Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
22 Ağustos 2017, 00:53
#5001
efemontana adlı üyeden alıntı
Kesinlikle öyle. Şuan subap ayarı yapılması lazım şıkır şıkır sesi duyuyorum ama o subapları 0.07-0.09 ayarlayabilecek servis ara ki bulasın. Adam eline kulağına güvenerek milimetrik iş yapmaya çalışıyor. Naci hocam, Muallim hocam burda güzel güzel anlatıyorlar akşamdan bırakılacak, sabah ayar yapılacak, krank kolu çevrilip tekrar kontrol edilecek vs vs. Ben gidip bunları ustaya söylesem bana işi sen mi öğretiyorsun diye benimle kavga eder. İşte tam da bu yüzden UMA'nın servislerini geliştirmesi lazım. Ben yemin ettim bu sıkıntım giderilmezse kesinlikle UMA'nın distribütörlüğünü yaptığı hiç bir markayı almayacağım ama yine de burada yazıyorum ki neden müşteri kaybettiklerini görsünler.
Selamlar..
bu motordaki stop etme sorunu ve sübap ayarlarında çıkan sıkıntılar yani her iki sorunda aslında birbirini tetikleyen birbiri ile ilişkili sorunlar..
motorla olan sıkıntıların bana göre olan çözümünden önce şu vidoyu izlemenizi öneririm..Bu video sübap yuvaları ile ilgili;
Videoda görüldüğü gibi subap yuvaları taşlanıyor..
sizin sorununuzda bu şaşkın çinlilerin kalite kontrol eksiklikleri..
subaplar çok önemli görevleri olan parçalardır..siz 100 km sürate çıktığınızda sübaplar 2000 defa açılır ve kapanırlar..
bunlar gereği gibi yerine oturmuyorlar ise sıkıntı hiç bitmez..
bu subaplardan en çok iş çeviren büyük sıkıntıya maruz kalan egsoz subapıdır..
oysa bu subaplarda sadece 2 zaman vardır..emme ve egsoz.. özellikle egsoz subapı çok yüksek sıcaklıklara maruz kalır..sıcak bir motorda bu subap akkor halindedir..
kıpkırmızıdır ateştir..
işte bunların dengelerinde parçalarında uyumsuzluk yuvaya oturmamazlık kalite düşüklüğü falan varsa bu sorunlar bitmez..
UMA firması sorunlu bir adet motoru sökecek..silindir kapağı masaya yatıracak..yüksek kalite yeni subapları bu kapaktaki yuvalara sıfır hata ile alıştıracak.. gerekirse videodaki gibi yuvaları taşlayacak..
ondan sonra bu sorunlar olacakmı görecekler..?
Reklamlar
-
22 Ağustos 2017, 03:46
#5002
Uğur ( Kaldera ) Hocam bu sitedeki bütün arkadaşlarım adına, bizlerle paylaştığın engin bilgiler ve
sonsuz tecrübe için binlerce teşekkürler.
-
22 Ağustos 2017, 09:03
#5003
Evet herkese günaydın, şuan motorun üzerindeyim ve akü bitmiş durumda marşa basınca gıy gıyy ve gıyyy hiç hoş olmadı halbuki dün herşey yolundaydı.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
-
22 Ağustos 2017, 11:26
#5004
Hedef_Turan adlı üyeden alıntı
Evet herkese günaydın, şuan motorun üzerindeyim ve akü bitmiş durumda marşa basınca gıy gıyy ve gıyyy hiç hoş olmadı halbuki dün herşey yolundaydı.
Ah bu aküler yok mu aküler, hepsinin huyu aynı. Hiç renk vermeden birden bitiyorlar.
https://tr.aliexpress.com/item/2-In-...311.0.0.ri7qxe adresinden aldığım çakmak girişli voltaj ve sıcaklık ölçen ürünü ara ara kullanarak akü voltajına bakıyorum artık.
-
22 Ağustos 2017, 12:14
#5005
msaltin adlı üyeden alıntı
Servise bıraktım 2bin bakımı gelmişti zaten hem o yapılacak hemde aküyü ölçüp biçecekler daha sonradan çalıştırınca kendine geldi gibi marş almaya başladı ama en kısa sürede akü değiştireceğim.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
-
22 Ağustos 2017, 12:55
#5006
Akü ile ilgili uğur ,.(kaldera) abimin yazdıklarını dikkate alın derim.. vesselam
-
22 Ağustos 2017, 13:09
#5007
Adana İl Temsilcisi
vaktiyle benim aküde aynen böyle nazlanmıştı.kapaklarını açtım ki içindeki su çok ciddi azalmıştı,suları tamamlayıp,2-3 saat kadar şarja takmıştım,o günden sonra hiç sıkıntı çıkarmamıştı.isterseniz bir bakın,ondan sonra yeni akü alın derim.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN.
BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
-
22 Ağustos 2017, 14:41
#5008
Hedef_Turan adlı üyeden alıntı
Servise bıraktım 2bin bakımı gelmişti zaten hem o yapılacak hemde aküyü ölçüp biçecekler daha sonradan çalıştırınca kendine geldi gibi marş almaya başladı ama en kısa sürede akü değiştireceğim.
Geçmiş olsun. Ben üzerinde gelen aküyü hiç takmadan direkt jel bisiklet aküsü aldım 14 amper. şimdilik sorun yok gibi gözüküyor. Tavsiye ederim.
-
22 Ağustos 2017, 15:41
#5009
adanalı adlı üyeden alıntı
vaktiyle benim aküde aynen böyle nazlanmıştı.kapaklarını açtım ki içindeki su çok ciddi azalmıştı,suları tamamlayıp,2-3 saat kadar şarja takmıştım,o günden sonra hiç sıkıntı çıkarmamıştı.isterseniz bir bakın,ondan sonra yeni akü alın derim.
Orijinal aküye ben de aynısını yapmıştım. Su ilavesi ve şarjdan sonra iyi gibiydi ama o dönemde sürekli binemediğim için 1 hafta binmeyince yine sorun çıkarttı. Ben de kafam dinç olsun diye yeni akü almıştım.
-
22 Ağustos 2017, 17:33
#5010
msaltin adlı üyeden alıntı
Orijinal aküye ben de aynısını yapmıştım. Su ilavesi ve şarjdan sonra iyi gibiydi ama o dönemde sürekli binemediğim için 1 hafta binmeyince yine sorun çıkarttı. Ben de kafam dinç olsun diye yeni akü almıştım.
aynısını yuasa ile geçenlerde yaptım, sonuç harika, yola devam yuasa'yı çok seviyorum
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
22 Ağustos 2017, 17:52
#5011
Su ilavesi ve şarj yapmış servis az önce motoru teslim aldım şimdilik sorun yok ama genede jel bir akü ayarlayacağım en kısa sürede Castrol 10/40 yağ koydurdum radyatör suyu vs. bakım eksikler tamamlandı 120₺ verdim.Bakımdan sonra güzelce yıkadım Aliexpress'ten aldığım stickerlar gelmiş onları aldım yapıştırdım.
Bu arada aldığımdan beri amortisör ayarlarını kurcalamak aklımdaydı geçenlerde @odo isimli arkadaşa mesaj attım sağolsun ayarlar konusunda bilgi verdi arka amortisörü + yönünde sonuna kadar açıp bir kaç tık düşürdüm şuan gerçekten sürüşe fark etti daha sonra ön amortisörleri kontrol ettim sol taraf - yönde tam açık, sağ taraf + yönde tam açıktı. İkisinide ayarladım aynı şekilde gerçekten en ince ayrıntısını bile kontrol etmek gerekiyor.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
-
22 Ağustos 2017, 23:31
#5012
kaldera adlı üyeden alıntı
Selamlar..
bu motordaki stop etme sorunu ve sübap ayarlarında çıkan sıkıntılar yani her iki sorunda aslında birbirini tetikleyen birbiri ile ilişkili sorunlar..
motorla olan sıkıntıların bana göre olan çözümünden önce şu vidoyu izlemenizi öneririm..Bu video sübap yuvaları ile ilgili;
https://www.youtube.com/watch?v=daRiypiwXfI
Uğur abi, bununla ilgilenecek usta vardırd nerede Allah bilir... o zaman bizim motorlar daha bi tatlı olur gider.. İyiki varsınız ve paylaşımlarınızla altarnatif çözümler üretiyorsunuz.. Allah sizi darda komasın.. vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
-
22 Ağustos 2017, 23:52
#5013
mitmuallim adlı üyeden alıntı
Uğur abi, bununla ilgilenecek usta vardırd nerede Allah bilir... o zaman bizim motorlar daha bi tatlı olur gider.. İyiki varsınız ve paylaşımlarınızla altarnatif çözümler üretiyorsunuz.. Allah sizi darda komasın.. vesselam..
