Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
29 Nisan 2016, 01:27
#2501
bektanist adlı üyeden alıntı
geçen gün ufaktan bir gezeyim dedim şile köylerini hafiften gezdim totalde git gel 130 140 km yol yaptım depoda benzin vardı o yüzden yakıt almamıştım bu gün 270 km'de benzin ışığı yanıp sönüyordu gidip benzin aldım. depoyu fulledim 8.42 lt yakıt aldı 37 tl para verdim hesaplamama göre 13 kuruş yaktı 1 km de ya bende bi yanlışlık var yada benzin pompası yanlış hesapladı pek inanasım gelmiyor açıkcası 19 20 kuruş yakan makinanın bu değerleri görmesi... son yolculuğumda 100 km'de 3.12 lt yakmış...
abi sen yat kalk dua et ben öyle atik tetik bi kullanıcı değilim. Tatlı su motorcusuyum en uzak gittiğim yer gayrettepe zincirlikuyu olmadı maslak. Bugün 2000 bakımına girdim ama motor daha rodajı tamamlamadı. Daha sesi yeni yeni oturuyor yeni yeni tok bir ses olmaya başladı. Yakıt konusuna hiç gelmek istemiyorum ben kırmızı ışığı gördümmü 180-190 km yol yapıyorum seninle aynı 8,50-9 lt civarında benzin alıyorum. Var hesabın gerisini sen düşün :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:57 ----------
Bugün öğleden önce motorun 2000 bakımını yaptırdım Maslak Sanayi Mondial Servisi Bilge Motor -Serdar GÜRDAL (http://www.bilgemotor.com.tr/) (https://www.facebook.com/serdar.gurdal.92?fref=ts )abi’de. 4.Levent’te oturuyorum bana en yakın servis. Avrupa yakasının en kral mondial servisidir. Adamın tecrübesi kulaklarından akıyor bizde arada gidip akanları topluyoruz.
Öğleden sonra bir arkadaşın ricası üzerine bir iş için Kadıköy’e gittim. Kadıköy’e gitmişken internet ortamından tanıdığım Kadıköy Hasanpaşa Mondial Servisi Motoaras - Özkan ARAS (http://www.motoaras.com/index.html) (https://www.facebook.com/soonsurat?fref=ts) ile tanıştım. Bu arkadaşta Anadolu yakasının kralı hatta engizek kartalı. Genç atik tetik çevik bir arkadaş. Özveride bulunmuş tecrübe sahibi olmuş ve zaten gelişmiş ancak daha da gelişme yükselme çabasında.
İki servistede verilen hizmet beklentinin üzerinde. Zaten bu durumu iki servisin önündeki motor rezervini görünce anlıyorsunuz. Ayrıca hizmet aldığınız esnada size olan davranışlar dükkâna giren çıkanlar Mondial’in satış sonrası hizmetlerini daha da geliştirme çabasında olduğunun ayrıca bahsettiğim kişilerin kişisel becerileri bu konuyu nasıl yalayıp yuttuklarını gösteriyor.
Avrupa yakası için Bilge Motora, Anadolu yakası için Motoarasa gönül rahatlığı ile gidebilirsiniz. Boşu boşuna köprü geçmenize gerek yok hizmet aynı. Bunların haricinde de servisler var ancak bu kişilerin isimleri en çok internette geziyorsa vardır bunun bir hikmeti yok sa kimsenin ekmeğine mani olmak bana yakışmaz yazdıklarım tamamen şahsi görüşümdür. Siz farklı düşünüyor olabilirsiniz
İkisi ile de yaptığım görüşmeler sonucunda güncel konular ile ilgili edindiğim izlenimler şöyle ;
1. İkiside orta ayaklık satıyor. Resimleri daha önce buralarda paylaşıldı. Telefonla irtibata geçerek fiyat ve kargo bilgisi alabilirsiniz.
2. Motosikletin egzoz una susturucu takmak evet sesi engelleyebilir ancak torku etkiler.
3. Sis farı ve buna benzer elektrikli alet edevatların montajını talebe binaen yapıyorlar. Ancak garanti belgesinde de belirtildiği üzerebu yapılan işlem motorun elektrik sistemini garanti dışı bırakır.
4. Fabrika lastikleri şehir içi sakin kullanıcılar için yeterli ancak şehir dışı uzun yollar için ayrıca atik sürücüler için ciddi sorun değişmesi çok mantıklı olur.
