Bence gayet samimi yazmış arkadaş.
Tamam o vida gevşiyorda ne ye ne kadar veriyoruz ona bir bakmamız lazım mondialin bu motoru kesinlikle 10.450 etmez ben kesinlikle vermem inazuma ilk çıktı 9.845 tl cbr250 8.810 tl ilk çıktığı zamanki fiyatları ve ötv kdv dahil şimdi dahada pahalılar 14 bin tl şuan ve edermi etmez 250cc olunca ne oluyor anlamıyorum niye bu kadar pahalı ki ne kadarcık motor bu yüksek fiyatlara karşın bir dur demek lazım ihtiyaç dışı bence alınmamalı artık mondial bile bu kadar edcekse bu işin suyu çıktı resmen saçmalık sen mondialsin kafana göre fiyat çekmessin ve buna diğerleride dahil.
https://www.youtube.com/watch?v=nlVRaOuNqpE sjcam ile cekmiştim bunu
Reklam olsa nee olmasa ne... Ayberk bey gayet samimi bir yazı Yazmış.... Belliki takip ettiği bir forum burası ve kapsamlı, o da motorunu alır almaz kaydolup mesaj atmış o keyifle... Ne var bunda....Her toplulukta çıkıyor bir tane.... Sen çok zekisin yeme, biz yedik ok.....
Motoruyla fotoğraf bile koymuş adam yeni kaydolmuş diye hemen reklam diye yaftalıyolar, ayıpladım doğrusu.
Aslında mesela tek silindirli ile 2 silindirlinin motor kısmının maliyetleri çok farklıdır ama örneğin 2 silindirli 250 cc ile 2 silindirli 500 cc'nin farkının çok olmaması gerekir. Zaten yurtdışında fiyatlar arasında 1000 - 2000 €'luk farklar oluyor. Adam 1000 € farkla bir büyüğünü alabilecekken gidip kendine yeteni alıyor. Çok farklı kafa yapıları var. Bizde ise bir de işin içine hacime göre vergiler girdiğinden böyle uçurumlar oluşuyor. Bir de tabi döviz kurlarının yükselmesini de hesana katmak lazım. Inazuma ilk çıktığında $ ne kadardı, şimdi ne kadar ? Tabi 2 silindirli Inazuma'nın tek silindirli CBR250'den ucuz olmasının da açıklaması yok. Aslında maliyetler falan hikaye, bunların tümü fiyat politikalarıyla belirleniyor. Yoksa konu kar etmek değil, arada birileri anormal kar ediyorlar. Otomobil fabrikasında çalıştığım için araç maliyetlerini az çok bilirim, CBR250'nin fabrikaya maliyeti en fazla 1000 - 1200 € ya vardır ya yoktur. Bu arada otomobil üretiminde fabrikanın kar marjı % 3 - 4 kadardır. CBR250'nin Inazuma'dan fazlalığı olan o giydirmelerinin (karenaj) fabrikaya gelişi 100 €'yu geçmez. KTM firması Bajaj gelince nasıl bir anda kampanya üzerine kampanya yapmaya başladı ? Çünkü aynı Duke 390'ı Hindistan'da 8000 TL'ye satıyor, Duke 200'ü 6000 TL'ye... Yani gerçekte çok büyük hareket imkanları var fakat bizim distribütörler artık bizim memleketin ekonomik durumunu üreticilere nasıl yansıtıyorlarsa adamlar fiyatları Avrupa seviyesinde tutmakta sakınca görmüyorlar. Tabi memleketimin yüksek vergilerini de unutmamak lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:18 ----------
RX3 için şunu da ilave edeyim: O kadar etmez diyorsunuz da motorda Delphi enjeksiyon var, su soğutması var, Siemens elektronik gösterge var, ayarlanabilir amortisörler var. Çantalar işe yaramasa da hazır geliyor. Yani var oğlu var. Bu olanların tümü de fonksiyonlarını eksiksiz, sorunsuz yapıyorlar. O montaj hatası kaynaklı fren çıkmasını saymıyorum. Normalde civata kendiliğinden gevşemez, sıkma torkunda sıkılmadıysa veya anormal titreşim varsa gevşer. Bunların tümünün bir maliyeti var ve bu maliyet de Çin malı diye Japonunkinin yarısı olmuyor. Delphi o enjeksiyon sistemini Zongshen'e Çinli karbüratörü fiyatına vermiyordur herhalde değil mi ? Bir şu var, millet zannediyor