Aslında tüm evo kullanıcıları birleşip kendimize şöyle sağlam bir atölye kursak gerçekten kimse elimize su dökemez yavaş yavaş mükemmelleştirirdik makineleri garantiye gitmektense kendi işimizi kendimiz görürdük.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
-
23 Ağustos 2017, 08:46
#5014
sizin motora sıkı bir rakip geliyor beyler fiyat olarak bence yanına bile yaklaşamayacak ama bir alternatif olarak köşede duracak
https://www.facebook.com/rushlane/posts/10154315301596784
http://www.india.com/auto/bike-news/benelli-300cc-sport-tourer-india-launch-likely-in-2018-is-this-the-benelli-trk-302-34678/
-
25 Ağustos 2017, 15:58
#5015
Herkese selamlar 2015 Rx3 i evom ile aranıza katıldım geçmişe dönük gerek bu sayfadan gerek başka sitelerden araştırdım malum stop etme sorunu sorum şu servis direk oksien sensörü değişecek dedi sizce ilk başta sibop ayarınımı kontrol ettiriyim yoksa direk oksijen sensörünümü değiştiriyim. Herkese sağlıklı sürüşler ...
-
25 Ağustos 2017, 17:31
#5016
dolphin38 adlı üyeden alıntı
Herkese selamlar 2015 Rx3 i evom ile aranıza katıldım geçmişe dönük gerek bu sayfadan gerek başka sitelerden araştırdım malum stop etme sorunu sorum şu servis direk oksien sensörü değişecek dedi sizce ilk başta sibop ayarınımı kontrol ettiriyim yoksa direk oksijen sensörünümü değiştiriyim. Herkese sağlıklı sürüşler ...
oksijen sensörünün soketini gevşet. Ön tekerin arkasında yeri.. Eğer stop etme sorunu geçerse sensör arızalıdır. Sensörün arıza nedenlerinden biride sıkı subap ayarına bağlı hararet artışı..Ben 3. Oksijen sensörüyle geziyorum. Buda giderse bosch daki ısıya dayanıklı sensörleri deneyeceğim.
-
25 Ağustos 2017, 21:05
#5017
dolphin38 adlı üyeden alıntı
Herkese selamlar 2015 Rx3 i evom ile aranıza katıldım geçmişe dönük gerek bu sayfadan gerek başka sitelerden araştırdım malum stop etme sorunu sorum şu servis direk oksien sensörü değişecek dedi sizce ilk başta sibop ayarınımı kontrol ettiriyim yoksa direk oksijen sensörünümü değiştiriyim. Herkese sağlıklı sürüşler ...
Öncelikle sizin ve yeni alan tüm arkadaşların motosikletleri hayırlı uğurlu olsun ve Allah kaza bela vermesin.
Oksijen sensörü elektronik bir cihaz olduğu için arıza tespit yapılarak bunun arızalı olup olmadığı anlaşılır. Azrıza tespiti ise daha önce defalarca anlatıldı. Hem videolu hem de yazılı. Önce bunu yapın ve arıza kodu verip vermediğine bakın. Arıza kodu vermiyorsa boş yere değişmeyin.
Arızalı değilse öncelikle resetlemeyi deneyin. Fayda etmez ise sübap ayarlarını ehil bir tamirciye ve daha önceki sayfalarda anlatıldığı gibi yaptırtıp sonra resetleme işlemini yaptırın. İnşallah sorun düzelecektir.
Arıza kodları şu linkte:
http://www.cscmotorcycles.com/Articles.asp?ID=317
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
25 Ağustos 2017, 23:14
#5018
Naci63 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar daha önce açıklandı mı bilmiyorum ama, internetten öğrendiğim kadarıyla arıza kodunu aletsiz tespit edebiliyorsunuz. Yalnız bundan sonra o kodun ne anlama geldiğini gösteren bir de açıklama listesi lazım. Bu tür motorlar için yapılmış arıza kod listeleri var ama ne derece doğru bilmiyorum. Şimdi gelelim arıza kodunu aletsiz tespit etmeye. (tabi okuduğum kadarıyla konunun uzmanı kaldera arkadaşımızın affına sığınarak): Kod tespitinde yapılması gereken kontak açıldığında ekranın yan tarafında bulunan sinyali, uzn far vb gibi işaretleri gösteren kutucuklardan en alttaki işaret. Hani kontak açıldığında yanan motor çalıştığında ise sönen yamuk bir turuncu renkli şekilden bahsediyorum. yapacağımız iş bunun kaç defa yanıp söndüğünü saymak. İşlem sırası şöyle: Kontak 2 defa üst üste önce açılıp hemen arkasından kapatılacak, sonra bir kez daha açılıp açık bırakılacak (marşa basılmayacak). bundan sonra o işaretin kaç defa yanıp söndüğünü sayacaksınız. işlem 4 grup olarak gerçekleşiyor. bir grubu tamamlayıp diğerine 1 saniye sonra geçiyor. Lamba en fazla 10 kez yanıp sönüyor sonra 2 gruba, sonra 3. gruba ve sonra da 4 gruba geçiyor. Çünkü arıza kodu 4 haneli bir rakamdan oluşuyor. Örneğin kontak açma kapama işleminden sonra bu işaret 1. gruba başlıyor ve diyelim ki 10 kez yanıp söndü. Bu sıfır demek. sonra 2. gruba geçiyor ve tekrar örneğin 3 kere yanıp söndü bu 3 demek. Sonra 3. gruba sonra da 4. gruba geçerek yanıp sönmeleri sayıyorsunuz. Ortaya çıkan size 4 haneli arıza kodunu veriyor. Listeden bu kodu bularak arızayı anlayabiliyorsunuz.
