Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6281
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    driftte hiç yoktu o yüzden acaba bir sorun mu var dedim
    Kullandım ama hiç hatırlamıyorum, dediğim gibi bunlar normal sıkıntı yok yani.
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6282

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullandım ama hiç hatırlamıyorum, dediğim gibi bunlar normal sıkıntı yok yani.
    tekrar teşekkür ederim
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  3. #6283

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tekrar teşekkür ederim
    Bende de var o ses dostum. Vites boştayken bi hırıltı geliyor debriyajı sıkınca hırıltı kesiliyor. Debriyaj tasından oluyor diye duymuştum. Dedikleri gibi bir probleme sebep olmuyormuş. Tastaki hafif gevşekliğin hırıltısıymış.
    Ali Çimen ve bursalıali bunu beğendiler.

  4. #6284

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende de var o ses dostum. Vites boştayken bi hırıltı geliyor debriyajı sıkınca hırıltı kesiliyor. Debriyaj tasından oluyor diye duymuştum. Dedikleri gibi bir probleme sebep olmuyormuş. Tastaki hafif gevşekliğin hırıltısıymış.
    anladım çok teşekkür ederim
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  5. #6285

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Günaydın abilerim.
    Pazar günü Sağolsun sevgili dostum Maktama ile birlikte motoru indirip külbütör kapağı contasının değişimini yaptık. Eski contayı bulaşık süngeri ile temizleyip yerine Würth 250c Siyah sıvı conta sıkıp kapattık. Tork anahtarı ile 10nm ile sıktık (Umarım 10nm doğru değerdir. Kaç tork ile sıkılması gerektiğini bilen varsa söylerse sevinirim. Hala tereddütteyim)0,06-0,08 Subap ayarını yaptık. Antifirizli suyunu ve yağını değiştirdik. 1,6 litreden eccik fazla yağ koyduk. (Motor yağı sabaha kadar tamamen süzülmüştü.) Antifirizli suyu 1 litreden daha az doldurabildik. (Havasının nasıl alındığını bilen varsa anlatırsa çok sevinirim. Keza genleşme kabına o suyu bir türlü aktaramıyoruz.) Ben Cumartesi akşamı kanenajları, Egzozu sökmüş olmama rağmen Pazar günü öğlen saat 12 de başlayıp akşam 9 da ancak bitirebildik. Bu sabah işe motorla geldim (Yaklaşık 13 km) Motoru park ettiğimde herhangi bir kaçak gözlemlemedim. Yalnız motorun ısınması ve soğuması çok hızlı oluyor. Hararet yapmıyor. Ama çok hızlı ısınıyor ve soğuyor. Şu hava alma işini öğrenemedim bir türlü. Mesela bu sabah gelirken trafiğe girdiğimde dur kalklarda fan açtı.

    Velhasıl kelam eğer böyle bir işe girişecekseniz olması gerekenler.

    1- Maktama gibi, işten bıkmayan güzel bir arkadaş.
    2- Ciddi anlamda kaliteli, sağlam ve uzun kollu+uzatmalı bir lokma takımı (3 tane dandik lokma parçaladık. Komşunun ve Maktamanın lokmalar imdada yetişti)
    3- Loctite
    4- Sıvı conta (Kalitelisini tercih edin)
    5- Egzoz boğaz contası (Bakır bir pul, Egzozu sıktıkça içeride parçalanarak egzozu manifolda sabitleyen tek kullanımlık bir pul. Bu nedenle egzozu her söküşünüzde değiştirmeniz gerekli (2 lira falan )
    6- Tork anahtarı (Ben elimle onu hissederim diye düşünmeyin. Anahtarın dibinden tutunca başka, ucundan tutunca başka hissettiriyor.)
    7- Bolca sabır.

    Bunlardan herhangi biri yoksa sakın başlamayın.