ki adam bir motoru kopyalamak istediğinde fotokopi makinasında kopyalıyor. Aslında yıllarca Japonlar da bunun biraz daha yükseği maliyetle motor üretip, Japon olduklarından 10 katı fazlasına sattılar. Sonra Çinliler çıktı kalitesiz kopyayla falan tutunmaya çalıştılar. Japonlar bunları sallamadı, müşteriler de ucuz diye Çinlileri almaya başladı. Sonra motorlar dökülüp şikayetler artınca ufaktan Çinliler de kendilerini geliştirmeye başladı. Aslında onlar her zaman motorları geliştiriyorlardı ama o ilk çıkardıkları döküntüleri kendilerine kaynak sağlamak için kullandılar. Bu arada bu kadarını bile biz ülke olarak yapamıyoruz onu da bir kenara not edin. Yukarıda yazdığım gibi, Iphone kopyalamak, motosiklet kopyalamak fotokopi makinasıyla olmuyor. Teknoloji ve mühendislik gerektiriyor. Sen bizim çok bildiğini sanan telefon tamircilerimize hayatlarında hiç görmedikleri bir telefonu ver de bir kopyalasınlar bakalım. Neyse, bu noktada bizim acı tecrübelerden ders almakla çok övünen ama ne ders alacağını tam bilemeyen insanlarımız "Çin motorundan bir cacık olmaz" diyerek bunu kenara yazdılar. O zamandan beri bu arkadaşların mesnetsiz eleştiri yorumlarını okumaya devam ediyoruz. Oysa herkes gibi Çinliler de öğreniyor ve ilerliyorlar, bir tek ülke olarak biz ilerlemiyoruz. O yüzden aslında böyle düşünenleri çok eleştirmemek lazım.
Devam edeyim; Çin motorlarındaki gelişmeler nelerdi ? Öncelikle ilk çıkanlarda güneşte solma, aşırı paslanma gibi sıkıntılar vardı, bunları hallettiler. Balansörsüz motorla pas biraraya gelince egsoz kopmaları falan görüldü. Arkasından da balansörlü modeller gelmeye başladı. Aslında bunlar belki hep vardı da bizim parası olan ama gram teknik bilgisi ve teknik zekası olmayan girişimcilerimiz, sonunu düşünmeden gidip en ucuz modelleri aldılar ve %500 karla sattılar. Bunların ardından 2009 yılında Mondial ilk eli yüzü düzgün modeller olan MCX150, MR150 ve MH125'i getirdi ve Çin motorlarının kalite olarak çıkışı aslında tam burada başladı. Hala o motorlar sorunsuz geziyorlar. Bundan sonraki adımları elektronik göstergeler, gazlı amortisörler, kopyalamadan, sıfırdan tasarlanmış motorlar, ters amortisörler, su soğutma sistemleri ve en son enjeksiyon oldu. Bundan sonraki adım da muhtemelen ABS olacaktır. Bu kadar gelişme ve pahalı ekipman sonrası maliyetler de ister istemez yükselmeye başladı. Siz belki CBF donanımında, işinizi görecek bir motosikleti en kalitesiz malzemelerle üretip CBF'in üçte biri fiyata satabilirsiniz ama bunu radyatörlü, enjeksiyonlu bir motorda yapamazsınız. Belirli bir kaliteyi tutturmak zorundasınız yoksa o motor 1000 km bile yürümez. Keza 600 cc bir motor yapıyorsanız, o kadar güçle ortadan ikiye ayrılmaması, zincirinin kopmaması, motorunun patlamaması için sağlam yapmak zorundasınızdır. Sağlam yapınca da maliyetler artar. Artık bunu kafanızın bir kenarına yazın. Çin usulü ABS, enjeksiyon sistemi olmaz, olacaksa ya tam olur ya hiç olmaz. Siz gidip sanayide tornacıda enjektör yaptırsanız çalışır mı zannediyorsunuz ? Bunun bir prosesi, bir maliyeti var. Kalite yükseldikçe maliyet de yükselecektir. Siz uyduruk Çin malını ucuza mı almak istiyorsunuz yoksa kaliteli bir Çin motorunu biraz daha pahalıya mı ona karar verin. Kaliteli olanı eski fiyattan istiyorsanız öyle bir dünya yok. Eğer eski Çin motorları ile yeniler arasındaki farkı göremiyorsanız da bırakın bu işleri...
