Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
27 Nisan 2015, 17:46
#901
çinliler hakkında yazılanları okudukça gülüyorum..henüz pancar motoru yapamayan bir milletin, üretim konusunda dünyayı ele geçirmiş bir milleti itin gtüne sokması durumudur efendim. biz böyle bir milletiz işte ; oturduğumuz yerden sallarız sadece,sallarız da sallarız.
önce bi pancar motoru yap,imal et,sürelim de sonra çinlileri düşünürüz.
Reklamlar
-
27 Nisan 2015, 22:07
#902
-
28 Nisan 2015, 09:13
#903
turkish39 adlı üyeden alıntı
Senin oğlan senden cok sevinmistir eminim. Hayırlı gazlamalar.
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
-
28 Nisan 2015, 09:49
#904
Abi senin oğlan şimdiden böyle meraklıysa motorlara büyüyüp iş güç sahibi olunca düşünemiyorum
-
28 Nisan 2015, 10:18
#905
Mardin İl Temsilcisi
turkish39 adlı üyeden alıntı
yaw sinirlenme lo :D motor iştah kabartıyor ne etsin garibanlar. Ben bu sefer resim istemiyom hacı video çek :D
Adalet yok,eşitlik yalan. Hepimiz insanız ulan!! |Ne kadar yükselsende hayat 180' & Saygım kadar kinim de var
-
28 Nisan 2015, 10:28
#906
Seko adlı üyeden alıntı
Motosikleti sanki dünyada ilk bizde satılmış gibi yorumluyorsunuz. Bu motorun bir dolu inceleme yazısı ve videosu var. Kimse çözülemeyecek, önemli bir sorundan bahsetmemiş.
Çinlilerin mühendisliği hiç de öyle 10 sene geriden falan gelmiyor. Sadece bu alanda yeterli tecrübeleri yok. Birileri çıkar da adamların 2005 senesinden beri yol katedmediklerini iddia ederse, hiçbir şey bilmiyordur. Kalburüstü motorlarında titreşim sorunlarını büyük oranda çözdüler. Neredeyse tüm iyi modellerde çift disk fren var, dijital gösterge var. Artık motorlarında enjeksiyon kullanma dönemi başlıyor. Bundan sonraki adım da ABS olacaktır. Bunları yapabilmek için ciddi mühendislik gerekir. Bunları yapıp fiyat artınca da "Çin motoruna o paralar verilir mi" dememek lazım çünkü o Çin motoru artık bildiğimiz Çin motoru değil.
ben en iyimser yazıyla 10 sene dedim oda küçük hacimi baz alarak dedim motor sektörü 150 lik 250 lik motrolardan ibaret değil.. yoksa bana kalsa 20 sene geridedir.. küçük hacimleri geçelim çinli daha yüksek hacimde tek tük cf motorunun bana göre verimi düşük 650 lük motoru dışında yüksek hacimli kaç çeşit motoru var. bu arada cf moto benim bildiğim 650 lik motorlarında abs de kullanıyor..
bunun dışında motorsiklet sektörünün gittiği noktayı görmeyen bir insanda bence hiç bir şey görmüyordur kawasaki remote android sistemde kontrol üstünde çalışıyor,honda gene android sistem ios sistem üstünden akıllı kask kaza anında otomatik ilk yardım sistemi üzerine çalışıyor yani motorla ücra insanın medeniyetin olmadığı bir yerde kaza yaptığında motor direk en yakın hastaneye temasa geçip sinyal yollıycak..
abs yi geçdim artık 15 yıllık mevzu ... motora esp sistemi koyuyorlar bir kaç sene içinde start-stop motorlarda yaygınlaşıcak keza kawasaki h2r lardaki turbo charger sistemi booster olarak küçük hacimli motorlarınada uyarlıycak bunun üstünde çalışıyorlarmış yani ilerde 250 cc lik 45 -50 beygirlik motorlar olucak.. ducati elektrik teknolojisini çok geliştirdi 8 saat şarjsız non stop yüksek devir ve hızda menzilii motor yapdılar bmw advanced safety concept projesi ile motorsiklette güvenliği ön plana alan teknolojik gelişlmeler üstünde çalışıyor airbag,yol şerit takip sistemi,uyku sistemi v.b ...
enjeksiyonada değiniyim enjeksiyon diyoruzda pekde bilmiyoruz enjeksiyonunda çeşit çeşit farklı teknolojileri var enjeksiyon sistemi olduğu yerde saan bir sistem değil en az şimdiye kadar 7-8 defa revizyondan geçdi enjeksiyon sistemi.. yani karbiratörü söküp yerine bir tane enjektör takıp tek noktadan 20 yıl öncesinin enjeksiyon sistemini takmak bana göre teknoojik bir yenilik değil.. yada ilk nesil 15 yıllık efi sistemini takmak.. bunları bu konuda yazdım ama bu rx3 için yazmıyorum genel olarak yazdım..