    Şimdilik sorun yok gibi.
    Maktamaya yardımlarından dolayı tekrar tekrar teşekkür ederim.
    Bir video ve birkaç resim ekliyorum.
    Tekeriniz düz bassın.

    https://www.youtube.com/watch?v=P_eE...ature=youtu.be









    Mertcan39, bursalıali, kdiner ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6286

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günaydın abilerim.
    Pazar günü Sağolsun sevgili dostum Maktama ile birlikte motoru indirip külbütör kapağı contasının değişimini yaptık. Eski contayı bulaşık süngeri ile temizleyip yerine Würth 250c Siyah sıvı conta sıkıp kapattık. Tork anahtarı ile 10nm ile sıktık (Umarım 10nm doğru değerdir. Kaç tork ile sıkılması gerektiğini bilen varsa söylerse sevinirim. Hala tereddütteyim)0,06-0,08 Subap ayarını yaptık. Antifirizli suyunu ve yağını değiştirdik. 1,6 litreden eccik fazla yağ koyduk. (Motor yağı sabaha kadar tamamen süzülmüştü.) Antifirizli suyu 1 litreden daha az doldurabildik. (Havasının nasıl alındığını bilen varsa anlatırsa çok sevinirim. Keza genleşme kabına o suyu bir türlü aktaramıyoruz.) Ben Cumartesi akşamı kanenajları, Egzozu sökmüş olmama rağmen Pazar günü öğlen saat 12 de başlayıp akşam 9 da ancak bitirebildik. Bu sabah işe motorla geldim (Yaklaşık 13 km) Motoru park ettiğimde herhangi bir kaçak gözlemlemedim. Yalnız motorun ısınması ve soğuması çok hızlı oluyor. Hararet yapmıyor. Ama çok hızlı ısınıyor ve soğuyor. Şu hava alma işini öğrenemedim bir türlü. Mesela bu sabah gelirken trafiğe girdiğimde dur kalklarda fan açtı.

    Velhasıl kelam eğer böyle bir işe girişecekseniz olması gerekenler.

    1- Maktama gibi, işten bıkmayan güzel bir arkadaş.
    2- Ciddi anlamda kaliteli, sağlam ve uzun kollu+uzatmalı bir lokma takımı (3 tane dandik lokma parçaladık. Komşunun ve Maktamanın lokmalar imdada yetişti)
    3- Loctite
    4- Sıvı conta (Kalitelisini tercih edin)
    5- Egzoz boğaz contası (Bakır bir pul, Egzozu sıktıkça içeride parçalanarak egzozu manifolda sabitleyen tek kullanımlık bir pul. Bu nedenle egzozu her söküşünüzde değiştirmeniz gerekli (2 lira falan )
    6- Tork anahtarı (Ben elimle onu hissederim diye düşünmeyin. Anahtarın dibinden tutunca başka, ucundan tutunca başka hissettiriyor.)
    7- Bolca sabır.

    Bunlardan herhangi biri yoksa sakın başlamayın.

    Şimdilik sorun yok gibi.
    Maktamaya yardımlarından dolayı tekrar tekrar teşekkür ederim.
    Bir video ve birkaç resim ekliyorum.
    Tekeriniz düz bassın.

    https://www.youtube.com/watch?v=P_eE...ature=youtu.be




    https://i.hizliresim.com/ZXXARo.jpg
    https://i.hizliresim.com/BaaRgQ.jpg
    https://i.hizliresim.com/266Y4d.jpg
    https://i.hizliresim.com/jggvRD.jpg
    https://i.hizliresim.com/mMMrZZ.jpg
    https://i.hizliresim.com/DYY8qm.jpg
    hayırlı uğurlu olsun halletmene çok sevindim ben havasını almadım direk koydum suyu bir sorun görmedim fan açma gibi :(
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  7. #6287

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı uğurlu olsun halletmene çok sevindim ben havasını almadım direk koydum suyu bir sorun görmedim fan açma gibi :(
    Biz de antifirizli suyu koyduk da genleşme kabına eklemedik. Sanırım o yüzden az aldı. Bugün yarın ona da ekleyecem inşallah bakalım.
    bursalıali bunu beğendi.