ben denemedim ama aşağıya videosunu ekliyorum. Arızasız ve kazasız günler dilerim. Selamlar.
https://www.youtube.com/watch?v=UkJ5vu_uSC4
Şurda da kodların listesi var. Ama tam doğrumu bilmiyorum: Site bu:(
http://www.rx3adventure.com/rx3_error_codes.html )
Site diyor ki bu kodlar çift silindirli motorlar için kullanılıyor. Ancak rx3 için sadece tek silindir olan kodlara bakmalısınız diyor (bobin ve enjektör gibi). Liste ise şu:
http://www.rx3adventure.com/rx3_error_codes.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:39 ----------
Arkadaşlar tüm kodların olduğu linki buldum. Hatta arıza durumlarının kodlarını arıza yerine göre gruplamışlar. Kodun harf ve rakamlarının motorda nereyi işaret ettiği linkin ilk sayfasında açıklanmış. Ama ingilizce. selamlar.
link:
https://www.dmv.de.gov/services/Vehi...s/dtc_list.pdf
Bu bilgiler güncel kalmalı.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
-
25 Ağustos 2017, 23:27
#5019
Daha önce de verildi ama, arama diye tekrar veriyorum videoyu:
Arıza tespitin nasıl yapıldığını gösteren video:
https://youtu.be/TC1gt8_gNmc
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
Hedef_Turan adlı üyeden alıntı
Bu bilgiler güncel kalmalı.
Teşekkürler arkadaşım. Eline sağlık, bulmuşsun mesajı.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
26 Ağustos 2017, 18:37
#5020
odo adlı üyeden alıntı
oksijen sensörünün soketini gevşet. Ön tekerin arkasında yeri.. Eğer stop etme sorunu geçerse sensör arızalıdır. Sensörün arıza nedenlerinden biride sıkı subap ayarına bağlı hararet artışı..Ben 3. Oksijen sensörüyle geziyorum. Buda giderse bosch daki ısıya dayanıklı sensörleri deneyeceğim.
cevap için teşekkürler deneyeceğim bakalım inşallah düzelir
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:34 ----------
Naci63 adlı üyeden alıntı
Öncelikle sizin ve yeni alan tüm arkadaşların motosikletleri hayırlı uğurlu olsun ve Allah kaza bela vermesin.
Oksijen sensörü elektronik bir cihaz olduğu için arıza tespit yapılarak bunun arızalı olup olmadığı anlaşılır. Azrıza tespiti ise daha önce defalarca anlatıldı. Hem videolu hem de yazılı. Önce bunu yapın ve arıza kodu verip vermediğine bakın. Arıza kodu vermiyorsa boş yere değişmeyin.
Arızalı değilse öncelikle resetlemeyi deneyin. Fayda etmez ise sübap ayarlarını ehil bir tamirciye ve daha önceki sayfalarda anlatıldığı gibi yaptırtıp sonra resetleme işlemini yaptırın. İnşallah sorun düzelecektir.
Arıza kodları şu linkte:
http://www.cscmotorcycles.com/Articles.asp?ID=317
Naci63 abi cevap için teşekkürler özellikle senin paylaşımlarını dikkatli bir şekilde okudum ama ne yazık ki motosikletimde arıza kodunu öğrenemiyorum çünkü denedim kınmızı renkle motor işareti hiç yanıp sönmüyor yani bana arıza kodunu vermiyor sürekli yanık duruyor defalarca denedim hiç birşey olmadı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)