Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Mayıs 2015, 22:06
#941
Reklamlar
-
04 Mayıs 2015, 22:22
#942
Abi zincir yağı için kauçuklu gres + 10W40 yağ karışımı çok güzel oluyo hem zincirden akmıyo kolay kolay hem de arka jantı tekeri yağlamıyo tavsiye ederim. Mondial'de yağdanlıkla kullanılmış motor yağını basardım zincire ama Pulsar'a daha temiz çalışıyorum. Benim de ön kafadan ses geliyor bazen titreşimden dolayı. Bide aynalar ve korna rezalet
-
04 Mayıs 2015, 22:27
#943
Mengu16 adlı üyeden alıntı
zincir yağı için kauçuklu gres + 10W40 yağ karışımı çok güzel oluyo hem zincirden akmıyo kolay kolay hem de arka jantı tekeri yağlamıyo tavsiye ederim.
Rica etsem şu karışım, miktarı/ölçek, ve kauçuklu gress yanılmıyorsam YEŞİL renk olandı? elimde 6 litreden fazla eski 10-40 var ne etsem diye düşünüyordum formül tutarsa, 3 asır yeter herhal^^
-
04 Mayıs 2015, 22:32
#944
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Rica etsem şu karışım, miktarı/ölçek, ve kauçuklu gress yanılmıyorsam YEŞİL renk olandı? elimde 6 litreden fazla eski 10-40 var ne etsem diye düşünüyordum formül tutarsa, 3 asır yeter herhal^^
Şöyle bi avuç gres'in içine yarım çay bardağı falan yağ ekliyorum işte, çok sulu(yani yağlı) görünmesin muallebi kıvamında olsun iyidir. Uzun bi cıvata ile karıştırıyorum ve zincire sürüyorum, orta sehpada motor kapalıyken.
Bende Shell marka kauçuklu gres var sarı renk. Shell Alvania RT3 tam adı.
-
04 Mayıs 2015, 23:02
#945
@turkish39
Abi sen milletin burada motoruna laf atmasına hiç kafanı yorma. belki çok iyi bir motor belkide çok kötü bunu kullanıcısı bilir ama sonuçta para verip almışsın bence motorun keyfini sür laf edenlerede hiç kulak asma.
zaten bizde hep elalemin malına b*k atma huyu var. ilk motorum çinliydi herkes birton laf etti yok hergün tamircidesin motora bineceğin süreden daha fazlısını tamircide geçireceksin üzerine bilmem nekadar daha koyup bunu alsaydınya ama zaten üzerine okadar koyacak param olsaydı zaten o dediklerini alırdım ha bu arada arıza marızada çıkarmadı bana açtığı tek masraf ki onuda motor değil ben açtım acemiliğin verdiği devrilmelerdi (bu arada motorumkanuni phantomdu). şimdiki motorum Hyosung gv 250 onu aldığımdada millet neler neler dedi hatta hepsini geçtim niye regal almadın bunlar dandik regal alsaydın diyen bile çıktı ona motor gücünden bahsedince e regalin 350 cc'liği var demişti dedim aga sağol sen regal al (bu arada 350 cc olanı ya 1-2 beygir daha az yada kafa kafayaydı ha bu arada vergi vs artıyor onu bilmiyor akıllı). şimdide eğri oturup doğru konuşmak var 250 cc civarında daha iyi bir cruiser varmıydı? varsada ben bulamadım. RX3'te böyle 250 cc civarı silindir hacminde ve bu fiyatlara başka enduro varmı? cevap basit yok. bu paralara daha iyisi olsaydı almazmıydın alırdın. bu arada tek tavsiyem motorunun bakımlarını sakın aksatma ve altındaki motorun ne olduğunu bilerek kullanman olur. Umarım motorunla çok güzel ve mutlu anılar yaşarsın ben hem ilk motorumla hemde şimdiki ile çok güzel anılar yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum.
Allah kazasız belasız sürüşler nasipetsin.
Tekeriniz düz bassın.
