Şu km saati olayini 180 z one s kullanicilarina da anlatin adamlar israrla motorun 160 km yaptigini soyluyor.
Şu km saati olayini 180 z one s kullanicilarina da anlatin adamlar israrla motorun 160 km yaptigini soyluyor.
180 zones 160 yapmaz kaç baygirki o motor 160 yapsın taş çatlasın 120 yapan motora 160 yapıyor diyorlar komikki rx 3 te 130 falan yapar heralde racing değilki bu uçsun kaçsın torku iyise rx 3ün iyi olması lazım hızlanması. bi nebze
bazı motorlar ciğerlidir, pilottan modifiyelidir, aynaları söktünüz mü +5hp, plaka iptali +5hp, değişik renk ledler +5hp, daha sayayım mı
Bi de Japon askeri gibi kaskı alnına oturtursan rüzgar direncinden +10 alıyorsun ama bıngıldağın zedeleniyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
Valla neyin tartışıldığını ve neden tartışıldığını anlamadım. Elimde ki paraya baktım ne istediğimi ve bir motordan neler beklediğimi düşündüm gittim RX3 aldım. Evet bir GS değil ama alabileceğimin en iyisi.
Birde şu Hız konusu var. Kimse alınmasın ama 140 - 150 Km sürat isteyen gitsin yarış motoru alsın. Bu motor Enduro bu kadar basit .
Iyi aksamlar arkadaslar bende rx3 alali 3 hafta falan oldu benim bi sikayetim var sizdede oldumu bilmiyorum. Motor rolantide calusirken stop ediyor birden kesilio şak diye. 1600 - 1700 devirlerde falan. Giderken bi sıkıntı yok. Durdugum zaman oluyor. Bi fikri olan varmi bana yardimci olabilecek?
Hayırlı olsun. Benim ki 1600 Km de. Bana hiç olmadı. Servise bir göstersen iyi olur
R1200GS sanki motor, 140 yapmış 150 yapmış ne büyük sorun oldu. 2 kişi yolda yavaş kalmadan keyifle gezilebilecek bir motor işte. Racing değil, racing'lerden de rahattır ama artçı ile binerken.
yapacagı hız enduro bi r 250liğin 130 140 tır daha fazlası hayel olur bence bu motora yeterli bir hız.
2 inci bakımda da yağ filitresini ( kağıt olan ) değiştiremedim. Değiştiren var mı veya bizim motora uygun olan yağ filitresi tavsiye edecek olan. Teşekkür ederim
Kaç tane kullandın ki biliyorsun ? Veya biliyorsan ne kadar doğru biliyorsun ? Sen değil misin Çin'de üretilen motor ne marka olursa olsun Çin motorudur diye düşünen ? Ben görüp denedikçe yorum yazıyorum, ezbere konuşmuyorum.
Neyse, dün siteyi takip eden Ali Bey abimizin daveti üzerine motorunu test ettim. Buradan kendisine bu nazik davranışı ve güveninden dolayı teşekkür ediyorum. Motoru öğle sıcağında eşimle birlikte aldık. Ali Bey, anormal sıcaktan dolayı şortla geldiğim için motordan gelecek sıcak hava hakkında beni uyarmıştı ve gerçekten sağ bacağım yol boyunca yandı. Radyatör sağ taraftan sürekli sıcak hava gönderiyor. Motor henüz 260 km'deydi ve bence ayar gerektiren bazı noktalar vardı. Mesela debriyaj CBF'e göre çok sert geldi ve kavraması yukarıdaydı ve kavrarken biraz titreşimle kavrıyordu. Bunlar insana motorun Çin motoru olduğunu hatırlatıyordu. Zaten Çin motorlarında Japonlar'dan eksik olarak görülen en bariz şey, mekanik aksamların temel fonksiyonlarını yerine getirirken pürüzsüzlükten uzak olmaları oluyor. Bunu debriyajda, frende, gaz kolunda ve motorun çalışmasında görebiliyorsunuz. Bazıları motor alıştıkça normale dönüyor, bazıları dönmüyor. CBF'ten inip motora