Bloktan geliyor. 6000d/d rpm den sonra fırlıyor. Öyleki aynalar çift gösteriyor. Esasen 5,5k rpm de başlıyor. Sürekli dişli değiştirmemin sebebidir kendisi. 7500rpm den sonra daha az titriyor. Pulsar'da böyle idi. 6-8k arası sorun, 8500'lere gelince rahatlıyordu makine...
Bugun 2016 model 2500 km de beyaz evo alarak araniza katilmis bulunuyorum.
Motosikletimin ekspertiz ve bakimini hasanpasada arasmoto’ya yaptirdim. Bana biraz pahali geldi. Piyasayi bilmiyorum sonucta ilk motorum ama burada sizlerden okuduklarima bakarak fiyatlari biraz yuksek buldum.
Ekspertiz ve bakim ayar icin 200 tl odedim.
Koruma demirlerine led isik taktirmak istedim yaklasik 350-400 tl tutacagini soyledi.
Anlas capra lastik sordum arka-on 1050 + 100 tl montaj dedi.
Far icin led 200-300 civari arti montaj.
Ozkan beyin ustaligi cok bariz. Calisirken isine ne kadar hakim oldugunu anliyorsunuz ancak fiyatlar cok da cep dostu degil gibi
Sizlerin onerileri ve yorumlari varsa cok sevinirim
Neler yapmam gerek motosikletle ilgili?
Nereden tutacağını şaşırmış arkadaş...
Sevgili Eray biz bu Özkan Ustaya 3 - 4 kere ayrı ayrı gidip, işlerimizi gerçekten de hesaplı rakamlarla yaptığı için sizlere de tavsiye etmiştik.
Anlaşılan o ki , biraz Uma ile diyaloğu kuvvetlendirip biraz da müşteriyi çoğaltınca bir taraflarımız kalkmaya başlamış. Normalde Bursa'da oturuyorum .
Bursa merkezde isem muhatabım Limit Motor. İnegöl'de isem Moto Ender . İzmir Çeşme'de motorumda bir problem olursa Çalışkan motor . İst 'de ise Özkan.
Bu 4 ustanın her birine en az 3er 4er defa işim düştü. Hepsi de benim problemimi en kısa zamanda ve en ucuz şekilde çözdü. Hani acaba (( bu moruğun bu
güne kadar yediği kazıklar yeter , bir de biz kazık atmayalım )) diye mi düşünüyorlar. Motorunu en sağlıklı günlerde , kazasız belasız cezasız ve ağız
tadıyla kullanman dileklerimizle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:04 ----------
Senede 2 ay gibi İstanbul'da Ataşehir , 2 ay gibi Çeşme'de , yaklaşık 8 ay gibi de Bursa'da kalıyorum . Aslında İst' da yaşayan arkadaşların ilgilenmeleri gerekirdi diye düşünüyorum.
Ben aldım bugün led far 24 lira. 2 adette çift duy led ampul onlarda 20 lira.
Onları montajına ayrı ücret ödemekde ne oluyor.
Kendiniz takın yerine. Yolda ampul değişimi gerekirse ne yapacaksınız
Degerli Ali abi,
Diger servisler ne kadara yapiyor bu islemleri bilmiyorum. Doviz kurlari da son zamanlarda malum. Hemen tepki gostermek istemedim.
Lastikleri internetten siparis edecegim ve uygun biryere degistirtmeyi planliyorum. Gidon yukseltme sanirim surusu rahatlatan bir unsur onu da yaptiracagim. Bir de ek isik onu da int siparis ederek cozmeye calisacagim.
Ilginize ve desteginize cok tesekkur ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------
Cok haklisiniz. Yavas yavas ogrenecegim kendim yapmayi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------
Selamlar tekrar,
Anlaş Capra takımlastik almak istiyorum internetten.
2016 için aynı boyutlarda lastik bulamıyorum. Hangi boyu almalıyım.
Ön: 100/90-19
Arka: 130/70-17 ya da 130/80-17
Bunların hangisi doğru?
Kusura bakmayın anlamadığım için soruyorum. İnternet üzerinden alacağım.
Teşekkürler
Ilk once kendi lastikleri ile sür derim hemen masraf yapmaktansa. Çünkü bazen bir üründe sorun olabiliyor ve insan elden çıkarmak istiyor.bu durumda extra yaptığın modife masrafını çıkarmak zor.
Yanılmıyorsam Ali ağabey bile orijinal lastiklerle sürüyor
Herkese selamlar
Benim RX3 de (6500 km ) 2. viteste stop etme sorunu başladı.Özellikle tam ısınmadan.İstanbul da hangi servisle çözüm bulabilirim.UMA ya bildirmek gerekir mi?
Bu sekilde soyleyince cok mantikli geldi 😅
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:43 ----------
Kullanma tarzim olacak kadar motosiklet kullanmadim henuz 😅
Youtube ve forumlarda hep alir almaz lastigi degistirin dedikleri icin ben de kendimi riske atmak istemedim aslinda
Değerli arkadaşlarım , kardeşlerim ilk önce sizlere lastik konusunda şunu hatırlatmak isterim . Benim 40 sene içerisinde elli bini motorla,
iki milyon km si de otobüsten otomobile farklı farklı araçlarla yol tecrübem var. Bundan böyle her türlü sürat ve hız hevesimi terk ettim .
Yine de zaman zaman gazı köklemeyi gönül istese de 63 yaşından sonra - oğlum Ali yeter lan artık - diyebiliyorum kendime . Sizlerin ise
gönülleriniz , hevesleriniz kıpır kıpır. Ben bilhassa önümdeki araçla aramı mümkün olabildiğince çok bırakmaya gayret ediyorum. lakin sizler
bunu ne kadar yapabilirsiniz? Bu sebeple daha iyi yere tutunabilecek olan lastiği her birinize tavsiye ederim . Tabii ki imkan meselesi.
