İncelemede 75 mil hızla 7 bin devirde giderken hiç titreşim olmadığını söylüyor. 9 bin devirde bile gayet rahat gidiyormuş.
Şurada güzel bir sürüş videosu var : http://www.youtube.com/watch?v=Zmsib99XDH4
İncelemede 75 mil hızla 7 bin devirde giderken hiç titreşim olmadığını söylüyor. 9 bin devirde bile gayet rahat gidiyormuş.
Şurada güzel bir sürüş videosu var : http://www.youtube.com/watch?v=Zmsib99XDH4
Bu motoru ''5000TL'' ye beklemek çok saçma. ''2.el japon var'' demekte çok saçma nerde o japon marka model fiyat verinde bizde bilelim. Bu motorun Türkiye için çok mantıklı olduğunu düşünüyorum Mondial çok güzel bir tercih yapmış 8bin TL olursa çok satacağını düşünüyorum.
Çaktırma fiyatı düşürmek için kulis yapıyoruz maaile şurada
8.500 TL'ye peynir ekmek gibi satar, 10 bine alternatifi olmadığı için sadece Enduro sevenleri ilgilendirir,10.000 lira üstü olursa bayilerdeki motorun üstündeyken çektiğimiz fotoğrafları paylaşırız burada bol bol
Legends may sLeep.. But they never diE..!
arkadaşlar bu arada ingilteredeki dergide satış fiyatı 3699 pound dolar değil.yani 12,853.. tl.......
İngiltere'de çekilen videonun büyük bir kısmını izledim. 6. viteste 5000 devirde 90 km; 6000 devirde 105 km hız yapıyor ve sağ aynaya bakarsanız neredeyse hiç titreşim yok gibi görünüyor. Eğer 7000 devirde de 120 yapıyorsa bu demektir ki 9000 devirde kırmızıya girdiğinde 150 km hız yapıyor olacak. Tabi ki yol ve rüzgar şartları ile ağırlık ta dikkate alındığında bu farklılık gösterebilir. Bence performansı gayet makul gözüküyor.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
5000 tl ye beklemiyorum gönlümden geçeni söyledim saçma olduğunu düşünmüyorum bu Çin malı motorlar altında ki YZF ye benzemez.
Ben 10000 tl ye az kullanılmış CRF250L bulurum araziye girecekseniz.
Uzun yol yapacaksanız mevzu da rahatlıksa 250cc bağıra bağıra giden Enduro olmaz. 10000tl ye İnazuma, SYM Wolf de bulurum.
8000'e satışının çok az olacağını düşünüyorum kendi görüşüm bu.
Şunu da söylemek istiyorum 8000-10000 veririm diyenler. Mondial servisine gidip bisikletlerin arasında bu motoru gördüklerinde çıkarıp o parayı verecekler mı ?
CRF ile çok sayıda Karadeniz Turu yapanlar var onu bırakın Türkiye Turunu tamamlamış CRF'ler var(Dağda-bayırda cross yapanları saymaya gerek bile yok). Uzun yolda CRF'nin tek sıkıntısı selesinin biraz rahatsız olmasıdır. Ek olarak piyasaya daha girmemiş,Türkiye şartlarında uzun yol yapmamış bir motosiklet ile elimizde somut kanıtları olan bir motosikleti kötülemek pek mantıklı bir hareket olmamalı. Hele bir gelsin,görelim,deneyelim zaman gösterir motosikletin kalitesini. Ama en azından Mondial markasının artık "vasat" motosiklet getirmediğini söyleyebiliriz,önceki motosikletim Mondial X Treme Max idi beni hiç üzmedi. Bu motosiklette piyasa girdiğinde hep beraber göreceğiz artılarını ve eksilerini umarım makul bir fiyattan satılır ve sorunsuz olurda 250cc kategorisine iyi bir alternatif eklenmiş olur
XV
Ben dağa çıkamaz demiyorum, uzun yola gidilmez diyorum. Bu benim kişisel fikrim, o sele ile ben 100 km gidemem.
Mrb arkadaşlar, daha önce mondialin 150 mr volture modelini kullanmıştım; o motorum ile hem arazide hem asvaltta gitmediğim yol kalmadı hatta gunun bırınde ocak ayında 2 saat 150 km yolu ara ara şiddetli yağmura ve ruzgara mağruz kalarak yol aldım eve vardıgımda kuru yerim kalmamıstı yıne de beni yarı yolda bırakmadı üzmedi. Volturemde problem olarak yaşadığım üç şey vardı 1. Servislerin kalitesizliği kulaktan dolma ezbere iş yapmaları garantiden parca değişiminin zor olması. 2.Yüksek devirde titresim vardı ama yinede hiç motordan inmeden 200 km arazi ve asvalt karısımı 2-2.5 saat motordan ınmeden yol yaptıgım cok olmustur. 3.Akü akıtması sonucu şasede uc dort noktada nokta şeklınde paslanma. Maddi durumum biraz düzelince moru değiştirmeye kararı verdim (uzun yol gittiğim için hızı yetersiz kalıyordu 110-120 km hıza ancak ulaşabiliyordu.) 3100 tl sıfır aldığım motoru iki yıl kullandım.Motoruma bir alıcı buldum anlastık ve satısını vermeye gittim alıcı arkadasa motorun tum bakımları tamamdır servısınde yaptırılmıstır dedım ayrıca yağ değişimine 100km kaldıgını ve değiştirmesi gerektiğini söyledim aldığım cevap ise motorun yagımı değişirmis ben kullandıgım hıç bir motorun yağını değiştirmdim şimdiye kadar şeklinde bir cevap aldım... Bence mondial kotu bir marka değil fakat piyasaya her giren yeni morun kronik bir problemi var mı diye dikkat etmek gerekir. Yeni getirdikleri bu model gercekten güzel ve kullanıslı bır motora benziyor şuan pulsar kullanıyorum ve motorum olmasaydı mondiali yine düşünebilirdim fayat olarak gercekten 8500tl den piyasaya girecekse neden olmasın. Önceden mondial kullanmıs bir kişi olarak bazı noktalarda eleştiri bazı noktalarda ise memnuniyetimi dile getirmek için yorum yapmak istedim herkese iyi günler.
