Naci63 adlı üyeden alıntı
Arkadaşım videoyu inceledim. Normalde o video ABD'li CSC-motorcycles firmasının 2014 yılında bu motoru ABD'ye getirdiğinde çektiği tanıtım ve reklam videosu. Biri almış o videoyu ve üzerine eksik yanlış birçok bilgi ekleyerek motoru karalama videosuna dönüştürmeye çalışmış. Evet 2015 modelin bana göre tercih etmememe sebep olacak özellikleri var, örneğin yetersiz renk seçeneği ve jant ebatları, ama bu, motorun kötü ve kalitesiz olduğu anlamına asla gelmez. Kaldı ki 2016 modellerde bence bu eksileri ortadan kaldırdılar. Gerçi bunlar başkaları için de tercih sebebi olmuş olabilir.
Ben bu motoru tam 1 yıldır ve 8500 kmdir kullanıyorum ve çok memnunum. Yakıt 3.5 lt civarı (şehirdışı) ve keyifli bir motor. Sorun yaşadım mı evet. Ama bunun temel sebebi servislerin yeterli düzeyde bilgi sahibi olmamasıydı. Şu an çok şükür sorun kalmadı. Stop etme bile çözümü çok basit bir sorun bence. Ki artık bende hiç yok.
Yukarıdaki önceki mesajlarınızda övgüyle bahsettiğiniz motorlar, biri hariç diğerlerinde size katılmıyorum. Size katıldığım tek motor suzuki dl 250 v-strom. O da muhtemelen bizim rx3'ten en az 10.000 TL daha pahalı gelecek.
Kadırga cross tarzı bir motor, maalesef çok az satıldı. Genel görünüş, hava soğutmalı olması ve bilinmeyen bir firma aracılığıyla olması nedeniyle yıllardır satılmamış, şu an elde kalan eski motorları sıfır diye satıyorlar. Bu ne demek biliyormusunuz? o motoru alır almaz muayene istasyonuna götürmeniz gerekiyor. Aynı durum Türkiyede neredeyse hiç satılmayan spt regal için de geçerli. En yeni modeli 2012 ve sanırım bazı bayilerde hala 2012 modeli sıfır olarak satışa sunuluyor. Yaygın satışı ve yeni modeli olsaydı, kalıplı ve fena sayılmayan bir güzellikte motor olabilir ama, tarzı "naked", enduro değil. Çanta takarak "touring" yapabilirsiniz ama bu onun naked olmasını engellemez. Yani RX3 gibi "enduro-touring" tarzı değil. Sadece bu 2 motorun tipine bakarak bile bunu söyleyebilirsiniz.
Suzukinin örnek verdiğiniz inazuma modelleri ise, kaliteli ve güzel motor olmalarına rağmen, "enduro-touring" sınıfında değiller. RX3'e tek benzer yanları 250 cc motorlarının olması. Kalitesine bir şey demem, sonuçta suzuki, ama RX3 ile aynı sınıfta değiller. Üstelik te RX3 e göre pahalılar.
Honda ralli ise oldukça yüksek ve daha çok cross tarzına yakın bir motor. Biraz enduro-touring yapmaya çalışmışlar ama, selenin yetersiz konforu ve yerden aşırı yüksekliği bunu engellemiş.
Bu çerçevede RX3 ler, "enduro-touring" sınıfında, çok güzel görünüşlü, sürüşü oldukça keyifli, yedek parça sıkıntısı olmayan, belki sadece servis sıkıntısı olan, fiyatı kendi sınıfında oldukça düşük olan, benim gibi 2015-16 modellerini satın almış en az 1500 kişi tarafından beğenilen bir motor. Servis memnuniyeti olsaydı, kanımca 2 yılda en az 2000-2500 tane satarlardı. Bakalım suzuki kaç adet satacak?
Mondial sayesinde Türkiyedeki 250 cc enduro-touring piyasası canlandı. Suzuki v-strom 250 cc, BMW g310 gs, kawasaki 300 gibi alternatif modeller de ülkemize geliyor/gelecek. Ama göreceksiniz, sınıf olarak yaklaşık aynı cc'de olmalarına rağmen, fiyatlar muhtemelen bizim RX3'ü ikiye katlayacak. Bu nedenle kendi sınıfında RX3 pahalı sayılmaz. Haa, bu çinli, bir de pahalı mı olacak derseniz, o zaman 2 çinli parasına bir japon alırsınız. Hem ucuz olsun, ama hem de japon gibi olsun derseniz, bence tercih 250 cc sınıfında japona en yakın kalitede bir motor RX3 olacaktır.