Bir abimiz henüz 1000 km de 2015 model kırmızı satıyor. Hiçbir problemi yok, araç alması gerekti. Düşünürseniz bana yazın iletişim bilgilerini paylaşayım. Aynı bayiden almıştık...
Bir abimiz henüz 1000 km de 2015 model kırmızı satıyor. Hiçbir problemi yok, araç alması gerekti. Düşünürseniz bana yazın iletişim bilgilerini paylaşayım. Aynı bayiden almıştık...
Sevgili Onur gerçekten güzel olmuş. Yan çantalar varken daha önceden gördüğüm resimlerin çoğunda arka teker yerde ön teker
havada daha azında ise ön teker yerde arka teker havada idi. Yan çantaları çıkarınca otomatikman arka teker havaya kalkıyordu. Aslında bildiğiniz gibi normalde arzu edilen de araç orta sehpaya alındığında zincir bakımı ve diğer bakımlar birde güvenlik için arka teker yukarıda olmalı.Sanırım orta sehpanın orjinal delikleri olması gerekenden bir kaç cm daha
ileride. Sanki şaside 30 mm daha arkada olsaymış bu iki delik çok daha sağlıklı olurdu diye düşünürüm. Bu arada mühendis
olmadığımı biliyorum. Haddimi de aştıysam kusuruma bakmayın. Kaynak izlerini kasdediyorsan birazcık taşlama ve temizlikle
pırıl pırıl olacağını sen benden iyi biliyorsun. Bence harika. Rabbim kolaylıklar versin. Selam saygı ve hürmetlerle.
t
Lastik onerisi icin cevap veren herkese tesekkurler .
Onur hocam sehpanin birine bende talibim
kardeş,eline,emeğine sağlık,güzel ve kullanışlı olacağa benziyor.bu arada c.tesi günü itibarıyla,malum kriz nedeniye işten çıkartıldım.artık ben de işsizim.bakalım hayırlısı.ALLAH bir kapıyı kapatırsa diğerini açar inşallah.yaşam şartlarının ağır olduğu şu günlerde umarım en kısa zamanda iş bulabilirim.(55 yaşındaki biri için zor ama...)
bu arada,ben de 3.ye talibim.
msaltin +1
Deadly Sto(R)m +2
adanalı +3 olsun mu ? (bu arada benim ismim BORA.)
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Zengibar arkadaşım elinize sağlık. İnşallah RX3 sahiplerinin önemli bir sorununu çözmüş oldunuz. Ben şimdilik orta sehpa takmayı düşünmüyorum. Yan ayaklığa iyice alıştım. Mondialin hediye gönderdiği portatif ayaklığı çantamda taşıyorum gerekebilir diye. Portatif ayaklığı tek başıma takmayı da öğrendim ve uyguladım. Gayet kolay, tek kişi yapabiliyor. Elbette üzerinde montajlı olan daha pratik ama ben artık düşünmüyorum. Alanlar ve alacak olanlar güle güle kullansınlar.
Şu anki sorunum stop etme! Dün 280 km'lik bir gezi yaptık ve viteste iken rampa aşağı indiğimizde özellikle denemek için debriyajı çektim ve hemen hemen her defasında stop etme eğilimi gösterdi veya stop etti. Gerçi ben deneme yaptığım için stop etmek üzereyken gaz verip veya debriyaj manetini bırakıp stop etmesini engelledim ama, artık bu sorun ortaya çıktı. Eskiden motor devrim 1750'nin altına hiç düşmez iken şu an stop etme eğilimine girdiğinde 1500 veya 1000 devir civarına düşüyor. Sonra da müdahale etmezsem sıfıra.
İki şeyden şüpheleniyorum. Birincisi rölanti düzenleyicisi, diğeri ise map sensörü. İkisi de motorun devrinin düşmesine, devir saat ibresinin oynaklığına ve stop etmesine neden olabiliyor. Ama kontak açıp kapatarak yapılan arıza testini defalarca denediğim halde hiç bir sonuç alamadım. O zaman da diyorum ki bunlar arızalı değil başka bir şey var (ya da arıza testini yanlış yapıyorum!) Motor hava ayarının bozulmuş olabileceği de ayrı bir ihtimal. Bunun için manifolttan bir şekilde hava alıyor olması lazım. Ama manifolt vidasını kontrol ettim, vida gevşek değil.
