Değerli abilerim, (kardeşlerim) yorumlarınızdan (beğenilerinizden) dolayı tekrar sağ olun eksik olmayın.
Yeri gelmişken (450 km de ilk bakımdan sonra) 700 km de dün ben de bahsi geçen yere bakayım dedim iki parmak kalınlığı kadar yağla karışık bir sıvı borudan tahliye ettim, belki önemsiz bir şey ama daha servise ne diye o kadar para veriyoruz? İstanbul' da servis işi biraz sıkıntılı olacak gibi! Bir de kafama takılan bu düşük devirlerde motorun kesik kesik, gitsem mi gitmesem mi der gibi kararsız olması. Bunun bahsi önceden de geçmişti diye hatırlıyorum ve biliyorum ki bu motor bloğu devir isteyen bir yapıya sahip; fakat malum rodajdan ötürü şimdilik bu isteğini yerine getiremiyoruz. Kısaca, sormak istediğim ilerleyen zamanlarda bu sorun tamamen ortadan kalkacak mı; yoksa alt devirlerde böyle mi devam edecek?
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Selamlar, kullanım kitapçığına bakılırsa sağır kalmaması içten bile değil; (0-800km<5000d/d; 800-1600km<7000d/d) nitekim ben 700 km dir halihazırda 7000 d/d görmedim vites yükseltirken bile. Bilmiyorum yanlış mı yapmışım; ama mümkün mertebe uymaya çalışıyorum. Bunu yaparken de tabi ki devri sürekli 4000-6000d/d arasında olması gerektiği gibi tutmaya çalışıyorum. Anlaşılan çok geç olmadan bir an önce devri yükselterek devam edeceğiz belki de egzozdan gelen patırtıların bir nedeni de budur... Umarım hiçbir şey için geç kalmamışımdır. Bu kadar torku üretebilen bir motoru sağır bırakırsak herhalde adama gülerler.
Rodaj konusunda eksik bilinen şeyler var bence. Mesela 7.000 devri geçme denmez aslında, 7.000 devir üstünde uzun süre kullanmayın denir.
Birde sabit devir yanlışı var, en çok yapılan yanlışlardan rodajda, aslolan sürekli deviri dalgalandırmaktır. Yani sık vites değişimi, ve deviri bir aşağı bir yukarı oynatmak. Yani nadir de olsa 8-9 bine de çık, ama fazla kalma.
Yaz geliyor, şu günlerden sonra daha çok yol yapılacaktır ama merak ediyorum. Herkes şuanki kilometresini ve bu kilometreye gelene kadar karşılaştığı arızaları, sorunları, aldığı keyfi yazabilir mi? Motorda ne gibi değişimler oldu, performans arttı mı azaldı mı, sesi değişti mi? İçinizden gelenleri yazın bakalım
-Benim 2016 evo 7900km'de. İlk başlarda havalardan dolayı hep şehiriçinde sürdüğüm için motor ısınınca sesi cılız ve zırıltılı gelirdi kulağıma. Her bakımdan sonra sesin daha da gürleştiğini, motorun daha da atikleştiğini hissettim. Haftaya 8 bin bakımına girecek ve uzun yolculuklar başlayacak. Bakalım hala sesi soluğu değişmeye devam edecek mi
Merhaba Arkadaslar,
ben yaklasik yazilanlarin 50% okudum. Olumlu olumsuz bir cok konu ele alinmis. En cok dikkatimi ceken ise, bu motoru cok övüp begeniyle alanlarin 1 yil sonra satmak istemeleri. gercek elden cikarma nedenlerini merak ediyorum ve corap ,kilot gibi arac degistirenleri anliyamiyorum..sonucta insan memnun oldugu birseyi kisa zamanda neden terk etmek ister?
Her neyse..ben yurtdisinda yasiyorum ve motor tutkusu 2014 de basladi.Suan elimde 2 Tane Mondial motor var . Biri scooter 100 RT digeri ise 180 Zone S
uzun bir tur yapmayi arzu ediyorum. hiz benim icin önemli degil,motor saglam güclü ve dayanakli olsun yeter. Enduro motor nedir ,off road vs.yeni yeni ögrendik.
sadece yilin bir kac haftasi kullanmak icin cokta pahali markali makina alasim yok. sonucta 11 ay motor garajda uyuyacak.
o acidan bu Mondial RX3i Evo ya odaklanmis gibiyim. sadece kronik stop hastaligindan haric bir sikinti okuyamadim. gercekten almadan önce bir sürüp denemek isterim ama bayilerde kurulu motor yok malesef. birde su 400 veyahut 450 cc lik cikacak olani kafami karistirdi. bekliyeyim mi yoksa RX3i alayim mi bilemiyorum.
