Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
28 Eylül 2015, 13:12
#1501
Merhaba dostlar. bir sorum olacak sizlere. motorlarımızın depo kapasitesi 15lt diye geçiyor.
ben motorun benzin lambası yanınca depoyu dolduruyorum ve 8,5 yada 9 lt alıyor bu işte bir aksilikmi var.
aldığım lt ile yani 9 lt ile 200 km yol yapıyorum.acaba lamba yandıktan sonra depoda 6 lt daha benzin kalıyormu ? lamba yandıktan sonra benzın tamamen bitinceye dek test eden oldumu olduysa kaç km daha gitti.
ben depoyu fullediğimde 200 km ile 240 km arası gidiyorum lamba yanana kadar. bu konuda deneyimli dostlarımızın bilgilerini bizlerle paylaşmasını rica ediyorum.
Sevgilerle tekeriniz her daim yerde olsun, Allah kaza bela vermesin inşallah...
100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO
Reklamlar
-
28 Eylül 2015, 14:29
#1502
GÖNDEN adlı üyeden alıntı
Merhaba dostlar. bir sorum olacak sizlere. motorlarımızın depo kapasitesi 15lt diye geçiyor.
ben motorun benzin lambası yanınca depoyu dolduruyorum ve 8,5 yada 9 lt alıyor bu işte bir aksilikmi var.
aldığım lt ile yani 9 lt ile 200 km yol yapıyorum.acaba lamba yandıktan sonra depoda 6 lt daha benzin kalıyormu ? lamba yandıktan sonra benzın tamamen bitinceye dek test eden oldumu olduysa kaç km daha gitti.
ben depoyu fullediğimde 200 km ile 240 km arası gidiyorum lamba yanana kadar. bu konuda deneyimli dostlarımızın bilgilerini bizlerle paylaşmasını rica ediyorum.
Sevgilerle tekeriniz her daim yerde olsun, Allah kaza bela vermesin inşallah...
benzin otomatiği-pompası deponun içinde oldugundan depodaki benzini cok bitirmemek lazım diye deniliyordu
depodaki kalan yakıt yakıt pompasının sagutulması için gerekli
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
28 Eylül 2015, 15:02
#1503
cenkito adlı üyeden alıntı
benzin otomatiği-pompası deponun içinde oldugundan depodaki benzini cok bitirmemek lazım diye deniliyordu
depodaki kalan yakıt yakıt pompasının sagutulması için gerekli
Merhaba cenkito arkadaşım. ewt bu dediğin doğru fakat benim gözlemlediğim 6 lt biraz fazla değilmi bu işlem için ? ve deneyen varmı acaba depo tamamen bitene kadar kaç km yaptınız ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------
sayın dostlar bu arada , motoru arada sırada boş ta iken stop eden varsa ,MONDİAL RX3 TÜRKİYE facebook grubunda bi dostumuz açıklığa kavuşturmuş olayı , aynı sorun onda varmış ve konjektör değişiminden sonra motoru normale dönmüş bilginize sunarım...
100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO
-
28 Eylül 2015, 15:09
#1504
GÖNDEN adlı üyeden alıntı
Merhaba cenkito arkadaşım. ewt bu dediğin doğru fakat benim gözlemlediğim 6 lt biraz fazla değilmi bu işlem için ? ve deneyen varmı acaba depo tamamen bitene kadar kaç km yaptınız ?
merhaba GÖNDEN valla o konuda haklısınız ancak ne kadar kullanılır
konusunda kullanıcı arkadaslar daha net cevap verebilir.
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
28 Eylül 2015, 17:59
#1505
-
29 Eylül 2015, 11:29
#1506
-
29 Eylül 2015, 12:11
#1507
Adana İl Temsilcisi
hayırlı olsun,kazasız belasız binin.
-
29 Eylül 2015, 12:16
#1508
Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız inşallah abi 😊
-
29 Eylül 2015, 13:03
#1509
Teşekkürler dostlarım. hepimizin kazasız belasız sürüşlerimiz olur inşallah.
şuan km 1700 sadece stop etme sorunum var onunda çözümünü bulduk en kısa zamanda halledeceğim. Çok şükür motordan memnunum alacak olan arkadaşlar eğer gerçekten sevdiyse gönül rahatlığı ile alınabilir. bende çok korkmuştum ama çok şükür korktuğum gibi değilmiş. Sonuçta ülkemizde mondiale karı bi olumsuzluk var buda bizleri çok etkiliyor neyseki , hislerim beni yanıltmadı. Bir gerçek var, ne olursa olsun malına bakarsan oda sana bakar.
Saygılar Sevgilerle....
