Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Benelli TNT 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1501
    ozgurilhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2015
    5800'e geldi gene istop etmeye başladı, bu sefer çözemiyorlar. Rölanti sensörü değişti olmadı, şimdi beyin ve benzin pompası değişecek. gene olmaz ise yenisi ile değiştirecekler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1502

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Alıntı ozgurilhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5800'e geldi gene istop etmeye başladı, bu sefer çözemiyorlar. Rölanti sensörü değişti olmadı, şimdi beyin ve benzin pompası değişecek. gene olmaz ise yenisi ile değiştirecekler.
    Yenisi ile değiştirmeleri gayet güzel bişey birçok marka yapmıyor böyle bir şey Benneli gerçekten ürünün arkasında duruyor.

  3. #1503

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Alıntı ozgurilhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5800'e geldi gene istop etmeye başladı, bu sefer çözemiyorlar. Rölanti sensörü değişti olmadı, şimdi beyin ve benzin pompası değişecek. gene olmaz ise yenisi ile değiştirecekler.
    Stop etmesi yazılımdan olabilir TNT 250 yazılımı önümüzdeki haftalarda gelecek diye açıklama yapılmıştı

  4. #1504

    Üyelik
    10 Ağustos 2015
    Merhaba,

    Bu haftasonu uzun yol yapma niyetiyle garajda bekleyen Yamaha Fazer 8 yerine TNT 250'nin örtüsünü açtım. Antalya'dan Bodrum'a Cumartesi gidiş Pazar dönüş yapma planım vardı. Bu rota toplamda 960 km yapıyor. Bu tek yön için aralıksız 5 saat motor kullanmak anlamına geliyordu.

    Bu uzun yol boyunca motorun davranışları şu şekilde oldu.
    Öncelikle ilk marşı bastığınız andan itibaren yolda yalnız değilsiniz. Motorun çıkardığı homurtular, egzoz patırtıları, hacminden beklenmeyen sesi ile sizi kesinlikle sürekli olarak kullanmaya devam etmeniz için güdülüyor. Bu sese saatlerce maruz kalmanıza rağmen baş ağrısına neden olmuyor. Aksine yol boyunca iletişim halinde olduğunuzu anlıyorsunuz. Uzun yolda 110-120 aralığında güzel bir sürat yakalayarak devam edebiliyorsunuz. Eğer deponun üzerine doğru eğilirseniz hızınız 2-3 km kadar hemen artıyor. Uzun yokuşlarda 6. vitesten 5. vitese iniyor olmak yokuşu daha hızlı tırmanmanızı sağlıyor ve yokuş yukarı hızlanmasına devam edebiliyor. Üzerindeki fabrika çıkışı Cordial marka lasitklerle soğukken ve özellikle ıslak zeminde herkesin sorun yaşaması olası ancak ısındıktan sonra ve şehirler arası asfalt şartlarında gayet keyifli oluyor. Lastiklerin ebatları gereğince yoldaki izleri motor biraz takip ediyor. Belki daha kalın lastiklerle bu anlamda daha konforlu olur.
    Şimdiye kadar denemediğim son hız demenesini de yapma şansım oldu ve 155 km ye kadar hızlandım, belki 1-2 km daha yapardı ama o hızda kesiciye girmesini istemedim. Fakat tabi bu süratler konforlu seyahat sürati değil. Ancak deneme yapıp yavaşlanması gereken süratler.
    Hava bu günlerde malumunuz çok sıcak. Antalya - Bodrum arasında gidiyorsanız sıcaktan kaçmanız da pek mümkün değil. Bu aynı zamanda Benelli'nin de sıcak ile imtihanıydı. Kaskın vizörünü açtığınızda içeriye dolan sıcak havadan korunmak için yine en iyisinin vizoru kapatmak olduğunu anladığınız bu günlerde motosikletin radyatörü ve fanı görevini eksiksiz yerine getirdi. Milas'dan Yatağan'a çıkan dik ve uzun yokuşta, o sıcak havaya ve 9.000 devir ortamalaya göre sadece en çok 91 dereceyi görüp ısı tekrar düştü.
    100 km nin altına düşmeden yaptığım seyahatte motor benim hesaplamalarıma göre 100 km de 3.6 - 3.7 gibi bir tüketim değeri yakaladı. Seyahat için daha düşük devirleri seçen sürücüler için değer daha da düşecektir.

