Efendim siz takin efi ecu hepsi bizdede var merak etmeyin..birazdan garaja ineyim bi fotosunu alayim bir gorun
Efendim siz takin efi ecu hepsi bizdede var merak etmeyin..birazdan garaja ineyim bi fotosunu alayim bir gorun
elektronikci bir yeğenim var oda benzer şeyler söyledi, orbus marka iyi dedi, hatta şunu buldum boyutları az bi farklı ama Benim motor (E*B*D 14,5*11*8,5) araştırayım biraz daha.. uygun boyutunu ..
http://urun.gittigidiyor.com/bilgisayar-tablet/orbus-12v-12ah-12volt-12amper-kuru-aku-ups-ucretsiz-kargo-2016-270751125
vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
gördüğünüz gibi garajımda tek başımayım 2755 m2..bu kuru aküyü ben 3 sene önce almışım.35 liraya. ogün bugün akü olayını unuttum.ben özellikle büyük tip aldım. motorun orasını burasını kesip tadil edeceğime attım bagaja duruyo öyle..
bu arada uzun soluklu gezi programları yaparsanız haber verin bende gelirim...
Kaldera kardeş, katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ederim. İnşallah bizleri elektronik bilginizden yararlandırmaya devam edersiniz. Üşenmeyip çektiniz resimleri sağolun. Yalnız mevcut akü bağlantı kablosunu kesmeden kuru aküye uydurmak için, kuru akünün üzerine nasıl birşey monte edilmeli ki ilerde tekrar normal akü takıldığında sıkıntı olmasın?
Mitmuallim kardeş, bizim akünün tam ebadı 148X87X111 mm. Ama linkini verdiğiniz ise 151x98x101 mm. derinlik ve yükseklikte birer cm fark var. Yerine sığar mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------
Kaldera arkadaşım bir sorum daha olacak müsadenizle. Mitmuallim hocanın linkini verdiği kuru aküde başlangıç akımı 3.6 amperden düşüktür yazıyor. Bu marş dinamosu ve benzin pompasının ihtiyacı olan akımı, motorun ilk çalıştırılmasında verebilecek bir akım seviyesi midir? Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
evet naci bey güzel düşündünüz..bende onun için zaten eski bozuk aküyü yerinden çıkarmadım.. hoş çıkarıp atmış olsamda mutlaka orijinal kutup başlarını bozmadan bir metal levha yapardım.
akünün kutup başları eski aküye bağlı..cekmiş olduğum iki adet kablonun ucuna sabitleme fişlerinden sıktım pense ile..bilirsiniz oto elektirkçilerde falan çok kullanılır ..ufak yuvarlak sarı metal kablo fişi halka şeklinde olanlardan..akünün tarafınada iki adet dişi fiş aynı şekilde..
bunları civata somun ile iyice sabitledimki gevşek kalma ihtimali yüksek..ark yaparsa eritir çünkü..
bu şekilde işte..
amper olayınıda şöyle yapın... bu aküler 12 volt 7 amperden başlar 20 ampere kadar var..
gidin bir elektronikçiye ,elektrik malzemeleri satan bir dükkana hepsinde var..alın elinize ,gidin motorun yanına bir bakın...enine boyuna dikine veya başka bir yere neresini uygun bulursanız 12 amper olanı mesala alın.. 20 amperde olur ama bu 20 amperler dikine uzun...biçimsiz olur...
bu aküler atıyorum 12 amper.. başı sonu falan yok..alın takın..haa bide bunların alayı çin malı..düşünün yani bide bozulmuyolar..
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
evet güzel bir lehimde yapabilirsiniz bravo.. başlangıç amperi için vs düşünmeyin efendim..o gördüğünüz linkteki o uyarıyı başka cihazlar için yapmış olabilir.motosiklette sorun olmaz.. ben 2005 den beri kullanıyorum.. 12 yılda 3 adet.. onlarda zaten sattığım motorlarda gitti..daha kullandığımı değiştirmek nasip olmadı... 1 tanede R1 inüzerinde var..odahararet yaptı gecen sene ..dolu üst kapak lazım yani egzantrik fincan çanak çömlek oda kaldı öle..
bu uzun gezi olayını ciddi düşünen varsa güncelleştirebiliriz..ben africa veya tenere düşünüyorum..sumatraya kadar giderim.
sinema oyuncusu bir hırt arkadaşım var beraber gidecez diye 1 senedir engellendim.. malum diğer forumlardakiler gençler çogunlukta..