  8. #6288

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biz de antifirizli suyu koyduk da genleşme kabına eklemedik. Sanırım o yüzden az aldı. Bugün yarın ona da ekleyecem inşallah bakalım.
    inşallah sorun çözülür
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  9. #6289

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inşallah sorun çözülür
    inşallah dostum sağolasın. Külbütör kapağı için motor bloğunu söktüren tasarımın, motora su eklemek için granejı söktürmesi gayet normal Bunun tasarımını yapan mühendis kör olmuş zaten. Hava filtresinin vidasının biri şasenin arkasında kalıyor. Tornavidayı 45 derecelik açıyla sokup sökebiliyorsun. Daha neler neler. Diyorum ya bu motora girişmek için bolca sabır ve çok sağlam bir küfür haznesi lazım. Neyseki kontağı açıp marşa basmak için arka tekeri falan sökmemiz gerekmiyor. Binip gidiyoruz bari.
    bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  10. #6290
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Kazım bey, birçok modelde böyle tasarım sıkıntısı var. Mesela benim önceki bmw r1150r model motorumda, sadece aküyü sökebilmek için, 2 yan grenajı, sağ ve solda bulunan 2 adet yağ radyatörünü ve yakıt deposunu sökmen gerekiyordu. Üstelik son aşamada mutlaka 2 kişi olmak gerekiyordu. Alman malı, dünya paraya satılan bir motosiklette bir akü için bu sıkıntıya giriyorsan gerisini sen düşün. Selamlar.
    bursalıali, Kazım TOKMAK ve Ali Çimen bunu beğendiler.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  11. #6291
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Bu gün yaklaşık 1 ay aradan sonra binebildim kerataya,özlemişim. Bu bir ay içinde, 3 defa, 2 dk kadar çalıştırdım. Bugün tek marşta tekrar çalıştı, çok şükür sıkıntı yok.

    Bir hava filtresi sökmek gerçekten bu kadar zor olmamalı.
    bursalıali, Kazım TOKMAK ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  12. #6292
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Kazım Ali abinin eski şoför olduğunu unutma . Her ne zaman küfür mevzusunda sıkıntıya düşersen evvel Allah, hiç işitilmediklerden bir kaç çuval anında
    görüntü gönderilir . Hem kargo ücreti de bizden. Maksat hizmet aksamasın. Sevgilerle.
    Kazım TOKMAK ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  13. #6293

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazım bey, birçok modelde böyle tasarım sıkıntısı var. Mesela benim önceki bmw r1150r model motorumda, sadece aküyü sökebilmek için, 2 yan grenajı, sağ ve solda bulunan 2 adet yağ radyatörünü ve yakıt deposunu sökmen gerekiyordu. Üstelik son aşamada mutlaka 2 kişi olmak gerekiyordu. Alman malı, dünya paraya satılan bir motosiklette bir akü için bu sıkıntıya giriyorsan gerisini sen düşün. Selamlar.
    Doğru söylüyorsun abi, birçok malzemeyi ufak bir alana sıkıştırmaya çalışmak tabii ki zor ama yine de ufak tefek hesaplamalarla çözülebilecek (iyileştirilebilecek) şeyler bence. Bu arada sence 10nm tork ile sıkarak doğru mu yapmışız ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:59 ----------

    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu gün yaklaşık 1 ay aradan sonra binebildim kerataya,özlemişim. Bu bir ay içinde, 3 defa, 2 dk kadar çalıştırdım. Bugün tek marşta tekrar çalıştı, çok şükür sıkıntı yok.

    Bir hava filtresi sökmek gerçekten bu kadar zor olmamalı.
    Hava bu aralar güzel gidiyor maşallah. Ben (büyük konuşmayım ama) bir ay binmesem rüyama girer. En kötü ihtimal otoparkta yarım saat kendi etrafımda dönerim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:00 ----------

    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazım Ali abinin eski şoför olduğunu unutma . Her ne zaman küfür mevzusunda sıkıntıya düşersen evvel Allah, hiç işitilmediklerden bir kaç çuval anında
    görüntü gönderilir . Hem kargo ücreti de bizden. Maksat hizmet aksamasın. Sevgilerle.
    Canını yirim senin Ücretsiz kargo kampanyası da yapmış
    Ali Çimen ve bursalıali bunu beğendiler.