Şu anda mükemmeller mi ? Tabi ki değiller, bir çok eksikleri hala var ama artık alınca lanet okumuyorsunuz güzel güzel geziyorsunuz. Fyatları da evet biraz daha düşük olsa daha iyi olur. Bu arada yukarıda saydığım ilerlemelere rağmen halen talep doğrultusunda uyduruk bazı cub modeller, CG'ler, köylü modelleri gelmeye devam etmektedir, onları konu dışında tutuyorum.
Mondial'in kötü imajı neticesiyle Zongshen firmasına mail attım. Yurtdışında satılan diğer markalarla Mondial'in Türkiye'ye getirdiği model arasında farklılık varmı diye. Malum Çin'de aynı fabrikada aynı ürünün hem kalitelisi hem de ucuzu üretilebilmekte ve ülkemizdeki firmaların satış politikası genel olarak ucuzu getir pahalıya sat, fahiş kar elde et olduğundan (genel olarak bahsettim bu sınıfa girmeyenleri tenzih ederim) aklımda oluşan soruları yönelttim.
Mail trafiği şöyle;
"Hello dear authorized,
Here (Turkey) is a company, that is called "Mondial", and it is selling your RX3 model motorcycle. I searched some inform about it on net and i've seen it's sold on Russia and USA with different names (Minsk, CSC etc.). I just want to know "is there any difference among USA's, Russia's, China's and Turkey's models?". Are they exactly the same? Because i suspect Mondial Company brings the cheapest version if you have different versions (most quality, poor qualty, etc.). Please reply my message because i want to buy one of this. Thank you.
Regards,
Engin Tokar"
Türkçesi:
Merhaba sayın yetkili,
Türkiye'de Mondial isimli şirket sizin RX3 model motorunuzu satıyor. İnternette bu model hakkında araştırma yaptım ve Rusya ve ABD'de farklı isimlerde satıldığını gördüm. Türkiye'de satılan modelle ABD, Rusya ve Çinde'ki modeller arasında herhangi bir farklılık var mı? Eğer kaliteli ve düşük kaliteli modeller üretiyorsanız Mondial'in en ucuz, en düşük kaliteli versiyonunu getirdiğinden kuşkulanıyorum. Lütfen mesajımı cevaplayın çünkü bu modelden almak istiyorum. Teşekkürler.
İyi dileklerimle,
Engin Tokar
Gelen cevap:
"Hello, dear.
Thanks for your email and thanks for your support for our products.
I am surprised when I received your email. Could you please inform me what makes you have the preconception that"Mondial Company brings the cheapest version" of RX3? And I believe you are totally wrong.
First of all, for the products manufactured in Zongshen are according to the same standard with best quality. And the engine and chassis of RX3 are the same even for different markets or different countries.
Secondly, Our factory takes strict control on the quality of the RX3. Our engineers check the models one by one before sending them, which is 100% inspection of all the models. And Mondial company also did the same inspection for all the models before sending them in Chongqing and after their arrival in Turkey. Both our company and Mondial company want to bring the best model with the best quality to the market.
Thirdly, you can also check the comments of RX3 on internet. More and more end customers buy this model and share their stories on line. People love it because it is best model with the best quality.
So, our suggestion is -- do not waste your time. And just go to the Mondial dealers' shop and have a try with RX3. Then, you will find a new start and enjoy a new life with RX3!
Thanks and best regards,
CHONGQING ZONGSHEN GROUP I/E CORP."
Türkçesi:
Merhaba,
Emailiniz ve ürünlerimiz hakkında desteğiniz için teşekkür ederiz.
Emailinizi aldığımda şaşırdım. Mondial firmasının RX3 modelinin en ucuz versiyonunu getirdiği konusundaki önyargınız hakkında bilgi verebilir misiniz? Tümüyle yanıldığınıza inanıyorum.
İlk olarak, Zongshen'de üretilen ürünlerimiz aynı standartta ve en iyi kalitededir. RX3'ün motor ve şasesi farklı piyasalarda veya ülkelerde aynıdır.
İkinci olarak, şirketimiz RX3 kalitesini titizlikle kontrol etmektedir. Mühendislerimiz tüm modelleri yollamadan önce tek tek kontrol etmektedir, tüm modellerde %100 denetleme yapılmaktadır. Mondial firması da aynı şekilde tüm modellere Chongging'de ve Türkiye'ye varışlarında aynı denetimi yapmaktadır. Şirketimiz ve Mondial şirketi, her ikimiz de piyasaya en iyi kalitedeki en iyi modeli getirmek istiyoruz.
Üçüncü olarak, internet üzerinden RX3 hakkındaki yorumları bulabilirsiniz. Artan sayıda son kullanıcılar bu modeli satın almakta ve hikayelerini internet üzerinden paylaşmaktalar. İnsanlar bu modeli seviyor çünkü en iyi kalitedeki en iyi model.