oturunca ilk başta ikimize de güzel geldi fakat daha sonra rahat edememeye başladım. CBF kesinlikle bundan daha konforlu bir motor. Açıkçası enduro olduğu için ben bunun en azından amortisörlerden dolayı daha rahat olmasını bekliyordum ama değilmiş. Yollardaki ufak kasislerden, tramvay yolundan geçerken hep CBF'ten daha çok hissettirdi. Belki de amortisör ayarını yumuşatmak gerekiyordur bilemiyorum. Tabi bu amortisörler CBF'in başedemeyeceği arazi yollarında mutlaka daha iyi sonuç verecektir ama şehirde durum bu. Konforla ilgili ikinci sıkıntı ise bindikten 15 dakika kadar sonra selenin batmaya başlaması oldu. Ayrıca selede sürekli öne doğru kayma eğilimi gördüm. Bunun benzeri Duke 200 - 390'da da var ve bundan hiç hoşlanmıyorum. Tek başıma binsem belki olmazdı. Eşim de ayak tabanlarında oturuş pozisyonuna bağlı olarak ağrı hissetiğini söyledi. Ayakları CBF'e göre daha geride konumlandığından alışmakta zorluk çekti ve rahat edemedi. Motorun gidişi, çekişi güzel fakat yeni olduğundan CBF'teki o pürüzsüz çalışma bunda yok. Motorda takıntım olan titreşim sıkıntısı pek yok. CBF gibi değil ama rahatsız da etmiyor. 250 cc olduğu için o kadar pürüzsüz çalışması mümkün değil zaten. Henüz rodajda olduğu için 6 bin deviri geçmedim ama geçen hafta denediğim CBR 250R'da bundan daha fazla titreşim olduğunu söyleyebilirim. Hızlanmasında, frenlemesinde, viteş geçişlerinde hep bir tutukluk gördüm. Frenler CBF'e kıyasla çok iyi ama ön frende dozajı arttırdıkça aynı debriyajdaki gibi bir titreme oluşuyordu. Bunları da motorun rodajda ve başta söyledğim gibi Çin motoru olmasına veriyorum. Motorun dengesi haliyle CBF'ten kat kat daha iyi. Düşük süratte otomobillerin arasından iki kişiyle çok daha rahat geçilebiliyor. İyi lastiklerle çok iyi viraja girebileceğini de düşünüyorum. Bir de motor çok ilgi çekiyor nedense. İnsanlar hem bakıyorlar, hem de soru soruyorlar. CBF'te hiç ilgi göremediğimizden olsa gerek, bu hoşuma gitti. Motorla ilgili en büyük soru işareti ve sıkıntı süratiydi, ben de özellikle bunu denedim. Şöyle ki, motoru zorlamak istemediğimden haliyle son hız denemesi yapmadım ancak gösterge hatasını karşılaştırmak için önce teste giderken CBF ile GPS'i, sonra da RX3 ile GPS'i kıyasladım. CBF ile GPS birebir aynı gösteriyor. CBF'in göstergesi analog olduğundan yanlış görmüş olabilirim ama 70 km/saat hıza kadar aynıydılar, sonrasına bakmadım. RX3 ise kesinlikle GPS'ten %20 fazla gösteriyor. 6 bin deviri geçmeden çeşitli hızlarda deneme yaptım. Sonra da motorun son hızı ne olacak, bir hesaplayayım dedim. 6. vites 4 bin devirde 68 km/saat hızla gidiyordu (yani öyle gösteriyordu). Devir saatinde kırmızı bölgenin başladığı 9 bin devire kadar hızlansa 153 km/saat hıza çıkabilecek. Gösterge hatasını düştüğümüzse ise motorun gerçek son hızı 127.5 km/saat çıkıyor ki 250 cc bir motor için teorik olarak bu gerçekten çok düşük bir hız. Bunda bir gariplik var. Büyük ihtimalle maksimum güç devrine geldiğinde aslında tüm gücünü kullanmıyor. Bu da dişli değişikliği ile hızı artabilecek demektir. Eğer öyle değilse o zaman bu söylediği kadar güçlü olmadığı anlamına gelir ki öyle olacağını sanmıyorum.
