Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2981

    Üyelik
    18 Mayıs 2015
    Motosikleti
    RX3i
    Ben saymam. Beni kandıracak, 3 liralık iş için 100 lira isteyecek, kahrolun derim, sürünsün derim, beter olsun derim, daha da kötüsünü söylerim. Beni kazıklarken düşünmeyini ben mi düşüneceğim
    bursalıali ve Erd0 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2982
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    RX3 ve Özkan Usta ile ilgili başıma gelenleri anlatayım, (Tabi Özkan Usta işin içinde yok, Moto Aras sadece sonda var)

    Arefe günü öğlen Ataşehir'den depomu fulleyip yola çıktım. İlk defa motosikletle şehir dışına çıktım. (Daha önce F650 ile Yalova'ya gitmiştim ama Pendik'ten feribota binince bu ilk sayılır ) Motosiklete gelince, 7000 devire kadar titreşim az ama 7000 devri geçince ellerim zangır zangır titremeye başladı. Bi' süre yüksek devirle gittikten sonra benzin istasyonunda mola verdim. Telefonumu elime aldım, bir baktım telefonum titriyor! Herhalde dedim ses kısma düğmesi takılı kaldı telefon titredi. Sonra telefonu kapattım açtım. Titremeye devam. Su içeyim dedim şişe titriyor Anladım ki aslında titreyen nesneler değil benim parmaklarımmış İşin özü, 100-110 km hızlarda çok keyifli olan yol 120 km ve üstünde biraz sıkıntılı olabiliyor.

    Neyse, Kırklareli merkeze vardım ve 20 km uzaktaki köye köy yolundan ulaştım. Herşey keyifliydi...

    Bayramın ikinci günü hem motoru hem de kendimi denemek adına biraz off road yapayım dedim. Off road dediysem yer yer taş, yer yer kum, biraz da su birikintisi geçişi olan virajlı yol... Neyse, 20 dakika gibi bir sürede dere kenarına indim. Biraz mola verip geri dönüşe geçtim. Dönüş yolunu yarılamışken burnuma benzin kokusu geldi. Hemen motordan indim. Bir baktım, motordan benzin akıyor! Bilmediğim ıssız bir yolda yolda kalmıştım Sonra baktım ki benzin hortumu çıkmış. Depo yukarıda olduğu için benzin aktıkça akıyor. Benzin musluğu var mı bilmediğim için hemen motoru yana çimenlere yatırıp benzin hortumunu yukarı kaldırdım. Binbir güçlükle kelepçeyi takmaya çalıştım ama anladım ki üstündeki metal kelepçe fabrikasyonmuş. Ne yaptıysam sıkamadım. Neyse ki şansa bir traktör geçerken bana yardım etti. Su hortumundaki kelepçeyi verdi de eve dönebildim...

    Dün akşam artık dönme vakti gelmişti. 19:30 gibi köyden çıktım. 8 de merkeze varmıştım. Yanımda uzun tornavida olmadığı için kelepçeyi tam sıkabildim mi emin değildim. Bir lastikçide durum tekrar kontrol ettirdim. Meğerse sıkılmış zaten. Sorun yok deyip yola çıktım...

    Otobanda 7500 devirlerde giderken göstergeye bir baktım ki hararet çubuğ yanıp sönüyor! Biraz devir düşürüp kenara çektim, su filan ekledim. Yolda 2-3 kere hararet 4. seviyeye çıktı ama neyse ki sorunsuz bir şekilde eve dönmüştüm.

    Gelelim işin Moto Aras bölümüne...

    Sabah işe gelmek üzere 8 buçukta evden çıktım. Tam o sırada aklıma geldi, dedim ki Özkan usta 9'da da açsa benim radyatöre bir bakar, işe öyle geçerim. Moto arasa gittim. Özkan ustanın yanındaki arkadaş vardı. Saat 08:53...