Önerimiz, vaktinizi harcamayın. Mondial mağazasına gidip RX3'ü deneyin. Sonrasında RX3 ile yeni bir hayata katılın, yeni bir başlangıç yapın.
Teşekkürler ve iyi dileklerimizle,
CHONGQING ZONGSHEN GROUP I/E CORP.
Verdiğim cevap:
"Hello dear authorized,
We (motorcycle riders) have all seen and experienced about Mondial Company's motorcycles in Turkey. They always sold the poorest quality models in the near past and they didn't attention about mechanical problems. Also Mondial's services are awful because they don't have knowledge. So we have strong preconception about Mondial Company. They don't have test motorcycle, we can't try it. You should make sanction about service quality etc.
When the Bajaj Company joined the market of motorcycle in Turkey, they made deal with Kuralkan Company. They've started to change or upgrade the service quality. The sales manager, whose name Mr. Ekrem ATA, always listen our suggestion and complaint. Many people choose Bajaj Motorcycles because of the concern.
I mean if you attention about our preoccupations and share with Mondial Company, i am sure that you will win many people.
Thank you for your interest and best regards,
Engin TOKAR, TURKEY"
Türkçesi:
Merhaba sayın yetkili,
Biz motosiklet kullanıcıları hepimiz Türkiye'de Mondial'in motorlarını gördük ve tecrübe ettik. Yakın geçmişte herzaman en düşük kalitedeki ürünleri sattılar ve sorunlarla ilgilenmediler. Ayrıca servisleri de rezalet, tamamen bilgisiz ve tecrübesizler. Bu sebeple Mondial hakkında güçlü bir önyargımız var. Test motoru yok, bu modeli deneyemiyoruz. Servis kalitesi ve diğer durumlar hakkında yaptırımlar uygulamalısınız.
Bajaj şirketi Türkiye'de motosiklet piyasasına girdiğinde Kuralkan firmasıyla anlaştılar. Servis kalitelerini yükseltmeye veya değiştirmeye başladılar. Satış müdürü Sayın Ekrem ATA Bey herzaman önerilerimizi ve şikayetlerimizi dinliyor. Çoğu insan bu ilgi alaka sebebiyle Bajaj motosikletlerini tercih etti.
Söylemek istediğim, kaygılarımızı dikkate alıp Mondial'le paylaşırsanız birçok insanı kazanacağınıza eminim.
İlginiz için teşekkür ederim ve en iyi dileklerimle,
Engin TOKAR, TURKEY
Gelen cevap:
Henüz gelmedi, geldiğinde paylaşacağım.
Saygılarımla, tekeriniz düz bassın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:59 ----------
Sayın Ekrem ATA Bey'in ismini bilgisi olmadan kullanmış bulundum. Umarım anlayışla karşılayacaktır.
İngilizcen fena değil de, yetkiliye authorized demek nedir dostum Zongshen expert falan desen daha düzgün dururdu, karşına çıkan muhattap kişi zongshen uzmanı olacak yani normal koşullarda çünkü.
İngilizcem ancak bu kadar yetti Düzeltmen için teşekkürler. Bu şekilde tecrübe kazanıyoruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------
Ama burda herkesin faydalanması adına tecrübelerimizi paylaşıyorken authorized kısmına takılman da biraz garip oldu doğrusu. Konumuz RX3, ona yoğunlaşalım bence
Dalga geçmek gibi bi amacım yoktu yanlış anlama. Çinliler de ingilizceyi çok aksanlı konuşuyor, çince konuşur gibi kelimeleri rastgele yerlerinden bölüp konuşuyolar hiç bişey anlaşılmıyo bu arada. Bikaç kere işte çinden birisi aradı ürün tanımı için, hiç bişey anlamadım. Normalde tvde yabancı kanalları izlerken, youtube videolarında falan hiç sorun yaşamam.
ben dolar falan anlamam yeter artık çinliden çektiğimiz en kısa süre içinde bir yerli üreticimiz olur türk malı motor kullanırız tabi ne zaman olur bilinmez dışarıdan getir burda sat akıl işi değil mantıklıda değil artık kendileri üretsin gelen motorlar birde fabrikada değil serviste toplanıyor serviste motormu toplatılır bunlar fabrikada ne iş yapıyor ozaman servis bu motoru topluyorsa fabrika değil sanki depo.