Dönüşte motora hafiften ısınmaya ve keyif almaya başladığımı hissettim ancak yine o ana kadar edindiğim izlenimler sonrası şu anda RX3'ü almayı düşünmüyorum. Bunun fiyatıyla falan alakası yok, onu da belirteyim. Ayrıca sorun çıkaracağını, bazı arkadaşların sandığı gibi döküleceğini de kesinlike düşünmüyorum. Taş gib motor. Sadece Pulsar nasıl içime tam sinmediyse, bu motor da sinmedi diyebilirim. Ali Bey'in motoru 3 - 4 bin km yol yapıp, iki üç bakım gördükten sonra bu sefer tek başıma bir deneme daha yapmayı düşünüyorum.
Ali bey'e de buradan bir kez daha teşekkür ederim.
Ben ne zaman çin de üretilen motor çin malı motor demişim çinse japon dememi bekliyordun elimde param var arayışlar içersindeyim ama amacım sıfır almak değil kesinlikle elden denk getirirsem alırım illede şimdi olmasına gerek yok rx3 de uygun fiyatlı kaliteli bişi olsaydı bir denerdim ama gerek yok fiyatı zaten müsade etmiyor kendin anlatmışsın benim birşeye değinmem gerekmiyor bu motoru illede 250 diye alacak arkdaşlara derimki bir fiyatını haketmiyor iki kalite beklemeyin ve bu motorun sele konforundan amortisöründen bahsetmişsin kesinlikle bu motora özgü bir durumki burdan kaybeder.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:44 ----------
Seko bu rodaj olayını bu kadar abartmana gerek yok rodajı var motorun basmıyorum burada mantık ne yok 6bin deviri geçmedim geçsen ne olacak motormu patlıyacak siz böyle sağır kullnırsanız bu motorlar yürümez zaten motorlarda devir kesici var rodaj döneminde zamanla kulanıcıdan kullanıcıya değişir zamanla sizin bazmanıza müsade ediyor yani yeni motor ne yapacakki yapacaığı hız belli biz size dip gaz yapın demiyoruz rodajı öğretcekde değilim benim tek bildiğim rodaj boyunca her vitese motoru atıp belirli devirleri yaptırmaktır her devirde bütün vitesleri denemek lazım motor böyle kendine gelir yoksa neki 6 bindeviri geç ne oldu motormu izinvermiyor geçmeye geç gitsin.
Bak şimdi kavga çıkacak ama demem Lazım 😀
Çinliyi falan boş ver.
Motor test etmeye şortla gitme ne olur.
Motor emanet olduğu için rodaj kuralına uydum, sonuçta sahibinin içine sinmeyebilir. Test motoru olsa biraz denerdim. Ayrıca motor rodaja uygun normal şekilde kullanılırsa sağır kalmaz, kalsa bile her motor zamanla açılır. Motoru dikkatli kullanıp zarar vermemek (ömrünü yememek) sağır kalmasından daha önemlidir. Sağırlığın çözümü var, yavaş yavaş zorlanırsa mutlaka açılır ama ilk zamanlarda yapılacak fazladan aşınmanın geri dönüşü olmaz.
Şu anda motorun durumu benim için fiyatından önemli konuma geldi. Açıkçası motoru satın alacak kadar beğenmedim. Böyle olunca da alıp kullanmayı düşünemiyorum. Aynısını Bajaj 150F için de yazmıştım. İnsanın parasını sorgulaması için öncelikle üründen memnun olması gerekiyor, sonrası kişiye kalmış. Motorun sürüşünde CBR250R'daki pürüzsüzlük, frenlerinde aynı kararlılık olsaydı kesinlikle bu paraya alırdım ama bariz Çin motoru havası var. Mesela geçenlerde denediğim Lifan KP150'de bu yoktu. Şimdi o sınıfta sıfır motor alacak olsam KP 150'yi CBF150 yerine alırdım. CBF150'den tek eksiği konforuydu, geri kalan her şeyde daha iyiydi.