-
04 Mayıs 2015, 23:28
#946
nines adlı üyeden alıntı
@turkish39
Abi sen milletin burada motoruna laf atmasına hiç kafanı yorma. belki çok iyi bir motor belkide çok kötü bunu kullanıcısı bilir ama sonuçta para verip almışsın bence motorun keyfini sür laf edenlerede hiç kulak asma.
zaten bizde hep elalemin malına b*k atma huyu var. ilk motorum çinliydi herkes birton laf etti yok hergün tamircidesin motora bineceğin süreden daha fazlısını tamircide geçireceksin üzerine bilmem nekadar daha koyup bunu alsaydınya ama zaten üzerine okadar koyacak param olsaydı zaten o dediklerini alırdım ha bu arada arıza marızada çıkarmadı bana açtığı tek masraf ki onuda motor değil ben açtım acemiliğin verdiği devrilmelerdi (bu arada motorumkanuni phantomdu). şimdiki motorum Hyosung gv 250 onu aldığımdada millet neler neler dedi hatta hepsini geçtim niye regal almadın bunlar dandik regal alsaydın diyen bile çıktı ona motor gücünden bahsedince e regalin 350 cc'liği var demişti dedim aga sağol sen regal al (bu arada 350 cc olanı ya 1-2 beygir daha az yada kafa kafayaydı ha bu arada vergi vs artıyor onu bilmiyor akıllı). şimdide eğri oturup doğru konuşmak var 250 cc civarında daha iyi bir cruiser varmıydı? varsada ben bulamadım. RX3'te böyle 250 cc civarı silindir hacminde ve bu fiyatlara başka enduro varmı? cevap basit yok. bu paralara daha iyisi olsaydı almazmıydın alırdın. bu arada tek tavsiyem motorunun bakımlarını sakın aksatma ve altındaki motorun ne olduğunu bilerek kullanman olur. Umarım motorunla çok güzel ve mutlu anılar yaşarsın ben hem ilk motorumla hemde şimdiki ile çok güzel anılar yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum.
Allah kazasız belasız sürüşler nasipetsin.
Tekeriniz düz bassın.
Eyvallah sağolasın.
Forum sitesini milletin aldığı ya da almak istediği motorlara çamur atmak değil de,sahibi olduğumuz motorlar hakkında artı ve eksi yönlerini paylaşmayı öğrenemedik bi türlü.Bilhassa kullanmayı bırak,daha yakından görmediği motoru kötüleyen bi dünya insan var.Şimdiye kadar küçük CC (100-250 CC) sınıfı motorların fiyatlarından yakınıp durdum.Protesto edebiliriz deyip konu açtım,2012 den beri böğürüp durdum.Derken bu motoru aldım.Protestoda yanımda olan insan sayısı atıyorum 10 kişiyse,motor aldım diye lâf sokanların sayısı 3 katı.Adamın protesto ettiğimden haberi var ki lâf sokuyo Eğer sana motor aldırmayıp kendim aldıysam boynum kıldan ince.Amaaaa hem destek olmayıp hem lâf sokuyosan bürrrrssssst demek istiyorum.
Neyse,şu an nurtopu gibi 250 CC enduromuz oldu.Artısıyla,eksisiyle hep beraber nedir,görecez inşallah.Meraklısı varsa takip etsin bu konuyu.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
-
05 Mayıs 2015, 12:54
#947
Hep aynı muhabbet kardeşim. Geçen bi usta abime bahsettim meslektaşız diye. -Makinayı sattın sana ne alıyoz bu sene dedi
bende -mondial düşünüyorum dedim
Şaşırdı -aman haa demeye başladı
-niye abi dedim ne var ne oldu.
