Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Temmuz 2016, 17:29
#3061
Merhaba arkadaşlar. Geçen salı RX3'ümle çıktığım yaklaşık 1600 kilometrelik gezimden bugün döndüm. Son depoyu fulleyemedim henüz ve bu nedenle toplam yakıtı net söyleyemeyeceğim ama diğer konulara ilişkin raporum aşağıda. (maalesef foto yok)
Motorum bildiğiniz gibi 2016 model turuncu renkli ve çok şükür aldığıma kesinlikle pişman olmadığım ve inşallah ta bundan sonra da olmayacağım bir motor. Allah kaza bela vermesin hiç birimize.
Eğirdir motosiklet festivalini bahane edip Eğirdir öğretmen evinden yer ayırtıp kardeşimle de orada buluşmak üzere anlaşıp 12 Temmuz Salı günü akşama doğru Adana'dan yola çıkıp Niğdeye vardım. Gece orada kalıp sabah erkenden eğirdire gazladım. Çarşamba Saat 14:30 gibi Eğirdire varıp pazar günü kardeşimle beraber 2 motor Antalyaya gittik. 2 gece orada kaldıktan sonra bu izinlerin iptal edilmesi nedeniyle salı günü Niğdeye oradan da çarşamba sabahı (bugün) Adanaya geldim.
Toplam kilometrem 1500 küsür oldu ve en son Konya ereğlide aldığım benzinle son 220 km (ereğli-Niğde-Adana) hariç ortalama 3.2 litre/100 km olarak yakıtımı ölçtüm. Yolculuk hızım ortala 90 km civarındaydı ve yol durumu müsait olduğu sürece hep bu hızlarda seyrettim.
1. Çok şükür motorum en küçük bir sıkıntı vermedi. Gayet rahat, kendi çapında da konforlu bir yolculuk yaptım. Genelde 7000 devirin altında seyrettim. Şu an toplam kilometrem 2900'e ulaştı.
2. Motorumun biraz daha açılmaya ihtiyacı var. Bunun için artık zaman zaman 9000 devire çıkararak rodajı tamamlamaya çalışacağım.
3. Genelde 7000 devir ve altında gittiğim için pek titreşim duymadım.
4. Bir defa önümdeki motorun durduğunu görmediğim için acil fren yaptım ve katranı hafif erimiş asfalt yolda yaklaşık 10 metre ama çizgiyi hiç bozmadan kaydım. Motorun bu lastiklerle bile dengesi iyi.
5. Artçı selesinde eşya çantam bağlıydı. Sadece inip-binerken bana sıkıntı verdi.
6. Radyatör bu kadar kilometrede hiç su eksiltmedi. Ama yine de ara sıra kontrol etmek lazım.
7. Rampa çıkış ve 7000 devrin üzerinde motor daha çok yakıyor.
8. Depo benzin göstergesi, benim hesabıma göre, 1. ve buyük kutucuk 5 litre bitince sönüyor. 2. kutucuk 1.5 litre, 3. kutucuk 2 litre 4. kutucuk ta 2.5 litre bitince sönüyor. Yine hesabıma göre toplam 11 litre birince göstergedeki e yazılı kutucuk yanıp sönmeye başlıyor. Ben yolculuk boyunca en az 30 kilometre başına bir litre yakıt tükettiğini gördüm. Bu çerçevede normal sürüş hızı ve çok rampa olamayan yollarda e kutucuğu yanıp sönmeye başladığında en az 340 km yol yapmış olursunuz. Ancak yüksek sürat ve çok rampalı yollarda bu e kutucuğu 320 km civarı yanıp sönmeye başladı.
