O zaman şöyle bir durum var bence, zaten olması gereken seviye o mavi çizgi hizası. Sen doldurunca, ısınıp genleşme sonrası fazlası buhar olarak sistemden atılıyor.
benim anladığım mavide durmuyormuş maksimum koysada siyaha düşüyormuş yani olması gereken seviyedede durmuyormuş .. o su haznesinde kılcal bir çatlak olabilir özellikle mavi kısmın oralarda dolduruğunda oralarda ata ata siyah seviyeye geliyor olabilir. bir varsayım .. yada motorun orjinali o kadar su alıyor.. rx3 de çift radyatör var değilmi sağ ve sol ..
servisde bence komple hattı kontrol etsinler sağıda soluda hazneyide ..hatta suyu ağzına kadar doldurup askıda bir motoru çalıştırıp gaz açsınlar vitesde atarsa zaten bir yerden atar suyu.
kırmızıya kadar su dolduruyorum kendiliğinden mavi kısma geliyor siyah yer ise min seviyesi su oraya düşmüyor hiç hep mavide
normalmi değil mi anlayabilsem servise başvurcam
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------
öylemi diyorsun hocam çünkü su atma olmuyor kapağından
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
o zaman normal fazla suyu tahliye ediyor ya genleştirerek ya direk suyu atarak.
teknik olarak düşünülmesi gerekirse motorun fazla suyu bu şekilde atması aslında bir nimet. Fazla ısınan motorun içindeki su düdüklü tencereden farksızdır. Ve içinde buhar olan her cihazda mutlaka bir aşırı basınç tahliye birimi vardır. Düdüklü tencerede bile var mesela. Kombilerde genleşme bölümünde tahliye olamayan aşırı basınçlı suyu atmak için bile kombinin altında bi boru vardır fazlasını oradan atar. Sen suyu maximuma kadar doldurduğunda demekki içindeki suyla oluşan basıncı kaldıramayan su dolaşım ünitesi mutlaka fazla basıncı bir yerden atıyor. Zaten mavinin altına inmemesi de bunu açıklar nitelikte. Eğer bir yerden kaçak olsa (Genleşme kabının en üstünde bile olsa ) Bu basınçta dolaşan bi su genleşme kabında hiç bir şey bırakmazdı. Bırak siyah çizgiyi su bile göremezdin orada. Ayrıca motoru çalıştırıp 5 km gittikten sonra hava soğuk ya da sıcak olsun yine de fan açardı (Benim arabanın termostattaki su kaçağını kış günü öyle tespit etmiştim)
Merhaba arkadaşlar,
Pazartesi başladığım bakım işlerini bu gün itibari ile tamamlamış bulunmaktayım...
Makine soğukken sönme problemi, tekleme problemi, güçte düşüş gibi problemler vardı.
İlk olarak buji elden geçti. Bildiğiniz üzere ben makineyi sıfır Km de almıştım. Kutusundan çıkartılıp montajı ve servis bakımlarında da hep başında durdum. Bunu neden söylüyorum. Makinenin üzerinde gelen buji NGK CR8E idi. Üzerinde bu bujinin geldiğini hiç duymamıştım. benim aklımda yine NGK nın CR7E kodlu bujisi vardı. ne farkları var diye araştırınca, 8 ve 7 rakamları ısıyı temsil ettiğini öğrendim. yani CR8E soğuk Buji tabir edilen. daha geç ısınan bir buji. CR7E ise daha sıcak çalışan bir model. Benim makine de ısınınca sorun çıkarmadığı için bujiyi CR7E ile değiştirmeyi uygun gördüm.
Buji değişikliğinden sonra makineyi denemedim. Problemlerime nasıl bir etkisi oldu bilmiyorum. Elim değmişken hava ve benzin filitresine enjektörlere O2 ve hava emiş sensörüne kadar söktüm. sonrasında, bu kadar dağıtmışken subap ayarlarını da en azından kontrol etmek istedim. CSC nin dökümanlarından faydalanarak radyatörleri çözüp geriye doğru açarak hortum bağlantılarını sökmeden egzoz subaplarına eriştim. Bunun için ön üst koruma demirini de söktüm. koruma demiri takılı iken radyatörler yeterince açılmıyordu.
Subapları emme 0,08mm sentil ile, sentil çok sıkı olacak şekilde keza egzoz 0,10 mm yine çok sıkı şekilde ayarladım. Egzoz subaplarını ayarlarken servisimin ve diğer ustaların "motoru indirip ayar çekeceğiz" sözlerine hak verdim. Para için yapılacak iş değil.
Subap ayarından sonra Makineyi toplamaya başladım ve elime gelen her parçayı temizledim o şekilde taktım. hava emiş semsörünü wd40 ile yıkayıp üfleyerek kuruttum. herhangi bir şekilde sensör ucuna bir şey temas ettirmedim.
o2 sensörüm zaten garantiden değiştiği ve temiz olduğu için herhangi bir kimyasal kullanmadan üzerindeki az miktarda kurumu silerek yerine taktım.
Hava filitresini yıkadım. 2 gün kurumasını bekledim ve wd40 ile çok hafif yağlayıp yerine taktım.
benzin filitresini değişirim diye düşünüyordum ancak sökünce oldukça temiz halde olduğunu görünce herhangi bir işlem yapmadan geri taktım.