5. Arka çantalar uygunluk belgesi ile trafik tescilden işli değilse ruhsata işlenmeli.
6. Lastiklerin sibopları değiştirilebilir. Özellikle arka sibopun 90 derece gibi yamuk bir sibopla ile değiştirilmesi benzin istasyonlarında hava saatlerinin kullanımında büyük fayda sağlar. Ancak sibop adaptörü kullanırken bu adaptörü devamlı takılı bırakmak balans yapabilir mevcut sibobu salınımdan dolayı kırabilir yada seyir esnasında parça yerinden gevşer çıkar ve kazaya sebep olabilir.
7. Zincirin bir baklasından sökülmesi bunun için sökme punch’ı , sökme mengenesi yada çektirme kullanmak çok mantıklı değil lastiği gevşeterek sökmek en mantıklısı. Zinciri diğer çeşitli markalarda olduğu gibi klipsli hale getirmek çok mantıklı değil kazalara yol açabilir.
8. 2016 modellerde olan pulsarlarda benzeri olan lastik üstü çamurluk 2-3 haftaya kadar mondial de muhtemelen satışa başlayacak
9. Yanlış olarak bilinen stop etme sorunun direk olarak oksijen sensörü ile alakası yok. Bu gibi konular genelde aküden kaynaklanıyor. Ustalar motosikletin motoru dururken de çalışırken de hatta hangi devirde kaç akünün ölçüm değerinin kaç olacağını çok iyi biliyor.
10. Lastik hava basınçları evet sol arka çatalda yazıyor ancak bu hava basınçları kullanılırken arkçılı ve arkçısız olarak 2 bar aşağı yada aynı değerde şişirilmeli.
11. Yağlama ve temizlik spreyleri konusunda servisten marka tavsiyesi almakta hatta servisten almakta fayda var. En bilindik markalar yada pahalı markalar iyi düşüncesi tamamen yanlış. En klasik yapılması gereken özellikle oringli zincirler için mazotla yada gaz yağı ile temizlemek sonra kalın bir dişli yağı ve 2 numara boya fırçası ile 4 cephesine yağlamak.
12. ön cam siperine ek cam takmak yerine camı komple daha uzununu yaptırarak değiştirmek daha mantıklı ancak yeni yapılacak olan camın kalınlığı ve malzemesi önemli. Bazı ucuz malzemeler çok kırılgan ve kaza anında hasar verme ihtimali çok yüksek.
13. Motorun 5-10 km daha hızlı gitmesi için farklı dişli sayısına sahip arka dişlilerinin kullanılması çok büyük bir hata. Bu durumda kısa vadede düz yollarda iyi bir verim elde edilir ancak tork düşer ve uzun vadede motorun zorlanmasına binaen daha farklı arızalar çıkarmasına sebep olur.
14. Koruyucu ekipman en pahalı olandan değil en iyi olandan olmalı konuyla ilgili marka model tavsiyesi alabilirsiniz.
15. Elcik koruma kullanacaksanız bunların temel amacına hizmet etmesi maksadıyla ışıklı yanarlı dönerlilerden daha çok eli komple sarıp sarmadığı kontrol edilmeli.
Reklamlar
-
29 Nisan 2016, 02:18
#2502
Cumhur kardeşim doğru bilgi gerçekten çok zor kazanılan meta (sayfa 124) .Hem Serdar Usta'mdan hem Özkan Usta'dan hem de Senden Allah razı olsun . Ben şu yukarıdaki 15 maddeyi A4 boyut kağıda aktarıyorum. Uygun ebatta katlayıp motorumun servis kitabına tel zımbayla mıhlıyorum. Elleriniz dert görmesin.
-
29 Nisan 2016, 06:28
#2503
Bende Bugün tam motoaras a stop etme sorunu ,hemde 500 km ilk bakımı için yolcuyum .cumhur beyin yazdıklarına bizatihi şahit olup sorunumun çözülmesi için.
Yaşadıklarımı paylaşmaya devam edeceğim..
Hepinize hayır dolu bir gün diliyorum..
vesselam..