9. Her gittiğim yerde motor ilgi odağı oldu. Yanımda kardeşimin nc 750 x'i vardı. Ama ilgi benimkineydi.
10. Yoldaki bir odomtre sıfırlama tablosuna bakarak sayacı ölçtüm. Katetiğim her 5 km mesafede 100 metre fazla gösteriyor. Bu da her 100 km'de 2 km fazla mesafe katetmiş gibi oluyorsunuz. Dolayısıyla toplam 1500 km'de 30 km fazla yol katetmiş gösterdi sayaç. Bu da çok önemli değil sanırım. Ancak hızını nc 750 ile ölçtük. Hata yok. Çok şükür kazasız belasız tamamladık yolculuğu. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Reklamlar
-
20 Temmuz 2016, 17:55
#3062
Mustafabiski adlı üyeden alıntı
Ben aldim su an 4000 kmde Bu motor cin mali 5 para etmez arkadaslar ben aldim elimde patladi motoru yikadim die garantiyi iptal ettiler parca gondermediler motor yuksek devirlerde calisiyor 98 olsun japon olsun ben cok pisman oldum sizde kendinizi yakmayin derim hergun biyeri gevsermi moturun yaw kalite sifir sifir sifir
Bu şekilde derdini ifade etmek kimseye fayda sağlamaz..Ayrıca problemin anlaşılırda değil..
bu motorla ilgili yaşadığın servis ve ithalatçı firmanın satış sonrası hizmetlerinde olan problemleri tarih sırasına göre yazmalısın.
Motoru yıkamakla ilgili hangi parça garantiye girmedi
bu parça değişmediği içinmi yüksek devirde çalışıyor
hergün bir yeri gevşediği içinmi kalitesi sıfır..Nedir durum belli değil..
Bu konuyla ilgili ayrı başlıkda açmışsın..Oradada ifade ettim.Burayada ekliyim.
Satın almış olduğun bu motorla ilgili yaşananlardan dolayı ayıplı mallar hükmünde olduğunu belgelemek durumundasın.Aynı arızanın tekrarı veya farklı farklı arızaların sürekli oluşması veya garanti süresi içinde ücretlerini ödeyerek bu arızaların giderilmesinin tüm kayıtlarını tutmuşsanız eğer..
Bununla ilgli yasal haklar şöyle devam ediyor..
yeni almış olduğunuz bu ürün tamamen ayıplı mal konumuna eğer girmişse.
Yürürlükteki söz konusu maddenin 4.maddesine göre dört seçimlik bir hakkınız vardır.
1)bu ayıplı mal ile ilgili tüm sorunları garantili olduğu için bedelsiz tamirini onarımını gerekli parça değişimlerini isteyebilirsiniz...
2)bu ayıplı malın tüm bu ayıplarının toplam masraflarını satın alırken ödediğiniz bedelden indirim yaptırabilirisiniz..
3)bu ayıplı malı yeni bir (ayıpsız)olan yenisi ile değiştirilmesini talep edebilirsiniz
4) ödemiş olduğunuz toplam bedelin iadesinin tarafınıza yapılmasını talep edebilirisniz. bunlar sizin kanuni haklarınız..
nedeni ise satıcı veya üretci veya ithalatçı firmanın satılanın değerini veya sözleşme gereğince beklenen faydalarını azaltan yahut tamamen kaldıran bir takım bozuklukların, eksikliklerin veya vasıf noksanlıklarının bulunmasından dolayı alıcıya karşı kanuni açıdan sorumlu sayılmıştır.
Öncelikle satın aldığınız yere bunu noter tasdikli olarak ihtarını yapmanız gerekir.
bu ayıplı ürünün 30 günü doldurup ,doldurmadığı durumlar için ihtarı farklıdır.
30 gün sonra veya garanti süresi içinde meydana gelebilecek ayıpda ihtar farklıdır.
ayrıca tüm bu tamir onarım işlerinin bir belgesi mutlaka ama mutlaka olacak.
Almış ol olduğun Zongshen in bu RX3 modeli oldukça tutulan bir motosiklet..
Ancak bu motorları getiren UMA firmasınında diğer ithalatçı firmalardan çok farkı yok.çünki bunlar çin menşei. daha ucuza mal etmek için demonte olarak getiriliyorda olabilir.veya sevk anında gemidede monte ediliyor olabilir.
Netice olarak satış sonrası servisin,satıcının,ithalatçı firmanın takındığı tavırlarla pek uğraşmayın derim.
gerekli yasal prosedürleri geciktirmeden derhal başlatıp yukarıda yazmış olduğum dört seçenekten hangisi sizi memnun edecekse onu seçerek noter tasdikli olarak ihtarınızı satıcı firmaya yani bayisine yapın.
