bu konuyu daha önce ben yazmıştım,bir bağ varmı bilmiyorum ama fabrikadan çıktıktan sonra 120 km sonra girdiğim 4000 km bakımında sibop ayarlarını 0,007-0,009 olrak yapmışlardı ve hamd olsun şimdiye kadar sorun yok.. vesselam..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------
0,07-0,09 olacaktı galiba.. :(
Merhabalar RX3i kullanıcıları.
Belki beni forumda takip edeniniz vardır. Yakın zamanda crf 250 rally için kapora yatırmıştım. Sonra crf 250yi araştırdım ve benim için o kadar uygun olmadığına, selesinin beni üzeceğine kanaat getirdim ve aldıktan sonra masraf yapmam gerektiğini anladım (çanta, konfor sele vs.). Bu yüzden cuma günü bayiden kaporamı geri aldım.
Forumdaki SAZMAN abimizle birlikte cuma günü motosiklet bayisine gittim. Bayide KTM Duke 250, Benelli TNT 250'ye baktım. KTM'ye sığamadım (boy:183, kilo:80 kg) Benelli ise gereğinden fazla pahalı geldi bana. Derken gözüme RX3i evo ilişti. Üzerine oturup çalıştırdım çok hoşuma gitti. Oturuş pozizyonu vs şahane. Sığdum bu motora hoşuma gitti.
2015 tek kalmış, 2016 da vardı elinde. Bana tavsiyesi 2015 almam yönünde oldu ve fiyatı cidden baya uygun. (yaklaşık 3000tl oynuyor) Velhasıl bu motoru (2015 olanı) kafama koydum ve nasipse pazartesi günü satın almak istiyorum.
Bu başlığı epeydir okuyorum ama hepsini okuyamadım bir günde. Genel olarak benzer şeyler yazılmış. Aklımda bazı soru işaretleri oluştu.
1. Satan bayi 2015 almamı tavsiye etti, 2016 ile arasında çok fark yokmuş. Fiyat farkına değecek farklılıklar var mı? 2015 alsam beni pişman eder mi, yoksa malum kronik sorunlardan ötürü mutlaka 2016mı almalıyım?
2. Forumda mondialin tur camı, bakım kiti, orta sehpa, sticker gibi hediyeler verildiğini gördüm. Ben 2015 alsam faydalanabilirmiyim?
3. Aylar önce bi abimizle konuşmuştum bu forumdan. Kendisi bana alır almaz lastikler ve fren balatalarını değiştirmemi söylemişti. Bir süre idare eder mi?
4. Stop etme problemi sanırım giderilememiş. Başka hallolmayan kronik sorun var mı? Her rx3i'de standart var mı bu problem? Çözümü için bişi yapıldı mı? 2016 modellerinde kronik sorunlar devam ediyor mu? Ya da yeni kronik sorunlar eklendi mi?
5. Egzos sıcağını bacaklara verme durumu 2016larda hala devam ediyor mu? Egzos tarafındaki çantaya balata spreyi, wd40 gibi sprey ürünleri koysam sıcaktan sıkıntı yaratır mı? 2015lerde egzos ve fan sıcağı yazın ne kadar rahatsız ediyor? 2016larda rahatsızlık seviyesi nedir? Fark ne kadar? 2015lerin egzosunu 2016 gibi değiştirebilmek mümkün mü?
6. Oksijen sensörü tamir görse de zaman zaman bozuluyor mu yoksa hiç bozulmayan da var mı?
7. Arkaya maxell 46lt çanta takınca motorun dengesini bozar mı?
8. 2015 modellerin hız göstergesine ayar çektiler mi? 2016 modellerdeki gösterge doğru gösteriyor mu?
9. Aldığımda İstanbul'da hangi servisi önerirsiniz? Servis alakası ve Mondial firmasının ilgisi ne durumda? Eskiden hemen dönerlermiş şimdi de aynı mı yoksa ilgide bir eksilme, bir alakasızlık, malının arkasında durmama durumu var mı?
10. 2016'larda olan çakmaklık ve arka çamurluğu yedek parça olarak isteyip takabilirmiyim?
11. Orta sehpa takılabiliyor mu?
Aradığım fiyat performanstaki motosiklet sanırım bu. 2016 kasasına 13 vermek ne kadar mantıklı bilmiyorum. MT25le aralarında çok fark olmaması düşündürücü. Eğer 2015 alırsan pişman etmez, sorunlar çözülür derseniz ellerinde kalan son 2015i nasipse bu pazartesi alacağım.