-kesinlikle dedi bu sektörde olarak sen böyle yaparsan dedi
ne varmış dedim yaw sektörde zaten çin motosiklet sektörünün en ortasındayız
sonra konuştuk biraz hangisi o dedi bende modeli söyledim açtı netten baktı bu ne yaw dedi inceledi
tabi baktıkca özelliklerine fikir değişiyo fiyatını soruyo falan
bu kafalardaki çin malı takıntısını zamanla halledecekler gibi
daha çok şaşıracaz gibi görünüyo
Dedimya hep aynı muhabbet
herkese hayırlı olsun kazasız belasız binmek nasip etsin Rabbim
-
05 Mayıs 2015, 13:16
#948
geçen arkadaşın sıfır aldığı 5 aylik mondial computer motorunun arka dişlisi seyehat halindeyken düşüp zinciri janta dolayıp lastiği kitledi. korktum açıkcası
-
05 Mayıs 2015, 13:29
#949
atillatopal9 adlı üyeden alıntı
geçen arkadaşın sıfır aldığı 5 aylik mondial computer motorunun arka dişlisi seyehat halindeyken düşüp zinciri janta dolayıp lastiği kitledi. korktum açıkcası
sizin söylediğiniz şey doğru ve hemen her motorda yaşıyoruz yalnız teslimatı yapan usta bu tür tecrübelerde dikkat etmesi gerekiyor
teslimatta kontrol edilse kullanıcı uyarılsa bu tür şeyler olmaz hatta öyle şeyler görüyoruzki zincir çok fazla sıkı frenler sıkıyor lastik ayarlanmamış ve servis sadece akü takıyor ve benzin koyup teslim ediyor değil 5 aylık bir ay binerse ona ben tebrik ederim
kısaca çin malı (tabirse)motorlarda iş biraz ustalara düşüyor gibi
-
05 Mayıs 2015, 14:11
#950
Mondial bir yerlerden bulduğu çeşit çeşit motoru, markasını basıp satan bir firma. Motorları birçok farklı üreticiden temin ediyor. O yüzden bir modelde karşılaşılan bir sorun bir diğerinde olacak diye bir şey yok. Hangi modeli almak istiyorsanız o modelin üreticisini bulup motoru dış kaynaklardan araştırmanız lazım. Burada sadece motorun montajını yapan ustaların bu işe etkisi oluyor. Adam vidayı iyi sıkmadıysa düşebiliyor. RX3'ün diğer Mondial'lerle pek alakası yok. Mondial ilk defa 650 cc modeller hariç, bu seviyede bir motor getiriyor.
-
06 Mayıs 2015, 23:11
#951
Arkadaşlar geçen hafta sonu Adana dan kalkıp Alanya ya kadar bir gezi yaptım ve döndüm.Yaklaşık 1000 km .Gitmeden ilk servisi yaptırdım.Genel olarak tüm vidalar sıkıldı ve kontrol edildi. vs .Çok hızlı bir yolculuk olmadı haliyle rodaj süresi ve daha motora kıyamama durumu var ☺ .Çok şükür hiç bir sıkıntı olmadan yolculuk bitti.Facebookta mondial rx3 kullanıcıları grubu kurduk.Egrisi ile doğrusu ile birbirimize bilgi vermeye çalışıyoruz.İlgilenen arkadaşları bekleriz.Ayrıca Zongshen kullanan carbondioxide nickli arkadaşımıza de bekleriz.O Rx3 ün motorunu bilen bir arkadaşımız geçmiş yazılardan öyle hatırlıyorum. Bizlerde kullanıcı olarak geçmiş deneyimden faydalanmak isteriz.Saygılar.
-
06 Mayıs 2015, 23:48
#952
mcan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar geçen hafta sonu Adana dan kalkıp Alanya ya kadar bir gezi yaptım ve döndüm.Yaklaşık 1000 km .Gitmeden ilk servisi yaptırdım.Genel olarak tüm vidalar sıkıldı ve kontrol edildi. vs .Çok hızlı bir yolculuk olmadı haliyle rodaj süresi ve daha motora kıyamama durumu var ☺ .Çok şükür hiç bir sıkıntı olmadan yolculuk bitti.Facebookta mondial rx3 kullanıcıları grubu kurduk.Egrisi ile doğrusu ile birbirimize bilgi vermeye çalışıyoruz.İlgilenen arkadaşları bekleriz.Ayrıca Zongshen kullanan carbondioxide nickli arkadaşımıza de bekleriz.O Rx3 ün motorunu bilen bir arkadaşımız geçmiş yazılardan öyle hatırlıyorum. Bizlerde kullanıcı olarak geçmiş deneyimden faydalanmak isteriz.Saygılar.
Davet ve nezaket için teşekkür ederim , ancak maalesef bendeniz facebok kullanmıyorum , bu siteyi/forumu benimsedim bazı şeyleri hoşuma gitmesede..
Motorunuz hayırlı olsun , rodaja dikkat etmenizi dilerim, ZS177MM blok seramik silindirli bir alet, bu neredeyse hiçbi yerd bahs edilmiyor.