-
20 Temmuz 2016, 19:17
#3063
Merhaba çok arzu ettim festivale gelmeyi kısmet olmadı .çok keyifli bir yolculuk olmuş sizin için İnşallah 2.sine katılırm hayat motorcuya güzel diyorum.hoşçakalın
-
20 Temmuz 2016, 23:46
#3064
-
21 Temmuz 2016, 00:00
#3065
naci bey bilgi için teşekkürler en çok yakıt tesbiyiniz hoş olmuş ama şehir içinde ve rampalarda bu değerlere ulaşmak gerçekten zor.uzun yolda gayet makul bir oran.bu ve benzeri paylaşımlar motoru daha bir tanımamıza vesile oluyor teşekkürler..
vesselam..
-
21 Temmuz 2016, 00:33
#3066
Mevlüt Biraderim senin demiratın 2015 idi yanlış hatırlamıyorsam. Benim öyle bir şansım yok. En son tartıldığımda ben 120 kg babamın gelini ise 83
kg çıktı. Toplamda bır ayda 7 kilo verdik. Ancak istiab haddinden % 16 yinede fazlamız var. Bu yüzden dişliler ile oynayamıyoruz. Kalasınız
sağlıkla,esenlik lerle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:22 ----------
Veyis Hocam bilgiler için binlerce teşekkürler. Çok sağolun hürmetler bütün
Türkiye'ye. Rabbim ülkemizi korusun.
-
21 Temmuz 2016, 00:40
#3067
bursalıali adlı üyeden alıntı
Mevlüt Biraderim senin demiratın 2015 idi yanlış hatırlamıyorsam. Benim öyle bir şansım yok. En son tartıldığımda ben 120 kg babamın gelini ise 83
kg çıktı. Toplamda bır ayda 7 kilo verdik. Ancak istiab haddinden % 16 yinede fazlamız var. Bu yüzden dişliler ile oynayamıyoruz. Kalasınız
sağlıkla,esenlik lerle.
Evet abi 2015 model. Nedendir bilmiyorum, arkama birilerini bildirmeyi sevmiyorum. Aslinda güzel hafif bir artçı olsa hayır demem. bu arada sizin de maşaallah ınız var. Selametle.
-
21 Temmuz 2016, 11:54
#3068
Arkadaşlar orta sehpa ayaklık hakkında bir müjdem olabilir. Ben de haber bekliyorum. Gelir gelmez burada fiyat, resim ve 2015-16 uyumu hakkında bilgi vermeye çalışacağım. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
21 Temmuz 2016, 17:30
#3069
Veyis hocam hararetle orta sehpa konusundaki
hayırlı haberlerinizi bekliyoruz .Selamlar.
-
22 Temmuz 2016, 03:15
#3070
Naci63 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar orta sehpa ayaklık hakkında bir müjdem olabilir. Ben de haber bekliyorum. Gelir gelmez burada fiyat, resim ve 2015-16 uyumu hakkında bilgi vermeye çalışacağım. Selamlar.
Merakla bekliyoruz Naci abi uygun fiyat başka bi motrun sehbasına kimse hayır demez valla
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:09 ----------
Manku bizim çin aslanın arka dişli 44 lük ns200 kaçlık acaba? foto dan yanlış saymadıysam 40 dişli var eğer 40lıksa çok birşey değişmemiştir ben cbr250 dişlisine diktim gözü ama uyarmı uymazmı bilmiyorum araziye çok nadir girdim bundan sonrada yine nadir girerim o yüzden bende dişlinin gereğinden fazla büyük olduğunu düşünüyorum az daha ufak olsa vites aralıkları az daha uzasa alt devri daha iyi kulanıp yol almak güzel olur özelikle uzun yolda çok daha ekonomi yapılır
-
22 Temmuz 2016, 07:43
#3071
Cumhur Bey imzamı attım altına
-
22 Temmuz 2016, 09:25
#3072
Erd0 adlı üyeden alıntı
Merakla bekliyoruz Naci abi uygun fiyat başka bi motrun sehbasına kimse hayır demez valla
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:09 ----------
Manku bizim çin aslanın arka dişli 44 lük ns200 kaçlık acaba? foto dan yanlış saymadıysam 40 dişli var eğer 40lıksa çok birşey değişmemiştir ben cbr250 dişlisine diktim gözü
ama uyarmı uymazmı bilmiyorum araziye çok nadir girdim bundan sonrada yine nadir girerim o yüzden bende dişlinin gereğinden fazla büyük olduğunu düşünüyorum az daha ufak olsa vites aralıkları az daha uzasa alt devri daha iyi kulanıp yol almak güzel olur özelikle uzun yolda çok daha ekonomi yapılır
Pulsar dişlisi 40 diş. Şu anda sonuçtan çok memnunum. Dişlinin daha fazla küçültülmesini pek tavsiye etmem tork denen birşey kalmaz herhalde. Hele artçılıyken.
