Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
18 Nisan 2016, 13:31
#2381
Abilerim selamlar,
Oncelikle koca oglanimla bir fotografimi koyayim.
Motordan genel anlamda gayet memnunum. İki sorunum icin fikirlerinizi rica edecegim.
İlki on amortisorle alakali. Sert on fren yapinca on duzen cekme yapiyor. Amortisor ayariyla duzeltmeyi dusundum ama boyle yapinca normal gidisteki dinamikleri bozmam soz konusu olacak, ne yapsam bilemedim.
İkinci husus ise motorla alakali. Bazen ilk hareketten yaklasik yarim dakika kadar sonra motor gaz yemiyormus gibi tekliyor, devirlenince geciyor. İki kez gecmedi, motor "vorrrk" diye, sanki karburatorlu motorda benzin biterken gaz verince gelen ses gibi bir ses cikararak stop etti. İlkinde cumartesi gunu gezideydim, yolda kaldim sandim. Tum hevesim kacmak uzereyken motor tekrar mars aldi. 80 km yolda zaman zaman yine tekleme belirtileri verdi ancak eve kadar sag salim geldim.
İkincisinde ise yine baska bir gezi icin evden ciktim dun, sokagimi caddeye baglayan kavsaga gelmeden daha ikinci vitesteyken vorrrk sesiyle devir sifira dayandi, debriyaji cekip saga cektim hemen. Birkac dakika bekledim, tekrar marsa bastim calisti yurudum. Giderken yine isteksiz davranir gibi yapti ama ben devirlenmekte israr edince sorun kalmadi gibi oldu. Varacagim yere vardim motoru durdurdum. 1 saat kadar sonra tek seferde calisan alet marsa bastigimda calismadi, marsa israrla basinca 5 sn kadar naz edip hafif gazla calisti.
Hemen belirteyim, calistirdiktan sonra rolantinin dusmesini beklemeden yurumuyorum.
Moto Aras Ozkan usta sorunun akuden kaynaklanabilecegini soyluyor ama henuz yanina gidip kontrol ettirmek kismet olmadi.
Boyle bir durumla karsilasan var midir? Motoru genel anlamda hakikaten cok sevdim. Boyle antika sorunlardan dolayi sogumak istemiyorum.
Dusunceleriniz ve vereceginiz tavsiyeler benim icin cok kiymetli. Simdiden tesekkurler.
ride saferide responsiblyride smart
Reklamlar
-
18 Nisan 2016, 13:42
#2382
Bahobel arkadaşım hayırlı olsun. Gayet güzel olmuş. Garanti işi ne oldu peki? Ben elektrik aksamına yapılan her türlü ilavenin elektrik sistemi garantisini öldürdüğünü duymuştum.
400 km de ilk bakımı yaptırdım. Cem motor sahibi söz verdiği gibi yağ ücreti almadı sadece filtre bedeli ödedim. Bu arada güzel bir haberim var size. benim motordan çıkan ana filtre temizlenip tekrar kullanılabilen türden. Yani metal süzekli. Hava tut balata spreyiyle yıka kurut geri tak. Ama bu seferlik kağıt filtre takıp çıkanı da temizlettirip çantaya attım. Niye kağıt taktın derseniz, böyle bir filtrenin içinden çıkacağını bilmediğimden yeni filtrenin ambalajını yırtmıştım sonra da usta bir şey demediği halde bu sefer kağıt kullanalım bir daha ki sefere temizlediğimizi takarız dedim. Komple kontrol ettirdim pek bir gevşeyen vida-somun yok. Sadece zinciri ayarlattım. Bu arada yeni alan arkadaşlar mutlaka radyatör su seviyesini kontrol edip eksikse ilave etsinler. Oraya gelen bir 2015 model sahibi kullanıcı beni uyardı. Dikkatli olalım.
Kullanılan yağ şel 15-50 yarı sentetik. Ama adanalı arkadaşımızın dediği türden müthiş bir değişiklik olmadı. Hatta pek bir değişiklik bile hissetmedim diyebilirim. Gerçi Bora bey (adanalı) tam sentetik yağ koyduğunu söylemişti. Benimki yarı sentetik belki o nedenledir. Bu arada 2. bakım fiyatını sordum. sadece yağ (ve filtre) parası var işçilik ücreti yok dediler. Peki ben yağı getirsem ve size işçilik ödesem dedim. Olmaz dediler. Halbuki ben tam sentetik yağ koymak istiyorum deyince bizde de var dediler. Bakalım ne olacak. Sonraki bakımı 1100 km sonra motor 1500 km'ye gelince yaptıracağım kısmetse.