    -Günaydın, Kolay gelsin
    -Sağol
    -Dün akşam uzun yoldan gelirken motor 2-3 kez hararet yaptı. Soğutma sistemine bir bakabilir misiniz?
    -Bugün kapalıyız, ustabaşı da yok zaten
    -Birkaç kere su eklemek aorunda kaldım, bir baksan da kaçak filan mı var söylesen.
    -(Motora baktı) radyatör kapağı açık kalmış, sıkamamışsın! (Yüzüme bakıyor)
    -Su eklesen de kaçak var mı anlasak?

    Su ekledi, bir de benzin hortumu kelepçesini kontrol etti, sıkılmış zaten dedi. Nezaketen borcum ne dedim, 10 lira dedi!

    Sesimi çıkarmadan verdim. Hayırlı işler dilemeden, iyi günler deyip çıktım. Bugün de iş yapmasın!

    Çok uzun anlattım ama, radyatör kapağını açıp su doldurmak ne zamandır 10 lira ediyor? Nerelere para vermiyorumz ki, buna da birşey demem ama hak var hukuk var... Müşterisi bol olan(!) ustalar işte böyle müşteri kaybediyor.

    Sonuç olarak bu yolculukta kendi eksiklerimi de keşfettim:

    1) Yanında mutlaka plastik kelepçe ve metal kelepçe bulundur.
    2) 1,5 litre suyun hep çantada olsun. Radyatöre de gerekebilir, içmeye de...
    3) Uzun saplı bir tornavida ve pense şart (ki yanımda victorniox şampiyon çakı vardı. Ama çalışma alanı dar olunca uzun saplı tornavida her zaman lazım.)
    4) Yaz günü de olsa akşam 110 km hızdan sonra dört mevsim montun dış katmanı yetersiz kalıyor. İçine gömlek, polar vs giy
    bursalıali, turkish39 ve MANKU bunu beğendiler.

  3. #2983
    rx3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2016
    Iyi bayramlar arkadaşlar ,bugün gazipasadan Konyaya sorunsuz bi şekilde geldim yollar çok kalabalikti istanbul trafiği gibi aynı .Rica etsem motora soğutma suyunu nasil koyuyoruz ne kadar koymamiz gerek saf su mu koymamiz gerek bi soyleseniz.
    bursalıali bunu beğendi.

  4. #2984
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Değerli rx3 benzin deposu ile gaz elciğinin tam
    ortasında sağ grenajla depo arasında radyatör
    kapağını göreceksin . Hıyar çinliler biz rahatça
    ulaşmayalım diye o daracık deliğe o kapağı
    sıkıştırmışlar .Ne el giriyo ne de parmak. Radyatör
    soğuk iken kapağı aç, içindeki suyu gözünle
    görünceye kadar temiz su ilave et. Akü suyu olursa daha temiz olur. Beyaz plastik su deposuna
    itibar etme , kutu seni aldatır. Kolay gelsin.
    Selamlar.
    Naci63 bunu beğendi.

  5. #2985
    rx3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2016
    Çok teşekkür ettim Bursalıali
    bursalıali bunu beğendi.