-
22 Temmuz 2016, 15:01
#3073
Yürüyen aksamla oynanmaması taraftarıyım,nedense hemen hemen her markada bu dişli değiştirme olayı var.Pulsar dişli değiştiriyo,biz onların dişliyi alıyoz,anlamadım gitti.
-
22 Temmuz 2016, 22:42
#3074
Adana İl Temsilcisi
RX3 İ sevdalısı herkese merhaba,
turkish39 adlı üyeden alıntı
Yürüyen aksamla oynanmaması taraftarıyım,nedense hemen hemen her markada bu dişli değiştirme olayı var.Pulsar dişli değiştiriyo,biz onların dişliyi alıyoz,anlamadım gitti.
aynı fikirdeyim emre kardeş.
veyis hocam,tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler.
bu arada ben 31 yıllık motorcuyum,hiçbir motorumu asla araba yıkar gibi yada bahçe sular gibi yıkamadım.mesela,RX3'ümü henüz hiç yıkamdım.arkadaşlar,motor araba yıkar gibi komple tepeden aşağıya yıkanmaz.ben sadece ve sadece belden aşağıya tabir edilen,silindirin altıdan itibaren aşağı tarafları yıkarım.yıllardır şayet yıkayacaksam motorun alt karterinden aşağısını,tekerleri,çamurluk içlerini yıkarım.bu arada benim motorumun her zaman nasıl tertemiz olduğu veyis hocam teyit edecektir.
asla
-koltuğun orayı(altında sigortalar,kablo bağlantıları vs.olduğu için),
-benzin depo kapağının orayı (su girme ihtimalini sıfırlamak için),
-direksiyon kumanda düğmelerinin olduğu elcikleri (marka motorlarda bile korudum.günlerce yağmurda kalsa bile birşey olmaz belki ama siz eğer hortum veya tazyikli su tutarsanız durum farklı olacaktır.bu konuda yaşanmış tecrübeler var.bildiğiniz gibi;tecrübe edilmiş bir şeyi tekrar tecrübe etmenin manası yoktur.
-km.saatine su tutmam.bu bahsettiğim yerleri nemli bezle siler,tozunu alırım.bunca yıldır da bu konu ile hiç bir sorun yaşamadım.
TAVSİYE EDERİM.
şimdi bu yazdıklarımın altına,ÇOK BİLEN BAZI ARKADAŞLAR NE YAZACAK YAZAYIM:
-ee ben yıllardır komple yıkarım hiç birşey olmadı...
arkadaşım,siz yıkadınız birşey olmadı belki ama bu olmayacak anlamına gelmez veya siz sattıktan sonraki arkadaş sorun yaşamış olabilir,sizinde bundan haberinizi olmayabilir.
-ee firmalarda ona göre önlem alsınlar...
motosiklet firmaları bahsettiğim yerleri gayet güzel izole etmişlerdir zaten,bu motorların günlerce yağmur altında kalabileceğini hesaba katmışlardır merak etmeyin ama tekrar söylüyorum,yağmur yağması başka şey,hortumla yada tazyikli tabancayla su tutmak başka şey.
o arkadaşımızın nasıl yıkadığını tahmin edebiliyorum,sanırım sizde tahmin edebilirsiniz.
