Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
27 Mart 2016, 12:29
#2081
arkadaşlar bende satıp 4 silindir makineye geçicem aslında yeni almıştım memnundum ama kaşıntı geldi, hayırlısı bakalım. İlgilenen olursa ilanım http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-ekstralari-ile-kusursuz-kawasaki-z750s-ile-takas-olur-285327752/detay/ ekstrası bol
Reklamlar
-
27 Mart 2016, 18:08
#2082
CumhurAYAS adlı üyeden alıntı
İyi hafta sonları arka lastiğe benzincilerde hava basmak benim için atomu parçalamaktan daha zor bazen. Gerçi alıştım artık ezberledim pompanın ucunu hangi tel aralığından sokacağımı biliyorum ama sizin içinde aynı mı ? var mı bunun bir kolayı? yoksa yamuk olan L şeklinde siboplar var ondan taktıracağım
Lastik için ne tavsiye edersiniz
çelik jant tavsiye eder misiniz ? ederseniz hangisi ?
Çelik jant bakıyorum düzgün bir şey bulamıyorum
Değerli dostum geçen gün işyerinde motorun yanında sigara içerken aynı şeyi düşündüm arka tekere nasıl hava basılacak diye. 15 inch jant olunca göbekle jant çemberi arası mesafe çok azalıyor bir de tel jant olunca uğraş dur. Bazı benzincilerde daha farklı bir aparat var, hani bisiklet pompalarındaki gibi kısa olup sübapın üstüne kilitlenen öyle bir yer bulmalı.
Jant 15 lastik de 130/90/15 olunca fazla seçenek yok, fiyat performans dengesine göre Sava (Mitas) tek alternatif gibi, öte yandan üzerindeki stok lastik gerçekten çok kötü, kuru zeminde bile sıkı bir frende motorun kıçı başı ayrı oynuyor. Acemi adama kesin kaza yaptırır.
Tel jantı değiştimrni önermem, tel jant enduro motorun alameti farikası. Şimdi ADV modeline koydular ama eskiden Vstrom tel jant olmadığından hep enduro mu ddğil mi diye tartışma konusu olurdu. Alaşım jant arazide vs kırılabilir ama tel janta pek birşey olmaz
-
27 Mart 2016, 19:24
#2083
konig adlı üyeden alıntı
Değerli dostum geçen gün işyerinde motorun yanında sigara içerken aynı şeyi düşündüm arka tekere nasıl hava basılacak diye. 15 inch jant olunca göbekle jant çemberi arası mesafe çok azalıyor bir de tel jant olunca uğraş dur. Bazı benzincilerde daha farklı bir aparat var, hani bisiklet pompalarındaki gibi kısa olup sübapın üstüne kilitlenen öyle bir yer bulmalı.
Jant 15 lastik de 130/90/15 olunca fazla seçenek yok, fiyat performans dengesine göre Sava (Mitas) tek alternatif gibi, öte yandan üzerindeki stok lastik gerçekten çok kötü, kuru zeminde bile sıkı bir frende motorun kıçı başı ayrı oynuyor. Acemi adama kesin kaza yaptırır.
Tel jantı değiştimrni önermem, tel jant enduro motorun alameti farikası. Şimdi ADV modeline koydular ama eskiden Vstrom tel jant olmadığından hep enduro mu ddğil mi diye tartışma konusu olurdu. Alaşım jant arazide vs kırılabilir ama tel janta pek birşey olmaz
peki tüm arkadaşlara soruyorum eski modellerde ön 100/90-18 arka 130/90-15 jant ve lastik ebatı
yeni modellerde ön 100/90-19 arka 130/70-17 görünüyor ki lastikler büyümüş. Eski modellerde lastiklerden kaynaklı olarak 10 km düşük gösterdiğini biliyoruz öyleyse yeni lastik ve janta geçmek istersek yeni model ebatlara geçmek mantıklımı sizce avantajı yada dezavantajı ne olabilir
-
28 Mart 2016, 08:28
#2084
Adana İl Temsilcisi
arabalarda ve motosikletlerde,elektronik yazılımlarıyla alakalı olarak göstergelerinde küçük farklılıklar olabilir.aslında o yazılımların jant/lastik ebadı hesabıyla yapıldığını okumuştum.tabii ki jant büyüyünce gösterdiği km.birazda olsa düşecektir.aslında en doğru ölçüm GPS iledir.
