MONDİAL YETKİLİLERİ İLE SİZLERDEN GELEN TEMEL SORULAR VE SORUNLAR ÜZERİNE RÖPORTAJ NİTELİĞİNDE DETAYLI BİR GÖRÜŞME YAPTIM.
( ALDIĞIM CEVAPLARI AYNEN PAYLAŞIYORUM ! )
http://i.resimyukle.xyz/LSW53.jpg
(MONDİAL YETKİLİLERİNİN BU GÖRÜŞMEYİ PAYLAŞACAĞIMDAN HABERLERİ VAR AYRICA SİZLERİN FİKİRLERİNİ DE BURADAN TAKİP EDECEKLER)
Öncelikle , Oğlumun hastalanmasından ötürü görüşmenin detaylarını yazmakta geciktiğim için özür dilerim.
1.GÖRÜŞME KONUSU: SERVİSLERİN GARANTİ KAPSAMINDA RX3 EVO’ DA ÇIKAN SORUNLARI YİNE GARANTİ KAPSAMINDA ÇÖZMEKTE ‘’ÇABALAMA İLE ÇARIK YIRTILIR.’’ ATASÖZÜNÜ HATIRLATIR NİSPETTE GÖNÜLSÜZ DAVRANMALARI VE KULLANICI HATASI DİYEREK İŞİ ÜCRETE DÖKMELERİ VE DİĞER OLASI SERVİS SORUNLARI BAĞLAMINDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ ?
A- YETKİLİ GÖRÜŞÜ NAKLEN: Hocam, biz Şirket olarak müşterilerimizin doktor ya da işsiz olup olmadığını önemsememeksizin tüm öneri ve şikayetlerini dinliyor, okuyor ve önemsiyoruz. Şikayet ve önerileri değerlendirerek daha iyiye ulaşabilmek adına harekete geçiyoruz. Servis sorunlarının farkındayız ; bu anlamda ilk olarak yedek parça stoklarımızı genişlettik. Sizlerinde vasıtası ile şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ‘ Müşterilerimiz servisler ile garanti kapsamında ya da farklı bir konu anlamında bir sorun yaşarlar ise o servise gitmeden önce ya da tekrar gitmeden önce servisin adı ve adresini alsınlar ve MONDİAL WEB SİTEMİZDEKİ müşteri hizmetleri numaramızdan ya da yazılı iletişim sayfamızdan bize ulaşsınlar. Bizde o servisi müşterimiz adına arayalım ve gerekenleri yapmaları noktasında o servis ile görüşelim.
http://i.resimyukle.xyz/BGHbB.jpg
http://i.resimyukle.xyz/2I39a.jpg
B) ŞAHSİ GÖRÜŞÜM: MONDİAL’in yukarda sunduğu çözüm beni etkilemedi değil. Umarım lafta kalmaz ki bana kalmazmış gibi geldi. Ayrıca 2004 yılından bu yana 250cc gezi motorları ile güzel Türkiye’mizi karış karış seyehat eden biri olarak şunları söyleyebilirim. Çin menşeili tüm motorlara eleştirel yaklaşırım ve sadece beni 2000km’lik yaz seyehatlerim esnasında mutlu eden ve asla yolda bırakmayan motorları sonuna kadar savunurum. Çünkü ona yakın 250cc motor ile uzun yol seyehatlerim sırasında yolda kalmanın bir yıl hayali kurulmuş büyük seyehati nasıl sabote ettiğini ve seyyahın pisikolojik durumunu iyi bilirim; şayet seyehat ettiğiniz motor sizi üzmeden ufak sıyrıklarla tekrar eve getirdi ise bu seyehatten aldığınız enerji size bir kış boyunca yetecektir. Lafı uzatmadan görüşmelerim hasebi ile MONDİAL’e olan bakış açım iki gömlek daha iyileşti .Hatta içimde sıfır bir mondial EVO alma isteğide oluşmadı değil; ancak şu an ki motorumdan hayli memnunum .
2.GÖRÜŞME KONUSU: MONDİAL EVO’LAR İÇİN KRONİK STOP ETME VB. SORUNLARI OLDUĞU BİR GRUP KULLANICI TARAFINDAN SÖYLENMESİ VE EVO ALMA NİYETİNDE OLAN İNSANLARIN KAFALARINI KURCALAYAN BU SORUNUN İDDA EDİLDİĞİ GİBİ FABRİKASYON OLUP OLMADIĞI HUSUSUNDA NELER SÖYLEMEK İSTERSİNİZ?