Bu stop etme problemi ilk defa 2 hafta önceki gezimde ortaya çıktı. O zaman benim farkettiğim sadece 2 defa yapmıştı, ama bu haftaki gezimde onlarca defa yaptı, gerçi ben yapacağını anladığım için müdahele ederek engelledim. Ama engellemesem kesin oluyordu. Hatta bir-iki defa ibre tam sıfıra indi ve ben maneti bırakır bırakmaz tekrar çalıştı. Stop etme olayından sonra çalıştırma zorluğu yaşamadım. mororumda bu sorun başladığında 5000 km'de idi. Şu an 5650 km'de. Beraber gezdiğim arkadaşın motoru da 2016 model ve daha 800 km'de. Onunkinde de stop sorunu ilk aldığından beri var.
Ne yazık ki bu sorunun kaynağını tespit edecek arıza tespit cihazına sahip servis ADANA'da yok. Ey Mondial, Adana merkezde 2 tane büyük satış/servis acentanız var. Neden bunlara arıza tespit cihazı vermiyor/satmıyor/bulundurmaları yönünde zorlama yapmıyorsunuz??? Artık bundan sonra getirdiğiniz/getireceğiniz birçok modelde( RX3 evo, planladığınız RX4 ve şu an satışa sunduğunuz 650 cc CF moto'lar) arıza tespit cihazı kullanılmasını gerektiriyor. Artık olmazsa olmaz cihazlar bunlar. Lütfen, acilen servislere, en azında her ilde mutlaka bir servise bunu zorlayıp aldırtın. Yoksa biz kullanıcılar yine deneme-yanılma yoluyla tamirat çabalarından dolayı mağdur olacağız.
Son olarak stop etmenin bizi üzmesi dışında çok şükür gezimiz keyifli geçti. Bu tür arızalar ortadan kaldırılır ve mevcut sorunlar çözülürse, çok rahatlıkla uzun yol planlarını yapabileceğimiz ve uygulayabileceğimiz bir motor RX3. Tecrübe ile sabit. Selamlar.
Not: Metzeler tourance lastik (arka) frenlemede kaydı. Üstelik yer kuru ve kaymak asfalttı. Çok şaşırdım. Güvenim sarsıldı. Ben neden lastik değiştim o zaman?
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Naci bey benim sorum beyin ve/ veya yazılım yenileme ile çözüldü.durumu mondialin e mail ine yazın info@ mon... diye yazan adrese size dönsünler. Yapacakları iş servis aracılığı ile motora fabrikadan müdahele.. servis tek başına çözemeyecek çünkü.. kolay gelsin..
Vesselam..
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Merhaba. Su an kullandigim yamaha XT660R motorumu RX3 ile degistirmek istiyorum. Ilan surem doluyor ve simdilik tekrar ilan vermeyecegim. Cok iyi durumda ve bakimli. Takas etmek isteyen olursa bana 0538 8528612 den ulasabilir.
Herkeze tekrar merhaba uzun bi süre giremedim ama kaldığım yerden devam ettim okudum sayfaları Öncelikle Ali abi çok büyük geçmiş olsun sağlığın umarım daha da iyi olmuştur giremememin sebebi kolumu yeni yeni kulanabilmeye başladım fizik tedavi medavi derken anca açılır kulanabilir hale geldi neysede geçti gitti rabbim beterinden korur hepimizi inşallah.