-
29 Nisan 2016, 08:50
#2504
Değerli Mondial Evo severler günaydın. Bugün de yeni çekimlerle karşınızdayız. Yeni kamera geldiya bayramlık alınmış çocuk gibi sevindirik olup deneme çekimlerine devam ediyoruz. Bugünkü rotamız Istanbul Bağdat Caddesi Suadiye-Kızıltoprak arası sonrada eve gitmece. Caddeden görüntüler Şükrü Saracoğlu stadı falan var ama kentsel dönüşüm nedeniyle her yer inşaat oldu ortalık tarumar.
Artık daha fazla video paylaşmayacağım başlığı gezi başlığına çevirmeyelim ama youtube yüklemlerine devam, Omer Er ve eski kanalım konigoe den yurt içi dışı bilimum gezi videolarımı incelemek isteyenler olabilir.
-
29 Nisan 2016, 09:49
#2505
Abilerim selamlar,
Hatırlayanınız vardır, motorum serviste hala. 12 Nisan'da teslim aldığım motorumu 19 Nisan sabahı yolda kalmam sebebiyle servise bıraktım, bekleyişim sürüyor.
Servisle dünkü görüşmemde, bundan önce ateşleme bobini ve ardından elektrik tesisatının tümünün değiştirilmesine rağmen sorunun giderilmediği, diagnostik cihazıyla olan ölçümlerde sorunun statörden kaynaklandığının tespit edildiği bildirildi. Merkeze parça siparişi geçilmiş, kargo bekliyoruz. İlginç bir şekilde, UPS Kargo paketi Aydın'dan İstanbul'a 3 günde getirebiliyor. Bu da demek oluyor ki en iyi ihtimalle Pazartesi gününe kadar motorsuzum.
Eşim dostum "al işte mondial aldın böyle oldu" diye bik bik konuşacak olmasa motoru çoktan satılığa çıkarmıştım. Hakikaten soğudum artık. Baştan bu yana "servis" diye ağlayanlar haklıymış. Sağlık olsun.
-
29 Nisan 2016, 09:58
#2506
s.a. arkadaşlar hayırlı sabahlar, hayırlı cumalar. motorumun sonunda inş stop etme sorun çözüldü, regülatör ve akü değişti inş artık bende binebilirim, ben çok hız tutkunu biri değilim ama motorumun ilk kalkışta seri kalkmasını isterim, ama ben bu motorda bunu göremedim alırken bu tork değerinden dolayı bayağı bir heveslenmiitim ama bunu göremedim .bu benim motorumlamı alakalı yoksa genelde mi böyle sizden tecrübelerinizi, görüşlerinizi bekliyorum.devri yükseltiyorum ama yinede bir kalkışta ön tekerin bir zıplamasını hafif yükselmesini bile göremedim tşkler herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
-
29 Nisan 2016, 09:59
#2507
Kardeş bu birazda kısmet işi,allaha şükür rx3 de yaşamadım ama dünyanın en büyük araba ve beyaz eşya markalarında ne yazık ki yaşadım.Olunca oluyor.
-
29 Nisan 2016, 12:23
#2508
-
29 Nisan 2016, 13:18
#2509
Bu model enduro dolayısıyla vites oranları da ona göre ayarlanmıştır kalkışta aşırı bir ivmelenme beklememek lazım. Drift beklentisi varsa başka modellere bakmak gerekir. Rodaj bitiminde performans bir miktar daha artacaktır, zaten ilk aldığınızda özellikle düşük devirlerde motordan gelen sesleri dinleyince ister istemez insan gaz açmaya çekiniyor. Rodaj sırasında bu sesler daha normal hale geliyor kulak da alışıyor biraz, ondan sonra beklentileriniz karşılanacaktır diye umuyorum. Motorun hızlanmasından yana bir şikayetim yok. Teker yapar mı derseniz denemedim ama bence yapar.
-
29 Nisan 2016, 16:02
#2510
-
29 Nisan 2016, 16:18
#2511
Erd0 adlı üyeden alıntı
rx3 ispanya da satılan modeli bizimkilerle birebir aynı AKT 250 adventour ismi ile satılıyomuş! ne hintli bıraktı tokatlamadık
nede japon
diyebilirsiniz burda sürücüde biter iş! Eyvallah doğru lakin peşinden gelen eleman da ispanyada yapılan bajaj 200 ns turnuvalarının şanpıyonlarından birisi... Ben rx3 bukadar yüksek potansiyeli olan bi motor oldunu bu video ya kadar bilmiyordum 250cc çinli japonun 125cc kadar gitmez diyenlere selam olsun
yorum sizin iyi seyirler
Zamanında defalarca yazdım ettim , biraz koltuk kabartayım onore oldum, zs177mm şakası yok, ne pulsar ne crfL ne Klx ne arazide nede asfaltta performans olarak dengi değildir, video çekmedik lüzümda yok zaten.