    Sonuç:
    Yorulmadım. Sadece ihtiyaç gidermek, benzin benzin almak ve vizöre yapışan sinekleri temizleme için durduğum uzun yolculuktan çok keyif aldım. Hepinize tavsiye ediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------



    Yoldan çekilmiş 1 kare
    pea, ...garip..., lianus ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #1505

    Üyelik
    20 Kasım 2014
    Alıntı cario adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Bu haftasonu uzun yol yapma niyetiyle garajda bekleyen Yamaha Fazer 8 yerine TNT 250'nin örtüsünü açtım. Antalya'dan Bodrum'a Cumartesi gidiş Pazar dönüş yapma planım vardı. Bu rota toplamda 960 km yapıyor. Bu tek yön için aralıksız 5 saat motor kullanmak anlamına geliyordu.

    Bu uzun yol boyunca motorun davranışları şu şekilde oldu.
    Öncelikle ilk marşı bastığınız andan itibaren yolda yalnız değilsiniz. Motorun çıkardığı homurtular, egzoz patırtıları, hacminden beklenmeyen sesi ile sizi kesinlikle sürekli olarak kullanmaya devam etmeniz için güdülüyor. Bu sese saatlerce maruz kalmanıza rağmen baş ağrısına neden olmuyor. Aksine yol boyunca iletişim halinde olduğunuzu anlıyorsunuz. Uzun yolda 110-120 aralığında güzel bir sürat yakalayarak devam edebiliyorsunuz. Eğer deponun üzerine doğru eğilirseniz hızınız 2-3 km kadar hemen artıyor. Uzun yokuşlarda 6. vitesten 5. vitese iniyor olmak yokuşu daha hızlı tırmanmanızı sağlıyor ve yokuş yukarı hızlanmasına devam edebiliyor. Üzerindeki fabrika çıkışı Cordial marka lasitklerle soğukken ve özellikle ıslak zeminde herkesin sorun yaşaması olası ancak ısındıktan sonra ve şehirler arası asfalt şartlarında gayet keyifli oluyor. Lastiklerin ebatları gereğince yoldaki izleri motor biraz takip ediyor. Belki daha kalın lastiklerle bu anlamda daha konforlu olur.
    Şimdiye kadar denemediğim son hız demenesini de yapma şansım oldu ve 155 km ye kadar hızlandım, belki 1-2 km daha yapardı ama o hızda kesiciye girmesini istemedim. Fakat tabi bu süratler konforlu seyahat sürati değil. Ancak deneme yapıp yavaşlanması gereken süratler.
    Hava bu günlerde malumunuz çok sıcak. Antalya - Bodrum arasında gidiyorsanız sıcaktan kaçmanız da pek mümkün değil. Bu aynı zamanda Benelli'nin de sıcak ile imtihanıydı. Kaskın vizörünü açtığınızda içeriye dolan sıcak havadan korunmak için yine en iyisinin vizoru kapatmak olduğunu anladığınız bu günlerde motosikletin radyatörü ve fanı görevini eksiksiz yerine getirdi. Milas'dan Yatağan'a çıkan dik ve uzun yokuşta, o sıcak havaya ve 9.000 devir ortamalaya göre sadece en çok 91 dereceyi görüp ısı tekrar düştü.
    100 km nin altına düşmeden yaptığım seyahatte motor benim hesaplamalarıma göre 100 km de 3.6 - 3.7 gibi bir tüketim değeri yakaladı. Seyahat için daha düşük devirleri seçen sürücüler için değer daha da düşecektir.