bu arada belki MONDİAL,eski kullanıcılarına bir kıyak yaparak,yeni büyük jantları cüzi bir ücretle değiştirir.burayı okuyorlarsa,çağrı yapıyor ve kampanya başlatıyorum,yanıt bekliyorum.mondialin sitesine hepimiz ayrı ayrı yazarsak ses getireceğini umuyorum.ne dersiniz ?
-
28 Mart 2016, 08:37
#2085
adanalı adlı üyeden alıntı
arabalarda ve motosikletlerde,elektronik yazılımlarıyla alakalı olarak göstergelerinde küçük farklılıklar olabilir.aslında o yazılımların jant/lastik ebadı hesabıyla yapıldığını okumuştum.tabii ki jant büyüyünce gösterdiği km.birazda olsa düşecektir.aslında en doğru ölçüm GPS iledir.
bu arada belki MONDİAL,eski kullanıcılarına bir kıyak yaparak,yeni büyük jantları cüzi bir ücretle değiştirir.burayı okuyorlarsa,çağrı yapıyor ve kampanya başlatıyorum,yanıt bekliyorum.mondialin sitesine hepimiz ayrı ayrı yazarsak ses getireceğini umuyorum.ne dersiniz ?
Kesinlikle destekliyorum abi. Mondial bize bir güzellik yapsa ne kadar güzel olur. Mesela şu bakım sehpası ile şeffaf tur camını gönderen arkadaş var ya serkan bey bu arkadaşa sesleniyorum. Serkan bey duy sesimizi bi güzellik yap bize. Şişir şu bonusları şişir :D
-
28 Mart 2016, 09:29
#2086
belki ihtiyacı olan olabilir çinden bulabildim sanki bu konuda sıkıntı yaşayanlar var diye hatırlıyorum.,
http://www.aliexpress.com/item/2015-...f-98e66691ae74
-
28 Mart 2016, 12:37
#2087
Değerli arkadaşlar lastik ve jant ölçülerinden eski ve yeni farkına baktığımızda şöyle bir durum ortaya çıkıyor.
Arka jant 15 inch yani yani jant çapı 15X2,54=381mm. Lastik 130/90/15 olduğuna göre yanak kalınlığı taban genişliğinin yani 130mm nin %90 ı oluyor bu da 130X0,9=117mm. Alt ve üstte iki yanak olduğuna göre toplam lastik çapı 117+117+381=615mm.
Yeni lastik 130/70/17 olduğuna göre aynı hesabı tekrar yapalım. 17X25,4=431mm jant çapı. 130X0,7=91 mm yanak kalınlığı, 91+91+431=613mm toplam lastik çapı bulunur. Bu durumda arka teker çapı her iki tipte de aynı oluyor ve jant modifiye edilmek istenirse dişli veya zncirde bir değişiklik gerekmiyor.
Ön tarafta ise jant çapı değişmekle beraber yanak kalınlığı düşmemiş bu durumda demek ki 18 den 19 janta geçince teker çapı 1 inch yani 25,4mm artmış olacak. Burada da eski teker ölçülerinden gidersek 18X25,4=458mm jant çapı, 100X0,9=90mm yanak yüksekliği var 90+90+458=638mm teker çapı bulunur. Yenisinde ise 19X25,4=483mm jant çapı 90+90+483=663mm teker çapı çıkar. Km saati ön tekerden sinyal aldığına göre ön tekerin çevresini hesaplarsak eski jantla 2X3,14X319=2003metre yani 2,003m. Yenisinde ise 2X3,14X331=2084mm yani 2,084m. 2,084/2,003 dersek 1,04. Yani ön teker değişirse km saati %4 daha az gösterir. Teker büyüdükçe bir turda alınan yol arttığından km saati de daha önceki çapa ayarlandığından büyük tekerde aynı km daha çok yol alınır, yani siz bir turda daha çok gidersiniz ama saat eskisi gibi gösterir.