Motorumu mondial servisine bıraktım fakat servisler beni hiç şaşırtmadığı gibi bu servis de beni şaşırtmadı motorum 72 gündür tamir olması için bekliyor... olayın peşine düşmediği gibi bizide sabır taşı yaptı yaklaşık 1.5 ay ekspertis gelicek gidiceklerle oyaladı bizi. Hadi dedik eyvallah eksperle biz konuştuk ettik sonuca bağladık bu seferde 3 hafta parça bekledik!!!!! Şimdi parçalar gelmiş tamam ama gidon sanırım fabrikanın elinde yok ve servisin demesine göre mondial de bu durumun üstüne pek durmamış servis bize kulanıcı olarak birde siz konuşun arayında dedi şimdi bir şikayet maili yazmak istiyorum bildiğiniz bir mail adresi varmı direk sonuç alabileceğim ve bana geri dönüş yapabilecekleri bir mail adresi çünkü olaylar sadece bununla sınırlı değil e malum 72 gün dile kolay 2.5 ay yapıyor neredeyse ve hala bir sonuç alamadığım gibi birde 72 gündür bekleyen motorun aküsü ne aleme geldi acaba şimdi çalıştırsa bile önümüz malum kış ve akünün durumu ne olucak bilinmez ve bunca şey yetmez gibi servis motoru soltarafa yatırmış çantası rezillik içinde üstünde bir dünya başka bir motorun boyası çizikler sağ ve sol çantalara reflektif kedi gözünü çift taraflı bantla uygulamıştım sol kırılmış kırılınca japon yapıştırıcısıyla boca ederek rezil bir şekilde üstüne yapıştırılmış! granajı sökerken tornavida benzeri birşey ile kanırtılmış ve regulatör denilen parçanın üstündeki aliminyum kanallar da kırıklar var.. ön sol amortisör deki dekoratif kapak kırılmış hiç yoktan motor yapılacağı yerde mondial yedek parça sitesinden baktığım kadarıyla beni 550 tl zarara soktu!! yani emanete ihanetde gerçekleşti e fabrika da kalmış gidon yok diyor e napıcaz biz? sabredeyim yazmayayım şu olan biteni istedim ama artık tahamülüm kalmadı! neden yazmak istemedim çünkü şu yazıyı gören bu motoru kulanmayan insanlarda kötü izlenim oluşsun istemedim fakat kim sorarsa sorsun motoru tavsiye edermisin konusuna ilk dediğim şey motor şahane lakin servisler rezalet kendine iyi olduğuna inandığın bir servis bul! bulamıyorsan alma sakın demekten başka çare bırakmadılar bende! hangi servis olduğunu söylemiycem çünkü bu konu hakkında mondial ile görüşücem bakalım ne diycekler.. 2.5 ay dile kolay motoru çine zongshen e gemiyle yolasaydım şimdiye tamir olup dönmüştü
Çok kiymetli kardesim Erdo sanada buyuk gecmisler olsun. Insaallah hic olmamis gibi butun sagligini tekrar kazanirsin. Bende cok agir ve
cok yavas adimlarla iyiye dogru amma istikrarli bir sekilde gidiyorum.
Biz aceleci davraniyor daha hizli bir gelisme bekledikce Rabbim kulum
sabirli ol diyor. Fakat ilk ameliyat oldugum gunden bu gune % 40 daha
iyiyim. Aralikda evo uzerinde olacaz issallah. SELAMLAR.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:50 ----------
Erdo Uma ile ayni ilçe Nazilli'de motosiklet yedek parca üretimi
yapan AYDIN KROM NAZILLI isimli bir firma var .Cok guzel seyler
yapiyo. 2016 fuarinda gormustum. Daha sonra sitelerine girince
sinirsiz modele uretim yaptiklarini anladim. Bursa'dan kle 500 cu
Recep kardesimize kros enduro gidonunu 70 tl+17 tl kargo ucretiyle
gonderdiler. Ancak nete yazarken Nazilli Aydin Krom diye belirtmek
gerekiyo. Cunki TC de ayni isimli daha baska yerde bir suru firma var
Telim 535 230 47 22 o firmaya ulasamazsan beni ara SELAMLAR.
kesmene derek yok orası çıkıyor zaten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------
https://tr.aliexpress.com/item/New-2...ryId=200000226
bu arada hem alta hem üste bunu uydurmaya çalışıcam. daha almadım
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
farı komple çıkartın arkadaki vidaları sökün arkada angel mercek takılan yerin 2 tane vidası var onu sökmeniz lazım ama önce camı sökmek için silikondan ayrılması için ısıtıp açın görüceksiniz zaten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------
bunlarda uygulanmış motosikletler.
Arkadaşlar bir sorum olacak;
Motor 1. Viteste ve henüz yeni kalkmış iken (hızım 15 20 civarı) debriyajı sıkıp sadece arka frene basıp tekeri kilitlediğim vakit şanzuman tarafından çat çut ses geliyo. Yani sanki debriyaj kullanmadan fren yapmış gibi. Ve bu esnada devir vs iniyor çıkıyor kendinden geçiyor. Debriyaj telinin gerginliği ile oynadım ama değişmedi. Yani vites boşta iken fren yapmaktan çok farklı bir tavır sergiliyor makina.