Bu arada öğrendiğim kadarıyla fabrikada turuncu kalmamış. Ne derece doğru bilmem. Herhalde yakında bir parti daha turuncu gelir.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
18 Nisan 2016, 14:28
#2383
Evoque adlı üyeden alıntı
Abilerim selamlar,
Motordan genel anlamda gayet memnunum. İki sorunum icin fikirlerinizi rica edecegim.
İlki on amortisorle alakali. Sert on fren yapinca on duzen cekme yapiyor. Amortisor ayariyla duzeltmeyi dusundum ama boyle yapinca normal gidisteki dinamikleri bozmam soz konusu olacak, ne yapsam bilemedim.
İkinci husus ise motorla alakali. Bazen ilk hareketten yaklasik yarim dakika kadar sonra motor gaz yemiyormus gibi tekliyor, devirlenince geciyor. İki kez gecmedi, motor "vorrrk" diye, sanki karburatorlu motorda benzin biterken gaz verince gelen ses gibi bir ses cikararak stop etti. İlkinde cumartesi gunu gezideydim, yolda kaldim sandim. Tum hevesim kacmak uzereyken motor tekrar mars aldi. 80 km yolda zaman zaman yine tekleme belirtileri verdi ancak eve kadar sag salim geldim.
İkincisinde ise yine baska bir gezi icin evden ciktim dun, sokagimi caddeye baglayan kavsaga gelmeden daha ikinci vitesteyken vorrrk sesiyle devir sifira dayandi, debriyaji cekip saga cektim hemen. Birkac dakika bekledim, tekrar marsa bastim calisti yurudum. Giderken yine isteksiz davranir gibi yapti ama ben devirlenmekte israr edince sorun kalmadi gibi oldu. Varacagim yere vardim motoru durdurdum. 1 saat kadar sonra tek seferde calisan alet marsa bastigimda calismadi, marsa israrla basinca 5 sn kadar naz edip hafif gazla calisti.
Hemen belirteyim, calistirdiktan sonra rolantinin dusmesini beklemeden yurumuyorum.
Moto Aras Ozkan usta sorunun akuden kaynaklanabilecegini soyluyor ama henuz yanina gidip kontrol ettirmek kismet olmadi.
Boyle bir durumla karsilasan var midir? Motoru genel anlamda hakikaten cok sevdim. Boyle antika sorunlardan dolayi sogumak istemiyorum.
Dusunceleriniz ve vereceginiz tavsiyeler benim icin cok kiymetli. Simdiden tesekkurler.
Dostum daha önceki sayfaları okursan bende de benzeri bir sorun olduğunu göreceksin. Sendeki problem birebir aynı mı bilmiyorum, benim motor 2015 model ama Mart 2016 da aldım, aldıktan 15 gün kadar sonra motor çalışmamaya başlamıştı. Çalışsa da 20-30 sn sonra stop edip biraz bekleyip tekrar marş basıldığında kafasına göre kah çalışıp kah çalışmıyordu. İlk çalıştırma sırasında da göstergede titreme vardı. Değişik ihtimaller üzerinde duruldu ancak sonunda Moto Aras'da garanti kapsamında akü değişimi ile problem ortadan kalktı. 4-5 günde 300km kadar kullandım sıkıntı yok.
-
19 Nisan 2016, 07:35
#2384
Naci63 adlı üyeden alıntı
...Bu arada güzel bir haberim var size. benim motordan çıkan ana filtre temizlenip tekrar kullanılabilen türden. Yani metal süzekli. Hava tut balata spreyiyle yıka kurut geri tak...
2016 modellerde tekrar kullanılabilir yağ filtresi çıktı diyorum kimseden "tık" yok. Bu bizi her yağ değişiminde 25 TL ödemekten kurtaracak arkadaşlar!
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
19 Nisan 2016, 07:39
#2385
o zaman bakım yapılırken motorun yanında duralımda işgüzar srvis elamanı filtreyi kaldırıp atmasın ve her yağ değişiminde filtre almaktan kurtulalaım.. bilgi için teşekkürle
vesselam..
-
19 Nisan 2016, 07:59
#2386
mitmuallim adlı üyeden alıntı
o zaman bakım yapılırken motorun yanında duralımda işgüzar srvis elamanı filtreyi kaldırıp atmasın ve her yağ değişiminde filtre almaktan kurtulalaım.. bilgi için teşekkürle
vesselam..