öneri ve görüsleriniz icin simdiden tesekkürler.
Alip erken satmanin birden cok sebebi var
Birinci sebep alet diger endurolarda boyutsal olarak neredeyse aynı. Alici heybete bakiyor aliyor ama makine onlar gibi gitmeyince diger makineler yolda yanindan uzayinca satis islemleri basliyor
Bir diger sebepte 250 cc bir nevi gecis motorudur 100 125 150 cc ile baslamis ogrrnmis kani kaynayan sürücümüz, 250cc ye geciyor ama kandaki bitlenmeyi almayinca hemen sinif yukseltme isine giriyor.
Bir sebepte su ki, suphesiz bu makine 4 4luk degil e alim gucu daha iyi olan insanlar buna bindikten ve sinirlarinin oldugunu gordukten sonra, bir sekilde yuksek cc leri deneyip yada gorup arastirip almak istiyorlar. Sahsen ben bir fz6 alabilsem satarim.
Birde su var hep dedigim gibi motosiklet keyif isidir. Alirsin begenirsin baska gorursun satar onu alirsin icine sinmez satar baska alirsin gücün yeter 2 3 makinen olur. Yani sen alana satana bakma gonlune bak keyfine bak. 227 sayfa yorum yapilmis burada bunlar bosuna degil demekki kullananlar genelde memnun gezdigini gordugunu kusurlari iyilestirmeleri hep paylasiyor. Bu yazdiklarimi insallah yeni almak isteyen herkez okur. Yolda giderken janti kirilan bir marka nin motosikleri satis rekorlari kiriyor. Buyuk japon motosiklet markalarinin modellerinin bazilarinda kronik hastaliklar var. Yani onlari alinca dertlerin bitmiyor. Gonlunuzden geciyorsa bu makine alin sorunlar kusurlar cok kotu olsa 227 sayfa olmazdi burasi
ben alma derim. Benim EVO nun da stop etme sorunu vardı. Hala var, bir türlü çözüm bulamadılar, 2016 model 5500 km ve 3 defa serviste tamir gördü genede olmadı. Bazen benzin döküp üstüne ateşe veresim geliyor motoru. Her motor bir süre sonra stop etme sorunu ile karşılaşacak. Vazgeç
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:06 ----------
ben alma derim. Benim EVO nun da stop etme sorunu vardı. Hala var, bir türlü çözüm bulamadılar, 2016 model 5500 km ve 3 defa serviste tamir gördü genede olmadı. Bazen benzin döküp üstüne ateşe veresim geliyor motoru. Her motor bir süre sonra stop etme sorunu ile karşılaşacak. Vazgeç
Merhaba
Benim ilk motorum. 36 yaşında biri olarak bu motorla başladığım için çok memnunum. Aldığımda düzenli bakımlarının yapılmış olduğunu servis kayıtlarından da gördüğüm bu motor 8000km de idi.8000 Bakımını yaptırdım. her 250km de bir zincirimi Motül C1 le temizleyip C2 ile yağladım. geçen hafta itibari ile 10.000km olup yine zamanında bakımı yaptırdım. Motorum bu 2000km boyunca en ufak sorun yaşatmadı. Bu zaman zarfında arkadaşlarımın sahip olduğu pek çok motosiklet sürdüm. Hız konusunu bir kenara bırakırsak (ben otomobilde bile 120km yi geçmeyen biri olarak çok önemsemiyorum) rahatlık ve görünüş bakımından kendi cc sindeki motorların hiç biri ile değiştireceğimi düşünmüyorum. Zaten enduro olarak hızdan ziyade gezi motoru olduğunu düşünüyorum. Ancak üst sınıfa geçecek maddi durumum olduğunda gayet memnun olduğum motorumu satarak yine bir arkadaşımın sahip olduğu ve test etme fırsatı bulduğum 650cc lik Kawasaki versyse de gözüm kapalı geçerim. Demem o ki alana satana fazla kulak asmayıp test etme imkanınız varsa test ederek ve okuduğunuz forumumuzdaki bilgilere dayanarak beklentilerinizi karşılayıp karşılamayacağına bakarak almaya karar vermenizi öneririm.