-
25 Temmuz 2016, 18:10
#3075
Arkadaşlar kusura bakmayın müjde veremiyorum. Çünkü firma 130 TL'den takarız dedi biraz evvel. Halbuki ben kendilerine daha önce 120 TL'den satan var sizin bunu satabilmeniz için 50-60 TL'yi geçmemeniz gerekir demiştim. Maalesef ümidim suya düştü. Sizleri de ümitlendirdim kusura bakmayın. selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
25 Temmuz 2016, 18:46
#3076
-
25 Temmuz 2016, 23:28
#3077
Herkeze iyi akşamlar arkadaşlar öncelikle sorularıma her zaman cevap veren Bursalıali abime teşekkür ederim ve sizlerede tabi ki .Benim yine bi sorum olacak sizlere ☺😊yardimci olursanız sevinirim .Zincir yagi hakkında araştırdım çoğu kişi IPONE diyor (sprey) yada 90 lik dişli yağı ,zincir temizleme eski usul gaz yağı kullanmak mantıklı geliyor temizleme spreyleri baya pahali sizin fikirleriniz nelerdir ?ayrıca mannkirmizi organik antifiriz nasıldır motora yarı yarıya su ile karistirip ilave mi etmeliyiz yoksa tamamimi boşaltıp (eski antifiriz su karisimini )yenisini öyle mi koymaliyiz,yanilmiyorsam orjinal antifirizi rx3 un mavi renkli .Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler iyi akşamlar .
-
26 Temmuz 2016, 02:05
#3078
Kıymetli rx3i zincir temizlemeyi mümkün olduğunca iyi yapmaya bak. Kullanacağın spreyin ismi hiç mühim degil. Yeterki kafi miktarda yağ kullanılmış olsun. Antifrizi eksildikce tamamla.. Aralık ayı başında soğutma
Suyu bomesini kontrol edersin. Suyun tamamını 2-3 kış bitirdikten sonra
degistirirsin. Genellikle mavi yeşil Antifriz 2-3 senelik, kırmızı ise daha uzun
ömürlüdür. Kolay gelsin .
Mevlüt fotolar da Sen de makina da Harikasınıź .Allah tadınızı hiç bozmasın.
SELAMLAR.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:29 ----------
Mevlüt Evo'nun beraberinde yat için de hayırlı uğurlu olsun diyelimmi?
Bir karar ver önce güzel hafif bir artçı mı istiyorsun yoksa yat mı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------
Veyis Hocam niyetiniz güzeldi , niye kusura bakalım ki. Gayretinizi yalnızca
takdir ederiz.
-
26 Temmuz 2016, 09:59
#3079
bursalıali adlı üyeden alıntı
Kıymetli rx3i zincir temizlemeyi mümkün olduğunca iyi yapmaya bak. Kullanacağın spreyin ismi hiç mühim degil. Yeterki kafi miktarda yağ kullanılmış olsun. Antifrizi eksildikce tamamla.. Aralık ayı başında soğutma
Suyu bomesini kontrol edersin. Suyun tamamını 2-3 kış bitirdikten sonra
degistirirsin. Genellikle mavi yeşil Antifriz 2-3 senelik, kırmızı ise daha uzun
ömürlüdür. Kolay gelsin .
Mevlüt fotolar da Sen de makina da Harikasınıź .Allah tadınızı hiç bozmasın.
SELAMLAR.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:29 ----------
Mevlüt Evo'nun beraberinde yat için de hayırlı uğurlu olsun diyelimmi?
Bir karar ver önce güzel hafif bir artçı mı istiyorsun yoksa yat mı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------
Veyis Hocam niyetiniz güzeldi , niye kusura bakalım ki. Gayretinizi yalnızca
takdir ederiz.
Ali abi teşekkürler. Yatla katla işimiz olmaz motosikleti seven güzel bi artçı bulamadım gitti. Bi bulsam işi gücü bırakıp dünya turuna bile çıkarım valla Bu arada 10500 km yi de devirdik.
-
26 Temmuz 2016, 15:47
#3080
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)