(tabii rx3 ağırlığı/dişli durumunu bilmem,ben zs177mm torkuna gücüne diyecek yohtur.)
Ek olarak sıksık yağ değişimi tavsiye ederim, rodajıda 3500km olarak değerlendirin naçizane.
-
29 Nisan 2016, 16:28
#2512
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Zamanında defalarca yazdım ettim , biraz koltuk kabartayım onore oldum, zs177mm şakası yok, ne pulsar ne crfL ne Klx ne arazide nede asfaltta performans olarak dengi değildir, video çekmedik lüzümda yok zaten.
(tabii rx3 ağırlığı/dişli durumunu bilmem,ben zs177mm torkuna gücüne diyecek yohtur
.)
Ek olarak sıksık yağ değişimi tavsiye ederim, rodajıda 3500km olarak değerlendirin naçizane.
4bin km kadar hiç sıkıştırmıycam kafaya koydum
-
29 Nisan 2016, 16:33
#2513
Erd0 adlı üyeden alıntı
4bin km kadar hiç sıkıştırmıycam kafaya koydum
Tek kötü yanı/kusuru, bu bloğun tüm kuweti yüksek devirlerde kusması..
-
29 Nisan 2016, 17:05
#2514
Valla ben 400km yi gördükten sonra hep 5000-8000 d/d arası kullanıyorum makina ok gibi. Ona da katılıyorum makina 6000 devirden sonra daha bir güzelleşiyor.
-
29 Nisan 2016, 21:09
#2515
konig adlı üyeden alıntı
Valla ben 400km yi gördükten sonra hep 5000-8000 d/d arası kullanıyorum makina ok gibi. Ona da katılıyorum makina 6000 devirden sonra daha bir güzelleşiyor.
aynen abi 6bin de giderken gazı açınca ateş ediyor alet tabi titreşimde doğru orantılı :D
Yavaş gitmeyi hızlı hale getirmeyi deneyin
-
29 Nisan 2016, 21:39
#2516
Bugün hem 500 km bakımı hemde stop sorunu nedeniyle Hasanpaşa Aras motordaydım.
Rutin bakım da bujiyi ustanında görüşüyle irudyum buji ile değiştim.
Stop etme sorunuyla ilgili olarak ozkan usta ölçüm ve ayarlar ile uğraştı.parça değişimi olmadı.
Çamlıca gişe girişinde durmak istedim.Debriyaja bastım yine stop etti. :(
Geri dönmedim.İzmite kadar bir kaç kez durdum kalktım sorun yok.
Bakalım önümüzdeki günlerde ne olacak?
Bakımdan sonra 2000 civarında olan rölenti devri 1700 devire kadar düştü.
2. Kez benzin aldım. Yakıt hala çok .. :(
Bakım ve rodaj sonrasını sabırsızlıkla bekliyorum.. 3,5-4.00 lt arası tüketim sonuçlarını gördükçe umudum artıyor..
Mondial merkezden aradılar ruhsat fotokapisini gönderdim sanırım ufak tefek jestleri olacak bekliyorum..
Bugünlük bu kadar.. klaın sağlıcakla..
vesselam...
-
29 Nisan 2016, 22:37
#2517
mitmuallim adlı üyeden alıntı
Rutin bakım da bujiyi ustanında görüşüyle irudyum buji ile değiştim.
Merhaba, bujinin numarasını hatırlıyormusunuz? Yani iridyum bujinin kod numarasını merak ettim de. Ben de düşünüyorum. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
30 Nisan 2016, 01:24
#2518
Evet Mithat hocam iridyum buji no bekliyoruz. Hürmetler ile.
-
30 Nisan 2016, 01:57
#2519
ispanyolca bi inceleme ama 3:53 açarsanız yeni 2016 rx3 lerde boyunuza göre sele yüksekliği hakkında bir cavap bulabilirsiniz!
-
30 Nisan 2016, 06:49
#2520
İridium bujinin model ve numarasını almak aklıma gelmedi ama aras motor özkan hayatı ararsanız size yardımcı olacağına eminim
Vesselam
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)