Arkaya enduro tarzı ancak 130/80-17 bulabilirsiniz. Takım lastik ben de araştırdım. Marka olarak mitas e08 mdeli ve michelin anakee II modeli benim kanımca uygun lastikler. Bunlar %80 yol %20 offroad tarzı lastikler. Metzeller konusunda önceki tecrübem çerçevesinde (çabuk sertleşiyor) tercih etmiyorum. Mitasın takım fiyatı 550TL, michelin ise 850 TL. dir. Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------
Bunlar ne Bora bey?
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Veyis Bey ,Ben teknoloji kullanma özürlü olduğum için ,sağolsun Bora Bey söylediğim soketleri fotoğraflamış ve Arkadaşlarımıza aktarmış. Bora Bey ellerin dert görmesin. Selamlar.
yarın ben o soketlere bi el atayım belki de ondan stop ediyordur motor? denemk gerek ..
vesselam..
Merhabalar arkadaşlar bende 2016 model turuncusunu almış bulunmaktayım .Forumun sessiz takipcisiydim almadan önce 2 _3 kere falan okumusumdur rx3 ile ilgili olan yazıları .Ankarada ki servisi nasıldır mondial in bilen varmidir .Teşekkürler iyi akşamlar .
Kıymetli rx3 Biraderim motorunu en güzel günlerde mutluluklarla kazasız cezasız belasız senelerce kullanmanı diliyoruz. Bu arada nickini kıskanmadım diyemiyorum. Niye benim aklıma gelmedi ki? (Şaka şaka). Sualine Ankara'daki arkadaşlar cevap verirler.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
stop problemi ile ilgili tezim var. bu sıkıntılar hep enjeksiyonlu motorlarda çıkıyor. demek ki sorun enjeksiyon sistemi ile alakalı. gerçekleşme süreci ise şu şekilde işliyor: gazı kapatıyorsunuz ve gaz kelebeği sensörü beyine bunu rapor ediyor, beyin bu haberle motoru rölantide tutabilmek için krank sensörüne naber? diyor krank sensörünün cevabı "iyi be abi koşturmaya devam" olunca beyin diyor ki gaz kapalı, devir yüksek demekki kompresyondayız deyip yakıt basınç regülatörüne sesleniyor "bırak şu enjeksiyonu beslemeyi çatlatacaksın hayvanı" diyor. regülatör "abimsin" deyip enjektöre giden vanaları kesiyor. Motor kompresyonda olduğu için boş beleş kuru kuruya çalışıyor, debriyajı çekmenizle kesilen kompresyon sebebiyle boşluğa düşen motor beyinin olayı fark etmesine fırsat kalmadan yem gelmeyince işi bırakıyor. Bana göre debriyajda bir sensör olmalı ki kompresyonda debriyajı çektiğinizde yakıt püskürtme işlemi devreye girsin. ne diyorsunuz ihtimal var mı?
Bence sebebi çok daha basit. AKÜ. Ama stop problemi olan hiç kimse bir oto elektrikçiye gidip akü şarjını ve konjektörün durumunu ölçtürmediği için, kanımca, sorun devam ediyor. ABD rx3 cyclone firmasının sattığı ve ABD'de 5000 mil testine çıkan yaklaşık 20 motorun %40'ı akü sorunu çıkarmış. Ölçtürün şu akülerinizi siz de rahatlayın motoru alacak potansiyele sahip ancak bundan korkanlar da rahatlasın. Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:13 ----------
Daha önceki sayfalarda bu sorunu yaşayıp aküsünü iyi bir marka akü ile değiştiren kişiler stop sorunu yaşamadı. Diyeceksiniz ki servis aküyü değişti yine sorun devam ediyor. Benim teorime göre de %40 ihtimalle bozuk akü denk geldi size.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Yetersiz akü şarjı, debriyaj çekildiği an motorun bobinine yeteri kadar elektrik iletemediği için ateşleme kesintiye uğruyor. Bu da istop problemini doğuruyor. Daha önce aküsünü değişen arkadaş serviste değişmiş. Yani orjinali ile aynı akü takılıyor. Dediğim gibi, bunun da bozuk çıkma ihtimali %40. O da o arkadaşa isabet etmiş. Yoksa istop problemi olup ta kaliteli bir akü taktım ve sorunum geçti diyen bir arkadaş ta vardı önceki sayfalarda. Bunun böyle olup olmadığına emin olmak için mutlaka iyi bir oto elektrikçiye gidip motor çalışırken şarjı ölçülmeli ve konjektör kontrol edilmelidir. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Bence 3 ayrı stop sebebi var 1-akü problemli 2- soketde gevşeklik 3-enjeksiyon sisteminden kaynaklanan aletin benden bu kadar abi demesi. Bunların her biri ayrı ayrı stop ihtimali . EVO ' da
hepsi yaşandı . Bilgilerinize, Selamlar.