Şimdi bu jant değişiklğinin iki faydası olacak birincisi yeni ebatlarda lastik alternatifi çok daha fazla örneğin kanımca Sava MC 24 ile bu motor çok daha stabil olur, fren ve viraj emniyeti artar. İkincisi motorun süspansiyonu zaten arazi kullanımına yönelik oldukça yumuşak tutulmuş. Bir de özellikle arka lastiğin yanağı çok kalın olunca o da ayrıca esneme yapıyor ve asfalt sürüşlerinde yoldaki tüm seviye değişiklikleri çok hissedilir oluyor ve motorun stabilitesin bozuyor, motora alıştıkça bunu daha çok hissetmeye başladım. Örneğil şerit çizgilerinden geçerken veya asfaltta boylamasına izler varsa motoru kontrol etmek için dikkat gerekiyor, fazla esnek.
Uzun lafın kısası Monidal ile görüşüp nasıl ruhsat sahiplerine tur camı ve orta sehpa gönderiyorlarsa isteyenlere maliyet fiyatından bir takım yeni ölçü jant göndersinler biz de Sava lastikleri takalım, hatta Sava ile görüşüp biz şu kadar kişiyiz bize şu kadar takım MC24 için özel fiyat yapabilir misiniz deriz. Jant işini çözecek varsa ben lastik konusunu takip ederim.
Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.
-
28 Mart 2016, 14:28
#2088
ben en son mondial teknik ekipten Yunus bey ile gorustum, bu jantlar (17-19inch) ancak mayis ayi gibi temin edilebilecekmis. yunus bey fiyatta da olabildigince makul olmaya calisacaklarini soyledi bakalim bekleyip gorecegiz yapilacak kiyaklari
bunlarda benim takmak istedigim lastikler daha cok arazide ve kumda kullanacagim icin ;
http://www.enduromarket.com/urun/mitas-e-09-/-100/90-19_242.aspx?CatId=169
http://www.enduromarket.com/urun/mitas-e-09-/-130/80-17_258.aspx?CatId=169
keeway arn125 , yamaha ybr 125 esd , hyosung gt250r , honda cbf250 , honda cbr250r repsol , honda crf250L , daelim daystar 250 , mondial rx3i evo
-
28 Mart 2016, 15:00
#2089
bektanist adlı üyeden alıntı
Motosiklet lastiğine hava basmak çoğu kullanıcı için sıkıntılı bir durum.
Zaman zaman ben de bu işi kolaylaştırmak adına "sibopa böyle bir aparat taksam mı" diye düşünüyorum ama sonra vazgeçiyorum. Bunun en önemli nedeni, aparatın ağırlığından dolayı lastiğin balansını bozma riski oluşturması.
Bir diğer nedeni ise yüksek süratlerde merkezkaç kuvvetinin sibopa zarar verme ihtimali. Forumda bir yerde denk gelmişti; sibop kapağına takılan ışıklı kapaklardan takan bir kullanıcının (süper sport tarzı bir motorla) yüksek süratte giderken, ağırlıktan dolayı sibop kapağının dibinden koptuğundan bahsediliyordu.
Rx3'le o kadar yüksek süratlere çıkılmasa da yine de tedbirli olmakta yarar var derim.
Bu arada Rx3 kullanıcısı değilim, scooter kullanıcısıyım ama bu başlığı takip ediyorum.
Herkese kazasız sürüşler.
-
28 Mart 2016, 17:56
#2090
-
28 Mart 2016, 19:45
#2091
Umarım böyle birr yardım yaparlar
-
29 Mart 2016, 08:38
#2092
Tabi bu yorumları jantların göbeğinin birebir aynı olması varsayımı ile yapıyoruz, bizim dişliyi ve diski 17 inch janta takabilmemiz lazım aksi takdirde disk, dişli kaliper vs değişikliği de gerekebilir, o zaman edilen masrafa değmez.
