Arkadaşlar, öğrendiğim bir bilgiye göre bu motorun mondial kısmı sadece stickerlarmış. rus bir firma tarafından üretilip tüm parçaları rus malıymış. mondial sadece sticker takmış. bu iyi bir şey sanırım
Arkadaşlar, öğrendiğim bir bilgiye göre bu motorun mondial kısmı sadece stickerlarmış. rus bir firma tarafından üretilip tüm parçaları rus malıymış. mondial sadece sticker takmış. bu iyi bir şey sanırım
Hayır, motor çin markası Zongshen'in motoru. Rus olan da M1nsk... M1nsk de bunu onlardan alıp markasını bastırıyor fakat onlarınkinde 17" arka lastik ve başka bazı farklılıklar var. Bu yine de iyi bir şey çünkü M1nsk eski bir firmadır, motorları sağlamdır. Kötü olsa bu motoru satmazlardı.
kullanıcı arkadaşlar, hala detaylı bir inceleme, bilgi paylaşımı olmadı. rodajlar bitmedimi?
5500 km oldu, keyif ilk anki gibi devam ediyor, ilk motorum ve bu makinadan büyük başka makinaya binmedim,geçen hafta ilk kampımı Geyikli/ Çanakkale'de Yaptım. Hava filtresi temizliği, zincir yağlama/temizleme, yağ Değişimi rutin faaliyetler.... Yakıt ortalama 150-160 krş. 100-110 km makinamın rahat ve iyi hissettirdiği sürat aralığı, 120 ve üstü vibrasyon Başlıyor, sağ pad biraz fazla titreşim yapıyordu araya şamriyel sorunu çözdü, şehir içinde ve sıcak havalarda rampa sararken hararet artıyor fanlar deli gibi Çalışıyor kontrol gerek..1000 km bir su seviyesini kontrol gerekiyor.....
Ben: Kardeş motorun yakıt tüketimi nekadar
O: Abi 20 liralık benzin aldım 5 kere çarşıya bir kere karşıya gittim hala depoda benzin vardı.
Ben : Hımm anladım galiba..
120 sonrası titreşim rahatsız ediyorsa hoş değil. 120 düşük bir hız sayılmaz ama 130 - 140 civarı başlasa daha iyi olurdu.
Arkadaşlar son bir haftadır baya araştırdım motoru görünüm nedeniyle hepinizin olduğu gibi benim de oldukça ilgimi çeken bir motor oldu..
Ancak kafamı kurcalıyan şeylerden biri bu motor 1 yıl içinde ne kadar değer kaybeder?
Bunun dışında morotun oldukça pozitif yorumlarını yapanlar oluyor ancak hiç şu huyu ve özelliği çok kötü yorumu göremedim.
Şu an nerdeyse almaya karar vermiş durumdayım sizde bu kararımdan caymak için geçerli bir sebep var mı?
Onur.. Huzur.. Gurur..
kayseriden bir arkadaşımız 9250 ye kadar düştü. motor daha 500km de. ne diyorsunuz arkadaşlar? bu motor tutmasa bile bundan daha alt fiyata gider mi? zarar etmek istemiyorum açıkcası
"Senin hesabın" da yanlış hesaplamışsın. km'de 150-160 kuruş 1,5-1,6 tl demek. 100km'de 150 tl mi yakıyor senin makina?!!? Anlaşılan sizin kafaya ulaşacak birşey içmemişim.(Hesabın sonundaki bir"0" fazla onu anladık da siz gözden kaçırmışsınız sanırım.)
Hesabı doğru yapıp öyle verseniz de benzinin litresini kaça aldığınızı belirtmeden o da çok işe yaramazdı, ancak genel bir bilgi verirdi. Sizin amacınız "bilgi vermek/bilgi almak"tan çok "haklı olmak/olmaya çalışmak" izlenimi yarattı bende ki bu karşılıklı konuşmaya istekli olduğum bir kişi yapısı değil benim, o yüzdendir ki bu, bu konu başlığı altında size/sizin mesajınıza yönelik son mesajım.
Tekeriniz düz bassın, motorunuzu iyi günlerde kullanın.
Kalın sağlıcakla.
Bence bu motor alayım 1-2 sene sonra satarım düşüncesi ile alınmaz. Ve bu motoru alıp hemen satmak isteyen arkadaşların endişeside bu bence. Kendi piyasa rayicini Mondial markası ile koruyamaz..
Aprilia koruyamıyor.. Kawasaki koruyamıyor.. Bu motor bence ort.5 yıl kullanmak için alınır. Yoksa piyasadaki kaderi CRF250 gibi olur. İlk önce çok talep gördü ancak sonra bu balon hızla söndü..
