adanalı adlı üyeden alıntı
şimdi,kişi motosikleti sıfır satın almış olabilir.mondial servislerinin teknik bilgi ve donanımı ne yazıkki herkesçe MALUM.bulunduğu bölgede de aynı durum olmuş olabilir ve sizin 11-12.000 tl.vererek(ki bunu çoğumuz birçok şeyden fedakarlık yaparak veriyoruz)firmaya ve ürüne güvendiğimizi bir anlamda belirtmiş oluyoruz.ve o firmaya para kazandırıyoruz.
servis çekincesi olan kullanıcılar,bu kadar bedel ödeyip para verdiği ve üzerinde hoşça vakit geçirmeyi hayalettiği motorunu,bisiklet tamircisinden yada mobilet tamircisinden devşirme ustalara teslim etmek istemiyor.ve diyelim ki hiç servise gitmedi.bir müddet sonra da motorda şu yada bu şekilde bir sıkıntı çıktı.zaten şimdiye kadar güvenip gittiği ustası gerekeni yapacaktır ama konu MAP SENSÖRÜ,BEYİN gibi,hayati ve kesinlikle hiçbir sürücünün yapısına müdahale edemeyeceğinden,hatalı kullanım sonucu bozamayacağı,elekronik ve pahalı parçalar için,(SEN HİÇ SERVİSE GELMEDİN vaya BAKIMLARI AKSATTIN)deyipte,sorunu ile ve dişinden tırnağından artırarak 11-12.000 tl verdiği motoru ile başbaşa bırakmak,gelişeceğini söyleyen,TR.markası olmayı hedefleyen hiçbir markaya yakışmayacağı gibi,o firmanın gelmeyi düşündüğü ve hayal ettiği düzeye de çok uzaktır.
tamamen ticari kaygılarla,servis mecburiyeti dayatılan,TR.deki tüm otomobil ve motosiklet sektöründeki firmaların bu konuyu ele alarak,bazı özel durumlarda gerekli esnekliği sağlayacağını umuyorum.en azından empati yaparak,vicdanlarıyla hesaplaşarak,kullanıcısının maduriyetini gidermek ve gerçek anlamda müşteri memnuniyeti açısından yaklaşıp,hiç servise gelmemiş veya bakımlarını aksatmış veya başka ustaya yaptırmış müşteriler için,söz konusu parçaların bedelinin bir kısmını kendi karşılayıp,bir kısmını da müşteriden talep ederek,o müşterinin sorununun çözülmesine yardımcı olması gerektiğini düşünüyor ve umuyorum.
global dünyada birçok örneklerini gördüğümüz markalar,bazı üretimden kaynaklanan arızalar nedeniyle,o seride üretilen ürünlerini,söz konusu arızanın giderilmesi maksatıyla geri çağırmaktadırlar.bu son derece hoş,olması gereken ve o firmanın ürününün arkasında olduğu imajını güçlendiren bir davranıştır.forumlarda da dile getirildiği halde kullanıcısı olduğumuz marka neden RX3 leri toplu olarak servislere çağırıp,söz konusu arızanın neden olduğu parçaları toptan değiştirmeyip,münferit olarak,deneme yanılma yoluyla,o parçayı da değiştirelim olmadı hadi şunuda değiştirelim,olaki şikayet gelirse hallederiz gibi bir İLKEL mantıkla davranırlarsa,kusura bakmasınlar,müşteri memnuniyeti ve diğer konularda bir adım yol alamazlar.
son olarak söz konusu sorunlardan dolayı,müşterisini,motoru komple garanti dışı diye madur etme kararı veren kişi yada kişiler,empati yaparak,kendilerinin aynı pozisyona düştüklerinde nasıl hissedeceklerini sorgulamalıdırlaR.
fakat herşeye rağmen,bir TÜRK olarak,MONDİAL / KUBA gibi markalaRın,çok iyi ve arzulanan yerlere gelmesini de can-ı gönülden istemekteyim.çünkü,YAMAHA-HONDA-KAWASAKİ-SUZUKİ-VW-MERCEDES'te,başlangıçta kendi ülkelerinin markalarıydı ama şuan da birer dünya markalarıdır.neden bir veya birçok TÜRK markası da bu seviyede olmasın.bu bilinçte olmamız DİLEKLERİMLE.