çinli düşmanı falanda değilim hep derim iyiki girmişler piyasayaki motorcu sayısında patlama oldu önceden eskiden motorsiklet sektörü bir avuç insanın elindeydi motorlar pahalı herkes ulaşamıyordu çinliler sayesinde herkes motora ulaşabilir oldu bu çok güzel bir şey.. benimde jinlun ve regalim oldu .. ve hep derim motorsiklette çinli alınıcaksa çinlilerin V motorluları sorunsuz ve kaliteli vibrasyonuda yok çünkü yamaha yada honda eski nesil teknolojisi ile üretiliyor yani alt tabanında o motorların japon argesi var..
şuda var bugün çinli bir marka birebir bir japon kalitesinde hatta bmw kalitesinde bir motor üretirse japon yada bmw den aşağı kalır fiyata satamıycaktır maliyet arge mühendislik v.b derken fiyatı uçar motorsikletin.. o yüzden ben çinlilerinde bu amaçda olduklarını sanmıyorum şu anki konumlarından bence gayet memnunlar bu benim fikrim en azından.
-
28 Nisan 2015, 10:57
#907
Bir kere o Android'le bağlantılı şeyler teknolojik gelişme değildir. Ben işin mekanik boyutu ile ilgileniyorum. Motor teknolojisi öyle zannedildiği gibi dört nala bir yerlere gitmiyor. Uzun süredir yerinde sayıyordu, son 3 yılda küçük hacimli turbo benzinli modası çıktığından (emisyon zorlamaları yüzünden) bir şeyler yapıyorlar ama bu daha fazla devam edemez. Bu arada makina mühendisiyimdir ve otomobil fabrikasında çalışıyorum. Ayrıca motorlar özel ilgi alanımdır ve teorilerini de çok iyi bilirim. Bunları mevzuya hakim olduğumu belirtmek için yazıyorum. Kawasaki'nin yaptığı supercharger uygulaması güzel bir gelişme ama devamının olacağına ihtimal vermiyorum. Maliyeti korkunç arttırıyor ve küçük hacimlilerde uygulanması durumunda, uygulayan firma sınıfında dünyanın en pahalı motosikletlerini satmak durumunda kalacaktır. Bu sistem yıllardır spor otomobillerde, Mercedes'lerde (kompressor adıyla) sürekli kullanıyordu. Kawasaki sadece alıp güzel bir fikir olarak motoruna adapte etmiş. ABS de 20 sene önce bulunmuş olabilir ama işte sonunda Çin markaları da kullanmaya başlayacaklar. Evet dünyada bazı gelişmeler oluyor ama bu gelişmeleri uygulamak artık öyle yıllar almayacak. Bu devirde kimse Amerika'yı baştan keşfetmiyor. Çinliler önce her şeyi alıp yarım yamalak taklit etmeye çalışıyorlar(dı) ama sonra öğrenip kendileri tasarlamaya başlıyorlar. Olması gereken de budur, keşke biz de yapabilseydik. Ben burada çoğunluğun önceliği küçük hacimliler olduğu için özellikle bu sınıfı konuşuyorum. Büyük hacimde şimdilik Çin markalarını tercih etmek için bir sebep yok. Ancak ufak motorlarda, Japonların çıkmak istemediği hacimlere çıkılıp (200 cc gibi), enjeksiyon, dijital gösterge saati, mono amortisör gibi şeyler kullanılırsa otomatikman öne geçilmiş oluyor. Malzeme kalitesi olarak zaten pek sıkıntı kalmadı. Burada Japonlar derken bizim memleketimizde satılan YBR125, CBF150, hatta CBR125 gibi motorları kastediyorum. Ara ara forumda CBR125 mi yoksa Bajaj Pulsar mı alayım soruları geliyor (bana göre cevabı kesinlikle Pulsar olmalı), yakın zamanda bunları Pulsar yerine Çin motorları için de duyacağız.
Büyük motorlarda şu an için kıyaslama olmaz, zaten rakip de yok. Olmamasının sebebi de bu hacimde çok ucuz motor üretilemeyeceği ve aradaki az farka kimsenin ne kadar iyi olursa olsun Çin motoru almayacağını Çin'lilerin de bilmesindendir. Bundan 10 sene sonra durumun çok farklı olacağına eminim. Unutmayalım ki Çin'liler bugün kendi mikroişlemcilerini tasarlayıp üretebiliyorlar. Bunun da altından kalkacaklardır.
-
28 Nisan 2015, 12:10
#908
-
28 Nisan 2015, 12:11
#909
Uuzun uzadıya dökmüşsünüz , güzel tabii , kıssadan hisse tanımlayalım , caponcular amarikancılar yörropçular kıvranmasın boşa işin özeti ; prc hani açılımı şu romantik halkçı karaparçası ve yönetimi ve şu meşhur üçgenin bir eşkenarı karşılıklı sırt kaşıma dolayısı ile flörtteler
Önümüzdeki 10 yıllarda herkes çinkoyada binemeyecek , elektrik bazlı übersport , rekor güçler, dayanım, materyal kalitesi ile ve tabii halk cumğuriyeti ya sözüm ona, tersine dönen akıma kapılıp ganki oldular vesselam.
