Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
09 Aralık 2017, 08:04
#5241
Hedef_Turan adlı üyeden alıntı
Bununla ilgili hiç resim veya kaynak varmı elinizde yani söküm işlemi ve yanlız iki deliğin çalıştığını anlarız. Veya sökerken nelere dikkat etmek lazım.Hafta sonu bende bakayım.
Bence tek kişi olmuyor. 2 kişi yapmak lazım. İkincisi biz depoyu sökmeden yaptık. Enjektörü hortumdan çıkarında sürekli benzin akıyor hortumdan. Yani kesici yok. Bu nedenle yanınızda mutlaka o hortumun ağzını tıkayacak bir şey olmalı. Bir de basınclı hava unitesi ve bir akü ile uygun kablo. Bir de enjektörü elektrik soketinden ayırırken sokete zarar vermeden dikkatli olmak lazım. Kolay gelsin.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Reklamlar
-
09 Aralık 2017, 08:51
#5242
maktama adlı üyeden alıntı
Aslında parça ters takılmış değil. Aşağıdaki açıklamalara göre çıkarımları "Sanırım emisyonlar nedeniyle o şekilde atık benzini en fazla toplamak için yapılmış. Benzini daha az toplamak üzere aleti normalinden tersine çevirdiğinizde daha az atık benzin toplanıyor ama hava filtresine daha fazla atomize benzin gazı gidiyor ve zengin yanmaya enden oluyor, bu da emisyon değerlerinde artışa neden oluyor. Bundan kaçınamak için atık benzin gazını eklenen bir ğparça ile atık yakıt toplama yoluna gidilmiş, atık yakıt konusunda bir limit bulunmuyor."
Sonuç olarak o alet en fazla atık benzini toplayacak şekilde doğru yerleştirilmiş(Yandan hortum takılan yeri aşağıya yakın olan hali doğru yani). Ha, "Emisyon değerleri önemli değil, yakıt da biraz daha zengin yansın, benzin olmuş bilmem kaç tl, damlasını israf etmem, daha fazla yol giderim ...vs" derseniz tersine çevirebilirsiniz.
Aşağıdaki linklerde açıklamalar var.
http://www.chinariders.net/showpost.php?p=214639&postcount=1
http://californiascooterco.com/blog/?p=21183
Bu arada linkteki forumda "O tüpe atık benzin ile birlikte benzinden çok daha fazla miktarda su toplanıyor, parçayı ters çevirdiğinizde karterden toplanacak su ve benzini tekrar hava filtresine yollamış oluyorsunuz, bu da uzun dönemde motor yağının incelmesine, işlevinin azalmasına neden olabiliyor" diye de bilgi verilmiş.
Her iki türlü de uzun dönem kullananlar var ve sorun yaşamamışlar, ama +larını ve -lerini bilerek işlem yapın derim.
Ayrıca hortumlardan karterden çıkmış olanını arada kontrol edin, sıcaklık değişimlerinden dolayı elastik özelliğini yitirip çatlama/kırılma olabiliyor diye bahsedilmiş(LINK).
Not: Bu motora sahip değilim, ama 2 arkadaşımda var ve konu ilgimi çektiği için araştırıp okuduğum bilgileri paylaşıyorum sadece.
-
09 Aralık 2017, 14:26
#5243
Sevgili maktama araştırdığın ve paylaştığın bilgiler için çok çok teşekkürler. Hürmetlerle.
-
09 Aralık 2017, 14:55
#5244
Teşekkürler maktama düzünden bir düzen tutturamadık birazda tersiyle deneyeceğim ben. Yarın bir gezintiye çıkabilirim hava iyi olursa. Benim 50 kmde 2 cm birikintim oluyor. Benzin kadar hızlı yanmasada konserve kapağında tamamı yanıyor kıvılcımı alınca.Yaklaşık 1000 kmdir bu sorunla uğraşıyorum. Akü değiştim yeni oksijen sensörü taktım,tüm soketlere hava tututup vd40ladım. Subap ayarı yaptırdım daha yeni yaptırmama rağmen.Depo içi wurth enjektör temizleyici kullandım. En sonda enjektörü temizledim.100 km 1er 2ser kmlik kısa gidiş gelis şeklinde günlük kullanımda motor ısınmadığından yağda artış ve benzin kokusu had safada olduğundan son iki aydır kısa surüş bile yapmıyorum. En az 20 km gideceğimki karter havalandirmadan geçip dışarı atılsın. Bendeki durumu çözemedim bir türlü. Yakıt pompası basıncını ölctüreceğim son hamleden de bir sonuç alamazsam. Sonra sıra kompresyon ölçümü subaplar silindir seti kontrolü.