A) YETKİLİ GÖRÜŞÜ NAKLEN: Hocam, Markamızın RX3 modeli firmamızın duruşu ve gelişimi cihetinde çok önemli . Bu gün Japon markalarında dahi küçük çaplı sorunlar çıkabiliyor. Stop etme , oksijen sensörü hatası gibi şikayetlerden haberdarız ancak bu sorunlar motorsiklette motor bloğu ya da şanzuman gibi baş ağrıtacak çözülmesi zor maliyetli sorunlar değil kaldı ki stop etme sorunu servislerde küçük müdehaleler sonucunda çözülebiliyor ; ancak bu fabrikasyon kronik bir sorundur demiyoruz MONDİAL RX3 EVO’nun kronik çözümsüz bir sorunu yoktur heleki fabrikasyon bir sorun bulunmamaktadır, olursa da garanti kapsamında yapılmaktadır.
MONDİAL olarak gelen mailler parelelinde ciddi kapsamlarda araştırmalara giriyoruz sizinde ilettiğiniz bu sorunları önceden araştırdık ve anketlerde şu tespitlerde bulunduk. Stop etme ya da motor sorunları daha çok EVO’nun seyehat amacının dışında racing motor hızı beklentisi olan , hararet göstergesini pek takip etmeyen ve motoru aşırı devirsiz kullanan 20-28 yaş aralığında daha çok görülüyor takdir edersiniz ki bu kullanıcı hatalarına Japon motorları dahi bir yere kadar dayanabilir; fakat buna karşın 30 yaş ve üzeri kullanıcılarımız harareti kontrol ediyor, yolda ENDURO SEYEHAT amacına uygun devirli kullandıklarından mütevellit EVO’larında pek sorun yaşamıyorlar.
İKİ FARKLI KULLANICIYI SOMUTLAŞTIRALIM
http://i.resimyukle.xyz/38Q4T.jpg
http://i.resimyukle.xyz/bAbe3.jpg
B) ŞAHSİ GÖRÜŞÜM: Kronik sorunlar Japonya’nın TİTANİĞİ olan Toyota’da dahi yaşandı. Özellikle çin meşeili bir çok motorsiklet markasınında kronik sorunlarının tecrübelerime dayanarak olduğunu gördüm ; ancak bu kronik sorunlarında yine hırçın motorsiklet kullanan kullanıclar tarafından yaşandığına da şahit oldum ya da forumları inceleyin her modelin ağırlık şikayetlerinin tek bir noktada kronikleştiğini görürsünüz. Kronik sorunlar motor bloğu, şanzuman, piston vb. olmadığı sürece çok önemli sayılmazlar.
ÖRNEKLERİM: (Etik olmayacağı için marka vermeyeceğim)
1-X markanın falanca modelinde kronik şanzuman yeme sorunu var.
2-Y markanın falanca modelinde sürekli konjüktör yakma sorunu var.
3-Z markanın falanca modelinde buji başı çatlatma sorunu var.
4-Q markanın falanca modelinde enjeksiyon ve sensör sorunu var.
5-Var oğlu varrr
Kronik sorunlar her insanın vucudunda doğal olarak bulunan kanser hücreleri gibidir kimi insanda vucutlarını kullanış özensizliğine bağlı açığa cıkar kimi vucuduna iyi bakan insanlarda ise ortaya çıkmaz. Motorsikletlerde de hal böyledir; anladığım kadarı ile RX^3 EVO’da desturlu kullanıcıda çok nadiren yaşanır iken, apaçi kullanıcıda sıklık ile yaşanıyor.
(NACİ ABİ sen ne düşünüyorsun ? Saygı ve hürmetlerim ile..)
3.GÖRÜŞME KONUSU: FORUMLARDA GEZEN ŞU EFSANE ‘’RX3 EVO 2015 MODELLERİ SORUNLUYDU, 2016 MODELİNDE BU SORUNLAR GİDERİLDİ .‘’ ACABA FORUM EFSANESİ Mİ ?
A-YETKİLİ GÖRÜŞÜ NAKLEN: Hocam, Şunun hakikaten arkasındayız ve arkadaşlara bu şekilde iletin lütfen. RX3 EVO’nun 2015 modelide 2016 modelide kullanıcı bilinçsiz sürüşü dışında fabrikasyon bir arızası olmayan modellerdir . Yani 2015 modelimizde çıkan sorunları 2016 modelimiz de düzelttik gibi bir tepit mevzu bahis bile değildir. 2016 modellerimizde ise ekstra aksesuarlar ekledik, ve bir takım tasarımsal ekstralar sunduk. Şunu gönülden söylüyorum müşterilerimiz 2015 modelleri gönül rahatlığı ile alsınlar, kullansınlar, mutlu seyehatlerde bulunsunlar hatta uzun yol gezilerinde derledikleri gezi fotoğraflarını ya da vidyolarını MONDİAL’in web sitesinde bizlere gönderip paylaşsınlar.