Uşak enduro ekibimizle yaptığımız geziden görüntüler içerir.Bolca evomuz var benimki içlerinde 17.500km de ve sıfır hata yola devam etmekte.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Cevaplarınız için tşkler.
İşte demek istediğim bu.Bir yerden alma birden al sesleri.kafa haliyle karışıyor.
Bugün mondial motor satışı yapan.bir bayisine gittim. Daha önceden oradan simdiki motorlarımı almıştım.
RX3 numune kurulu deneme imkanın olup olmadığını sordum,öyle birşey hiç bir yerde yokmuş. Arabalarda dahi yokmuş . Gülüp geçtim, cahille tartışmak ancak baş ağrıtır. Türkiyeyi bilmem ama avrupada bir ürünün deneme için imkan sunulması standart.test sürüşü diye birşey var.
Her neyse mevzumuz bu değil.
Motor oldukca büyük duruyor,zinciri bile kalın
Biraz temkinli olmamın sebebi, gecen yıl olumsuz edindiğim tecrübe.
180 zone s ile uzun tura ciktim ve kilometre 2000 de iken dağıldı. Piston, krank vs.patladı. Sanırım artcı ve yük birde temmuz ayı olması sebebiyle motor daha fazla dayanamadı. Birde su soğutmalı olmaması büyük faktörler den biri sanırım.
Malesef mondial kullanım hatası öne sürerek, garanti kapsamına almadı. Haklı olduğum yerde mağdur olmam beni çok hayal kırıklığına uğrattı. Kısıtlı ikametim yüzünden hukuksal işlem başlatamadım.
Bununla alakalı forum ve motovloglarda aynı şeyleri işittim.
Diğer taraftan burada biri yazmış, uğur motor Nazilliden taa adanaya usta göndermiş,inanması güç
Genel olarak türkiyede mondial karşı bir ön yargı var.diğer marka motorların parçaları almanyada üretilmiyor,onlarda çin
Biri youtube resim yuklemis.aynı benim başıma geldiği gibi RX3 motoru 3000 km deyken patlamış
Bırazda şans işimi bilmiyorum.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Gamalulu kardes sen burada yazilanlari vesvese mi sanarsin koca koca insanlar asparagas habere yada mondial reklamina mi toplandik. Herkez sana lutfedip fikir paylasiyor ki belkide 10 larca kisiye paylastik, sahip olanlar oldu ki bende onlardan biriyim. Burada daha once paylasilmis ve paylasilacak bilgileri ciddiye almayacaksan alma bu makineyi. Turkiyede bu makinenin bilgisinin bu kadar detayli paylasildigi tek platform burasi
Yani okadar uzağa iscisini göndermesi nadir bir durum,yoksa her firma yapmaz.
Sorun hakiki sertifikalı usta olmaması.
Burada 2 tane yetkili servis var ana yüzde doksan sadece birine geliyor millet.
Yetkili servis olan kişi sadece eleman işçi çalıştırıyor. Yani sertifikalı usta değil. Kendi birşey yapmıyor. Yani diyeceğim her eline çekiç alan usta sanıyor kendini.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:41 ----------
Sakin ol coşma.ben burada yazılanların yalan veya uyduruk olduğunu söylemedim.
Tecrübelerinizi soruyorum ve farklı farklı cevaplar geliyor. Biri kötü tecrübe edinir digeri ise hic sıkıntı yaşamaz, bu sadece motorda değilki her üründe olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------
Uzun sürüşlerde popo acıması olanlar yazmış, bu acaba her motorda mi böyle??
Mesela 600 cc vs.daha rahatmidir yoksa uzun sürüşlerde kaçınılmaz bir durum mu? Yoksa insanın anatomisine bağlı birşey mi?kesintisiz 1 saat sürüşlerde ben zorlanıyorum artık kalkmam gerekiyor, varmı bi çaresi?
Bu cosmus halim degil o baska bir hal durum. O kadar sey yazdiktan sonra sana tecrubelere inandirici değil demen moral bozucu.
Soruna gelirsek. Selede giden her toto agrimaya mahkumdur dinlendireceksin. Mudure sahip cikacaksin.
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)