  6. #2986

    Üyelik
    24 Ekim 2014
    Aman sıcakken açma fışkırır. Bide antifiriz koysan daha iyi olur.
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #2987
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Özellikle eki kullanıcılardan rica ediyorum. Çok su eksiltiyor mu bu motor? Ne sıklıkta kontrol etmeliyiz? Bir de soğutma fanı ne zaman devreye giriyor? çünkü benim motorda sıcaklık 3 diş olduğunda bazan fan çalışıyor bazan da çalışmıyor. Acaba diyorum sıcaklık 3 diş olduktan belli bir süre sonra mı fan devreye giriyor. Siz de nasıl?
    bursalıali bunu beğendi.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  8. #2988
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    veyis hocam,evet diğer tüm motorlarımda görmediğim bir şekilde,özellikle de uzun yolda su eksiltiyor.sanırım yüksek devirde kullandığımız içindir.kontrol ediyorum,kaçak/delik vs.yok.o yüzden yola çıkmadan önce,yolda molalarda ve döndükten sonra kontrol ediyorum ve genellikle de tamamlıyorum.özellikle de dikkat ettiğim;kaynamış soğumuş su ile birazcık antifriz ekliyorum.
    fan açma konusu aynı sizdeki gibi,yoğun trafikte ve bizim buranın sıcağında 3 çiziğe çıkıyor ama hemen fan açmıyor.3 çizik belirdikten bir müddet sonra fan açıyor.ve çok çabukda soğutup susuyor.bu arada ben,radyarörlerin önündeki siyah plastik hava yönlendiricileri çıkarttım,direk hava almasını sağladım.çıkartmak isteyen için,sağlı/sollu 2 şer tırnağı var,hafif kastırdığınızda çıkıveriyor.
    bu arada motorumda yaptığım birkaç değişikliği paylaşayım.
    sis farlarını bağlattım.



    gidon yükseltme yaptırıp taktırdım.2 cm.yüksekliğinde ve 2 cm.çapında.


    yan ayaklık genişletme kaynattırdım.
    Naci63, bursalıali ve sezgingulmez bunu beğendiler.

  9. #2989
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Teşekkürler Bora bey bilgiler için. Ben de yanımda su ve hortum taşıyacağım kontrol etmek ve gerekirse doldurmak için. Bu arada senin motor çok güzel olmuş, sis farı ve gidon yükseltme. Güle güle bin. Ben henüz gidon yükseltmeyi takamadım. 2. bakımda servise taktırtırım diye bekledim. Dün servise gittiğimde aldığım yükselticinin vida delikleri tam uymadı. Daha doğrusu gidon yükselticinin vida yuvasını sağa-sola hafif genişletmek gerektiği için takılamadı. Artık bir ara yaptırırım. Sis farlarını da garanti gitmesin diye yaptırmıyorum.

    Not eğirdire gidiyormusun Bora bey?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:40 ----------

    Bu arada göstergedeki zaman saati sizde de ileri gidiyor mu? bendeki ayda bir kaç dakika ileri gidiyor.
    bursalıali bunu beğendi.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  10. #2990
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    hayır gidemiyorum,atilla da beni aradı,o da sordu ama gidemiyorum.
    ben bugün fark ettim,benim zaman saatim 20 dakika geri kalmış ama önemli değil hemen ayarladım.
    bursalıali bunu beğendi.

  11. #2991
    turkish39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    KIRKLARELİ
    Motosikleti
    RX3 İ EVO
    Alıntı Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    RX3 ve Özkan Usta ile ilgili başıma gelenleri anlatayım, (Tabi Özkan Usta işin içinde yok, Moto Aras sadece sonda var)

    Arefe günü öğlen Ataşehir'den depomu fulleyip yola çıktım. İlk defa motosikletle şehir dışına çıktım. (Daha önce F650 ile Yalova'ya gitmiştim ama Pendik'ten feribota binince bu ilk sayılır ) Motosiklete gelince, 7000 devire kadar titreşim az ama 7000 devri geçince ellerim zangır zangır titremeye başladı. Bi' süre yüksek devirle gittikten sonra benzin istasyonunda mola verdim. Telefonumu elime aldım, bir baktım telefonum titriyor! Herhalde dedim ses kısma düğmesi takılı kaldı telefon titredi. Sonra telefonu kapattım açtım. Titremeye devam. Su içeyim dedim şişe titriyor Anladım ki aslında titreyen nesneler değil benim parmaklarımmış İşin özü, 100-110 km hızlarda çok keyifli olan yol 120 km ve üstünde biraz sıkıntılı olabiliyor.

    Neyse, Kırklareli merkeze vardım ve 20 km uzaktaki köye köy yolundan ulaştım. Herşey keyifliydi...