-
28 Nisan 2015, 12:50
#910
turkish39 adlı üyeden alıntı
vay hocam hayırlı olsun drift formundan biliyordum sizi inşallah memnun kalırsınız ve deneyimlerinizi paylaşırsınız
-
28 Nisan 2015, 18:12
#911
Facebook'ta bu motorla ilgili faydalı bir link vermişler. El kitapçığı, bakım kitapçıkları, bakım videoları, lastik seçenekleri ve incelemeler var :
http://www.chinariders.net/showthread.php?t=14228
-
28 Nisan 2015, 21:26
#912
rebel_punto adlı üyeden alıntı
Senin oğlan senden cok sevinmistir eminim. Hayırlı gazlamalar.
Hem nasıl,yağmur çamur dinlemiyo.Hadi gezelim babaaaa
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:22 ----------
oenaj adlı üyeden alıntı
Abi senin oğlan şimdiden böyle meraklıysa motorlara büyüyüp iş güç sahibi olunca düşünemiyorum
Hevesi çok var.Bende ileride benden gizli,ondan bundan motor istemesin diye şimdiden yetiştirmeye çalışıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------
pompei adlı üyeden alıntı
vay hocam hayırlı olsun drift formundan biliyordum sizi inşallah memnun kalırsınız ve deneyimlerinizi paylaşırsınız
Eyvallah sağolasın kardeşim.
-
28 Nisan 2015, 22:37
#913
Mondial daha önce getirdiği ve oldukça pahalı fiyatlara sattığı Buffallo 250 ve JetMax 250 scooterları, X-treme 250 serisi cross motorları 1-1.5 sene satıp ortadan kaybettiği gibi bi durumu bu motor için de gerçekleştirmez umarım.
-
28 Nisan 2015, 22:50
#914
Bu motor digerlerinden daha iyi ama fiyati yuzunden kaybolacak ne yazik ki...
-
29 Nisan 2015, 06:28
#915
Örnek video
https://www.facebook.com/beyti.collu/videos/10152964928324121/?comment_id=10152969428379121&offset=0&total_comme nts=1&ref=notif¬if_t=video_comment
-
29 Nisan 2015, 09:53
#916
Çin in teknolojisinden dem vurulmuş, kawasaki h2 deki teknolojiden bahsedilmis. Guzelll...
Keşke fiyat uzerindede durulsaydi. Tlf dan yazdigimdan üşensin kawa nın sitesine girip h2 nın fiyatina.
Zaten parasi olan adam gider h2 alır. Burda 2 resim paylasir. Sitenin en iyi, en hızlı, en viraja hakim şoförü olur çıkar.
Gidin cinlinin 600 luk 650 lik motoruna japon parası verin demiyorum. Ama 14 - 15 bin japona vermektense rx3 veya pulsar pekâlâ alınabilir.
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
-
29 Nisan 2015, 10:55
#917
Ben diğer motorlara gelen zamlar sonrası artık fiyatının çok yüksek olduğunu düşünmüyorum. 10500 TL'ye dolu dolu motor alıyorsunuz. Facebook'ta çok kullanıcısı var.
-
29 Nisan 2015, 11:00
#918
Bu motoru da 1 senelik getirdiyse Mondial yazık gerçekten, yedek parçasını getirirler 3-5 sene ama ikinci el değerini öldüren bir durum.
-
29 Nisan 2015, 11:07
#919
Keşke aynısını Mondial dışında başka bir firma daha getirse...
-
29 Nisan 2015, 22:10
#920
rebel_punto adlı üyeden alıntı
Çin in teknolojisinden dem vurulmuş, kawasaki h2 deki teknolojiden bahsedilmis. Guzelll...
Keşke fiyat uzerindede durulsaydi. Tlf dan yazdigimdan üşensin kawa nın sitesine girip h2 nın fiyatina.
Zaten parasi olan adam gider h2 alır. Burda 2 resim paylasir. Sitenin en iyi, en hızlı, en viraja hakim şoförü olur çıkar.
Gidin cinlinin 600 luk 650 lik motoruna japon parası verin demiyorum. Ama 14 - 15 bin japona vermektense rx3 veya pulsar pekâlâ alınabilir.
Daha motorun yarı parasını vermedim diye faturasını alamadım.Millet kalkmış bedava mı verdiler,turkish39 u sustursunlar diye sıkı indirim yapmışlar muhabbetine giriyo.Japonlar bu cüssede,bu CC de,çanta demiri ve çantalar,koruma demirleri dahil bu fiyata sıfır motor verdi de biz mi almadık.Eski motorumun parası dahil 4300 Tl param varken bu motoru aldım.Forumda da bu motoru merak eden varsa bişeyler paylaşmak amacım.Hatta mondiale bi nebze olsun insanların yaşadıkları sorunları iletmek.Herkes hani protesto edecektik mesajları atıyor,keşke protesto da bende varım diye mesaj atsaydınız 2 senedir...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)