Bu sizde de böyle mi? Vites geçişleri de çok sert. Şanzuman tarafından bi rahatsız olmaya başladım.
Sağlıcakla.
Degerli Onur kardesim evolarin cogunda debriyajin iyi ayirmamasi gibi
bir problem oldugu kanaatindeyim.Servisde en iyi debriyaj ayarindan
hemen sonra bile sabah motoru bosa almadan debriyajla calistirirseniz
evo 5-6 cm ileriye dogru bir hamle yapdikdan sonra ayiriyor debriyaj.
Aslinda debriyaj kacirmasi bugune kadar hic basima gelmedi .Fakat
yaz aylarinda yani yagin en cok inceldigi donemde bile iyi ayiran bir
debriyajim hic olmadi.Şu an 7300 kmdeyim 10000 de ne olur bilmiyorum.
Bu konuda acikcasi servisdende umitli degilim.Hurmetlerle.
Çat çut dan ziyade bi tıkırtı tık duk gibi bir ses geliyor bir plaka veya dişli itilip geri çekiliyor gibi bir ses alıyorsun çoğu kişi bu durumun arka firen kaliperinden geldiğini zanediyor ama ormanda gezerken denedim yani dış sesin en az olduğu bir ortamda bu durum net! şanzuman tarafından gerçekleşiyor. Evet bu olayla ilk defa bu motosikletle karşılaştım ama şöyle belirtmem gerekirse bu bir sorun değil bir özellik gibi birşey sanırım... yani vitesi boşa alıp bunu denerseniz böyle birşey olmadığını görürsünüz. Neden böyle yapıyor sorusuna iste benim tahminim! Motor vitesde olduğunu biliyor ve sizin debriyajı salıp hareket gücü uygulama ihtmalinize karşı şanzumanı korumaya alıyor neden bunu debriyaj sıkılı dağil olsa da yapıyor çünkü debriyajı sıksanız dağil motor vitesde ise bir miktarda olsa aktarma sağlar! yani debriyajı sıksanızda sıkmasanızda aynı tepkiyi veriyor zaten bizzat denedim! ama önemli olanı debriyajı bırakma ihtimaliniz için bu tepkiyi veriyor! (Arkadan itişli bir aracın arka tekerini kitlemek motorun çalışmasına ve şanzumana ters bir durum neticede... Eğer debriyaja basılı değilse tabiyki!ikisi bir arada olması mümkün değil!! Yani hem güç verilicek hem teker dönmüycek nasıl olcak o iş? )Anladığım ve denediğim kadarıyla bir yere kadar stop etmemesine müsade ediyor ama bu duruma sınırlarına gelirse veya kitleme süresi uzarsa sonrasın da stop ediyor zaten. Yani durumu özetlersek: Teker kilitli ve motor hareket gücü uyguluyor! Bu durumda sanzumana zarar görmemesi için stop ediyosada sağlıklı bir şekilde etmesi için yapılmıştır veya anlık kitlemelerde stop olayıyla karşılaşılmaması için yapılmış diye düşünüyorum. Peki böyle bir mekanizma yoksa ne olur? debriyaj salınırsa ve teker kilitliyse yani dönmüyorsa motor stop eder ve freni bırakırsanız vurdurma diye tabir edilen şey gerçekleşir ki bu arazi koşullarında veya yol koşullarında dağil pek istenilen bir durum olmaz çok fena dengesizlik yaratabilir ve filimin sonu kötü bitebilir
Benim bilgim ve görüşüm bu yönde umarım doğru anlatabilmişimdir saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:27 ----------
Ali abi çok şükür iyi olmana ve iyi ye doğru gitmesine çok sevindim dikkat et abi kendine acelesi yok demir atın azdaha beklesin
abi bu arada ilgilendiğin için çok çok teşekkür ederim dün mondiale bir mail attım bütün sorunları dile getirdim ve gün içinde bana geri dönüş sağladılar arayan bayan çok çok ilgili ve gerçekten şaşırtıcı derece bilgili birisiydi konu tüm gerekli yetkililere iletilmiş ve birde benim bire bir ağzımdan dinlediler gidon olayını en kısa sürede çözücekler ve bilgi vericekler servisle yaşanan durumlarıda sordu anlattım, servisden bahsetiğim parçalar hakkında fotoraf istenildi ve bende servise teslim etmeden çektiğim fotoları yolladım ama iş saati doldu dönemediler sanırım bakalım yarın çoğu şey netleşir muhtemelen, ama en çok korkum servisle papaz olmak çünkü sonuç da o tamir edicek uyuzluk olsun diyip bi civata eksik taksa veya bilerek ters bi işlem yapsa mazallah iki teker alet denge işi sonuçda... neyse inş böyle birşey olmaz! bu iştende kazasız belasız kurtulurum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:41 ----------