Yüksek sıkıştırmalı kompresyonu nerede ise fen yaptıracak kadar veriyordu benim kullandığım apachi süpermoto/cross karbüratörlü 5.vitesli versiyonu, dolayısı ile rodaja ihtimam gösterin, servis bakım yağ değişim periyodu ne der sizde bilmem ben benimkni manuelde yazan ilk 30-50km(hatırlamıyorum baya erkendi ilk yağ değişim) sonraki 100-300-...'erkm periyodla mübağalasız 13-15 defa değişmişimdir, 3 adet filitre mevcuttur, bende bulunan versiyonda tümü tel şeklinde olup değişimi neyseki gerekli değil ancak iyi temizliğe ihtiyaç oluyor her yağ değşimde.
Sübab ayarına " sakın dokunmayın/dokundurmayın şayet ses gibi değişiklik hiss etmiyorsanız
Ön dişli bendeki versiyonda max 13 , arka ile değişikliğe gitmek durumundaydım herdaim, ve bu daha çok asfalt sürüş konforu adına idi, zira 51 dişli ile değil6. 8.vites olsa onuda saniyeler içinde bitiridi...
Hasılı en azından motorun ciğer kısmına aşinayım, 3 usta gördü blok işçiliği malzeme kalitesi için, sıradan çinlilerden diye başlayan lafı geçelim adamların dediği meşhur capona bile gömlek ilikletir dediler.
Yağ değişimi sık yapın derim, herdaim 10-40 castrol kulandım , her değişimde tapa mıknatısta mikron toz halinde metal oluşuyrdu tabii ben torku dibine kadar kullanıyordum/halende öyle kullanıyorum.
Belki görmüşsünüzdür değilsede linki vereyim, bu başlıkta külliyat oluştu, faydanıza olabilir.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html
Bendeki motorda oluşan tüm problemler benim kullanıcı hatamdan kaynaklıdır, motor arslan gibi çıktı hamd olsun.
Tekrar hayırlı olsun.
-
07 Mayıs 2015, 06:26
#953
Carbondioxid arkadasın motoru cross ama tespitleri iyi iki tekere gönül verdiği belli motoruyla ilgili başlıga biraz bakınca ne iş yaptığını merak etmedim değil sahsen ben pek zaman bulamıyorum foruma
Racing baya bindim ve işm gereği birçok farklı marka modellere yalnız zaman gectikce insan biraz daha konfor arıyo gibi o yuzden rx3 biraz baktım ve karar verdim henüz gelmedi bekliyoruz bakalım geldiğinde bende değerlendirmelerimi yazacağım
ayrıca ark lara kattığı yorumlardan ötürü tşk ederim
-
07 Mayıs 2015, 08:37
#954
mcan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar geçen hafta sonu Adana dan kalkıp Alanya ya kadar bir gezi yaptım ve döndüm.Yaklaşık 1000 km .Gitmeden ilk servisi yaptırdım.Genel olarak tüm vidalar sıkıldı ve kontrol edildi. vs .Çok hızlı bir yolculuk olmadı haliyle rodaj süresi ve daha motora kıyamama durumu var ☺ .Çok şükür hiç bir sıkıntı olmadan yolculuk bitti.Facebookta mondial rx3 kullanıcıları grubu kurduk.Egrisi ile doğrusu ile birbirimize bilgi vermeye çalışıyoruz.İlgilenen arkadaşları bekleriz.Ayrıca Zongshen kullanan carbondioxide nickli arkadaşımıza de bekleriz.O Rx3 ün motorunu bilen bir arkadaşımız geçmiş yazılardan öyle hatırlıyorum. Bizlerde kullanıcı olarak geçmiş deneyimden faydalanmak isteriz.Saygılar.
Yolculuk sırasında yorgunluk oldu mu ? Rahat seyahat ediliyor mu ?
-
07 Mayıs 2015, 11:07
#955
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Şöyle bi avuç gres'in içine yarım çay bardağı falan yağ ekliyorum işte, çok sulu(yani yağlı) görünmesin muallebi kıvamında olsun iyidir. Uzun bi cıvata ile karıştırıyorum ve zincire sürüyorum, orta sehpada motor kapalıyken.
Bende Shell marka kauçuklu gres var sarı renk. Shell Alvania RT3 tam adı.