    Bayramın ikinci günü hem motoru hem de kendimi denemek adına biraz off road yapayım dedim. Off road dediysem yer yer taş, yer yer kum, biraz da su birikintisi geçişi olan virajlı yol... Neyse, 20 dakika gibi bir sürede dere kenarına indim. Biraz mola verip geri dönüşe geçtim. Dönüş yolunu yarılamışken burnuma benzin kokusu geldi. Hemen motordan indim. Bir baktım, motordan benzin akıyor! Bilmediğim ıssız bir yolda yolda kalmıştım Sonra baktım ki benzin hortumu çıkmış. Depo yukarıda olduğu için benzin aktıkça akıyor. Benzin musluğu var mı bilmediğim için hemen motoru yana çimenlere yatırıp benzin hortumunu yukarı kaldırdım. Binbir güçlükle kelepçeyi takmaya çalıştım ama anladım ki üstündeki metal kelepçe fabrikasyonmuş. Ne yaptıysam sıkamadım. Neyse ki şansa bir traktör geçerken bana yardım etti. Su hortumundaki kelepçeyi verdi de eve dönebildim...

    Dün akşam artık dönme vakti gelmişti. 19:30 gibi köyden çıktım. 8 de merkeze varmıştım. Yanımda uzun tornavida olmadığı için kelepçeyi tam sıkabildim mi emin değildim. Bir lastikçide durum tekrar kontrol ettirdim. Meğerse sıkılmış zaten. Sorun yok deyip yola çıktım...

    Otobanda 7500 devirlerde giderken göstergeye bir baktım ki hararet çubuğ yanıp sönüyor! Biraz devir düşürüp kenara çektim, su filan ekledim. Yolda 2-3 kere hararet 4. seviyeye çıktı ama neyse ki sorunsuz bir şekilde eve dönmüştüm.

    Gelelim işin Moto Aras bölümüne...

    Sabah işe gelmek üzere 8 buçukta evden çıktım. Tam o sırada aklıma geldi, dedim ki Özkan usta 9'da da açsa benim radyatöre bir bakar, işe öyle geçerim. Moto arasa gittim. Özkan ustanın yanındaki arkadaş vardı. Saat 08:53...

    -Günaydın, Kolay gelsin
    -Sağol
    -Dün akşam uzun yoldan gelirken motor 2-3 kez hararet yaptı. Soğutma sistemine bir bakabilir misiniz?
    -Bugün kapalıyız, ustabaşı da yok zaten
    -Birkaç kere su eklemek aorunda kaldım, bir baksan da kaçak filan mı var söylesen.
    -(Motora baktı) radyatör kapağı açık kalmış, sıkamamışsın! (Yüzüme bakıyor)
    -Su eklesen de kaçak var mı anlasak?

    Su ekledi, bir de benzin hortumu kelepçesini kontrol etti, sıkılmış zaten dedi. Nezaketen borcum ne dedim, 10 lira dedi!

    Sesimi çıkarmadan verdim. Hayırlı işler dilemeden, iyi günler deyip çıktım. Bugün de iş yapmasın!

    Çok uzun anlattım ama, radyatör kapağını açıp su doldurmak ne zamandır 10 lira ediyor? Nerelere para vermiyorumz ki, buna da birşey demem ama hak var hukuk var... Müşterisi bol olan(!) ustalar işte böyle müşteri kaybediyor.

    Sonuç olarak bu yolculukta kendi eksiklerimi de keşfettim:

    1) Yanında mutlaka plastik kelepçe ve metal kelepçe bulundur.
    2) 1,5 litre suyun hep çantada olsun. Radyatöre de gerekebilir, içmeye de...
    3) Uzun saplı bir tornavida ve pense şart (ki yanımda victorniox şampiyon çakı vardı. Ama çalışma alanı dar olunca uzun saplı tornavida her zaman lazım.)
    4) Yaz günü de olsa akşam 110 km hızdan sonra dört mevsim montun dış katmanı yetersiz kalıyor. İçine gömlek, polar vs giy
    Birdahaki geldiğinde haberimiz olsun
    bursalıali bunu beğendi.
    Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...