İlgi ve alakanız için teşekkür ederim
Kendisi samimi bir arkadaşım ve o da yaklaşık 20000kmdir (belki daha fazla) 2015 rx3i kullanıyor. Sondan ikinci rx3iyi kendisi benden daha yakın dostluğu olan arkadaşına sattı. Dosta kazık atacak tip değil. Belki bazı konularda yanılmış olabilir. Ben de kullanıcılara emin olamadığım için sormak istedim.
Para kazanmak istese ve ciddi fark olsa arkadaşına ve bana daha karlı ve daha iyi olan 2016yı satardı diye düşünüyorum.
Kronik sorunlar gideriliyor kafana takma dedi.
Dostum,ben de 2016 yı al derim.Arkadaşınız iyi niyetli olabilir ama aralarında elektrik sistemi bağlantıları,fren sistemi farklılıkları,egzoz farklılığı,lastik ebatı vs gibi şimdi aklıma gelmeyen bir sürü fark var.En azından bir kere bir model eski ayrıca lastikler zaten kötü bir de 2015 inkiler hem boyut farkına sahip hem de bir sene daha yatmış lastik, bildiğiniz gibi lastik kullanılmasa bile durduğu yerde eskir, sertleşir.Daha detaylı bilgiyi Aras motor Özkan usta dan alabilirsiniz,Özkan usta İst. da iyi servis sorunuza da cevap.
En özet açıklama şurada yazdığı şekilde: Link
sadece egzoz ve jant boyutu değişikiği için bile 2016 alınır. Ha 13 bin verilir mi ona karar vericek olan sizsiniz.
Şu youtube linkinde de farklar hakkında biraz daha detaylar verilmiş
Hay maşallah ben yaş daha azdır diye düşünüyordum.Allah gönlünüze göre versin, tekeriniz düz bassın
Ben olsam 2016 alırdım, ki zaten öyle yaptım. Neden?
1. Turuncu renk istediğim için,
2. Jant ebatları bilinen kaliteli marka enduro lastiklere uyumlu olduğu için,
3. Sönme problemi 2016'lar olmuyor dendiği için.
Ancak başka farklar da var:
1. arka tekerde ilave tozlu/çamurluk var. Bence daha güzel gösteriyor.
2. Km göstergesindeki hata çok büyük ölçüde giderilmiş. Benim tecrübem hata sadece 2-3 km o da her motorda olur.
3. Göstergelerin sağ ve soluna çakmak ve usb soketleri yerleştirilmiş. Güzel ve kullanışlı.
4. Benim bacağıma aşırı bir sıcaklık gelmiyor. Ama ben kısa pantolonla motor kullanmam. Belki o nedenledir.
5. Ön gaga biraz daha uzun. Çok belirgin bir fark değil.
6. En önemlisi garantiyi bozmadığınız müddetçe mondial firması arkanızda. Sorunlarınızı çözmek için birebir uğraşıyorlar. Bildiğim kadarıyla birçok şikayeti de düzelttiler.
7. Yazın 3000 km yol yaptım. Gayet keyifliydi. Yakıt 3.2 litre/100 km gibi. Sürüşe bağlı. Ben genellikle 90 km civarı kullandım.
8. 2016 modelde muayene için 2 yıl süreniz kalmış olacak. 2015 ise muayene süresine 1 yıl kalmış olacak
9. Arkadaşın da dediği gibi lastikler 1 yıl daha yeni olacak 2016 modelde.
Son olarak: madem satıcı yakın arkadaşınız, karından biraz fedakarlık edip size indirimli versin. Çünkü o motorlar nisan ayında 10.5-11 bin arası satıldı!.
Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Yani aradaki farka değer diyorsunuz? Ama şöyle de bir durum var. 13000 ona verene kadar 2lira daha verince sıfır Japon naked alınabiliyor. Yalnızca 2bin ucuza alıp yolda stop ettiğinde ve bu sorun giderilemediğinde keşke 2000fazla verseydim Japon alsaydım derim. Bu motoru sadece asfaltta genellikle ş.içi kullanacağım.
Bir de geçmiş sayfalarda garanti kapsamı dışında kalma muhabbetlerini gördüm. Benim nmax'ın bakımı 7000deymiş ben 8000de götürdüm tamam sıkıntı yok dediler. Bu da düşündürücü. Ayrıca üretim hatası var bu motorda bariz. Hatayı çözmeden hala piyasaya sürmeleri de saçma.