Biliyorsunuz canımız o lastiklere emanet . En güvenli km ler hepinize.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------
2016 nın orijinal lastik ölçüsü;
Ön 100 - 90 -19,
Arka 130 - 70 -17. Ancak arka lastik için bildiğim kadarıyla yalnızca Capra da 130 - 80 -17 var . Bu lastiği de gönül rahatlığıyla evonuza
takabilirsiniz . Hiç bir problem çıkarmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:56 ----------
Eray gidon yükseltme için acele ederek boş yere keselenme . Temmuz 2015 den bu güne yükseltme olmadan kullandım . Evo zaten dik oturumlu bir
motor. O yüzden yükseltme sürüş rahatından daha çok görsel amaçlı. Sanıyorum ekim ayında Ataşehir'e gelirken Orhangazi'de bir hem motorcu,
hemde tornacı bir arkadaşım var . Bana 3 ay önceden yükseltme için söz vermişti . İstersen hem benim motora , hem de sana yapabilir. Selamlar.
Ali abi cok tesekkurler, senin sayende pek cok sorumun cevabini aldim. Motosikletimi cok temkinli kullaniyorum. Egitime gidecegim ama bu surede kendimi riske atmadan elimden geldigi kadar ogrenmeye calisiyorum.
Lastik icin 1000 tl butce motosikleti almadan ayirmistim. Verdigin olculer dogrultusunda hemen siparis verecegim. Degisim icin servise mi gitmek gerek ya da herhangi bir tamirci yapar mi onu bilemiyorum.
Gidon yukseltme de okuduklarimdan yola cikarak dusundugum bir modifikasyon. Karsilastirma yapacak deneyime sahip olmadigim icin onemini de bilmiyorum ama nasilsa yapilacaksa ben de size katilmayi isterim.
Bir de evden ise 10-12 km kadar geliyorum sanirim ve hararet gostergesi tam geldigim sirada 3 dise cikiyor. Sanirim hatali kullaniyorum
Vites devir araligi nedir aceba motosikletin?
Cok tesekkurler
Eray lastiklerini istediğin lastikçide değiştirebilirsin . Yeter ki lastiğin dönüş ok istikameti doğru takılsın. Evoyu 4000 ile 9000 devir aralığında
kullanmaya gayret ettiğin müddetçe hiç bir sıkıntı olmaz. 4000 altı düşük devir olur , 3000 devir altıysa stop ettirir. 9000 devir üzerini bir kaç saniye
aşmaktan pek zarar gelmez de yine de fazla zorlamamak daha iyi. Bu sıcak havalarda hararet göstergesinde 3. kutunun açılması gayet normal . Konu senin
değil hava sıcaklığının yüksek olmasıyla ilgili. Geçtiğimiz 18 ağustos cumartesi günü Çeşme'den Bursa'ya dönerken yolun dörtte üçünde devamlı 3 kutu
şeklinde seyahat etmek zorunda kaldım . Ancak saat 18 den sonra termometreler bir kaç derece düşünce 2 kutuya indi. Yalnız devir konusunda eğer rodajın
tamamlanmadıysa rodaj devir tavsiyelerini aşmamak gerek. Selamlar.
Mertcan Sen 80 kiloyla yolculuk yapıyorsun ben 150 kiloyla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------
Bir de senin motorun 2018 model.
Bir de senin motorun 2018 model.
Teşekkürler Ali abi yanıtların için.
Biliyorum çok soru sruyorum ama etrafımda da pek fazla bilgi alabileceğim kimse yok
Malum zincirin de her 300km'de temizlenmesi gerekiyormuş servisin söylediğine göre. O yüzden şu seti aldım
https://urun.n11.com/bakim-ve-koruma...0ml-P238450899
Ama tabii tek başıma motoru kaldıramayacağım için ve 300 km çok kısa bir mesafe olduğu için (bakım sehpasını yanımda taşıyamam) orta sehpaya ihtiyacım olacak. Aşağıdaki linkte'ki sehpayı kullanan var mı? Pratik mi?
https://www.kalyoncumotor.com/Mondia...i,PR-8415.html
Diğer alternatif bu:
https://urun.n11.com/yedek-parca/ort...evo-P193597683
Ama bu da 623 TL Biraz yüksek
Var mıdır önerisi olan?
Teşekkür ederim
@travel, hararet ben motoru ilk aldığımda da normalden fazla yükseliyordu, hem de havalar daha sıcak değilken. Sonra hem ben motora iyice alışınca, bir de orjinal radyatör korumayı modifiye edip, tel ızgara takınca,şimdi Antalya sıcağında bile 3 kademeye ancak trafikte fazla beklersem çıkıyor.
Eğer benim kulaklarda bir sorun yok ise, benim motorun egszoz son bir kaç gündür hissedilir derecede sessizleşti. Yani baya baya farkediyorum. Ayrıca sabah apartmanın otoparkında çalıştırdığımda komşunun arabasının alarmı ötmeye başlardı, bu sabah dibinde çalıştırdım, o bile olmadı. ????
Ayrıca bu motoru yeni kullanmaya başlayan arkadaşlar, motor alt devirleri pek sevmiyor, yani misal normal bir 125 cc commuterde 3-4. viteste 30-40 km hızla tın tın gidebilirsiniz, ama evo da olmaz o iş. Birçok stop problemi yaşayan arkadaşın sıkıntısı da bu aslında, ben 6. viteste 40-50 ile gitmeye çalışanı gördüm.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)