    Sonuç:
    Yorulmadım. Sadece ihtiyaç gidermek, benzin benzin almak ve vizöre yapışan sinekleri temizleme için durduğum uzun yolculuktan çok keyif aldım. Hepinize tavsiye ediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------

    http://i.hizliresim.com/mL20b4.png

    Yoldan çekilmiş 1 kare
    Güzel anlatmışsın ve senin dediğine göre aslında lastikler kötü değil bir süre kullandıktan sonra kendine geliyor.

  6. #1506

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı selami aykaş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    s.a öncelikle bütün arkadaşlara hayırlı geceler bugün sabah tnt 250 sahibi oldum motordan biraz bahsetmek iisterim önccelikle motorun en can alıcı noktası olan egzoz sesi bi 600 cc lik motoru aratmıyor gidişi gayet iyi araç sollamada hiç ir sıkıntısı yok an itibari ile motorun hızını test ettim 160 ta gaz kesmek zorunda kaldım daha 50 km de olduğu için rödaj dönemini zorlamak istemedim motor emsallerine göre gayet iyi naket seven ve bu motoru düşnen herkese tavsiye ederim parasını hakkını en iyi şekilde veren çok iyi bir motor.Allah herkese nasip etsin iyi geceler ilerleyen vakitlerde dahada iyi test edip eksik veya iyi yanlarını paylaşırım .
    5 ay sonra satarken sahibinden ilan başlığı ; rodajı itina ile yapılmış full artı full
    ASİL_1 bunu beğendi.

  7. #1507

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5 ay sonra satarken sahibinden ilan başlığı ; rodajı itina ile yapılmış full artı full
    Daha ne kadar basacaksın dostum 160'ı görmüşsün 50 km'de

  8. #1508

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Benelli TNT 250
    Alıntı cario adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Bu haftasonu uzun yol yapma niyetiyle garajda bekleyen Yamaha Fazer 8 yerine TNT 250'nin örtüsünü açtım. Antalya'dan Bodrum'a Cumartesi gidiş Pazar dönüş yapma planım vardı. Bu rota toplamda 960 km yapıyor. Bu tek yön için aralıksız 5 saat motor kullanmak anlamına geliyordu.

    Bu uzun yol boyunca motorun davranışları şu şekilde oldu.
    Öncelikle ilk marşı bastığınız andan itibaren yolda yalnız değilsiniz. Motorun çıkardığı homurtular, egzoz patırtıları, hacminden beklenmeyen sesi ile sizi kesinlikle sürekli olarak kullanmaya devam etmeniz için güdülüyor. Bu sese saatlerce maruz kalmanıza rağmen baş ağrısına neden olmuyor. Aksine yol boyunca iletişim halinde olduğunuzu anlıyorsunuz. Uzun yolda 110-120 aralığında güzel bir sürat yakalayarak devam edebiliyorsunuz. Eğer deponun üzerine doğru eğilirseniz hızınız 2-3 km kadar hemen artıyor. Uzun yokuşlarda 6. vitesten 5. vitese iniyor olmak yokuşu daha hızlı tırmanmanızı sağlıyor ve yokuş yukarı hızlanmasına devam edebiliyor. Üzerindeki fabrika çıkışı Cordial marka lasitklerle soğukken ve özellikle ıslak zeminde herkesin sorun yaşaması olası ancak ısındıktan sonra ve şehirler arası asfalt şartlarında gayet keyifli oluyor. Lastiklerin ebatları gereğince yoldaki izleri motor biraz takip ediyor. Belki daha kalın lastiklerle bu anlamda daha konforlu olur.
    Şimdiye kadar denemediğim son hız demenesini de yapma şansım oldu ve 155 km ye kadar hızlandım, belki 1-2 km daha yapardı ama o hızda kesiciye girmesini istemedim. Fakat tabi bu süratler konforlu seyahat sürati değil. Ancak deneme yapıp yavaşlanması gereken süratler.
    Hava bu günlerde malumunuz çok sıcak. Antalya - Bodrum arasında gidiyorsanız sıcaktan kaçmanız da pek mümkün değil. Bu aynı zamanda Benelli'nin de sıcak ile imtihanıydı. Kaskın vizörünü açtığınızda içeriye dolan sıcak havadan korunmak için yine en iyisinin vizoru kapatmak olduğunu anladığınız bu günlerde motosikletin radyatörü ve fanı görevini eksiksiz yerine getirdi. Milas'dan Yatağan'a çıkan dik ve uzun yokuşta, o sıcak havaya ve 9.000 devir ortamalaya göre sadece en çok 91 dereceyi görüp ısı tekrar düştü.
    100 km nin altına düşmeden yaptığım seyahatte motor benim hesaplamalarıma göre 100 km de 3.6 - 3.7 gibi bir tüketim değeri yakaladı. Seyahat için daha düşük devirleri seçen sürücüler için değer daha da düşecektir.