Tabi ki. Bu sorun olabilir çünkü eleman o filtrenin temizlenebilir olduğunu bilmeyebilir veya filtre satmak için onun öyle olduğunu size söylemeyebilir. Değiştirilirken ben söyledim "aa temizlenebilir filtre çıktı" diye. Eleman da ilk defa gördü sanırım. Gerçi bizimkinin bir işgüzarlığı olmadı çocuk çok ilgili ve ihtimamla yaptı işleri.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
19 Nisan 2016, 08:01
#2387
Ne yani uzerinde gelen ilk metal filtre daha mi iyiydi. Servis hemen aldı onu, bu dandik dedi. Fabrikanın gönderdiği kağıt daha iyi dedi.
-
19 Nisan 2016, 08:12
#2388
MANKU adlı üyeden alıntı
Ne yani uzerinde gelen ilk metal filtre daha mi iyiydi. Servis hemen aldı onu, bu dandik dedi. Fabrikanın gönderdiği kağıt daha iyi dedi.
Eyvah!! gitti kullanılabilir filtre. Hatırlarsanız bir kaç sayfa önce Adanalı nikli arkadaş o filtreleri 20 dolar olduğunu ve kağıt yerine ondan almanın daha karlı olacağını da yazmıştı. 2016 modellerde standart olarak tekrar kullanılabilir filtrenin çıkması, yılda 10.000 km yapan birinin en az 125 TL kar edebilmesini sağlar. Fitresini henüz servislere kaptırmayan 2016 modelli arkadaşlar filtrelerinizi kaptırmayın. Kağıt filtre sarı renkli, tekrar kullanılabilir olan ise hafif gri renkte ve yüzeyi düz pürüzsüz.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
19 Nisan 2016, 09:58
#2389
Benim 2015 modelde de temizlenebilir metal filtre var. İlk bakımda Würth temizleyici ile temizleyip tekrar takmıştık, hafiften bir kirlenme vardı üstünde.
Çoğu kişinin beklenti içinde olduğu orta sehpa konusunda biraz bilgi vereyim. Benim taktırdığım sehpanın ayak basma kısmına basma kolu ilave edilmiş dolayısıyla sehpaya kaldırmak oldukça kolay. Kaldırınca da arka teker ile zemin arasında 5-6 cm boşluk oluyor. Eski safyalarda orta sehpa ile ilgili bazı resimler vardı, böyle olsa iyi olur tarzı yorumlar nedeniyle bilgi paylaşayım dedim. Yaklaşık 1 haftadır kullanıyorum başarılı buldum doğrusu, zamanla su koyverir mi bilemem.
-
19 Nisan 2016, 11:16
#2390
konig adlı üyeden alıntı
Dostum daha önceki sayfaları okursan bende de benzeri bir sorun olduğunu göreceksin. Sendeki problem birebir aynı mı bilmiyorum, benim motor 2015 model ama Mart 2016 da aldım, aldıktan 15 gün kadar sonra motor çalışmamaya başlamıştı. Çalışsa da 20-30 sn sonra stop edip biraz bekleyip tekrar marş basıldığında kafasına göre kah çalışıp kah çalışmıyordu. İlk çalıştırma sırasında da göstergede titreme vardı. Değişik ihtimaller üzerinde duruldu ancak sonunda Moto Aras'da garanti kapsamında akü değişimi ile problem ortadan kalktı. 4-5 günde 300km kadar kullandım sıkıntı yok.
Abi selamlar,
Dün o kadar ince ince yazdım, bugün temelli yolda kaldım.
Sabah motoru çalıştırdım, 1 km kadar yürüttüm, tam bir kaldırıma çıkacaktım ki debriyajı çektiğimde motor stop etti, uzun uzun denememe rağmen bir daha çalışmadı. Yarım saat servisin çekicisini bekledim. Geldiklerinde son bir kez deneyeyim dedim bastım çalıştı, servise kadar sürerek götürdük, servisin önünde durduktan sonra yine çalışmadı. İlk kontrolümüzde bujide ateşleme olmadığını gördük.
Alet hevesimi kursağımda bırakmak üzere.
Akşam tekrar servise gidip durumu kontrol edeceğim. Konuyu Mondial'e de taşımayı düşünüyorum. Zira motoru ilk teslim aldığım anda da bu çalışmama sorunu vardı, motoru alamadan çıktım, 10 dk sonra servisten "bir soketin tam oturtulmadığı, bir sorun kalmadığı" bilgisiyle geri çağırıldım. Hakikaten de alet çalışıyordu bindim gittim.
