Ne adamsınız ya,
Önce şunun farkına varın. Hyundai marka araca yeterli servis desteği verilmezse, kıyarsın paraya, ararsın koreyi müşteri hizmetlerini, anında senden detaylı bilgileri alırlar ve ertesi gün yaşadığın şehirdeki hyundai servisi seni geri arar. Bu süreçte koreden de seni ararlar, durum ne oldu diye sorarlar. Çünkü Türkiyede satılan hyundai araçlar o firmanın, firmadan kaynaklı ve ölümle sonuçlanacak olayların yer alacağı dava sonucu adamlar avuçlayabilirler, ayrıca burada fabrikaları var.
Zongshen ile mondial ise tamamen iki ayrı firma. Sen mondiali gidip zongshene şikayet edemezsin, etsen bile zongshen mondiale posta koyamaz. Elindeki motoru satmak zorunda çünkü. Zongshen üretir, mondiale satar, parayı aldığı an motor ile işi biter. Sadece arge çerçevesince geri dönüşlere yönelik geliştirme yaparsa yapar. Mondialin türkiyedeki servisi, satış politikası bilmem hangi firmanın müdürünün tutumu zongshenin zerre
umrunda (buraya başka kelime gelecek) olmaz. Yada zonshen, mondial bu işi yapamıyor diyip, başkası ile anlaşamaz. Ama hyundai kendi itibarını korumak için gerekirse distribütöre selam çekebilir.
proje firması işverene rest çekebilir mi ? Ali inşaat otoban yaparken karayolları genel müdürlüğüne rest çekebilir mi? veli inşaat baraj yaparken Devlet su işlerine rest çekebilir mi ?
Zongshen mondiale ağzını dahi açamaz
Bu iki ayrımı yapmanız lazım.
Kimse yoğurdum ekşi demez, 110 ile giden motor 135 gösteriyor, sorsan mühendsiler tek tek kontrol ediyormuş.