mantık öyle demiyor zaten kafa da burada karışıyor. çünkü dediğiniz gibi alternatör yeteri kadar şarj edemiyorsa yeni akü neyi değiştirecek? ikinci husus marş gibi yüksek akım çekimine güç sağlayan akü ateşlemeye neden sağlamasın? üçüncüsü zaten motor ihtiyacı olduğu enerjiyi aküden çeker çünkü daha stabildir, statör ise aküyü doldurur. eğer tam tersi ise yani alternatörden akımı çekiyor ise akü değişimi nasıl sorunu çözüyor kafamda deli sorular çin işi bir akü bence kesinlikle değişmeli ama bunun karın ağrısı başka birşeymiş gibi geliyor bana hep
işte ben ilk iki ihtimali problemin debriyajla ilişkilenmesi sebebi ile mantıklı bulmuyorum
Arkadaşlar linke bakınız (CSC tutorial) akünün şarj edip etmesine sebebiyet veren açıklamalar var.
http://www.cscmotorcycles.com/Articles.asp?ID=261
Mesela şu yazıda (resimli anlatım) eğer soketlerin karşılıklı birbirine oturması gerçekleşmemişse akü şarj etmez diyor. Lütfen tutorialden burayı bulup resimdeki soketleri kontrol edin. Oksitlenme falan varsa temizleyin. Akü iyi ama şaj etmiyorsa buraya bakın diyor. Soketleri ayırırken dikkat etmelisiniz.
"This next electrical connector (the one with purple edges) is located under the rider’s seat outboard of the left side of the frame. This circuit provides energy from the voltage regulator to the battery. If this connector is not mated properly, the motorcycle will not charge the battery (don’t ask me how I know this). When you’re working on the air cleaner, you’ll most likely have to hold this connector out of the way to get the air filter out of the motorcycle. You need to be careful that you don’t pull too hard on the wires going into this connector such that the connector contacts separate inside the connector. If I ever found myself in a situation where the battery is good but it’s not charging, this would be the first place I’d look."
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
hatırlayın bazı küçük cc. motorlarda,gazı açtığınızda far kuvvetlenir,gazı kısınca farın ışığıda kısılır.işte bu tip çalışma düzeni olan motorlarda motor,enerjiyi direk statörden (motorun jeneratörü)alır.motor ne kadar devirlenirse o kadar enerji üretimi artar,bu da farın ışığını artırır.ama artık çoğu motorda statör,aküyü besliyor,motorun sistemi de aküden besleniyor.bizimkilerde bu tip motorlardan.
Ben alternatör şarj etmeye gücü yetmiyor demedim ki. Sıkıntı akünün yeteri kadar şarj olamamasından kaynaklanıyor diye düşünüyorum dedim. Bunun temel sebebi de bence ya akü şarj tutamıyor ya da konjektör (yani regülatör) bir şekilde akünün şarj olmasına yetecek elektriği veremiyor. Dolayısıyla akü dolamadığı için bir süre sonra bobini ateşleme gücünü kaybediyor ve ilk debriyaj çekildiğinde istop problemi başlıyor. Hatta "mitmuallim" nikli arkadaşın aküsü serviste değiştikten sonra bir süre istop problemi yaşamadı sonra problem tekrar başladı. Eğer düşüncem doğruysa burada da akü boşalmaya başladığı için problem tekrar ortaya çıktı diyorum ben. Bu nedenle oto elektirikçinin şarjı yani konjektör üzerinden aküye giden akımı ölçmesi gerekiyor diyorum.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
sezgin kardeş,bu olay benim başıma gelmedi.internette araştırken bu şekilde bir sorun olabileceğini ve alınan önlemi okumuştum.ben de fotolarını arşivime ekledim ve konusu geçince paylaştım.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)