eline emeğine sağlık. çok çok güzel anlatmışsın. Birde müsait olursan (eğer yapmadıysan)nacizhane tavsiyem. motorun üstündeki map sensörünü de bi söküp ucundaki tellere balata spreyi sıkıp 5 dk kuruyunca geri tak hocam. Resetlemeyi bundan sonra yap.Arkadaşlar merhabalar. Kazım TOKMAK hocamın yaptığı sibop(sübap da doğrudur hangisini demek isterseniz) ayarından sonra stop problemini çözmesi sonrasında ben de onun aliexpressten aldığı sibop çakısını aldım ve gelince de işe koyuldum. Forumumuz ve tecrübeli ağabeylerimiz sayesinde öğrendiğimiz emme için 0.06 olması gereken ayar birinde doğru diğerinde ise 0.05; 0.09 olması gereken eksoz sibopları ise biri 0.07 diğeri ise 0.06 idi. Uzun uğraşlar sonucu doğru ayarları bulup topladım. Bendeki stop problemi rampa aşağı vitesle inişlerde debriyajı çekince oluşuyordu. Bugün köyden inerken denedim kesinlikle stop etmedi. Sadece devir 1500'lere düşüyor geri topluyor. Tam hallettik sorunu derken şehir içinde 2 kere stop etti kendi kendine. Normalde huyu değildir ancak anlam veremedim tabii. Sonrasında aklıma geldi resetleme yapmadğım. Yarın da resetleme yapıp tekrar deneyeceğim. Benim tahminim problem ortadan kalktı.
Sonuç olarak arkadaşlar kendim de usta olarak söylüyorum kolay kolay hiç bir usta bu motora doğru düzgün sibop ayarı yapmıyor ya da yapamıyor. Tabii zor geliyor depoyu grenajları söküp bir de eksoz sibopları için sol radyatörün alt bağlantı ayağını sökmek. Tüm bunları yaptılar diyelim ellerinde bir kere motosikletler için hassas sibop çakıları yok. Otomobiller için üretilmiş sanayiden temin ettikleri çakılar var ve onlarda da ara değerler yok 0.05 0.10 diye gidiyor. Hatta daha beteri bir çoğu 4 siboplu bir motoru eliyle oynatarak güya kendince boşluk verdirerek yapmaya çalışıyor. Hatta eksoz siboplarının yeri zor olduğu için bir çoğu sadece üstün körü emmelerle oynuyor sonuca ulaşamayınca da ''bu motorda bu problem kronik'' deyip geçiştiriyor.
Demek istediğim arkadaşlar kesinlikle eliniz yatıyorsa kendiniz yapın. Usta diye geçinen sözüm meclisten dışarı bir boktan anlamayan, teknolojiden bir haber ustalardan uzak durun. Eğer siz yapamayacaksanız ustaya yaptıracaksanız usulünce belirtin emme 0.06 eksoz 0.09 olacak diye. Size muhalefet ettiği an oradan uzaklaşın. Çünkü gereksiz yere paranızdan olacaksınız. Zaten bu usta görünümlü şahıslar yüzünden bir çok rx3i kullanıcısı motorunu sırf stop ediyor diye sattığına şahit oldum.
Bir de şunu belirtmek isterim arkadaşlar 0.0x milimetre gibi oldukça hassas ayarı tam bulduğunuzu şöyle anlayın; çakı sibop ve piyano arasında oldukça sıkı girip çıkmalı yani azıcık boş giriyor bir şey olmaz demeyin siz misal 0.06 yaptım zannedersiniz ama o ayar 0.07 olmuştur. Ayrıca sente olayına da gelirsek krankı ''T'' pozisyonuna almanız senteyi bulduğunuz anlamına gelmiyor. Evet ''T'' tepe (ing: TOP) anlamına geliyor ama unutmayın ki 4 zamnlı bir motorda krankın 2 dönüşü eksantrik milinin bir dönüşüdür. Bu yüzden siboplar bir turda bkaarsınız sıkmıştır bir turda bakarsınız boşluk olmuştur. O yüzden aldanmamak için ilk açtığınız anda ''T'' pozisyonunda sibopları yukarı aşağı oynatmaya çalışın(sağa sola oynaması sizi yanılmasın yukarı aşağı yani dikey eksende oynama önemli) eğer oynamıyorsa krankı bir tur daha çevirip kontrol edin.
İkinci olarak ise depoyu söktüğünüzde benzin devamlı akacaktır. Benim tavsiyem depoyu karton gibi bir şeyin üzerinde soluna yatırıp yine sol yanını hafifçe yukarı verin ve havalandırma hortumunu tıkayın. Böylece benzininiz tam dolu değilse ve depo kapak contanız sağlamsa akmayacaktır.
Depoyu tekrar takarken mümkünse yardım alın. Eğer tek iseniz önce ön kısmı yarım otutturun. Sağ önde kalan şamandıra soketini takın. Sonrasında benzin hortumunu filtreye en sonunda da pompanın soketini takın ve depoyu bırakın. Mutlaka deponun civatasını en azından tutturun. Yoksa çalışma anındaki titreşimle yeninden çıkabilir bu da hortumların soketlerin krıılmasına kopmasına neden olabilir.
Üçüncü olarak da sol radyatörün alt ayak demirini ve yan koruma demirlerini şaseye bağlayan 2 civatayı sökün ve demiri yerinde çıkarmadan üste doğru kıvırın. ( Komple sökerseniz takmanız zor olabilir, çünkü yerinde oldukça sıkı duruyor.) Böylece eksoz siboplarına ulaşmak için önünüzde bir engel kalmıyor.
Ben de uygun bi zamanda motoru kucaklayıp külbütör kapağına girecem inşallah bakalım.
Bi de bu sıvı contanın kırmızı ya da siyah olması bişeyi değiştiriyor mu?