorlarken tecrübeli olarak zorlamak ile bilinçsiz olarak zorlamak arasında çok fark var.Bilinçsiz olarak zorladığınızda her seferinde daha çok cesaretleneceksiniz.Eğer alırsanız bir süre artçı almamanızı öneririm.Panik fren çalışmanızı,yokuşlarda dur kalk çalışmanızı vs. ondan sonra trafiğe çıkmanızı öneririm.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
Tavsiye ve verdiğiniz bilgi için teşekkürler Emre bey. Evo 3 ile birlikte düşündüğüm bir diğer motor'da Yamaha MT-125, yani anlayacağınız benim tarzım biraz daha Enduro, Naked ve Sport Touring üçgeninde. Vermiş olduğunuz bilgi ışında şunu diyebilir miyiz yani en azından kendi adımada olsa, 125cc ile başlamak, bir veya iki yaz sezonu sonrası ve o zamanki sürüş becerilerim doğrultusunda 250 ve üzeri cc'lere çıkmakta yarar var ? tabi birde denizli'de sürüş teknikleri eğitimi veren bir yer bulabilirsem ( henüz araştırmadım ) yazın güzelde bir eğitim aldıktan sonra yüksek cc'lere kesinlikle çıkmak istiyorum.
Motosiklet zevk işidir.22 yılı geçti kullanıyorum.Ancak halâ çok tecrübeliyim,usta şöförüm diyemiyorum.Zamanla kendini usta zanneden zibidiler yüzünden daha da ürker oldum.Her yerden bir şey fırlıyor,görse de görmemezlikten geliyor,bilhassa motosiklet sürücülerinin sağımdan geçmeleri...
İnşallah zamanla istediğiniz motosikleti alırsınız.Ancak trafikte bir sürü dingil olduğunu asla unutmayın ve ona göre kullanın.Hakkınızda hayırlısı olsun.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
BENDE KATILDIM ARANIZA GAYET MEMNUNUM BU FORUMUN COK FAYDASINI GORDUM TAKIBE DEVAM
Arkadaslar ben bu motoru dusunurken zaten ikinci elinde zarar edermiyim falan diye hic dusunmedim cunku uzun yillar binmeyi dusunuyorum bu nedenle ileride satsam bile ki bu cok uzun bir sure olacak zaten mecbur zarar edeceksin bu motorun sifirini almayi dusunuyorum ki en basindan beri ne oldugunu bileyim aracin, sonucta uzun yillar kullanacaginiz simdi alsan bunu ileride bana yetmiyor diyip satacaksin diyenler olabilir bu konudada soyle dusunuyorum kesinlikle surat ile bi sikintim yok cunku hiz yapmayi sevmiyorum zaten benim amacim yolun keyfini cikartarak surmek bu nedenle 250 cc bi motor benm isimi cok rahat gorecektir benim burada kafami kurcalayan kilit kisim yedek parca konusu o konuda da arkadaslar fikirlerini soylemis zaten hepsine tesekkur ediyorum amacim bu motorun sifirini en kisa zamanda almak ins hayirlisi olsun diyelim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------
Bu arada yarinda direksiyon sinavi var ins alnimizin akiyla cikariz bu isin icinden de
Merhaba arkadaşlar,
3 aydır rx3 kullanıcısıyım, lastiklerden pek memnun değilim. Yol tutuşu iyi önerebileceğiniz bir asfalt lastiği modeli var mı?
Cok sukur 3 ay bekledikten sonra ve 2 defa fabrikadan usta gelmesiyle sorunu çözüldü. Ilk mars dislisi ve birkac elektronik parca değiştirildi. Ama hala kendi kendine stop ediyor onun sebebi olarak oksijen sensöru olduğunu söylediler yenisiyle değişiklik yaptilar ama yine devam ediyor simdi daha iyi bir sensor yollayacaklarmis bekliyorum. Geçmiş olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------
Stop etme problemi çözüldü mu ?
sayın arkadaşlar ben bu motoru yakından inceledim acayip hoşuma gitti
ciddi ciddi almayı düşünüyorum fakat gıcık bir huyum var
eğer satıcı bir malı çok çok överse direk oradan kaçıyorum
bunun da satıcısı bayağı övdü ben de acayip kıllandım
kullanıcı olan arkadaşlardan rica ediyorum
size göre iyi ve kötü olan yönlerini objektif olarak yazabilir misiniz?
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Merhaba arkadaşlar,
Hiç biriniz arka çantayı beğenmemişsiniz galiba, ben de kendi motoruma o boyutlarda birşey arıyorum.
Satmayı düşünen var mıdır?
Motorum cross, kocaman birşey yerine alet edevat edevat biraz da fazladan birşey koymak için istiyorum. Zira zaten kaskımı çantada tutmayı düşünmüyorum.
Kış geldi buralar hep sessizlikle doldu
Bu motorun akibetini çok merak ediyorum. Keşke japonlarda getirse şöyle bir şey.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)