Resetleme yaptıktan sonra bir süre rolantide çalıştırıp farklı ses geliyor mu diye kontrol ettikten sonra deneme turu yaptım.
sonuç olarak motorumun tüm problemleri çözüldü. motor soğuk iken marş basıp ikinci bir deneme turuna çıkmama rağmen tekleme yapmıyor (tekleme dediğim yokuş aşağı gaz kapalı giderken motosikletin kendi kendine gaz verip kesmesi. motor üzerinde ileri geri gidip gelmeler)
Motor tüm bu işlemlerden sonra henüz sönmedi. stop sorununu ikinci kez halletmiş oldum. ivmelenmesi çok fark etti. sağır sağır gidiyormuşum motosiklet ile haberim yokmuş.
Bir de benim makine aldığım günden beri vites pedalı bağlantı keçesinden yağ sızdırır. motor 3 gün yattığı için sabredemeyip makineyi topladım. benzini bitirip motoru yan yatırarak keçeyi değişmeyi düşünüyorum. Yağ boşaltmadan bu şekilde yan kapağı da açabileceğim söylendi. açıp somunları kontrol etmek de istiyorum. Malum debriyaj bölümünden gelen şırıltı sesi bende de başladı. Somun kilidi atılmış mı kontrol etmek lazım.
Motosiklet bir şekilde sorun çıkartmaya bende sorunları çözmeye devam ediyorum. akü dışında bu sorunların hiç biri beni yolda bırakmadı. patlak lastikle bile yol aldım yolda kalmadım. Tek sıkıntım sorunlarımı büyük oranda benim halletmem. Sorunu ve çözümünü araştırmak ve bulmak zorunda kalmam. bazen 10 yaşında bir GS alsaydım daha az mı uğraşırdım diyorum.
Son durum budur. Hepinize kolay gelsin.
sizin makine kaç model.. eli anahtar tutan adam için gs zor makine değildir.
güzel ama bence vergi dilimden ötürü tuzlu bir rakamı olucakdır.. tuzlu derken çinlilere oranla baya baya tuzlu normaldede japonlara oranla giriş seviyesi bir fiyatı olucakdır.. insanlarda klasik onu alıcağıma japondan şunu alırım mantığına giricektir.. birde tabi marka prestiji var konuşduğumuz markada mondial.. bir japon yada bmw değil..
Bence mondial akıllı davranıp Rx1 ve Rx3 e geliştirtip ağırlık vermeli hatta 180c.c lik ara bir Rx2 trazı bir kasada getirtebilir.. bu alanda marka olarak segmentte nerdeyse tek ve lider.. güzel bir kullanıcı kesmide yakaladı.. bence bunlara yönelmeli ağırlık vermeli..
kehanette de bulınıyım yakıt fiyatları şu anda normal ama olaki ibr dünya krizinde bir sıkıntıda dünya olarak global olarak misal amerikanın irana saldırması yada iran arabistan yada israil iran saldırısı durumu olabilir yakıt fiyatları bir anda 2 tl bile zıplaya bilir aniden.. o zaman pek çok insan zorunlu mecburi 150-250 cc hacmine inicekler inerkende bu segmentte endurocu adamın alabiliceği tek motor rx3 başka yok arasanda yok..
mondialin bence öncelik göstermesi gereken şey yakıt ekonomisi ve mümkün mertebe mevcut motorlardan performans arttırma..
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------
bence bunu bir kaç kez daha yazdım çinli motorlarda bu daha rahat olması mümkün yedek parça ve ucuz donanım fiyatlarından ötürü..
firmaların özellikle çinden motor getirten firmaların artık bence upgrade edilebilir motorlar getirtmeleri lazım yani motor 250cc ise çok rahat 300 yada 350c.c ye upgrade edilebilir olması lazım.. keza 125 cc ise 150 - 150 cc ise 200 c.c falan..
bunu vatandaş kendi yaptımı sıkıntılar oluyor teknik olarak ama firma getirtse kendi resmi servisinde kendi gözetiminde yapsa bu işlemi daha sağlıklı ve kaliteli bir iş çıkar çünkü servis belki yeni hacim üstünden beyne yeni bir yazılım atması gerekebilir falan bu işden hem servis kazanır hem firma kazanır parça satışından hemde müşteri memnuniyeti müşterin gene sende kalır.. kazan kazan durumu herkes için..
Fiyatı ne olursa olsun Rx3s in gelmesi iyi oldu.
videoda dediği gibi arka 17" olursa, tüm fren merkezi ve jantlar ile rx3 e uygulanabilir. Farları yedek parça stoğuna girer girmez almak lazım zaten.
Benim gibi 2016 kullanıcıları için, fiyatınında 2007 üzeri temiz bir F650GS fiyatında olacağını öngördüğümden yeni motor olarak tercih edilmeyeceğini düşünüyorum.
Kolay gelsin.
şahsi fikrim rx3 ün farı bundan çok daha güzel ve özgün bu tam bir bmw r1200 gs benzeri çakması demiyim nazik olıyım duruyor .. biraz bile demiyorum tam .. sanki o kasaya ait değilde bmw den sökülüp takılmış gibi duruyor.
Hiç.kurcalama hocam benimde öyle eğer onun altına inerse o zman sorun var demektir bu motorun yapısı bu bnde kaç kere fulledim hep minde kalıyo hatta ya yemeyelim motpru bi bakıyım suyuna dedim 1gün hiç çalıştırmamıştım bakım yapıyım dedim aöktüm radyatör full ee antifriz burdaysa nasıl olur dedim ama problem yok bnun yapısı bu
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)