Merhaba,
Yaklaşık 1 ay evvel 7000km'de 2016 model Mondial RX3i alarak ben de aranıza katılmmış bulunmaktayım.
https://drive.google.com/open?id=1Id...HoQK_kyJzKAA0s
Benim ilk motorum oldu. Geçtiğimiz sene düzgün bir yerden eğitim alarak ehliyetimi almıştım fakat yaklaşık 10 ay boyunca hangi motoru alacağıma bir türlü karar verememiştim. Ağır biri olduğumu
, İstanbul'da kullanacağımı, skutere hiç bir şekilde ısınamadığımı göz önüne alarak vitesli 250cc ancak çok da gitmeyen bir model arıyordum. Bir kaç alternatifim vardı fakat biraz da başka işlerin etkisiyle bir şekilde bu motoru satın aldım.
Yılda yaklaşık 50bin ila 60bin kilometre yapmaktayım otomobille. Amacım 10bin kadarını bir şekilde motosiklet üzerinde geçirmek. Bakalım, hayırlısı
Motoru tek başıma almaya gittim fakat satın alırken dikkat edilecekler konusunda çok da bir tecrübem olmadığından ve borç nedeniyle biraz da değerinin altında aldığımdan bir kaç eksikliklerini daha sonra farkettim. Geçtiğimiz hafta sıkı bir bakıma aldım. Bakımda yaşadıklarımı ve aklımdaki soruları yazacağım.
https://drive.google.com/open?id=1j2TsxC7AWvzTvArjPP76yJGYEQhN8v6h
1- 2018 Şubat ayı trafiğe çıkışı gözüküyor. Ancak 7000km'den sanki biraz daha fazla yapmış gibi. Emin olamıyorum tabi ama bu motosiklette km düşürme yapılabiliyor mu?
2- Motosiklet sola doğru yatarak bir kaza geçirmiş. Sadece düşmüş de olabilir. Satıcı kazasız olduğunu iddia ediyor ama koruma demiri kırılmış, debriyaj maneti ucu kopmuş gidonda demiri çok hafif eğri, arka çanta korumasında izler var. Yatmamış olması imkansız anlayacağınız.
https://drive.google.com/open?id=1ZG...Lfek7UiLN5bIDY
3- Bir miktar arazi deneyimi yaşamak için ilk aldığım günlerde Şile tarafında hafif araziye girdim. Güzel geçti çok da zorlamadım ama ön tekerden sürekli bir dengesizlik hissi ve furş yatağının oradan ani duruşlarda ya da tümseklerde tık tık vurma sesi geldiğini hissettim. Dengesizliği ön tekerin fabrika lastiği olmasına bağladım ama furştaki ses canımı sıktı. Aynı gün eve geldiğimde sol ön amortisörden yağ kaçağını gördüm. Var mıydı ben mi yaptım bilemiyorum inanın. Satın alırken kontrol etmediğim bir diğer nokta.
Bakımda keçe değişimi yapmaya karar verdim. Motoru bakım sehpasına alıp ön tekeri söktüğümde Furş milinin (doğru tabir midir bilmiyorum) gidon ile beraber bazen dönüp bazen dönmediğini ve elimle sertçe salladığımda amortisörleri üstten birbirine bağlayan ve merkezden furş miline oturan ana gidon bağlantı parçasının boşluklu olup oynadığını gördüm. Halbuki merkez civatası sıkılıydı. Ancak bu beni sevindirdi zira furş bilyasında bir problem yoktu.
Amortisörleri söktüğümde ise olay anlaşıldı. Amortisör daha önce sökülmüştü. Ve muhtemelen takarken, merkez parçayı furş miline sıkmadan amortisör sabileyici civatalarını sıktılar. Bu sebeple merkez civatayı ne kadar sıkarsak sıkalım, altındaki faturanın furş miline oturması imkansız oldu. Tık tık sesi de buradan kaynaklanıyordu.
https://drive.google.com/open?id=1Hy...SzDs6T34o_u9Te
4- Sıra amortisörleri dağıtmaya geldi ve şüphelerim haklı çıktı. Sol amortisör daha önce muhtemelen keçe değişimi için sökülmüştü. Ve geçekten berbat bir işçilik yapmışlardı sağolsunlar. Yağ miktarını doğru ayarlayabilmek adına ve yağ değişimi sağlamak için sağ sağlam amortisörü de söktüm ve ikisininde yağlarını boşalttım. Sol amortisörden epeyi az bir yağ aktı fakat sağ amortisörden akan yağın tipi ve rengi gerçekten çamur gibiydi. Biraz ilginç geldi açıkçası.