ÖRNEK:
http://i.resimyukle.xyz/O5SAc.jpg
B-ŞAHSİ GÖRÜŞÜM: Özelikle gezi yapan arkadaşlar vidyolarını mondial’in sitesinde paylaşsınlar. Bundan memnun oluruz ifadesi benim çok hoşuma gitti. Hatta Sizlere örnek bir link veriyorum
http://mondialmotor.com.tr/videolar.aspx
Teknik mevzuları kullanıcı ağabeylerimiz daha iyi açıklarlar benim yaptığım şey işin röportaj kısmı tabi bu konuda da mütevazi olamayacağım Vedat MİLOR gibi tadıp yıldız verme kısmınıdı yaparak sizlerle bir süre sonra hem videolu hem de fotoğraflı paylaşmayı da içimden geçirmiyor değilim; ancak şimdilik kullandığım Motorumdan çok memnunum iki yılı aşkındır seyehat ediyorum.
3.GÖRÜŞME KONUSU: RX3 MODELİNİN 2017 MODELİ GELECEK Mİ ? GELECEK İSE NE GİBİ DEĞİŞİKLİKLER OLACAK ?
A) YETKİLİ GÖRÜŞÜ NAKLEN: Bu konuda net bir şey söylemem doğru değil ; fakat şunu söyleyebilirim : 2015 ve 2016 modellerimiz de küçük ayrıntılar dışında birbirinin muadili değil emsallerdir. Bu anlamda farz-ı misal 2017 model de gelecek olsa Müşterilerimizde ‘‘Aman efendim ben RX3 EVO hayalime bir yıl gen vurayım da belki 2017 model çıkar onu alırım.’’ gibi hayatı geciktirici fikirler oluşmasın. Sadece alsınlar amaca uygun hararet yaptırmadan devirli ve bakımlı sürsünler. inanın cok memnun kalacaklardır EVO onları gerek görüntüsü ile gerek performansı ile mutlu edecektir.
2016 EVO’ da ki değişiklikler:
http://i.resimyukle.xyz/edzOb.jpg
Diğer bir husus ise 2015 ve 2016 modellerde ülke çapında ciddi bir stogumuz mevcut satılmaya da devam edilecektir.
http://i.resimyukle.xyz/S1L2N.jpg
B) ŞAHSİ GÖRÜŞÜM: Bir markanın falanca modelinin tutulup tutulmadığını arz talep eğrisi belirler. Bu bağlamda markanın falanca modeli ortalama 5 – 7 yıl arasında mekanik teknik değişikliğe gider. 1 – 4 yıl arasında ise makyaj ,donanım ve opsiyon değişikliğinde seyrederler. Çok nadir durumlarda ise örneğin sevilen bir modelin küçükte olsa birkaç hususunda şikayet sağanağı varsa modeli toplatmak markanın dış perdesini kırıştıracağından mütevellit 1 yıl içinde değişikliğe giderler ;ancak bu istisnaları karalamaz.
Unutmayın teknikte fazla değişim demek,servislere verilmesi gereken fazladan seminerler demektir
3.GÖRÜŞME KONUSU: EVO’NUN ALICI PORTFÖYÜNDE DOKTORDA VAR ASGARİ ÜCRETLE ÇALIŞANDA VAR; FAKAT SKALA OLARAK MALUM ORTA DİREK DİYE TABİR ETTİĞİMİZ MEMUR AĞIRLIKLI GÜZİDE BİR TOPLULUK VE HALİ İLE FİYATLARIN JAPONLARA DOĞRU GAZ AÇMASINDAN DA ŞİKAYETCİLER BU KONUDA BİR FRENLEME YAPMAYI DÜŞÜNÜYOR MUSUNUZ ?
A) YETKİLİ GÖRÜŞÜ NAKLEN: Hocam, artan dolar fiyatları ve piyasanın ani yükseli malum ortada. Biz Mondial Olarak tüm modellerimizde kar oranlarımızı minimuma çekmeye çalışıyoruz. Tabi yinede bu önerileriniz için size teşekkür ederiz elimizden geldiğince fiyat artışlarımızı minimize etme anlayışı ile stratejilerimizi belirleme eğilimindeyiz. MONDİAL olarak bir çok konuda müşterilerimizi dikkate aldığımız gibi bu konuda da dikkate almaya devam edeceğimizden şüpheniz olmasın.
Müşterilerin mondial EVO ‘ları almadan önce test etme ve motoru daha yakından tanıma talepleri konulu yapacağım yeni röpörtajın ilk görüşmesi ardından tekrar sizleri detaylı bir şekilde bilgilendireceğim. RX3 EVO topluluğu ve buluşmaları bu motoru tanımak için ciddi bir fırsat olabilir.
BAŞKA BİR RÖPORTAJDA GÖRÜŞMEK ÜZERE SEVGİYLE VE GÜVENDE KALIN. FORUM DA Kİ TECRÜBELİ ABİLERİMİZE SAYGILARIMI SUNAR. AKILLARDAKİ SORULARA BİR NEBZE CEVAP VESİLESİ OLABİLDİYSEK MUTLULUK DUYARIM.
MONDİAL İLE GÖRÜŞMELERİMİZ DEVAM EDECEKTİR...