    Sonuç:
    Yorulmadım. Sadece ihtiyaç gidermek, benzin benzin almak ve vizöre yapışan sinekleri temizleme için durduğum uzun yolculuktan çok keyif aldım. Hepinize tavsiye ediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------

    http://i.hizliresim.com/mL20b4.png

    Yoldan çekilmiş 1 kare
    Uzun süre kullanımda sele ile ilgili sıkıntı yaşadın mı ?

  9. #1509

    Üyelik
    10 Ağustos 2015
    Lastik,
    Dediğim gibi, sıcak lastik ve şehirler arası yol kaplamasında Cordial hiç fena sayılmaz ama yine de daha iyisi ve daha güvenlisi varken tercih etmemekte fayda var.

    Koltuk,
    O kadar süre otomobille de seyahat etseniz biraz rahatsızlık duyarsınız. Açıkcası beni pek rahatsız etmedi. İndikten sonra gündelik hayatıma devam ettim.

  10. #1510

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Alıntı cario adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Bu haftasonu uzun yol yapma niyetiyle garajda bekleyen Yamaha Fazer 8 yerine TNT 250'nin örtüsünü açtım. Antalya'dan Bodrum'a Cumartesi gidiş Pazar dönüş yapma planım vardı. Bu rota toplamda 960 km yapıyor. Bu tek yön için aralıksız 5 saat motor kullanmak anlamına geliyordu.

    Bu uzun yol boyunca motorun davranışları şu şekilde oldu.
    Öncelikle ilk marşı bastığınız andan itibaren yolda yalnız değilsiniz. Motorun çıkardığı homurtular, egzoz patırtıları, hacminden beklenmeyen sesi ile sizi kesinlikle sürekli olarak kullanmaya devam etmeniz için güdülüyor. Bu sese saatlerce maruz kalmanıza rağmen baş ağrısına neden olmuyor. Aksine yol boyunca iletişim halinde olduğunuzu anlıyorsunuz. Uzun yolda 110-120 aralığında güzel bir sürat yakalayarak devam edebiliyorsunuz. Eğer deponun üzerine doğru eğilirseniz hızınız 2-3 km kadar hemen artıyor. Uzun yokuşlarda 6. vitesten 5. vitese iniyor olmak yokuşu daha hızlı tırmanmanızı sağlıyor ve yokuş yukarı hızlanmasına devam edebiliyor. Üzerindeki fabrika çıkışı Cordial marka lasitklerle soğukken ve özellikle ıslak zeminde herkesin sorun yaşaması olası ancak ısındıktan sonra ve şehirler arası asfalt şartlarında gayet keyifli oluyor. Lastiklerin ebatları gereğince yoldaki izleri motor biraz takip ediyor. Belki daha kalın lastiklerle bu anlamda daha konforlu olur.
    Şimdiye kadar denemediğim son hız demenesini de yapma şansım oldu ve 155 km ye kadar hızlandım, belki 1-2 km daha yapardı ama o hızda kesiciye girmesini istemedim. Fakat tabi bu süratler konforlu seyahat sürati değil. Ancak deneme yapıp yavaşlanması gereken süratler.
    Hava bu günlerde malumunuz çok sıcak. Antalya - Bodrum arasında gidiyorsanız sıcaktan kaçmanız da pek mümkün değil. Bu aynı zamanda Benelli'nin de sıcak ile imtihanıydı. Kaskın vizörünü açtığınızda içeriye dolan sıcak havadan korunmak için yine en iyisinin vizoru kapatmak olduğunu anladığınız bu günlerde motosikletin radyatörü ve fanı görevini eksiksiz yerine getirdi. Milas'dan Yatağan'a çıkan dik ve uzun yokuşta, o sıcak havaya ve 9.000 devir ortamalaya göre sadece en çok 91 dereceyi görüp ısı tekrar düştü.
    100 km nin altına düşmeden yaptığım seyahatte motor benim hesaplamalarıma göre 100 km de 3.6 - 3.7 gibi bir tüketim değeri yakaladı. Seyahat için daha düşük devirleri seçen sürücüler için değer daha da düşecektir.