Mitmuallim kardeş, bizim akünün tam ebadı 148X87X111 mm. Ama linkini verdiğiniz ise 151x98x101 mm. derinlik ve yükseklikte birer cm fark var. Yerine sığar mı?
evet bizim yer ,ebat sorunu var,
Kaldera bey, ilgi ve emeğiniz için bir kez daha teşekkürler değişik fikirler açtınız ufkumuzda.. uygun boyutta bulursam denemeye değer..
vesselam..
Yine siz bilirsiniz ama ben olsam yerinizde sag taraftaki cantaya koyardim
O canta zaten egzos tan dolayi biraz ufak.cantanin zeminine istedigim sekilde koyardim.herhangi bi seyle mesela bir agaç parcasi ile sıkıstırım oynamamasi icin....eger birde 20 amperi alir koyarsaniz mukemmel olur hemde...cunku onlar direk kutup basli...kabloyu uzatin sadece fis lehim vs yok direk alin takin....
Sevgili Mithat Hocam ,Kaldera Üstadımız konunun gerçek ordinarüsüdür. O'ndan gelecek her türlü bilgilendirmeyi hiç şeksiz şüphesiz tereddüt etmeden uygulayın. Zarar etmez fayda görürsünüz. Sağolasın
Kaldera Hocam, iyi ki varsın , iyiki bizimlesin. Bütün paylaşımlarınız için binlerce teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:29 ----------
Ordinaryüs olması gerekiyordu demek ki y yi atlamışım.
gerçekten güzel bir bilgi,paylaşım için teşekkürler kaldera hocam. işte bu forumlar bunun için var.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Motora dizayn değerinden büyük kapasiteli akü takınca motorun o aküyü şarj etmesi ya da edememesi mevzu galiba, motor durunca sizin büyük akü küçük olanı doğası gereği şarj etmeye çalışıyor, motor çalışınca da sisten aküleri şarj etmeye çalışıyor, sistemin aküleri şarj edememe olayı ne zaman olur?
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
arkadaşlar sanırım kavramları karıştırıyorsunuz...amperin yüksek olması şarj olmayacağı anlamına gelmez..
amper şu demek bir kablonun en zayıf noktasından geçen taşınan akım miktarıdır..
siz saf bakır olmayan bir kablodan aynı zamanda yeterli kalınlığa sahip olmayan bir kablodan yüksek amper taşıyamazsınız..anlatabiliyormuyum.
az yukarda naci beyin sorduğu başlangıç amperi konusuda bununla ilgili..başka bir cihazda uygun kablo kullanılamaz örneğin yüksek amper taşınmaz.
o yüzden şu kadar amper taşınabilir gibi bir uyarı koymuş..ama o uyarı 5 veya 7 amperlik aküde yoktur.
Yok ben öyle demek istemedim başlangıç akımını sorarken. Benim söylemeye çalıştığım, akünün verdiği akım bir elektrikli cihaz ilk çalıştırma anında ihtiyac duyulan akımın altında olursa ne olur dedim. Mesela bizim motorlarda da marş dinamosu ile benzin pompası birlikte ilk çalıştırma anında orada belirtilen "başlangıç akımı" değerini aşarsa sıkıntı olur mu anlamında sordum. Yani varsayalım ki ilk marşa basıldığında benzin pompası 2 amper, marş dinamosu da 3 ampere ihtiyaç duysun. İkisinin toplamı 5 amper yapacaktır. Akünün başlangıç amper değeri 3.5 ise bu motorun ilk çalıştırma anında duyduğu ihtiyacın altında kalacağı için sıkıntı olur(mu) anlamında sormuştum. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Aldım 12 v 14 amper yuvayla 1 cm fark var boyutlarda inşallah sorun olmaz
Asıl soru şu takarken nelere dikkat etmeliyim
Sonucu merak ediyorum açıkçası
Satıcı olmaz dedi
Deneyim dedim
Aşamaları paylaşırım
Vesselam
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Artı eksiyi karışırma önce eksiyi bağla sonra artıyı.
