AliExpress ten tps sensörü, map sensörü, rölanti valfi ve oksijen sensörü siparişi de verdim. Geldiklerinde enjeksiyonu büyük oranda yenilemiş olacağım. Ve bu saydıklarımın hepsi yalnızca 502 lira tuttu. En fazla 100 lira da vergi çıkar diye düşünüyorum. Türkiye'de sadece rölanti valfini 500 küsür liraya satıyorlar.
Evet arkadaşlar bugün enjeksiyona geri dönmüş bulunmaktayım. Rölanti valfi gayet iyi çalışıyor. Bozuk değilmiş meğer. Yalnız şöyle bir sıkıntı var. Gazı çevirdiğimde motor önce bi horrr yapıyor sonradan hızlanmaya başlıyor. Tps le alakalı bir sorun var sanırım. Tps sensörünü ise yeni değiştim halbuki. Neyse gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.
Kalkışta çok zorlanıyor. Stop etmemesi için yarım debriyajda normalden fazla gaz vererek kaldırıyorum. Ve 7bin devire kadar gaz yemekte zorlanıyor. Ufak hıçkırmalar yapıyor. 7bin devri geçince ise çıldırıyor. Birden uzuyor makine. Karbüratöre göre daha fazla güç var gibi geldi bana üst devirde. Yarın daha fazla test edebileceğim.
Resetleme yaptım hocam. Sistemi kurduğumda hiç marş yapmadan resetleme yaptım. Daha sonrasında tekrar resetleme yaptım ama şimdilik durum bu. Gittigidiyor da satılan delphi marka tps sensörünü takmıştım. O mu tam uymadı acaba? Ama facebook grubunda birine sordum o da aynı ürünü almış ve sorunsuz kullandığını söylüyor.
Problemi çözdüm. Sorun neymiş biliyonuzmu. Emme manifoldunun kelepçesini sıkmamışım neyse sıktımda şimdi canavar gibi oldu. Çekiş gidiş mükemmel. Mahalle arasında gaza bi asıldım anında 100 e kadar çıktım. Valla çok iyi oldu. Yani sonuç itibariyle bu silindir piston kiti enjeksiyonla gayet uyumlu. Pek yakında top speed ve yakıt tüketimi ile ilgili gelişmeleri aktaracağım. Gerçektende düşündüğüm gibi karbüratör yüzünden ben bu silindir piston kitinden tam verim alamıyormuşum. Birde buna yazılım atsak var ya.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------
Evet hava filtre hortumunu yeni aldım kelepçesiyle beraber. Eskisini karbüratör için biraz kesmiştim.
Arkadaşlar uzunca bir aradan sonra kötü bir haber ile konuyu güncelliyorum. Malesef motoru patlattım. Krank biyel silindir piston kartel iç kısım falan parçalandı. Şanzıman dişlilerine de henüz bakmadık. Cumartesi günü İstanbul'dan Tokat'a yola çıktım. Ankara üzerinden gidiyordum. Ankaraya 50km kala bloktan çaat diye bir ses geldi ve alttan sular boşalmaya başladı. Motor çalışmadı. Çekiciyle etimesgut'taki bir servise götürdük ve yapılan kontrollerde motorda kompresyon olmadığını gördük. Motoru gerisin geri istanbula çektirmek zorunda kaldım. Bugün yakınımdaki bir motorcuya götürdüm ve bloğu açtığımızda korkunç bir manzara vardı. Şu anda öncelikle çıkma blok bakacağız. Olmazsa hasar gören tüm parçaları yenisiyle değiştireceğiz. Yani şu meşhur 300 lük silindir piston kitini almayı düşünen varsa derhal vazgeçsin. Ben yandım siz yanmayın.
Büyük geçmiş olsun, umarım en az masrafla sorununuzu çözersiniz.
Geçmiş olsun biraz pahalı bir tecrübe oldu,bende acaba diyenlerdendim,şimdi tamamen kafadan sildim, bilgi vepaylaşım için müteşekkirim.. vesselam..