    Sonuç:
    Yorulmadım. Sadece ihtiyaç gidermek, benzin benzin almak ve vizöre yapışan sinekleri temizleme için durduğum uzun yolculuktan çok keyif aldım. Hepinize tavsiye ediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------

    http://i.hizliresim.com/mL20b4.png

    Yoldan çekilmiş 1 kare
    Millet lastiklerden bu kadar şikayetçiyken bu lastikler ile uzun yola çıkıp test etmen büyük cesaret sonuç itibari ile lastikler duyduğumuz kadar kötü değilmiş yine bizim milletin abartması ahh ahhhhhhh

  11. #1511
    lianus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2015
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight 4 125
    Biraz fazla abartılıyor bu lastik konusu. Ben memnunum, kendimi tehlikeye atacak kadar da agresif kullanmıyorum, lastikler ömrünü tamamlayıncaya kadar kullanmayı istiyorum.
    Allah kimseye kaza bela yaşatmasın diyelim.

  12. #1512

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı lianus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz fazla abartılıyor bu lastik konusu. Ben memnunum, kendimi tehlikeye atacak kadar da agresif kullanmıyorum, lastikler ömrünü tamamlayıncaya kadar kullanmayı istiyorum.
    Allah kimseye kaza bela yaşatmasın diyelim.
    Bir anda birileri çıkıp lastikler iyi demeye başladı aslında bir kullanıcı şöyle bir şey yazmıştı merkez ile görüştüğümde lastikler kullanıldıkça performans ve güvenli sürüşü artacaktır gibi bir yazı yazmıştı her halde sizinki öyle bir şey oluyor. Tekerinize taş değmesin.

  13. #1513
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    GB
    Cordial marka lastikler elbette belli bir performans vermek zorunda yoksa motosiklete takılması imkansızdır. bu yüzden belli bir performansa sahip Cordial en iyi verimini uzun yolda vermektedir çünkü lastiğin malzemesinin dolayı performansı geç gelmekte uzun yolda bu fazla hissedilmemektedir.şehir içi için performansı çok çok zayıf bir lastikdır.naylon yapısının fazla olması yola tutunma derecesini zayıflatmak sürekli kayma eğilimi göstermektedir,unutmayın motosikleti kazlarin %90 şehir icinde olmaktadır.

    Bu nedenle önünüze bir anda düşük hızlarda ilerlerken bile bir araç çıkar veya durursa sizin hatanız veya aracın hatası olsa bile bu farketmez frene bastinizda motosiklet durmak yerine lastiklerden dolayi kaymayi tercih edecegine gore kaza kaçınılmaz olacak çok çok ufak sıyrıklarla atlatsaniz bile lastikler konusunda bunu dikkate almalısınız ileride daha büyük sorunlar açacağı aşikar. Onun için ben yavaş gidiyorum çok dikkatli sürüyorum gibi şeyler kazadan sonra bir fayda getirmeyecektir.

    AYNEN BENDE OLDUGU GIBI.

    Bir musibet bin nasihatten etkilidir.
    pea bunu beğendi.