  12. #2992

    Üyelik
    09 Eylül 2015
    Merhaba Arkadaşlar, bu bayram tatilini fırsat bilerek Rx3i evo ile Ege turuna cıktım. toplamda 2300 km yaptım. 8500 km ile yolculuğuma 02.07.2016 saat 05:20 de başladım ve 09.07.2016 saat 16:15 tarihinde 10800 km de sonlandırdım. görselde gördüğünüz rotayı kullandım ( şehir içi dolaşımlar ve ekle yemediğim ufak tefek yerler km'yi arttırdı.)

    Sırasıyla

    >İstanbul (yola cıkış)
    >İzmir
    >Urla
    >Çeşme
    >Bodrum
    >Marmaris
    >Altınoluk
    >İstanbul




    Rotasını kullandım. Yolculuğum boyunca 120 km/s hızın altına neredeyse hic düsmedım. Max 169 km/s hıza ulaştım motorumla daha önce de 1800 km lik bir yol yapmıştım o zaman olduğu gibi yine kendisine aşık oldum. Çekiş gücü, yol tutuşu, fren performansı beni hiç üzmedi. Sadece Urla'da ön zincir dişlinin somunu dustu ve yolda kaldım motorumu iterken evinden fırlayıp gelen motolastik.com un sahibi olduğunu öğrendiğim fakat adını unuttum (isim hafızam cok kotu adını unuttuğum için kendisinden özür diliyorum.) bir abi sağ olsun çok yardımcı oldu takıp çantasını kapıp geldi ve somun yerine bir pul takıp boru yüzüğü ile sabitledi. Onun sayesinde ertesi sabah sanayiye kadar gidebildim kendisine minnettarım. Ardından Ufuk' un yönlendirmesi sayesinde 16/1 metrik somun yaptırdım tornacıda ve Loctite ile sabitledim. ve yoluma devam ettim.

    İstanbul-İzmir otoyolunda Demircan ile Tanıştım ayak üstü hoş bir sohbet ettik. Kendi Rx3i Evo'sunun tamırde oldugunu tamirden cıkana kadar altındaki cbf ile idare etmeye çalıştıgını ve yokuşlarda boğulduğunu söyledi. anlayacaktınız Rx3'e kavusacağı gunu heyecanla bekliyordu.

    Yine İstanbul-İzmir otoyolunda beyaz bir İnazuma'sı olan abi ile tanıştım (isim hafızam cok kotu adını unuttuğum için kendisinden özür diliyorum.) bana fındık ikram etti güzel bir sohbet edip kahve içtik.

    Altınoluk'a giderken yolda 35 plakalı siyah Fazer'ı olan biri ile bir sure beraber sürdük kırmızı ışıklarda sohbet ettik. acaba radar yedik mi diye sorduk birbirimize. motosiklet festivaline gittiğini söyledi. kendisine iyi eğlenceler diledim ve yollarımızı ayırdık

    Yolda karşılaştığım her kasklı motorcuya selam verdim selamlarını aldım. daha birçok motorcu arkadaşla tanıştım yol esnasında ufak sohbetler ettim. harika bir yolculuk geçirdim. uzun yol hakkında kafasında soru işareti olan herkese yola çıkmasını tavsiye ederim. bir kere yola cıkınca gerisi pamuk ipliği gibi geliyor.

    Hepinize iyi hafta sonları.
    mitmuallim, turkish39, chetaq ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #2993

    Üyelik
    02 Mayıs 2016
    Kowboyy... selamlar yazinizi okudum ve oyle guzel bir his verdiki bana bunu anlatmak zor.bende motorsiklet kullanicisiyim tabiki rx3evo degil ama olucak yeni sezona.takip ediyorum surekli yazilanlari okuyor.sorunlarin cozumunu.takip ediyorum.hepinize guvenli kazasiz belasiz surusler diliyorum.
    bursalıali bunu beğendi.