-
10 Aralık 2017, 06:59
#5245
odo adlı üyeden alıntı
Teşekkürler maktama düzünden bir düzen tutturamadık birazda tersiyle deneyeceğim ben. Yarın bir gezintiye çıkabilirim hava iyi olursa. Benim 50 kmde 2 cm birikintim oluyor. Benzin kadar hızlı yanmasada konserve kapağında tamamı yanıyor kıvılcımı alınca.Yaklaşık 1000 kmdir bu sorunla uğraşıyorum. Akü değiştim yeni oksijen sensörü taktım,tüm soketlere hava tututup vd40ladım. Subap ayarı yaptırdım daha yeni yaptırmama rağmen.Depo içi wurth enjektör temizleyici kullandım. En sonda enjektörü temizledim.100 km 1er 2ser kmlik kısa gidiş gelis şeklinde günlük kullanımda motor ısınmadığından yağda artış ve benzin kokusu had safada olduğundan son iki aydır kısa surüş bile yapmıyorum. En az 20 km gideceğimki karter havalandirmadan geçip dışarı atılsın. Bendeki durumu çözemedim bir türlü. Yakıt pompası basıncını ölctüreceğim son hamleden de bir sonuç alamazsam. Sonra sıra kompresyon ölçümü subaplar silindir seti kontrolü.
Abim iyi güzel yapıyorsun da bu kadar emek, ettiğin masraf OCS'de biriken atık yağ buharından, benzinden vs. daha mı önemsiz. Bu durumu ben de son zamanlarda sıkça yaşamaya başladım. Merak ediyorum acaba bu parçanın ters ya da düz takılmasının yakıt ekonomisinde bariz bir değişime neden olup olmayacağını. Bu durum acaba kullanılan yağın ince ya da kalın oluşuna bir de havada ki nem oranının artmasına göre değişebilir mi? Anladığım kadarıyla nem oranının fazla olduğu yerlerde birikimin fazla olacağı yönünde. Çeşitli sebeplerden kaynaklanabilir ama ben yazın hep 15w-50 yağ kullanıyordum, havaların soğumasıyla 6000 bakımında tekrar 10w-40'a geçiş yaptık. Önceki birikmeye oranla daha fazla biriktiğini gözlemledim. Tabi bu enjektörden de kaynaklı olabilir tıkanıklık vs. varsa onu da bilemiyorum...
Haa bir de eskiden daha şeffaf ve duru olarak biriken sıvı şimdi ise daha bulanık ve yoğun bir hal almış durumda!
MONDİAL MR VULTURE (2012-2016) // MONDİAL RX3İ EVO (2017-2019)
-
10 Aralık 2017, 12:16
#5246
Benim makinada birikme sonradan oluşmaya başladı. Önce oksijen sensörü bozuldu peşinede yagda artmayla birlikte uzun süŕüslerde karter tahliyede birikme oluşmaya başladı. Her elim degdiğinde bir sey düzeltiyorum öncekine nazaran azalsada hala birikmeye devam ediyor. Kısa sürü yapsam yağda artacak ama yapmıyorum onu. Bu sıkıntı makinanin gidişine bir problem yapmıyor ama 8000 km yapmadı 2000 kmdir boyle. Amerikada csc bunun çalısması böyle demiş ama ordakilerde kurcalayıp duruyor benim gibi. Sonuç alanda yok zannedersem.Enjektörden yakıt sızıpkartere indiğini düşünüyorlar bazıları. Bende anlamadım ama araştırmaya devam edeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:29 ----------
90 km gezdirdim aleti. Yağ ayırıcı ters olarak birikme miktarında değişim olmadı. Biriken sıvının rengi şeffaftan beyaza hafif değişti sadece.
-
12 Aralık 2017, 11:52
#5247
Günaydın arkadaşlar. Dün 500km bakımını Kadıköyde Özkan ustada yaptırdım. Gayet ilgili bir usta. Bütün şikayetleirmi dinledi ve tek tek giderdi. Yağını değiştirdi ve çıktım. Motorun gidişi çok rahatladı. Tavsiye ederim.
Ön frenin iyi olmayışıyla ilgili fren hidrolik kutusunun değişimini yapan varmı aranızda ? Veya başka bir önlem alan ?