Neden satıyormuş 500 km'deki motoru ?
maktama işte derviş fikir zikir olayı aslında anlamak zor değil esas konuya gelince bak işte hesaptan anlıyormuşun bence çok detaya inme basit düşün sorunları kolay aşarsın netekim şu anda bu makinanın ne yaktığını biliyorsun........................................ ...........
Güvenli,keyifli sürüşler .....
Tabiki düşecek.
2013 model mondial drift 1750 . 2000 liraya satılıyor. Sıfırı 3000 lira. Forumda konusu var, adam Kazali ybr yi 1800 liraya sattı. 3500 lira pert kaydı olan ybr.
Bu motorun akibetinin bu olacağını en baştan yazdık zaten. Uzun yıllar bineceksen tamam, ama al sat yaparsan mondial de hem musteri bulamazsın hem de zarar edersin. Ha diyince satman için düşük fiyat vermen lazım 6.7 gibi. Bu motoru 9 a da alsan yine zarar edersin.
Yok satmam, ben biniciyim dersen o zaman al.
Öncelikle turkish39' a selamlar, Cesaretini göstermiş Bu paraya alınabilecek en güzel ve en makul enduro motoru almış, Bu motoru ve fiyatı beğenmeyen veya başka 250cc motorlarla kıyaslayan arkadaşlar şunu dikkate almalı bence, bu Motorun kıyasladığınız motorlarla tek ortak noktası motoru ve 6 vites olması kullanım tarzı tamamen farklı ve eşsiz, piyasada bu motorun muadili başka bir motor yok şu anda ve düşük bütçeli enduro kullanmak isteyen arkadaşlar için iyi bir seçenek. Bu tarz bi motoru alan kişi zaten en az 2 yıl biner ve açıkçası belli bir değer kaybını göze alır, ben BMW F650gs kullanıcısı olarak motoru başarılı buldum, alanda kehyifle binsin, arkadaşlar aldığım motor değerini kaybetmesin diye düşünüyorsanız bence CBF alın 150cc. binersinizde satarsınızda.
Ama motor işine keyif için biniyorsanız uzun yol yapacak ve enduronun zehirini almak istiyorsanız bu makina en uygunu
Aleykümselâm.Bazı arladaşlar haliyle çekingen duruyor,bazıları da sırf eleştirmek için yazıyor.İkinci el için hesap kitap yapmadım,sürekli motor değiştiren biri değilim.Uzun vadede kullanmak istediğim için bu motoru aldım.ÖNEMLİ OLAN ne amaçla aldığınızdır.Motosikletten az çok anlayan biri,RX3 için abartılı bir şekilde olumsuz düşünmez.Servisle ilgili herşeyi,yetkililere ulaştırıyorum.Az çok bişeylerin yoluna gireceği inancımı kaybetmedim.İnşallah ileriki zamanlarda hepimiz güzel şeyler olacağını göreceğiz.
Bu forumda beni takip eden bir çok kişi olduğundan,tarafsız olmak zorundayım.İlk izlenimlerim hep olumlu yönde.Bazı arkadaşlarım hiç olumsuz şeyler yazmıyorsun diyolar.Oysa ne varsa onu yazıyorum.Kullandıkça motoru daha fazla tanıyorum.Bu yüzden yanlış yorumlarda bulunmak istemiyorum.
Dediğiniz gibi;Motor işine keyif için biniyorsanız uzun yol yapacak ve enduronun zehirini almak istiyorsanız bu makina en uygunu.
Tekeriniz düz bassın.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
Ne kadar değer kaybedeceğine şöyle bir bakalım ;
1- Ülkemizde uygun vergi oranı itibariyle 125 cc makine ve 250 cc makine aynı vergiyi veriyor
2- Ülkemizin yolları çok ta düzgün değil
3- Millet olarak en azından piknik yapmak içinde olsa asfalttan çıkıyoruz
4- Yakıt olarak ekonomik limitimiz ort. 4lt/100 km olduğunu varsayarsak
5- Yedek parça bulunabilirliği ve dışarıdan getirtebilme kaynakları çeşitliliği (Yunanistan, Avrupa, Rusya, Çin, Amerika vs.)ve yerli yaygın yedek parça
6- Pazar alışverişi için dahi olsa bagaj hacmine ihtiyaç
7- Arkamızda eşimizi dostumuzu rahat bir şekilde taşımak ve denize, gezmeye gitme ihtiyacımız
8- Yollarımızda sollama harici yüksek hızlarda (>120 km/h) seyretmenin ekonomik ve güvenlik sorunları
Düşünülürse bu motor bence ülkemizde çokta değer kaybetmez gibi geliyor.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)