Stop etme sorunu herkeste var mı? Olanlar hala stop ede ede mi geziyor?
Anladım Naci bey. 2016sının liste fiyatı 13100 falan. En fazla kaç para vermemi önerirsiniz? Farklı bayilere de soracağım çünkü?
Sizin stop etme sorununuz devam etmekte mi? Bir çözüm bulabildiniz mi? Devamlı mı stop ediyor yoksa zaman zaman mı stop ediyor aydınlatırmısınız? İlginiz için teşekkür ederim.
Merhaba, ben satıcı olmadığım için maalesef fiyat veremem. Bu tamamen sizin pazarlık gücünüz, ödeme şartlarınız ve bayinin ne ölçüde "hemen satayım" fikrine sahip olmasına bağlı. Sonuçta motor satış mevsiminde değiliz. 3-4 ay daha tutacağı motoru şimdi paraya çevirebilir ve bence de zarar etmezler. Ama naçizane tavsiyem, hele ki paranız peşin ise, bu gücü kullanmanız.
Stop sorunu bende rampa aşağı inerken gazı kapattıktan kısa bir süre sonra eğer debriyajı sıkarsam oluyor. Ama motor hemen marş ile tekrar çalışıyor. Sorunun çözümü için mondial merkez çok ilgilendi ve başka bir servis önerdi. Ancak havaların kötü gitmesi ve benim de 10 gün süren soğuk algınlığım nedeniyle gidemedim. Hatta bu cuma tekrar aradılar ve konuştuk. Yani şu anki gecikme benden dolayı. Kısmetse haftaya gitmeye çalışacağım. Yani firma ürünün arkasında duruyor şimdilik. Yeter ki garanti şartları bozulmasın.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Forumda ilgi ve alakalarını okudum cidden hoşuma gitti. Bi arkadaşımızın motoru garantiden çıkmış bu üzücü. O da bayinin saçmalığı diye düşünüyorum bence ikili ilişkilerle rahatlıkla çözülebilirdi. Bu kadar süredir stop etme sorununa çözüm bulunamaması biraz can sıkıcı ama yine de fiyat performans olarak güzel gibi. 2000 bakımlarına ne kadar ücret veriyorsunuz? İlginiz için teşekkür ederim
Stop etme sorunu herkeste var mı? Olanlar hala stop ede ede mi geziyor?[/QUOTE]
yukarıdaki cevaplar 2016 yı gösteriyor 13000 liste fiyatı sanırım antalya izmir vede istanbul gibi bayilerde daha düşük ve uygun şartlarda alma imkanlarını araştır ve
bu stop sorununu benim kadar yaşayıp izmitten taa aydına fabrikaya kadar gidip çözen var mı banden başka bilmiyorum..
8000 km bakımı yaklaşıyor son 300 km dir sorun yok Allah a şükür..
bence de 2016 al..
vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
yukarıdaki cevaplar 2016 yı gösteriyor 13000 liste fiyatı sanırım antalya izmir vede istanbul gibi bayilerde daha düşük ve uygun şartlarda alma imkanlarını araştır ve
bu stop sorununu benim kadar yaşayıp izmitten taa aydına fabrikaya kadar gidip çözen var mı banden başka bilmiyorum..
8000 km bakımı yaklaşıyor son 300 km dir sorun yok Allah a şükür..
bence de 2016 al..
vesselam..[/QUOTE]
Maşallah. Sorunun çözülebildiğine sevindim. 2016 almaya ikna oldum. Benim de şayet öyle bir sorunum olursa ben de fabrikaya giderim. servisler anladığım kadarıyla bu konuda çok tırt. İstanbulda birkaç bayi var. Maltepedeki bayisine asla gitmem. Esnaflıktan birhaberler. Tuzladaki bayi fiyat verdi (liste fiyatından inmiyor.) Geriye Avrupa yakasındaki bayiler kaldı. İkinci el daha 1000km olmamış motosikletler var ve 2-3 bin daha ucuza. Onlardan birini değerlendirmeyi düşünüyorum. Sonuçta 13000 olsa 500 trafik desek aradaki fark 3-4 bin.
Nasipse alacağım bakalım bi tane ilanda buldum. 500kmde ilk bakımına girmiş aküsü değişmiş. Beyaz hoşuma gitmiyor ama ne yapalım, turuncu için de 3000 fazal vermek işime gelmiyor..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)