-
14 Aralık 2017, 06:21
#5248
Bir haftada 500 km bakımı gayet iyiymiş, anlaşılan epey sevdiniz Evo'yu Ben ilk bakıma 444 km de tam 1.5 ay üstüne gitmiştim...
Ön fren için pek zannetmiyorum fren hidrolik kutusunu değiştiren; tabi bu konudaki kaygılarınız, kullandığınız japon motosikletlerden sonra da oluşmuş olabilir. Bizim motorlarımıza yapabileceğimiz bazı iyileştirmeler; orjinal balatalara kıyasla daha kaliteli olanları ve gerekiyorsa fren hidrolik yağı değişimi şeklinde olabilir; ama extrem işlere merak ediyorsanız bu iş hidrolik kutusu değişimine kadar da varabilir. Keyifli ve de güvenli sürüşler dilerim.
Bu arada Özkan usta iyidir. Araştırmacıdır ve çözüm üretmeyi sever kendileri. Ta ki tavsiye ettiklerinden beridir kendilerine giderim. Buradan da selam olsun Motoaras'a! Yakında 8000 km bakımına yine gideceğiz kısmetse...
MONDİAL MR VULTURE (2012-2016) // MONDİAL RX3İ EVO (2017-2019)
-
14 Aralık 2017, 13:48
#5249
TURAL53 adlı üyeden alıntı
Bir haftada 500 km bakımı gayet iyiymiş, anlaşılan epey sevdiniz Evo'yu
Ben ilk bakıma 444 km de tam 1.5 ay üstüne gitmiştim...
Ön fren için pek zannetmiyorum fren hidrolik kutusunu değiştiren; tabi bu konudaki kaygılarınız, kullandığınız japon motosikletlerden sonra da oluşmuş olabilir. Bizim motorlarımıza yapabileceğimiz bazı iyileştirmeler; orjinal balatalara kıyasla daha kaliteli olanları ve gerekiyorsa fren hidrolik yağı değişimi şeklinde olabilir; ama extrem işlere merak ediyorsanız bu iş hidrolik kutusu değişimine kadar da varabilir. Keyifli ve de güvenli sürüşler dilerim.
Bu arada Özkan usta iyidir. Araştırmacıdır ve çözüm üretmeyi sever kendileri. Ta ki tavsiye ettiklerinden beridir kendilerine giderim. Buradan da selam olsun Motoaras'a! Yakında 8000 km bakımına yine gideceğiz kısmetse...
Motorumu cuma günü akşam aldım. pazartesi akşam da bakıma gittim :D
-
17 Aralık 2017, 21:04
#5250
Selamın aleyküm abilerim kardeşlerim bayadır telefonsuzluk yüzünden foruma giremedim geçen ayın 10unda başıma talihsiz kaza geldi kasabamda asfalt yolların bazı yerleri çok keskin virajlı ve dik velhasılkelam kuzenimle yola çıktık onda drift var ben rx3le çıktım dik çıkıyoruz ve üç ardışık virajı aldık ve sona doğru geldik derken arka lastiğim her zaman yaptığı gbi çiğ yüzünden kaydı hızımız 50 km var yok motor tam kaydı yatacak derken birden lastik yeri tutunca beni üzerinden attı kaskımın sağ yanı kırılmış köprücük kemiğim ve elim zedelenmiş göğsümüde çarpıp yerde nefes almadan 40 45 sn yatmışım kuzenimde arkamdan kayıp kayarak yol dışına savrulmuş onda çizik bile yok ama benim dediğim gbi o tip sıkıntım okunca kuzenim kaskı maskeyi atıp göğsümü açmış ve nefes almışım zaten ambulansı aradık hastanedede bişey olmadığı çıktı ben motorda bişey var diye korkmuştum ama şaşılırki koruma demirlerindeki çizikler dışında motorda hiç bir hasar yok hatta kuzenim motoru binerek eve getirmiş ve bana amca motor gayet sağlam giderken akma kayma tekleme hiç bişeyi yoktu dedi bende toparlanınca kontrol ettim ve gerçekten şaşırdım koruma demirlerinde çizik vardı motorda hiç bişey yok şükürler olsun allah sizlere yaşatmasın ve herkese tavsiyem kesinlikle ne okursa olsun lastiklere güvenmeyin en küçük ıslak zeminde vay halimize lastikleri çok pahalı ama can kadar değil kazasız belasız sürüşler herkese allaha emanet olun bu çinli cengaverin kıymetini bilin harbi sağlammış makine maaşallah
-
17 Aralık 2017, 21:21
#5251
Büyük geçmiş olsun. Allah bir daha göstermesin.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
18 Aralık 2017, 07:59
#5252
Çok geçmiş olsun. Bende asfaltta sağtarafımda sürüklendim geçen mayıs sadece koruma demirleri çizildi. 110 da frene bastım 70 civarıdır motoru yatırdığım hız. Sebep olan doblolu 14 yaşlarında bir çocuk. Işıksız kavşakta yola çıktı herkes kornaya asılıncada korkup frene bastı yolun tam ortasında. Abs önemli birşey manevrayla kaçayım derken arkayı kaydırdım. Saga yatırıp önünden geçmekti amacım. Yatınca arka fren dozajlamsıda bozuldu yatış o yatış. Agır ekipman kullandığımdan omuz ağrısı dışında sıkıntı olmadı. Abs ve çekiş kontrol şart
-
18 Aralık 2017, 23:17
#5253
geçmiş olsun, beterinden korusun Allahım Cümlemizi..