Sanayiden temin ettiğim kaliteli keçeler ile her iki amortisörün de keçesini değiştirdim. Sadece meraktan mondial servisini arayıp keçe fiyatını sordum. Onlar da ayrı sağolsun, keçenin aslında değişmeyeceğini amortisörün komple değişmesi gerektiğini, ama beni kırmayıp kontrol ettiğini, keçe fiyatının tanesinin 50TL olduğunu ve stoklarında bulunduğunu söyledi. Madem değişmiyor stokta ne işi var diye sorduğumda kem küm edip ya sizi kıramadığım için satıyorum yoksa satmam dedi.
Değişik kafalar. Her ikisini son derece kaliteli bir marka olan Freundenberg ile toplamda 25tl'ye değiştirdim
Ve daha saçma kısmı, amortisörü toplarken yayı ters takmışlardı.
https://drive.google.com/open?id=1HY...KipNVQbPz2lxdE
Normalde daha sıkı sarılı kısmın aşağıya bakması gerekiyor.
Amortisörleri topladım, 330cc Motul 10W Fork Oil ile doldurdum. (Bu noktada 10numara hidrolik yağı da doldurulabilir. Ben motor yağı da aldığım için bunu da aradan çıkardım. Hidrolik yağı ile çok daha ucuza çıkacaktır.)
5- Aldığımda satıcı benzin göstergesinin çalışmadığını Ümraniye servisinin problemin şamandıradan kaynaklandığını ve değişmesi gerektiğini söylediğini belirtmişti. Bu sebeple yeni bir şamandıra aldım ve değiştirdim. Depoyu takarken montaj sırasında motor tarafındaki şamandıra soketinin bir bacağının tırnağından ayrılıp geriye düştüğünü gördüm. Depoyu takmadım, tırnağı düzeltip eski şamandıra ile denedim merakımdan. Ve tabiki çalıştı
Servis gerçekten oraya kadar incelediyse bulamamış ya da görmemiş. Satıcıya da güvenmediğimden bir şey diyemiyorum tabi.
6- Şu anda çözemediğim tek sorunum kaldı. Hepsinde böyle mi bilemiyorum bilgi verebilirseniz sevinirim. Eski debriyaj maneti çok yukarıda kavrıyordu. Satıcı bunun kronik bir problemden kaynaklandığını söyledi. Problem şu; motor özellikle soğukken 1. viteste debriyajı tam çekseniz dahi çalıştırırken öne doğru gitme eğiliminde davranıyor ve marş motoru hafiften zorlanıyor. Çalıştıktan sonra bir sıkıntı yok. Ayrıca sıcakken de bir sıkıntı yok. Servis de bunun kronik problem olduğunu belirtmiş. Sizin de fikirlerinizi almak isterim.
Debriaj manetini değiştirdim. Kendi isteğime göre daha dipte kavramaya göre ayarladım. Üstten yaklaşık 1cm kadar boşluk kaldı ve tam geriye çekemiyor kendini debriyaj. Bilmiyorum sıkıntı yaratır mı ama kavrama ve ayırma tarafında bir problem yok. Ancak bahsedilen problem bir miktar daha güçlü bir şekilde hissediliyor artık. Vites boştayken çalıştırmada hiç bir sıkıntımız yok.
Yarın motor yağını Motul 7100 10/40 ile değiştireceğim. Belki bir etkisi olabilir problemle alakalı. En sonra ne zaman yağının değiştiğini bilmiyorum açıkcası.
Ben şimdilik epeyi eğleniyorum bu motosikletle. İlk motorum olduğundan dolayı da olabilir tabi ama güzel motor be
Titreşimi de hiç öyle korktuğum kadar yok. Uzun bir süre kullanırım diye düşünüyorum.
Selamlar herkese.