  14. #2994
    rx3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2016
    Dün Konyaya keyifli bi yolcukuk yaptım suyu yarıdan aza inmişti bugün de konyadan ankaraya geldim gene biraz azalmış bol bol su eklemek gerek sanırım motora ama Bursalıali abinin dediği gibi birazcık gıcık suyu eklemek ozgur42 teşekkür ederim uyarın için keyifli kazasız belasiz cezasiz sürusler dilerim arkadaşlar .
    bursalıali bunu beğendi.

  15. #2995
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Kıymetli arkadaşlarım şuan 4900 km deyim. Sanırım 3000 li km lerde iken birtek defa 100 cc kadar (bir cay
    bardağı ) su takviyesi yapmıştım. Başka da su tamamlama gereği olmadı. Sık sık da kontrol ediyorum. Ancak
    babamın gelini süratden çok korktuğundan kolay kolay 120 den yukarı çıkmıyorum. Genellikle de aşırı yüklü
    uzun yol yaptığımdan motorumun daha yüksek km lere takati kalmıyo. Belkide çok yüksek devirli kullanmalara su eksiltiyo olabilir. Rabbim bütün arkadaşlarımı korusun.
    Naci63 bunu beğendi.

  16. #2996
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kıymetli arkadaşlarım şuan 4900 km deyim. Sanırım 3000 li km lerde iken birtek defa 100 cc kadar (bir cay
    bardağı ) su takviyesi yapmıştım. Başka da su tamamlama gereği olmadı. Sık sık da kontrol ediyorum. Ancak
    babamın gelini süratden çok korktuğundan kolay kolay 120 den yukarı çıkmıyorum. Genellikle de aşırı yüklü
    uzun yol yaptığımdan motorumun daha yüksek km lere takati kalmıyo. Belkide çok yüksek devirli kullanmalara su eksiltiyor olabilir. Rabbim bütün arkadaşlarımı korusun.
    Bu güzel haber. Ama demek ki yine de sık sık kontrol etmek gerekiyor.
    bursalıali bunu beğendi.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  17. #2997
    sezgingulmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2015
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ
    Motosikleti
    Kanuni GT170 / Mondial RX3İ EVO
    Merhaba dostlar
    Stop etme sorunu geride kalan bir gundem olmus ama sorunun cozumu pek yok. Ancak minimum icin ccozumlerok basit var kendi gelistirdigim. Paylasmistim ama tekrar paylasayim.

    Rolantiyi yuksek tutun 1500 2000 arasi

    Sabah calistirdiginizda iyice isinmadan kalkis yapmayin min. 3 dakika ve gaz vermeyin isinirken

    Dur-kalk larda ani gaz vermeyin vites gecislerinde ani gaz vermeyin. Demek istedigim biranda abanmayin agir agir olcusunu bileceksiniz

    Hizli giderken vites dusurmemeye gayret edin once devri durusun biraz tabi mesafeniz varsa ani durmalara yapacak birsey yok.

    Bu yollari izledim bende nadiren stop etme oluyor unutuyorum ettigini
    bursalıali ve Naci63 bunu beğendiler.

  18. #2998
    kurye13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    ybr 125
    Merhaba.Tüm yazılanları okuyamasam da konuya ara sıra girip bakıyorum.Soğutma sıvısı için kesinlikle çeşme suyu koymayın yazmak için geldim.Tabi zor durumda kalmadıysanız.

    Normalde soğutma sıvısının benzin istasyonlarında satılan saf su (akü suyu) ile antfrizin yarı yarıya karışımından olması gerekir.Çeşme suyundaki kireç soğutma sisteminde birikintilere, uzun vadede tıkanmalara neden oluyor.