Naci abi lastik konusuna değinmemek için kendimi zor tutuyorum sebebi şimdi belki cahilsin belki aha al bir deli daha diyen olabilir! fakat lastik konusu kişinin kulanımına ve tecrübesine oranla çok çok etki eden bir konu! Örnek altınelbiseliadam yani barkın bayoğlu lastik konusunu ciddi derecede dile getiren birisi çünki tecrübeli ve motoru test ettiği zaman sınırlarına kadar zorluyor e haliyle çok kaliteli veya kalitesiz bir lastiği anlayabilicek bir tecrübede ve iyi bir lastik yoksa diyorki bu lastik kötü değiştirin mutlaka!!!! çünkü adam kötü senaryo da yani panik yapan bir sürücü veya tecrübesi az ve çok az olan birinin başına gelicekleri biliyor hani riske girmesin vatandaş diye uyarıda bulunuyor! ama bu adam yokken vatandaş da lastik derdi diye hiç bir şikayet duymadım çok nadir duyuyordum onlarda işi bilir abiler olurdu geri kalanı servis ne takarsa o! şimdilerde ise ya herkez kenan sofuoğlu gibi iyi kulanıyor ve işe gidip gelirken veya gezerken vrajlarda diz değdiriyor yada (burası çok acıklı) herkez motor sürmekden öyle bi haberki lastikler kötü diyebiliyor! e sürmeyi bilmeyen adam nasıl oluyorda lastikden anlıyor da kötü diyebilir? çok basit fren yapmayı bilmiyor ve arka teker kilitlendimi e bu lastik kayıyor ve çok kötü hiç tutmuyo diyor. şimdi olurmu canım sende abartıyosun demeyin bizzat servisde 2 Rx3 sahibi kişi ile denk geldim dedimki ben motorun lastiklerinden çok memnunm dedim ikiside de aynı şeyi söyledi ovvv çok kötü biz hiç memnun değiliz! Dedim neden? çok kayıyor dediler önmü kayıyor yoksa arkamı demeden ikiside arka dedi dedim peki ön? yeminle ikiside aynı şeyi söyledi arka böyle kayıyorsa ön kim bilir ohoohohoo dediler Şimdi abi etmeyin eylemeyin 175 kg ağırlında bir motor bu bide sürücü ile kim bilir kaç kilo oluyor eee? nasıl duracak sadece arkada frenle bu koca oğlan? yani şu hiç bir zaman unutulmasın cruiser veya bir kaç scooter hariç bir çok motorsikletin ağırlık merkezi dağlımı öndedir bu nedenle durmak için frenlemenin %80 %90 oranında ön fren tarafından gerçekleşir arka ise combine fren yapıldığında veya vraj içinde hız düşürmek dengeyi düzeltmek ve yine viraj içinde motor yatıksa ani bir şekilde dikleştirmek istenildiğinde kulanılır! Yani durmak istenildğinde arka fren %10 bilemediniz %20 sizi vavaşlatabilir eğer motor dursun diye sadece arka fren kulanılırsa arka hafif olduğu için kitlenir ve lastik kayar ama ön fren virajda motor yatıksa asla kulanılmaz! Herzaman dik vaziyet de kulanılmalıdır!motor kulanıp Lastiğim kayıyor abiler ne lastik alayım diyene motor dik bir şekildeyse ön freni bi deneyin bakın kaymadan cuk diye nasıl duruyor alet!(bizim lastik hiç fena dilmiş dersin) şimdi erdemcim bunları neden anlattın zaten biliyoruz diyene ok sıkıntı yok biliyorsan ve düzgün uyguluyorsan eyvallah! ama bizim RX3 lerdeki CST marka lastiklerden ben çok memnunum ha çok çok kaliteli abi bunlar mütiş lastik demiyorum tabiyki bi pirelli mt60 değil ama bilinçli kulanılırsa hiç bir sıkıntı yaratmıyor peki bilinçsiz nasıl davranıyor örnek istanbul şile yolunda 70km lik vraja 130 la daldım lastikler sıcak tabiyki! abi napıysun bu hızla ben nasıl yol tutayım demedi benim lastikden korkum virajda öntekerin bırakması veya yine virajda gaz açınca arkanın kayması şimdiye kadar hiç böyle birşey ile karşılaşmadım sebebi çok tehlikeli kulanmıyorum ama kulandığımda da bana sıkıntı çıkarmadı şimdiye kadar... lastik tarafında bir kere kayma durumu yaşamadım!!!!! yani ıslak zeminde kuru zeminde gider gibi sürerse bir sürücü kusura bakmayın 1000tl para bayılacağınız lastik de kurtarmaz sizi hepimizi... hele arka frenle durmaya kalkarsan yine cayır cayır kaydığını görürsün hatta ya biz bunu aldık okadar para verdik ama bu lastikde kelek çıktı diye düşündürür.. kuru zeminde de aynısını dersin çünkü iyi lastikle emin olun arka teker frenlemde bizim CST lastiklere oranla en fazla %5 fark yaratır ha ıslakda bu oran artabilir ona birşey diyemem!