50 bin liralık motor değilki adamlar 2 metreye 1.5 metre kutu yapsın motora. Elbette motorun kolay sökülebilen parçalarını söküp küçük bir ambalajla nakliyesini yapacaklar. Honda sanki CBR 125 ve 250'yi nasıl getiriyor.
Ben Zongshen'in kaliteli motor üreteceğine inanıyorum, hatta Bajaj'dan bile iyi olabilirler. Servis ve yedek parça önemli tabi, mesela bi haftadır Cg'nin marş dişlisini ankarada bulamıyorum, 15-20 liralık parça için 10-15 lira kargo+havale masrafı yapmak da saçma geliyo şu anda. 210cc hem de rodajda motoru ayaktan çalıştırıyorum zor da olsa
Ne adamsınız ya,
Önce şunun farkına varın. Hyundai marka araca yeterli servis desteği verilmezse, kıyarsın paraya, ararsın koreyi müşteri hizmetlerini, anında senden detaylı bilgileri alırlar ve ertesi gün yaşadığın şehirdeki hyundai servisi seni geri arar. Bu süreçte koreden de seni ararlar, durum ne oldu diye sorarlar. Çünkü Türkiyede satılan hyundai araçlar o firmanın, firmadan kaynaklı ve ölümle sonuçlanacak olayların yer alacağı dava sonucu adamlar avuçlayabilirler, ayrıca burada fabrikaları var.
Zongshen ile mondial ise tamamen iki ayrı firma. Sen mondiali gidip zongshene şikayet edemezsin, etsen bile zongshen mondiale posta koyamaz. Elindeki motoru satmak zorunda çünkü. Zongshen üretir, mondiale satar, parayı aldığı an motor ile işi biter. Sadece arge çerçevesince geri dönüşlere yönelik geliştirme yaparsa yapar. Mondialin türkiyedeki servisi, satış politikası bilmem hangi firmanın müdürünün tutumu zongshenin zerre umrunda (buraya başka kelime gelecek) olmaz. Yada zonshen, mondial bu işi yapamıyor diyip, başkası ile anlaşamaz. Ama hyundai kendi itibarını korumak için gerekirse distribütöre selam çekebilir.
proje firması işverene rest çekebilir mi ? Ali inşaat otoban yaparken karayolları genel müdürlüğüne rest çekebilir mi? veli inşaat baraj yaparken Devlet su işlerine rest çekebilir mi ?
Zongshen mondiale ağzını dahi açamaz
Bu iki ayrımı yapmanız lazım.
Kimse yoğurdum ekşi demez, 110 ile giden motor 135 gösteriyor, sorsan mühendsiler tek tek kontrol ediyormuş.
Mondial'de Zongshen markalı 3 motor var şu anda, Cg motor (balansörlü, balansörsüz, üstten egzantrikli) için de parçalar satın alıyor olabilirler. Çünkü Mondial motoru açtığınızda karşınıza çıkan parçaların döküm kalitesi, metal işlemesi hep pürüzsüz ve kusursuz oluyor. Yan sanayi parçalarda bu kadar ince işçilik yok rastgele bi çinli imalatçıdan aldığınız parça da anca yan sanayi kalitesinde olur. Zongshen de Mondial'e bu kadar kalpten bağlıyken gönderdiği motorların kalitesi hakkında kötü yorum yapmaz. Ama dediğim gibi adamlar kaliteli iş yapıyor.
Karteri açarken, kaparken fotoğraf var, karter içinden fotoğraf var. Ama sonra bi sorun çıktı araya bi hafta girdi çalışmamı belgesele dönüştürmekten vazgeçtim. Ama bi paylaşım yapmayı düşünüyorum, modifiye tecrübelerim hakkında, çıkabilen sorunlar hakkında.
O iki ayrımın illaki farkındayız arkadaşım. Ama eğer ürünlerini Türkiye pazarında satmak istiyorlarsa ilgilenmek zorundalar. Burdaki firma ilgilenmezse kendi ürünleri satılamayacak. Talep olmazsa Mondial'de almayacak. Aynı olayı Bajaj da yapabilirdi, Kuralkan'a ürünleri satıp kenara çekilebilirdi. Ama adamlar işin takibini yaptı ve belli bir satış rakamına ulaştı. Adamlara bunu anlattım ben de. Zongshen burda farklı bir firmayla daha kaliteli bir anlayışla devam ederse veya Mondial'i buna zorlarsa kendileri kazanacak. Adamlar kendi ürettikleri ürünün satılmasnı istiyorlarsa eğer zerre umrunda olacak.
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)