Sorun kalıcı olarak çözülmezse hukuki yollara başvurmayı düşünüyorum. Bu kadar para verilen aletin daha ilk haftasında bu yaşananlar kabul edilebilir şeyler değil.
Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.
-
19 Nisan 2016, 12:34
#2391
Naci63 adlı üyeden alıntı
2016 modellerde tekrar kullanılabilir yağ filtresi çıktı diyorum kimseden "tık" yok. Bu bizi her yağ değişiminde 25 TL ödemekten kurtaracak arkadaşlar!
nacı bey temizlenebılır fılıtreler sadece sanzımanlarda kullanılır bazı araclarda.!
motor yagında kagıt fılıtre kullanmak en saglıklısıdır. sızın makınede yanlış takılmış olabılır nacızane fıkrım kagıt fılıtre kullanmanızdır.
-
19 Nisan 2016, 13:56
#2392
Evoque adlı üyeden alıntı
Abi selamlar,
Dün o kadar ince ince yazdım, bugün temelli yolda kaldım.
Sabah motoru çalıştırdım, 1 km kadar yürüttüm, tam bir kaldırıma çıkacaktım ki debriyajı çektiğimde motor stop etti, uzun uzun denememe rağmen bir daha çalışmadı. Yarım saat servisin çekicisini bekledim. Geldiklerinde son bir kez deneyeyim dedim bastım çalıştı, servise kadar sürerek götürdük, servisin önünde durduktan sonra yine çalışmadı. İlk kontrolümüzde bujide ateşleme olmadığını gördük.
Alet hevesimi kursağımda bırakmak üzere.
Akşam tekrar servise gidip durumu kontrol edeceğim. Konuyu Mondial'e de taşımayı düşünüyorum. Zira motoru ilk teslim aldığım anda da bu çalışmama sorunu vardı, motoru alamadan çıktım, 10 dk sonra servisten "bir soketin tam oturtulmadığı, bir sorun kalmadığı" bilgisiyle geri çağırıldım. Hakikaten de alet çalışıyordu bindim gittim.
Sorun kalıcı olarak çözülmezse hukuki yollara başvurmayı düşünüyorum. Bu kadar para verilen aletin daha ilk haftasında bu yaşananlar kabul edilebilir şeyler değil.
Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.
Değerli kardeşim 0 km alınan bir üründe ilk günlerde yaşanan problemler doğal olarak can sıkıyor ancak şunu da göz ardı etmeyelim ki bu makina Mondial'in lokomotif ürünlerinden biri ve firma ürünün arkasında. Muhtemelen bu ürünle beraber geçmişte oluşan bazı olumsuz önyargıları da ortadan kaldırmak niyetindeler, merak etme senin mankinada çıkan problem de halledilecektir, yeterki doğru servise yönlenmiş olasın. Büyük olasılıkla senin sorunun da akü yada konjektör. Istanbul Anadolu yakasında isen Hasanpaşa Moto Aras'a gitmeni öneririm, hem yaklaşım hem de bilgi olarak doğru bir arkadaş.
-
19 Nisan 2016, 15:44
#2393
murat 60 adlı üyeden alıntı
nacı bey temizlenebılır fılıtreler sadece sanzımanlarda kullanılır bazı araclarda.!
motor yagında kagıt fılıtre kullanmak en saglıklısıdır. sızın makınede yanlış takılmış olabılır nacızane fıkrım kagıt fılıtre kullanmanızdır.
Merhaba, ben yanlışlıktan çok yapılan iyileştirme kapsamında böyle olduğunu düşünüyorum. Çünkü birçok motosiklet için temizlenebilir yağ ve hava filtreleri yüksek fiyatlarla satılıyor. Örneğin K&N böyle temizlenebilir filtreler üretiyor. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
19 Nisan 2016, 15:51
#2394
Naci63 adlı üyeden alıntı
Merhaba, ben yanlışlıktan çok yapılan iyileştirme kapsamında böyle olduğunu düşünüyorum. Çünkü birçok motosiklet için temizlenebilir yağ ve hava filtreleri yüksek fiyatlarla satılıyor. Örneğin K&N böyle temizlenebilir filtreler üretiyor. Selamlar.