Şimdi Naci abi bu konu çok tartışmalı olur fazlada dilendirmeden bunlar benim görüşüm kişiden kişiye dediğim gibi çok fark yaratır! Ha sakın yanlış anlama sana yazmadım bukadar şeyi geneleme yaptım herkez bilsin diye!çünkü bizim orjinal lastiklerin hakkı çok yeniyor. Metzeler tourance hakında tecrübelerim oldu eniştemde 2016 yamaha tencere (tenere) 660 var ve üstünde bu lastikle geldi malum tencere arkaya çantalar takılsın bagjı dağ gibi yığalım afrikaya gidelim cinsinden tasarlanan bi alet olduğu için motorun arkasını ekstra hafif yapmışlar o yüzden arka frene dokunmaya gelmiyor anında kitleni veriyor lastik ve cayır cayır kayıyor çok badire atlattı alışana kadar enişte ama biz bu aleti çamura sokunca ya tencere yüzündenmi yoksa metzeler tourance bilinmez sürekli arka sarıyor ben CST ile cayır cayır gezerken hatta motorun götü kaysında eğlence çıksın diye deli deli gaz açmalar yaparken tencere bir oyana bir buyan hani genelde hız felan yapmıyoruz fıtı fıtı gaz la giderken bile bu durum oluyor yani metzeler tourance iyimi diyen olursa tek tavsiyem uzun ömürlü bi lastik ama ciddi sert hamurlu bir lastik ömrüde burdan gelmekte sanırım, ama iyi tutuyomu dersen valla asfaltda mütiş ama arazide toprakda kumda çamurda kelek bence ha kimi forumda baktığım kadarıyla çok sevende var uzun ömrü felan yüzünden çokda sevmeyeni var sert geç ısınıyo felan diye. ama yinede iyi yapmışsınız içiniz rahat olur en azından hiç yokdan asfaltda viraj yaparken lastik bırakırmı derdi koymaz adama...
Erdo kardeş, arka lastikle durulmayacağını tabi ki ben de biliyorum. 1979 yılından beri motosiklet süren biri olarak, nasıl fren yapacağımı biliyorum. Benim söylemeye çalıştığı şey sadece metzeler tourance lastiğin, en az 45 dakikalık sürümden sonra bile yeteri kadar ısınmadığı ve asfaltta frenlemede kaydığıdır. Ben zaten durmak için değil düşük süratte yaptığım deneme sonucu bu kanaate vardım. Yoksa frenleme amacıyla ön ve arkanın belli basınç seviyelerinde ve senkronize bir şekilde sıkılarak yapılacağını biliyorum. Eski lastiklerle yaklaşık 4500 km yol yaptım, frenlemede arka tekerin benzeri bir tepki vermesi nedeniyle değiştirdim. Sükutu hayale uğrama nedenim budur. Selamlar.
Not: eski lastikler 100/90-19 ve 130/70-17 temiz durumdadır. 4500 km'de değiştiğimi söylemiştim. Patlak vb yoktur. İsteyen arkadaşa makul bir fiyattan kargo ona ait olmak üzere verebilirim. Arazi/bozuk satıh kullanımına uygun bir lastik olduğunu düşünüyorum.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)