Uğur abinin bu söylemi mantıklı geldi 12v 26 ah bir aküde ben sipariş ettim mevcut aküye paralel bağlayarak mevcut amperi 35 amperin üstüne çıkarmak.
farklı cihazlar motosiklete bağladığım ve bağlayacağım için akü amper değerinden kaybetmemek adına bu şekilde bir şey deneyeceğim.
tabi bu işlemden sonra bir süre değerlerini kontrol edeceğim.
şunuda eklim bilgimi olsun.
naci bey sizin motorunuzda akünüz muhtemelen 7-9-10 amper aralığında olmalı.kitapçıgınızda veya kolay yerde ise bakın bir..
diyelimki sizin akü 10 amper olsun. bu akü mevcut koşullarda zaten ihtiyacı karşılamakta..taki bozulup ömrü bitene kadar.
sorunuza cevap olması bakımından bizde zaten 10 amperden düşük bir akü almıyoruzki zaten..Aksine amperi yüksek olan bir akü sözkonusu..
Akünün amperi yükseldikçe marş gücü artar.akü motordaki çeşitli ihtiyaç sahibi bileşenlerin akımını beslemek zorundandır.
örneğin kışın yüksek amper akü ile marşınız daha kuvvetlidir.akü takviyesi yaptığınız araçlarda volt artmaz amper artar..
sizin sorudaki ihtiyaç 5 amperdi fakat uyarı 3,5 amperdi..
bu uyarıdaki 3,5 amper sizinle alakalı değil...siz isterseniz 70 amper kocaman araç aküsü bağlayın..
uyarıya gelecek olursak...örneğin bu aküyü bir cep telefonu için batarya haline getirmek istiyorsunuz diyelim..veya buna benzer farklı elektronik cihazlar düşünün..çünkü bu akülerin çok genel kullanım amaçları var...
en önemli konu alırken yeni olmasına dikkatt edin. birde aldıktan sonra varsa sizde şarja bağlayın..şarjdan sonra motora tam şarjlı olarak takın.veya satıcıdada vardır şarj aleti 3 saat kadar bağlayıversin..
tabi yapabilirsiniz..burada tek fark motorun çift olmuş akülerinizi şarj süresi biraz uzayacaktır..ki siz bunu asla hissetmeyeceksiniz zaten..şimdi eski sayfalara baktım ..gerçi fotolar kaybolmuş ama honda shadow 750 de akü 8 amper diye bişeyler yazmışım 2008de
BURADA
[IMG][/IMG]
resim1
[IMG][/IMG]
Akünün markası
yerindeki hali
İlgi ve bilgi paylaşn arkadaşlarıma teşekkürü borç bilirim,
meraktan gelir gelmez aküyü yerine taktım,
sarj yapmadım,satıcı akücü olmasına rağmen uyuarmadı neyse..
önce + sonra - yi bağladım, oda yanlış oldu,
ama sorunsuz çalıştı daha sonraki süreçte bu aksaklıklar bir sorun çıkarmaz umarım,
satıcı olmaz dedi, marş basmaz mı dedim ,basar ama altı ay sonra akü ölür dedi,iç sesim uğur abi(yanlış değil herhalde kaldere bey) doğru söylüyor dedim
ver aküyü olan bizim 100 tl ye olsun tecrübeyi satın alırız dedim giden sadece akü olsun, uğur beyin dediği olursa fazlasıyla kazançtayız yok değilde önemli değil..
naci bey ben bekledim motor arıza ışığı versin resetle beni desin diye ama ilk çalışmada bir sorun gözükmüyor,inşaallah da olmaz..
çalışma videosu çektim bakalım buraya atabilecekmiyim,
kalın sağlıcakla.. vesselam..
naci bey
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)