  14. #6294

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inşallah dostum sağolasın. Külbütör kapağı için motor bloğunu söktüren tasarımın, motora su eklemek için granejı söktürmesi gayet normal Bunun tasarımını yapan mühendis kör olmuş zaten. Hava filtresinin vidasının biri şasenin arkasında kalıyor. Tornavidayı 45 derecelik açıyla sokup sökebiliyorsun. Daha neler neler. Diyorum ya bu motora girişmek için bolca sabır ve çok sağlam bir küfür haznesi lazım. Neyseki kontağı açıp marşa basmak için arka tekeri falan sökmemiz gerekmiyor. Binip gidiyoruz bari.
    ben de sabır yok ama bolca sövebilirim mühendise :D
    Ali Çimen, bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  15. #6295
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Şöyle birşey buldum. Aynı motor.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  16. #6296

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inşallah dostum sağolasın. Külbütör kapağı için motor bloğunu söktüren tasarımın, motora su eklemek için granejı söktürmesi gayet normal Bunun tasarımını yapan mühendis kör olmuş zaten. Hava filtresinin vidasının biri şasenin arkasında kalıyor. Tornavidayı 45 derecelik açıyla sokup sökebiliyorsun. Daha neler neler. Diyorum ya bu motora girişmek için bolca sabır ve çok sağlam bir küfür haznesi lazım. Neyseki kontağı açıp marşa basmak için arka tekeri falan sökmemiz gerekmiyor. Binip gidiyoruz bari.
    Yav Kazım Abi Allah'ta seni güldürsün inşallah, son cümlene bayaa güldüm.

    Hayırlı olsun bu arada abi, ellerine sağlık. İnşallah tekrar kaçırmaz ordan. Ama antifreeze eklemek için grenajı neden söküyorsun ki abi? Elini attığında radyatör kapağını rahatça alabilirsin aslında. Ancak sıvı eklemek için bir honi şart tabii.
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.

  17. #6297

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yav Kazım Abi Allah'ta seni güldürsün inşallah, son cümlene bayaa güldüm.

    Hayırlı olsun bu arada abi, ellerine sağlık. İnşallah tekrar kaçırmaz ordan. Ama antifreeze eklemek için grenajı neden söküyorsun ki abi? Elini attığında radyatör kapağını rahatça alabilirsin aslında. Ancak sıvı eklemek için bir honi şart tabii.
    Allah razı olsun abicim. Evet huni ile doldurulabilir ama temiz iş olması için grenajı sökmek daha mantıklı. Anitfriz ve hidrolik gibi şeyler boyaya ve plastik aksama zarar veren kimyasallar. Riske atmaya gerek yok oraya ulaşmaya çalışmak için zaten 5 vida tutuyor sağ ön grenajı söksek yetiyor.
    bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  18. #6298

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Cümleten merhaba abilerim. Mertcan39 ile birlikte Rx3 kullanicilari whatsapp grubu kurmuş bulunmaktayiz Dahil olmak isteyen abilerimiz olursa eger mesaj atarlarsa özelden grup katilim linkini gönderebiliriz (açiktan direkt paylaşildiginda sorun oluyor) rx3 sahibi olsun ya da olmasin tum arkadaslarimizi bekleriz. Tekeriniz düz bassın.
    Mertcan39 ve bursalıali bunu beğendiler.

  19. #6299

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cümleten merhaba abilerim. Mertcan39 ile birlikte Rx3 kullanicilari whatsapp grubu kurmuş bulunmaktayiz Dahil olmak isteyen abilerimiz olursa eger mesaj atarlarsa özelden grup katilim linkini gönderebiliriz (açiktan direkt paylaşildiginda sorun oluyor) rx3 sahibi olsun ya da olmasin tum arkadaslarimizi bekleriz. Tekeriniz düz bassın.
    sorunlara çok daha hızı yanıt alabileceğimizi düşündük hemde bir aile gibi muhabbrt sohbet amaçlı
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  20. #6300

    Üyelik
    12 Aralık 2018
    Antalya'da nerede bakım yaptırabilirim
    Şimdiden sağolun
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)