  14. #1514
    Emreerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2012
    Şehir
    Münih
    Motosikleti
    BMW R 1250 GSA
    Alıntı Zsrvc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cordial marka lastikler elbette belli bir performans vermek zorunda yoksa motosiklete takılması imkansızdır. bu yüzden belli bir performansa sahip Cordial en iyi verimini uzun yolda vermektedir çünkü lastiğin malzemesinin dolayı performansı geç gelmekte uzun yolda bu fazla hissedilmemektedir.şehir içi için performansı çok çok zayıf bir lastikdır.naylon yapısının fazla olması yola tutunma derecesini zayıflatmak sürekli kayma eğilimi göstermektedir,unutmayın motosikleti kazlarin %90 şehir icinde olmaktadır.

    Bu nedenle önünüze bir anda düşük hızlarda ilerlerken bile bir araç çıkar veya durursa sizin hatanız veya aracın hatası olsa bile bu farketmez frene bastinizda motosiklet durmak yerine lastiklerden dolayi kaymayi tercih edecegine gore kaza kaçınılmaz olacak çok çok ufak sıyrıklarla atlatsaniz bile lastikler konusunda bunu dikkate almalısınız ileride daha büyük sorunlar açacağı aşikar. Onun için ben yavaş gidiyorum çok dikkatli sürüyorum gibi şeyler kazadan sonra bir fayda getirmeyecektir.

    AYNEN BENDE OLDUGU GIBI.

    Bir musibet bin nasihatten etkilidir.
    Pazar günü başıma gelen olay aynen anlattığınız gibi oldu. Ara sokaktan taksi önüme çıktı, frene bastım ve direkt yeri öptüm. Anında kayıp dengesizleşti. 15 gün sonra 600KM yola çıkacağım, umarım şehirlerarası yollarda başımı ağrıtmaz.
    Yarın olmayacak gibi kullanırsan yarın olmaz.

  15. #1515
    lianus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2015
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight 4 125
    Alıntı Ruling adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir anda birileri çıkıp lastikler iyi demeye başladı aslında bir kullanıcı şöyle bir şey yazmıştı merkez ile görüştüğümde lastikler kullanıldıkça performans ve güvenli sürüşü artacaktır gibi bir yazı yazmıştı her halde sizinki öyle bir şey oluyor. Tekerinize taş değmesin.
    İyi demiyorum da, lastiklerin kalitesinin farkındayım ve dikkatli kullanıyorum.

  16. #1516

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Alıntı lianus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi demiyorum da, lastiklerin kalitesinin farkındayım ve dikkatli kullanıyorum.
    İlk kullanım ile şuan ki kullanım arasında ne gibi fark var ve kaç km yol yaptın

  17. #1517
    lianus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2015
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight 4 125
    Alıntı seyralem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk kullanım ile şuan ki kullanım arasında ne gibi fark var ve kaç km yol yaptın
    Ben fark göremedim, 5300km. yol yaptım yine aynı tepkileri veriyor.
    Naylon lastik sonuçta yani ani frenleme yapınca arka lastik çok kayıyor, mazgallarda dikkat etmek gerekiyor, yağmurlu havalarda 2 kat dikkat etmek gerekiyor. Yollarımızda şimdi yeni moda asfalt üstünde renkli uyarı işaretleri, çizgileri filan bunlar büyük tehlike çünkü pürüzsüz boya yapıyorlar. Bu tür şeylere çok dikkat ediyorum, lastik havalarını sık kontrol ederim filan idare ediyoruz çok şükür.

  18. #1518

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Benelli TNT 250
    Alıntı lianus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben fark göremedim, 5300km. yol yaptım yine aynı tepkileri veriyor.
    Naylon lastik sonuçta yani ani frenleme yapınca arka lastik çok kayıyor, mazgallarda dikkat etmek gerekiyor, yağmurlu havalarda 2 kat dikkat etmek gerekiyor. Yollarımızda şimdi yeni moda asfalt üstünde renkli uyarı işaretleri, çizgileri filan bunlar büyük tehlike çünkü pürüzsüz boya yapıyorlar. Bu tür şeylere çok dikkat ediyorum, lastik havalarını sık kontrol ederim filan idare ediyoruz çok şükür.
    Emsallerine göre değerlendirme yaparsak bu fiyata olan motosikletlerin hepsinin lastiği kötü yurt dışında metzeler lastik kullanılıyor bu model için ülkemizde kullansa bunu fiyat artacak herkes of puf edecek çok diyecek ama maalesef

  19. #1519

    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Bu lastikleri uzun yolda rahatlıkla kullanabiliriz ama şehir içi kullanımlarda ya dikkatli olmak gerekiyor yada değiştirmek (yağmurlu hava ve yol işaretleri olan boyaların üzerinden geçerken iki kat daha dikkatli olun.)