100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO
-
29 Eylül 2015, 14:28
#1510
agalar adlı üyeden alıntı
Tüm araştırmalarıma rağmen, Minsk ve Zongsen spesifikasyonlarıda dahil ön ve arka süspansiyonun haraket kabiliyetinin veya (travel) kaç mm olduğunu öğrenemedim. Mondial Rx3i Evo kullanıcıları biliyorlarsa buraya yazmaları çok iyi olur.
Bu tarz şeyler ben de hiç merak uyandırmadı ama sizin için sordum.Ön için 0-130 arka için 0-60 değerlerini verdiler.
Bazı soruları geç görüyorum ya da ilgilendiğim bir konu olmuyor.Sonradan kafama dank ediyor bilgi fazlalığından zarar gelmez diye,ben de soruyom.Kullandığım motosiklet hakkında ben de daha çok bilgi sahibi oluyorum böyle.Yoksa ben motosikleti alıyorum,kullanıyorum,bakımını yapıyorum o kadar Bi de küçük CC lere deli gibi para istediler mi böğürüyorum.
Faceden ve buradan takip ediyorum yazılanları.Şu an için bir memnuniyetsizlik yok çok şükür.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
-
29 Eylül 2015, 14:44
#1511
Naci63 adlı üyeden alıntı
Garip geldi ama valf açıklığını 0.04 mm ile 0.06 mm arası olacak diyor. Bence biraz kısık ayarlıyorlar. Inch olsaydı normal diyecektim ama ölçüyü mm cinsinden vermiş. İngilizce resimli anlatım aşağıda (california scooter company sitesinden):
http://www.cscmotorcycles.com/Articles.asp?ID=267
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Megelli 250 ile aynı blok değil mi. 0.05 0.06 ayarlamıştı videosunu izlediğim biri. Emme 0.05mm Egzoz 0.06mm olarak ayarlayın.
Fabrika ile bu gün görüştüm, emme sübapları için: 0,08 mm. ve Egzoz sübapları için de: 0,11 mm. ölçü verdiler ve ayarın mutlaka sentil ile yetkili servislerde yapılması gerektiğini söylediler.
-
29 Eylül 2015, 15:08
#1512
Merhaba,
Bayramda rx3i evo'm ile ufak bir İç Anadolu turuna cıktım. sizlerle tecrubelerimi paylamak isterim.
Yolculuguma istanbul'dan 25.09.2015 gunu saat 5 de başladım ve yanımda artımla beraber yola koyulduk. motorumun rodajı yenı bittiğinden hem tadını cıkarmak hemde motoru zorlamak için 1800 km yaptım toplamda ilk once kısa molalarla (100 km de 1) Ankara'ya vardım.(sol omuzuma garip bir agrı gırıyor halen bir cekme var o yuzden daha uzun suremedım. ufak bir Ankara turundan sonra tekrar yola koyularak tuzgolu oradan Aksaray'a geçtim. bir gece konaklayıp Ürgüp e yine bir gece konaklayıp 27.09.2015 tarihinde direk İstanbul'a 11 saatlik bir yolculuk ile döndum.
Arkamda artcı olmama rağmen (ben 65 o 78 kg) motosikletin performansı benı gerçekten etkiledi. Max eğimde 164 km hız gordum. duz yolda 140 km lere hıc zorlanmadan cıktı motor. viraj kabiliyeti ve fren performansı gerçekten cok başarılı. normal suruste motor surucuyu rahatsız etmıyor ancak 130 km den sonra elcikler 140 dan sonra da ayak pedleri titremeye baslıyor. 150km den sonra epey rahatsız ediyor. ama tabikide bu surat motoru olmadıgından benim için bir sorun teşkil etmedi.
1800 kilometre boyunca motorun cıkardıgı tek sorun kısa farların bozulması hemen ampulü değiştirerek sorunu cozdum. ve gerçekten guzel bir motor aldığıma ikna oldum.
seyahatim boyunca daha once bahsettiğim stop etme problemı de devam etti. yola cıkmadan önce sibop ve debriyaj ayarı yapmıştı servis ancak çözüm olmadı. bu hafta içerisinde sanırım konjektor u değiştirecekler.
Not: aşağıdaki haritayı ornek olarak koydum 1400 kusur diyor ancak toplamda 1800 km yaptım
-
29 Eylül 2015, 15:57
#1513
kowboyy adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Bayramda rx3i evo'm ile ufak bir İç Anadolu turuna cıktım. sizlerle tecrubelerimi paylamak isterim.