Açık alanlarda gres kullanmak çok doğru değil. Çünkü gres aşırı toz toplar, zincirin çabuk bozulmasına yol açar diye düşünüyorum.
-
07 Mayıs 2015, 11:18
#956
Bu tip yağlar zincir yağlamada gerçekten iyi olsaydı, adamlar bir şişe zincir yağını 50 TL'ye satmaya çalışmazlardı. Kendi kendimize laboratuvarcılık oynayıp formüller üretmeye gerek yok. O karışım muhtemelen zincirin dönüşüyle kısa sürede savrulup gidecektir. Ayrıca zincirin basıncı altında tutunabilir mi o da belli değil.
-
07 Mayıs 2015, 11:22
#957
enxdesign adlı üyeden alıntı
Açık alanlarda gres kullanmak çok doğru değil. Çünkü gres aşırı toz toplar, zincirin çabuk bozulmasına yol açar diye düşünüyorum.
Zincire ne sürersen sür bi süre sonra çamur gibi oluyor zaten, biraz fırçalayıp bezle falan silmek lazım ayda bir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------
Seko adlı üyeden alıntı
Bu tip yağlar zincir yağlamada gerçekten iyi olsaydı, adamlar bir şişe zincir yağını 50 TL'ye satmaya çalışmazlardı. Kendi kendimize laboratuvarcılık oynayıp formüller üretmeye gerek yok. O karışım muhtemelen zincirin dönüşüyle kısa sürede savrulup gidecektir. Ayrıca zincirin basıncı altında tutunabilir mi o da belli değil.
5 lira maliyeti olan birşeyi 50 liraya satıyor olmasınlar sakın. 50 liralık yağ kullanınca 10 bin km'de uzayan zincir 20 bin km'de uzayacak mı peki, ne faydası var ?
-
07 Mayıs 2015, 11:38
#958
Mengü ye katılıyorum.
50 liralık yağ kullanınca zincirin ömrü 2 katına falan çıkmıyor.
Önce ince yağ ile araları yağlayip sonra kırmızı gres ile tüm zinciri kaplamak en iyi sonucu verdi bana da.
Çok daha uzun km ler boyunca sessiz çalıştı motor. Ayrıca gres ile kaplayinca kışın paslanma da yapmadı.
-
07 Mayıs 2015, 11:39
#959
O senin koyduğunun da maliyeti 50 kuruştur. Sonuçta zincir yağlamak için özel imal edilmiş bir yağdan bahsediyoruz. Performans olarak gresle alakası olmaz. Düşük devirli, düşük güçlü motorda iş görse de, torku yüksek ve güçlü motorda yağlama yapamayacaktır. Burada bazılarına göre motosiklet yağı diye bir şey de yok, milleti söğüşlemek için yağ üretiyorlar. O da yağ bu da yağ...
-
07 Mayıs 2015, 12:43
#960
Teşekkür ederim ilginize. Burdan da takip ve paylaşıma devam edicem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:17 ----------
Seko inan ben bir sıkıntı yaşamadım.Motor düşük vitesler de bile o kadar güzel gaz yiyor ki çok tatmin ediciydi benim için. Son sürat denemelerine kalkışmadım .100-120 km bandında tam bir gezi motoru .2 saat motordan inmediğim oldu.Bu sürenin sonunda (bu durum benimle ilgili gibi geliyor ) benim çanakta batma oldu .İnip biraz ayakta durma ihtiyacı duydum.Koltuk süngeri mi biraz zayıf diye düşündürdü. Bu sadece uzun yolda tabi.Şehir içinde böyle bir durum yok.Gayet konforlu. Motorda şişme , zorlanma, dengesizlik gibi bir sıkıntı yok.Rampalarda ve kıvrımlı Alanya sahil yollarında gayet istikrarlı idi.Motorsiklete bindiğini anlıyor insan.Lakin daha iyi bir lastik sizi daha da iyi hissettirir malum üzerindeki ler kötü değil ama iyi de değil bence . Motorsiklet sert değil gayet esnek ve kasislerde veya süratliyken yumuşak esnemelerle güven kaybı yaşatmıyor.
Aydınlatma zayıf arkadaşlar .Böyle bir yolda desteğe ihtiyaç var.Bir çift sis farı ile durum halledilebilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)