hava fılıtresı olabılır lakın motor yag fılıtresı kagıt fılıtrenın yerını tutmaz otomotıv sektorune bakın en yenı araclarda dahı kagıt fılıtre vardır. helekı rodaj donemındekı bır motorda bence sakıncalı kagıt fılıtre ıle temızlenebılır fılıtrenın suzme mikron degerlerı karsılastırılamaz ben kagıttan yanayım helekı makınem yenı ıse rısk almam
-
19 Nisan 2016, 17:00
#2395
konig adlı üyeden alıntı
Değerli kardeşim 0 km alınan bir üründe ilk günlerde yaşanan problemler doğal olarak can sıkıyor ancak şunu da göz ardı etmeyelim ki bu makina Mondial'in lokomotif ürünlerinden biri ve firma ürünün arkasında. Muhtemelen bu ürünle beraber geçmişte oluşan bazı olumsuz önyargıları da ortadan kaldırmak niyetindeler, merak etme senin mankinada çıkan problem de halledilecektir, yeterki doğru servise yönlenmiş olasın. Büyük olasılıkla senin sorunun da akü yada konjektör. Istanbul Anadolu yakasında isen Hasanpaşa Moto Aras'a gitmeni öneririm, hem yaklaşım hem de bilgi olarak doğru bir arkadaş.
Abi ilgin alakan için teşekkür ederim.
İlginç bir şekilde, Mondial çağrı merkezi de beni Moto Aras'a yönlendirmeye çalıştı. Motoru yürür vaziyette teslim alayım, soluğu Özkan ustanın yanında alacağım haftasonu.
ride saferide responsiblyride smart
-
20 Nisan 2016, 16:14
#2396
Kamuoyunu bilgilendirme çalışmalarına devam ediyoruz. Makina 1200km ye geldi, bu zaman zarfındaki gözlemlerim;
Rodaj ilerledikçe ilk başlarda motordan gelen harıltılar falan azaldı, kulağı rahatsız etmez hale geldi, özellikle 4000d/d civarında gaza yüklendiğinde motordan gelen homurtu gayet ahenkli ve güzel. 5500-7000d/d arasında yağ gibi akıyor.
Motorun yüksek devirlerdeki hızlanması daha iyileşti, örneğin 80-90 la giderken gaz açtığınızda makina hemen tepki verip hızlanıyor, motoru çoğunlukla İstanbul trafiğinde işe gidip gelirken kullanıyorum, 5000-8000d/d arasında TEM ve E5 trafiği dahil hiç zorlanmadan akan trafiğe ayak uydurabiliyorum.
Gidon altına 3 cm yükseltme taktım böylece oturma pozisyonu daha da dikleşti ve gayet rahat.
Titreşim belli belirsiz, tek silindir makina için gayet tatminkar. Bazı devirlerde mesela 8000d/d civarında hafif gıdıklıyor ama rahatsız edici değil.
Karenajlardan, sağdan solda takırtı tukurtu vs ses gelmiyor, makina gayet tok.
Kısacası kısa ve orta mesafe motoru olarak gayet tatminkar ve keyifli, kullanımı çok pratik.
Gelelim nisbeten olumsuz taraflara;
Havaların ısınması ile birlikte motordan ve eksozdan gelen sıcaklık hissedilir olmaya başladı. Sol taraftan yukarından silindir kafası hizasından sağdan da eksoz borusundan baya bir sıcak geliyor. Akan trafikte pek sorun yok ama sıkışık trafikte dur kalka girince sıcaklık hissedilmeye başlıyor, sol taraf hadi neyse ama çizmesiz motora binmediğim halde sağ taraftaki eksozun sıcaklığı çizmeyi geçip baldırda hissediliyor, havalar daha da ısınırsa ne olur bilmiyorum, belki eksoza amyant bez sararım. Geçen sene yazın sıcak bölgelerde kullanan arkadaşlar bu konuda hiç rahatsız olmadılar mı acaba?
Motor gitmesine gidiyor ama durmaya kalkınca sıkıntılı. Balataların alışması ile birlikte fren performansı iyileşti ama lastikler o kadar kötü ki kuru asfaltta dahi kayıyor bazen. Dolayısıyla insan kaymaktan korktuğundan freni etkin kullanamıyor, büyük motorları, ABS li modelleri falan bir yana bırakalım bundan önce küçük motor olarak Pulsar kullanmıştım onun frenleri üzerinde gelen MRF lastikle bundan çok daha iyiyidi. Fren konusunda objektif yorum yapabilmek için lastikleri nispeten daha iyi bir marka ile değiştirip denemek lazım, onun için de yeni büyük jantların yedek parça olarak bayilere gelmesini bekliyorum, geldiği gün çember lastik takım değiştireceğim. Kullananlardan ricam aman dikkat, panik fren gereken durumlarda ön arka denegeli kullanalım, aman motor gidiyor diye dipgaz gitmeyelim, takip mesafesini iyi ayarlayalım, emniyet şeridinde gazlamayalım, Istanbul'da her an ya çakarlı bir araba ya da kendini bilmez bi sürücü aniden emniyet şeridine dalabiliyor.