-
29 Mart 2016, 14:18
#2093
Gelecekteki mondialci mytheron Mustafa kardeşimizin dünyaya gözlerini yeni açan kızına ve tüm ailesine sağlıklar mutluluklar esenlikler dileriz.
-
29 Mart 2016, 14:33
#2094
Adana İl Temsilcisi
ALLAH analı babalı büyütsün.
bektanist adlı üyeden alıntı
ben arka janta bu aparattan taktım kullanıyorum.
-
29 Mart 2016, 20:16
#2095
Balans bozacağını düşünerek takmadik, eyvallah. Ama biz yine de alalım yanımızda dursun, hava basacagimizda kullanalım!!! Olmaz mi?
-
30 Mart 2016, 02:20
#2096
konig adlı üyeden alıntı
Tabi bu yorumları jantların göbeğinin birebir aynı olması varsayımı ile yapıyoruz, bizim dişliyi ve diski 17 inch janta takabilmemiz lazım aksi takdirde disk, dişli kaliper vs değişikliği de gerekebilir, o zaman edilen masrafa değmez.
merak etmeyin jant gobekleri birebir , hem olmasa bile sadece yeni jantlarin cemberlerini ve tellerini alip eski jant gobegime monte ettirebiliriz hemde cok daha ucuza gelir
keeway arn125 , yamaha ybr 125 esd , hyosung gt250r , honda cbf250 , honda cbr250r repsol , honda crf250L , daelim daystar 250 , mondial rx3i evo
-
30 Mart 2016, 09:47
#2097
arkadşlar mrba benim birkaç sorunum var , başına gelip çözüm bulan varsa ,yardımlarını bekliyorum
1- akü garntiden değişmiş ama şarj ediyorum takıyorum kullanmadığım halde 3-5 gün sonra akü bitmiş oluyor
2- motoru çalıştırıyorum durduğu yerde aralıklarla stop ediyor veya biraz çalıştırıp rolanti düşünce yola çıkıyorum ama yinede birden stop ediyor ve
bunu 3-4 kez tekrarlıyor
3- ön zincir dişlisinin ordan veya vites kutusunun ordan bir hışırtı geliyor ama dikkat ettim zincirden değil anlayamıyorum
yardımcı olabilirmisiniz şimdiden teşekkür ediyorum
-
30 Mart 2016, 09:56
#2098
1. Orjinal aku sarj tutmuyor dalgalanmaya sebep oluyor stop etmesi bu yuzden olabilir. Zincir yagsizsa bu ses yapabilir ben rastlamadim yani basima gelmedi.
-
30 Mart 2016, 16:40
#2099
Orta sehpa çok güzele benziyor. Fiatı da bence çok uygun yaklaşık 16 USD 45-50 lira gibi. Ancak China Türkiye kargo ücreti ne tutar bilemiyorum. Bende 2015 model RX3İ EVO sahiplerine MONDİAL bir güzellik yapacaktır diye düşünüyorum. Bütün arkadaşlara kazasız belasız sürüşler ve günler temennisiyle.
-
30 Mart 2016, 20:22
#2100
bursalıali adlı üyeden alıntı
Orta sehpa çok güzele benziyor. Fiatı da bence çok uygun yaklaşık 16 USD 45-50 lira gibi. Ancak China Türkiye kargo ücreti ne tutar bilemiyorum. Bende 2015 model RX3İ EVO sahiplerine MONDİAL bir güzellik yapacaktır diye düşünüyorum. Bütün arkadaşlara kazasız belasız sürüşler ve günler temennisiyle.
Orta sehpaların babası tur camlarının atası uma serkan yurtal duy sesimizi biz 2015 lilerin gününe gecesine güneş gibi doğ artık. Vallahi arkadaşın resmini bulsam kral leonidasa photoshop yapıp kral ilan edeceğim adamı 300 spartalı gibi 300 2015'liye yapsın bari birşeyler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)