  20. #1520
    darknife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Atala Bike
    Alıntı cario adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Bu haftasonu uzun yol yapma niyetiyle garajda bekleyen Yamaha Fazer 8 yerine TNT 250'nin örtüsünü açtım. Antalya'dan Bodrum'a Cumartesi gidiş Pazar dönüş yapma planım vardı. Bu rota toplamda 960 km yapıyor. Bu tek yön için aralıksız 5 saat motor kullanmak anlamına geliyordu.

    Bu uzun yol boyunca motorun davranışları şu şekilde oldu.
    Öncelikle ilk marşı bastığınız andan itibaren yolda yalnız değilsiniz. Motorun çıkardığı homurtular, egzoz patırtıları, hacminden beklenmeyen sesi ile sizi kesinlikle sürekli olarak kullanmaya devam etmeniz için güdülüyor. Bu sese saatlerce maruz kalmanıza rağmen baş ağrısına neden olmuyor. Aksine yol boyunca iletişim halinde olduğunuzu anlıyorsunuz. Uzun yolda 110-120 aralığında güzel bir sürat yakalayarak devam edebiliyorsunuz. Eğer deponun üzerine doğru eğilirseniz hızınız 2-3 km kadar hemen artıyor. Uzun yokuşlarda 6. vitesten 5. vitese iniyor olmak yokuşu daha hızlı tırmanmanızı sağlıyor ve yokuş yukarı hızlanmasına devam edebiliyor. Üzerindeki fabrika çıkışı Cordial marka lasitklerle soğukken ve özellikle ıslak zeminde herkesin sorun yaşaması olası ancak ısındıktan sonra ve şehirler arası asfalt şartlarında gayet keyifli oluyor. Lastiklerin ebatları gereğince yoldaki izleri motor biraz takip ediyor. Belki daha kalın lastiklerle bu anlamda daha konforlu olur.
    Şimdiye kadar denemediğim son hız demenesini de yapma şansım oldu ve 155 km ye kadar hızlandım, belki 1-2 km daha yapardı ama o hızda kesiciye girmesini istemedim. Fakat tabi bu süratler konforlu seyahat sürati değil. Ancak deneme yapıp yavaşlanması gereken süratler.
    Hava bu günlerde malumunuz çok sıcak. Antalya - Bodrum arasında gidiyorsanız sıcaktan kaçmanız da pek mümkün değil. Bu aynı zamanda Benelli'nin de sıcak ile imtihanıydı. Kaskın vizörünü açtığınızda içeriye dolan sıcak havadan korunmak için yine en iyisinin vizoru kapatmak olduğunu anladığınız bu günlerde motosikletin radyatörü ve fanı görevini eksiksiz yerine getirdi. Milas'dan Yatağan'a çıkan dik ve uzun yokuşta, o sıcak havaya ve 9.000 devir ortamalaya göre sadece en çok 91 dereceyi görüp ısı tekrar düştü.
    100 km nin altına düşmeden yaptığım seyahatte motor benim hesaplamalarıma göre 100 km de 3.6 - 3.7 gibi bir tüketim değeri yakaladı. Seyahat için daha düşük devirleri seçen sürücüler için değer daha da düşecektir.

    Sonuç:
    Yorulmadım. Sadece ihtiyaç gidermek, benzin benzin almak ve vizöre yapışan sinekleri temizleme için durduğum uzun yolculuktan çok keyif aldım. Hepinize tavsiye ediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------

    http://i.hizliresim.com/mL20b4.png

    Yoldan çekilmiş 1 kare
    Test etme amaçlı mı çıktın uzun yola Fazer 8 dururken
    http://www.atala.it
    Founded1921 !


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)