Yunus geçmiş olsun. Bursa da Selahattin ustanın ismini sen bulup bana göndermiştin. Selahattin Çin dden 82 değil de 84 mm lik seti çok yakın bir zamanda getirtti. Ve kendisi montajıni yapti. Şu an
kullanmaya devam ediyor. Ne diyelim ? İnş. bir sıkıntı yaşamaz. Selamlarımızla.
Çok geçmiş olsun hocam. Elinizde zaten orijinal silindir piston var. Krank, sağ sol blok şeklinde inşallah kurtarırsınız. Kurtaramazsanız ya da masraf çok çıkarsa Megelli 250r'da bu motoru kullanıyor. Belki kaza yapıp hurdaya çıkmış ama motoru sağlam şekilde bulabilirsiniz. Sıfır olarak almak zorunda kalırsanız inşallah Mondial'in elinde stok vardır.
Hocam ben yazılımda yapmıştım buna belki onun etkisi vardır diye düşünüyorum. Çünkü adam ateşleme avanslarıyla oynadı sıkıştırmayı artırdı. Tork belirgin derecede artmıştı. Yani hem silindir piston büyüdü hemde üzerine yazılım yapınca uzun yola krank dayanamadı muhtemelen. Bu arada onun da deneyimlerini merak ettim. 84mm nasıl bir performans gösterdi acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------
Özkan aras la görüştüğümde fabrikanın komple motor satmadığını söyledi. Motoru tamamen dağıtıp hasarlı parçaların listesini yapacaksınız ona göre fiyat çıkacak dedi. İnternette bir kaç sitede komple motor da var ama fiyatları 10 bin ile 13 bin arası değişiyor. O fiyata sıfır blok alamam malesef. Şanzıman kısmını açıp görmedik ama şu anda görünen dediğiniz gibi sağ sol krank kutusu ve komple krank gibi görünüyor. Silindir piston orjinali zaten elimde mevcut.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------
Bu arada fabrikanın elinde krank ta kalmamış sanırım. İnternette bi sitede apache cross 27hp krankı var ama tam uyum sağlar mı emin değilim. Gerçi aynı motor ama azda olsa bi farklılık olabilir.
Eğer tüm parçaları bulup da iş kranka kalırsa bence yurtdışı alım yapın. Biraz beklersiniz ama bu motorun krankı olur. Tekrardan çok geçmiş olsun.
Yunus MEGELLİ 177 isimli bir başka motorun parçaları da evoyla bire bir aynı imiş. Hatta üçüncü bir motor ismi de söylediler de şu an ismini hatırlamıyorum. Bursa da Limit motorun ustasi mustafa söylemişti -- BEN EVO YA ÇOK MEGELLİ KRANKI TAKTIM HİÇ BİRINDE PROBLEM ÇIKMADI -- diye. Limit motor
ayni zamanda Mondial bayi ve servisi. Mustafa megellinin motor parçalarınin mondialden daha ucuz
olduğunu da söylemişti. Kolay gelsin. Denizli de Serkan kardesimiz 15 gün önce Balıkesirden bir evo
aldı . Daha Denizli yolunun yarısinda motoru iflas etti. Kendi arabasinin üzerinde Denizli ye getirdi
evoyu . Megelli krankıni Antalya ilçelerinden birinde bularak getirtti. Sanıyorum bu gün yarın montajı
tamamlanır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:56 ----------
Ben de kendi evomu 2015 temmuzda Limit motordan almıştım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:58 ----------
Eğer istersen ,Serkandan Megelli krank ve diğer parçalari nereden aldiğini öğrenir burada da sizlerle
paylaşırım . Yok reklam yapmayın denilirse özelden sana gönderirim.
Geçmiş olsun acaba ilk hangisi su koyverdi. Krank kolay kolay balans, ateşleme veya enjeksiyon basıncında sorun yoksa kolay kolay sorun yaşatacak bir şey değil. Biyel kolları sağlam mı? Pistonların üst kısımlarından fotoğraf paylaşabilir misiniz?
Kendim Benelli TNT250 ile çok uğraştım yazılım vs attım. Halen sağlam geziyor.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)