-
19 Aralık 2017, 08:53
#5254
Değerli RoDida bununla geçmiş olsun. Hak Teala bütün motorcu arkadaşlarımı korusun. Saygılarla.
-
20 Aralık 2017, 11:16
#5255
-
20 Aralık 2017, 12:36
#5256
Herkese çooook teşekkür ederim allah kimseye yaşatmasın allah tüm motor kullanıcılarını korusun iki tekerlek üstünde gidiyoruz gerek çevresel faktörler gerek beşeri sonuç bize ağır yansıyo allah kimseye yaşatmasın kazasız belasız şürüşler
-
20 Aralık 2017, 13:06
#5257
Şu an çin yuanı 0.5832 TL. Dolayısıyla çantalı ve ABS'li olan üst modellerin (rx3s ve rx4 için) çindeki fiyatı bizim paramız ile 20.000 TL Her şey aynı kalsa gümrük, navlun, ötv ile bu rakamlar 30.000 TL'yi geçer. O zaman da kimse almaz.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
20 Aralık 2017, 17:23
#5258
Naci63 adlı üyeden alıntı
Şu an çin yuanı 0.5832 TL. Dolayısıyla çantalı ve ABS'li olan üst modellerin (rx3s ve rx4 için) çindeki fiyatı bizim paramız ile 20.000 TL Her şey aynı kalsa gümrük, navlun, ötv ile bu rakamlar 30.000 TL'yi geçer. O zaman da kimse almaz.
CF Moto 400NK ve Bajaj Dominar 400'ün fiyatlarını düşününce, onlardan enduro olması dışında pek üstünlüğü olmayan çantasız RX3S'in fiyatının 20 bin TL civarında kalabileceğini düşünüyorum. Bizimkiler saçmalayıp sadece en üst versiyonu getirmesinler de. Bir de bunların EURO 4 uyumlu olup olmadıkları belli değil.
-
20 Aralık 2017, 20:20
#5259
odo adlı üyeden alıntı
Çok geçmiş olsun. Bende asfaltta sağtarafımda sürüklendim geçen mayıs sadece koruma demirleri çizildi. 110 da frene bastım 70 civarıdır motoru yatırdığım hız. Sebep olan doblolu 14 yaşlarında bir çocuk. Işıksız kavşakta yola çıktı herkes kornaya asılıncada korkup frene bastı yolun tam ortasında. Abs önemli birşey manevrayla kaçayım derken arkayı kaydırdım. Saga yatırıp önünden geçmekti amacım. Yatınca arka fren dozajlamsıda bozuldu yatış o yatış. Agır ekipman kullandığımdan omuz ağrısı dışında sıkıntı olmadı. Abs ve çekiş kontrol şart
Sizede geçmiş olsun abi bu arada allah korusun bi dha olmasın
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:18 ----------
Abilerim benim merak ettiğim hadi bu motoru yarın gidip alamayız ama bu far kısmı camı herşeyiyle beraber çok güzel duruyo bu far bizim motorada uyarmı uyarsa hemen değiştiririm
-
20 Aralık 2017, 22:20
#5260
Far tasarımı güzel olmuş. Gerçi bizimkilerde guzel Büyük ihtimalle aynı far bizimkilerede uyar, en fazla ufak birkaç değişikliğe bakar iş. Bu arada bende 2 gün önce beyaz renk Rx3i evo aldım.Yarinda ilk iş daha önce aldığım lastiklerle değiştirticem.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)