    Tamamen antifiriz olur mu? Olur.Ama gerek yok.Yarı yarıya saf su ile seyreltmek yeterli.

    Tamamen saf su olur mu? O da olur, ama antifrizin kaynama noktası yüksektir bu yüzden soğutma sıvısında azalma kaçak yoksa hemen hiç olmaz yada çok az olur.

    Tamamen saf su konulursa buharlaşma nedeniyle soğutma sıvısının(suyunun) seviyesi mevsim şartlarına göre kısa yada uzun vadede azalır.Ayrıca antifriz çökelti yapmaz(önceden musluk suyu konulmamışsa), radyatör içini, hortumları, bağlantı noktalarını temiz tutar.Yani özetle yarı yarıya saf su ve antifriz en ideal çözüm.

    Yazmayı unutmuşum; elbette antifriz kış aylarında donmayı da engelliyor ama görevi yukarıda yazdığım gibi bundan ibaret değil.
    bursalıali, Naci63 ve mitmuallim bunu beğendiler.

  19. #2999
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı sezgingulmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rolantiyi yuksek tutun 1500 2000 arasi
    Benim motorda aldığımdan beri devir 1750 nin altına hic düşmedi. Sizinkiler daha mı düşük?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:14 ----------

    Alıntı kurye13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba.Tüm yazılanları okuyamasam da konuya ara sıra girip bakıyorum.Soğutma sıvısı için kesinlikle çeşme suyu koymayın yazmak için geldim.Tabi zor durumda kalmadıysanız.

    Normalde soğutma sıvısının benzin istasyonlarında satılan saf su (akü suyu) ile antfrizin yarı yarıya karışımından olması gerekir.Çeşme suyundaki kireç soğutma sisteminde birikintilere, uzun vadede tıkanmalara neden oluyor.

    Tamamen antifiriz olur mu? Olur.Ama gerek yok.Yarı yarıya saf su ile seyreltmek yeterli.

    Tamamen saf su olur mu? O da olur, ama antifrizin kaynama noktası yüksektir bu yüzden soğutma sıvısında azalma kaçak yoksa hemen hiç olmaz yada çok az olur.

    Tamamen saf su konulursa buharlaşma nedeniyle soğutma sıvısının(suyunun) seviyesi mevsim şartlarına göre kısa yada uzun vadede azalır.Ayrıca antifriz çökelti yapmaz(önceden musluk suyu konulmamışsa), radyatör içini, hortumları, bağlantı noktalarını temiz tutar.Yani özetle yarı yarıya saf su ve antifriz en ideal çözüm.

    Yazmayı unutmuşum; elbette antifriz kış aylarında donmayı da engelliyor ama görevi yukarıda yazdığım gibi bundan ibaret değil.
    Çeşme suyu hakkında çok haklısınız ama bence benzinlikten safsu almaya gerek yok. Su arıtma cihazları artık birçok evde var. Bundan 2 lt doldursanız uzun süre yeter. Ayrıca bazı marka şişe sular da safsu niteliğinde. Ancak antifiriz kullanımı fikrine katılsam da hangi tür antifiriz kullanacağımı bilmiyorum. Bunun da belirlenmesi lazım. Mesela kırmızı olanlar var bir de sıradan antifirizler var mavi renkli. Ne kullanılacağı kitapta yazmıyor. Servislerin bildiğini de hiç sanmıyorum. Yine biz araştırıp bulmalıyız. Selamlar.
    bursalıali bunu beğendi.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  20. #3000
    rx3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2016
    Sezgingulmez...Stop etme sorunu ile ilgili yanlış hatirlamiyorsam bi arkadasimizin sorunu %98 çözülmüştü ECU Ve oksijen sensörü ile ilgiliydi sanırım ...Çinli mühendisler gelip kontrol etmişler idi .Saygılar.
    bursalıali bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)