Benim fikrim,genelleme olmasın.Merak eden tabiki kurcalayacak.Bu konu üzerine detaylı araştırma yapmadım.Bu arada motoru sattın mı be yaw ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:38 ----------
Hayırlı olsun,ilk çalıştırmada mı,yok sa kırmızı ışıkta beklerken falanmı stop ediyo.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
Bu hız gösterge/hesaplama hatası lastik ebadı ile alakalı olabilir mi acep? Yani şöyle; bence Rx3'ün jant göbeğindeki okuyucu 19 veyahut 21 inçlik jant için kullanılan parça. Ancak her nasıl oldu ise bu parçayı 18 inçlik janta yerleştirmişler. Bu fikre nasıl sahip oldum? Şöyle; 18 inç lastik ile 19 inç lastik arasında lastiğin yüzey uzunluğu arasında 8-9 cm fark vardır. yanı bu şu demek 18 inç lastik ile bir turda 200cm ileri giderken 19 inç lastikte 208-209 cm ileri gidersiniz. Buda şu demek 18 inç lastik 100 turda 200 metre ileri gider, 19 inç lastik 208 metre. Bu durumda 19 inç lastik aynı tur sayısında daha ileri gideceğinden daha hızlı gitmiş olur. Ancak jant göbeğindeki tur sayaçı için hiç bir şey fark etmez o turu sayar. Sayaç 19 inç jantlar için yapılmış bir sayaç ama her nasılsa 18 inç janta takılmış, sayaç hala 19 inç miş gibi saymaya devam ediyor ama 18 aslında 18 inç olarak hesaplaması gerekir. Diye düşünüyorum.
Daha basit anlatımda jant göbeğinizi hiç değiştirmeden jant çemberinizi ve tellerini 17 inç ten 10 inç e düşürün, yani cg motora scooter lastiği takın :D Hız göstergeniz ne göstertir?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
Ama sanırım sizin söylediğiniz değer göz önüne alındığında sanki sayaç 19 değilde 21 inç in sayacı 19 inç ten 18 e %4-5 fark olur, 21 den 18 e aşağı yukarı %17 fark olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------
Yani siz ön tekerinizi modifiye edip 21 inç jant ve lastik takarsanız göstergeniz doğru hızı gösterecektir.
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Sağol. Bulursam denerim tabi
Arkadaşlar, RX3'ün gösterge sorununu Mondial'e bildirdim. Klasik olarak az önce cepten aradılar (iyi bir şey . Kullanıcı olup olmadığımı sordular, ben de kullanıcı olmadığımı sorunu bir arkadaşımın test ettiğim motorunda gördüğümü söyledim. Motorun servise gösterilip, arızanın servis tarafında tespit edilmesi gerektiğini belirttiler. Ben de foruma yazacağımı, bu problemden dolayı motorun kalitesinin sorgulanmaya başladığını ilettim. Fabrikada arkadaşlar GPS ile karşılaştırırlarsa göreceklerdir dedim. Kalite bölümlerine ileceklerini söyleyip teşekkür ettiler.
Bence motoru kullanan arakadaşlar bunun için özellikle servise gidip durumu bildirsinler. Normal servis zamanını beklemesinler ki konu arada kaynamasın. Anlaşılan bundan haberleri bile yok, birkaç kişiden birden şikayet alırlarsa üzerine giderler.
Valla büyük olay oldu Hız göstergesi. Boş verin arkadaşlar ne kadar Hız yaptığını. Bakımlarınızda yağ filitreniz
Değişti mi, bağlantılara baktırdınız mı, Sıkma işlemi yaptırdınız mı, yağınız suyunuz ne durumda baktırdınız mı
İyi de kilometre sayacı da fazla sayıyorsa motor olduğundan eski gözükecek. 20 binde gözüken motor aslında 16 binde olacak.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (1 üye ve 5 misafir)