Ön süspansiyon çok yumuşak asfaltta hafif dalgalanma olan yerlerde ön taraf salınıma giriyor, geçmiş sayfalarda ön süspansiyon ayarı anlatılmıştı biraz sertleştirmeyi deneyeceğim.
Araziye hiç girmedim yorum yapamayacağım.
Bir de dikkatinizi çekmek istediğim bir konu var, yapılan ilk ve periyodik bakımların yetkili servis tarafından sisteme girilmesi gerekiyormuş bakım sırasında bunu mutlaka sorun aksi takdirde garanti içi yapılacak işlemlerde sıkıntı çıkıyor. Benim sol ayna camı pzt sabah işe gelirken TEM Yenisahra viyadüğü üstünde rüzgarla beraber yerinden kopup viyadükten aşağı uçtu (bu motorda hep ilkleri yaşıyoruz), aradım UMA'yı sağ olsunlar ilgilendiler "servise git rapor tutsunlar garantiden halledilsin" dendi, bugün servis beni aradı "abi senin ilk bakım sisteme işlenmemiş önce onu halletmeden parça gelmiyor" dedi. Ben ilk bakımı yaptırdığım servisle artık muhatap olmak istemiyorum, ilk arızada oksijen sensörü vs diyerek gereksiz yere bir hafta oyaladılar. Allahtan ilk bakımda kitabı kaşeletmiştim, şimdi onu UMA'ya göndereceğim sisteme işlenecek ondan sonra parça gelecek takılacak, ne oldu ben yine bir hafta sol ayna olmadan gezeceğim. Muhtemelen 20-30 liralık birşey parasını verip alayım ama daha bir aylık motorun aynasını neden ben takayım, bekleyeceğiz artık. Zamanla yetkili satıcılarda yedek parça stoğu oluşursa bu beklemeler olmaz diye umuyorum.
2500km de yeni bir raporla görüşmek üzere esenlikler ve kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim
-
20 Nisan 2016, 16:48
#2397
Adana İl Temsilcisi
kardeş,tecrübe paylaşımların için teşekkürler.RX3 sayfasındaki tüm arkadaşlara da ışık tutacaktır.
bu arada,anasayfada RX3 kampı varmış,duymuşmuydunuz.
http://www.motosiklet.net/forum/son-...enleniyor.html
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN.
BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
-
20 Nisan 2016, 19:03
#2398
konig adlı üyeden alıntı
...Gidon altına 3 cm yükseltme taktım böylece oturma pozisyonu daha da dikleşti ve gayet rahat.[/url][/URL]
Kardeş ben de gidon yükseltici sipariş ettim. Takarken sıkıntı oldu mu? hani fren halatları, elektrik kabloları vs. gerildi mi veya sorun oldu mu? Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:59 ----------
Benim sipariş ettiğim şu:
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
20 Nisan 2016, 20:28
#2399
3 cm de sorun yok ön fren hortumunu kelepçesinden biraz yukarı çekmek gerekiyor sadece. Gidon yükseltme için kapsamlı bir ürüne gerek yok aslında 3cm çapında ve yüksekliğinde iki aluminyum silindirin ortalarına 12mm çapında delik delip gidonun alt desteği ile maşanın üst tablası arasına takmak kafi. Bizim fabrikanın atölyesinde yaptırdım, bir de alttaki iki alyan başlı M10 vidanın (yanlış hatırlamıyorsam) 3 cm uzununu almak lazım. Son koyduğum ayna resminde arada görünüyor parçalar.
-
20 Nisan 2016, 20:39
#2400
Benim yaptırtacak yerim olmadığından hazır aldım. Yolda geliyor kısmetse.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------
Sizin uyarınız üzerine servise sisteme girip girmediklerini sordum. Bana, sizin motorun montajı yapıldığında garantisi başladı, eğer garanti kapsamında bir sıkıntı olursa mondial zaten bizden servis kayıtlarını istiyor o zaman sisteme giriş yapıyoruz dedi. İnşallah gerek olmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------
Gerekirse yarın mondialin online soru cevap bölümüne de sorarım.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)