Yolculuguma istanbul'dan 25.09.2015 gunu saat 5 de başladım ve yanımda artımla beraber yola koyulduk. motorumun rodajı yenı bittiğinden hem tadını cıkarmak hemde motoru zorlamak için 1800 km yaptım toplamda ilk once kısa molalarla (100 km de 1) Ankara'ya vardım.(sol omuzuma garip bir agrı gırıyor halen bir cekme var o yuzden daha uzun suremedım. ufak bir Ankara turundan sonra tekrar yola koyularak tuzgolu oradan Aksaray'a geçtim. bir gece konaklayıp Ürgüp e yine bir gece konaklayıp 27.09.2015 tarihinde direk İstanbul'a 11 saatlik bir yolculuk ile döndum.
Arkamda artcı olmama rağmen (ben 65 o 78 kg) motosikletin performansı benı gerçekten etkiledi. Max eğimde 164 km hız gordum. duz yolda 140 km lere hıc zorlanmadan cıktı motor. viraj kabiliyeti ve fren performansı gerçekten cok başarılı. normal suruste motor surucuyu rahatsız etmıyor ancak 130 km den sonra elcikler 140 dan sonra da ayak pedleri titremeye baslıyor. 150km den sonra epey rahatsız ediyor. ama tabikide bu surat motoru olmadıgından benim için bir sorun teşkil etmedi.
1800 kilometre boyunca motorun cıkardıgı tek sorun kısa farların bozulması hemen ampulü değiştirerek sorunu cozdum. ve gerçekten guzel bir motor aldığıma ikna oldum.
seyahatim boyunca daha once bahsettiğim stop etme problemı de devam etti. yola cıkmadan önce sibop ve debriyaj ayarı yapmıştı servis ancak çözüm olmadı. bu hafta içerisinde sanırım konjektor u değiştirecekler.
Not: aşağıdaki haritayı ornek olarak koydum 1400 kusur diyor ancak toplamda 1800 km yaptım
http://oi58.tinypic.com/35hh4jk.jpg
Sevgili Kowboy açıklamaların, bizlere verdiğin aydınlatıcı bilgiler için kendi adıma çok teşekkür ediyorum. 1800 km yolculuk yaptım sorun olmadı dedin ya , ben motoruma daha da aşık oldum .
Sevgili dostlarım bilgiler paylaşıldıkça büyür , sorunlarda aynı şekilde çözülür. bu formu kalkındıralım, gerek foto paylaşımı gerek gezdiğimiz yerler başımıza gelenler yakıt hesaplamaları arızalar tespitler vs.vs.vs.
birbirimizin artcısı olalım ,ustası olalım ,öğretmeni olalım.
Allah hepimize kazasız sürüşler nasip etsin.
100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO
-
29 Eylül 2015, 16:41
#1514
KOWBOYY BU YOLCULUKTA YAKİT DURUMU NASİLDİ ACABA ?
ARTCİN OLDUGU İCİN MERAK ETTİM
-
29 Eylül 2015, 18:25
#1515
Selam aykanege motor cok yaktı ancak henuz yeni olmasından kaynaklı oldugunu dusunuyorum. Aşağı yukarı 450 tl lik yakıt harcadım
-
29 Eylül 2015, 18:27
#1516
Tesekkurler. yaklaşık km de 25 kuruş.
-
29 Eylül 2015, 18:57
#1517
kowboyy adlı üyeden alıntı
Selam aykanege motor cok yaktı ancak henuz yeni olmasından kaynaklı oldugunu dusunuyorum. Aşağı yukarı 450 tl lik yakıt harcadım
100 km için 5 litreyi geçmiş görünüyor. Yaklaşık 5.4 lt/100 km. Çok fazla değil mi? 250 cc bir motor için tabi ki. Ortalama hızınızın en fazla 90-100 km civarında olduğunu varsayıyorum. İnşallah ayarsızlıktan falandır. Yoksa uzun yolda ciddi sıkıntı olacaktır bu.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
29 Eylül 2015, 19:41
#1518
banada fazla gibi geldi. neredeyse bir araba kadar
-
30 Eylül 2015, 01:45
#1519
Yanlış anlaşılmayı kesinlikle istemem ama abi hayvan gibi içmiş motor. Çok fazla yakıyor. Bana kalırsa bi servise gitmeni tavsiye ederim. Saygılarımla abi tekeriniz her daim düz bassın.
-
30 Eylül 2015, 01:59
#1520
uzun yolda sakin kullanım ile 600f'te yakaladığım yakıt oranı bu resmen
tabi 90 üstüne çıkmadan gidersen 25 kuruşa düşebiliyor kassam biraz daha düşerdi sanırım
gerçekten fazla yakmış ama motordaki yük durumu nasıldı ? rampa yukarı çıkarken gaza ne kadar asıldın gibi konularda önemsiz değil
ben ortalama 90 kilo motorda ayrıca yan soft heybeler ve askeri 90lt çanta ile yola çıkmıştım tabi bu hızda gitmenin dezavantajı bel ve diz ağrısından yolun yarısı depo üzerine geçmişti
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)