motora mondial ile başladım deluxe 125 cg motor ile bazı yerlerde durarak gezerek 1 gün boyunca defalarca seyahat ettim ve hiç sıkıntı da vermedi sonra satıp 150 mc aldım okadar gezdimki hiç sıkıntı vermedi performansı hızlanması ağırlığı fazlasıyla bana yetiyor ve parasını son kuruşuna kadar hakkettiğini düşünüyorum titreşim bana göre yok bana göre cg bile titreşim normal seviyedeydi 80 90 arası gidersen cg de titreşim makul seviyededir benim param bu motorlara yettiği için bu motorlar benim için en iyisiydi. Gel gelelim bu motor iyi bi fiyattan çıkarsa piyasaya neden alınmasın otoyollarda düşük cc li motorlar sıkıntı oluyor uygun bi fiyattan gelirse bajaj pulsar kadar patlama yapar pulsar ve rx3 200 250 cc kategorisinde ilk aranan motor olabilir mesela fiyat performans açısından bir arkadaşımıza motor önereceğimiz zaman naked seviyorsan pulsar enduro tipi seviyorsan rx3 al demeye başlıyacaz. nasılki general mobile discovery galaxy s3 leri s4 leri piyasadan sildi attı sonra samsung 500 600 e telefon getirmeye başladı ama önceden 1300 tl den aşşa telefon satmazdı. Ben mondialın bu motoru makul bi fiyattan satmaya başlarsa patlama yapacağı kanaatindeyim. Zaten yerli şirketleri anlamış değilim piyasanın fiyatı uygun 200 250 cc motorlara ihtiyacı var piyasının 125 150 cc motorlara ihtiyacı yok zaten zibil gibi piyasada 125cc 150 cc model var artık biriside bu açığı görüp birazzz kafayı çalıştırıp 200 250 cc f\p motor getirse ama nerde.
Tip fena sayilmaz ama her cinli gibi bu da sadece gosteriste kalabilir uygun bir fiyattan gelip test surusleriyle iyi bir pazarlama yapilip sorunlardada servis ve garanti olarak urunun arkasimda dururlarsa o zaman satislar iyi olur...
Tabi ote yandan ustune cok az bisey koyup az kullanilmis temiz bir inazumada alinabilir
videoda gayet kaliteli görünüyor benim hoşuma gitti tamda aradığım motor
Bir gelsin vuracam kırbacı , vuracam kırbacı
Asagidaki linkte yapilan ABD'de satilan versiyonun incelemesine gore titresim 70mph'den sonra artmaya basliyormus. Ve 80 mph'de 7700 ceviren ve 9000 devirde redline'a giren motor icin bu dar bolgenin sikayet edilecek bi durum teskil etmediginden bahsedilmis.
http://www.motorcycle.com/manufactur...-3-review.html
70 mph yakalaşık 110 km demektirki uzun yol yapmaya çok elverişli değil , motoru megelli motoru diye biliyorum hatırlatayımki araştrılsın
Asagidaki videoda 84mph'lere cikmasina ragmen ayna tertemiz gorunuyor. Sele ve pegleri bilemiyoruz tabii bu videodan.
https://www.youtube.com/watch?v=3q-pxZi-JWg
Ek olarak zongshen'in orijinal modeli 15 inc arka jantlarla gelirken, minsk bunlari 17 incle degistirmis. ABD'deki firma da bunu opsiyon olarak sunuyormus. Mondial'in boyle detaylari dusunup 17 incle getirmesi surpriz olur diye dusunuyorum.
ABD'deki firma hazırladığı blogda yağ değişimini resimli olarak anlatmış. İlk değişim 300 km; ikincisi 1600 km; sonrakiler ise her 3000 km'de bir. İlk değişimde mineral yağ, sonrakilerde ise tam sentetik motosiklet yağı öneriliyor. Yağ katkısı kullanılması(kaydırıcılı) kesinlikle önerilmiyor. Her yağ değişiminde kağıt yağ filtresi değişilecek ve 2 adet olan yağ süzekleri temizlenip geri takılacakmış. İlgilenenlere duyurulur:
http://californiascooterco.com/blog/?p=13911
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Valla konfora 10 üzerinden 9.5 vermişler, mis gibi uzun yol yapılır. Titreşim elciklerde biraz hissediliyor demişler. Bir de KLR 650'nin göstergesi 72 mil gösterirken bununki 80 mil göstermiş. Oldukça büyük bir fark...
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)