çokta güzel geçmişi yok hocam, standart piyasada tutunmaya çalışan bir firma imajı. Şu teknolojiyi üretti, şunu yaptı, şunu geliştirdi gibi bilgiler olsa daha ilgi çekici olabilirdi, firma eski diye çok kaliteli fikri uyanmaz bende açıkçası.
çokta güzel geçmişi yok hocam, standart piyasada tutunmaya çalışan bir firma imajı. Şu teknolojiyi üretti, şunu yaptı, şunu geliştirdi gibi bilgiler olsa daha ilgi çekici olabilirdi, firma eski diye çok kaliteli fikri uyanmaz bende açıkçası.
Oturmuş bayi ve servis ağı olan japonlardan daha pahalıya piyasaya girmeye çalışmak pek akıllıca değil, kolay gelsin...
Motorları yakından gördünüzmü bilmiyorum. Kalite derken bizzat bıraktığı ilk intibadan bahsediyoruz. Fuarda görenler genel anlamda beğendi.
Firma olarak da her ne kadar çok bilinmese de Benelli uzun bir tarihi olan grandprix başarıları olan bir firma. Diğer italyan firmaları gibi egzotik aslında. İtalyan merakımdan biliyorum. İmaj olarak Ducati, Moto guzzi, Aprilia nerdeyse orda. Sadece dünyaya yeni yeni açılıyor. Şu linkten yıllar içinde geliştirdiği motorlar ve yarış başarılarına göz atın derim. Hatta ikinci dünya savaşında aldığı darbeler ama yok olmaması vs. link: http://en.wikipedia.org/wiki/Benelli_%28motorcycles%29 ve http://www.benellimoto.com/eng/Compa...ry-cd-656.aspx
Geliştirdiği motorlar diyince 70lerde üretittiği dünyada ilk 6 silindirli 750 sei ve 900 sei yi soylemeden olmaz. Kesinlikle saygı duyulası. http://silodrome.com/benelli-750-sei/
Benelli'nin ikinci dünya savaşı sonrası ve özellikle 1960'ların sonundan sonra elle tutulur pek başarısı yok. 1970'lerden sonra Çinlilerden önce iki kez el değiştirmiş halde. Moto Guzzi veya Triumph gibi yeniden doğuşa girememiş ve girmesi de pek mümkün gözükmüyor. 6 silindirli motor yapmak başarı ise, wankel motorlu Norton da mevcut, batışı engelleyemeyen teknolojik/ticari olarak başarısız hamleler bunlar. Honda'nın da 6 silindirli motoru var ancak onlar güzel yapıp iyi fiyatlandırmışlar ki tutmuş, bunlar ise batmış. L motor ve desmodromic valf kullanımında israrcı misal Ducati, ama ona mütekabil herkesin hayallerini süsleyen motosikletler yapmayı başarıyor, sadece L motor kullandığı, valf teknolojisi farklı olduğundan başarılı olunmuyor.
fuarda size kaliteli imajı vermiş olabilir ama benim sesli kahkaha atmama sebep oldu ordaki modelleri. hele Ducati Monster fiyatına satılan motorları var bi tane cidden şaka gibi.
Çinlilerin alıp sonra burda euro ile fiyat koyulup "kaliteli eski ünlü italyanlardan" imajı vererek satılmaya çalışılan vasat altı Çin motorları bende bıraktığı tek izlenim.
Bajaj alın, Hero alın, Hyosung alın bence daha iyi fikir.
Aslında motorlar hakkında araştırma yapmadan önyargılarla yazdığınız o kadar belliki. Şu cinlilere satıldı şöyle oldu boyle oldu laflarına çocuklar bile gülüyodur artık ama burda bitmedi. Bunu aşmamız lazım.
Öncelikle monsterla aynı fiyata satılan benelli hangisi? Benellinin monsterla aynı fiyada satıldığını söylemek için fiyatlardan bihaber cahil olmak lazım. Distribütör site fiyatlarından bahsediyoruz. Bakın benelli ucuz demiyorum dikkat.
İkincisi Saab da satıldı tutturamadı sonra battı vs. Bilenler bilir Saab kalitesiz markamıydı. İşin ticari pazarlama kısmı ayrı. Ürünlerden konuşuyoruz ticari başarı değil.
üçüncüsü Volvo da çinlilere satıldı. Volvonun özellikle Çine satıldıktan sonraki hem ürün bazında hem pazar bazında artan başarısı ortada. Geçenlerde de Pirelli Çine satıldı. Bunlara şimdi vasat çin malı damgası yiyor mu yiyecek mi? Hatta o ünlü japonların bir gün çine satılmayacağı da ne malum. Küresel dünyada herşey olası. Bigün Yamaha da satılabilir Honda da. Bu markalar da satıldığı zaman elbet kalitesiz olmayacaklar. Bir firmanın başka bir ülkeye satılması onu kalitesiz yapmaz. Komik olmayın.
6 silindirliyi koymam başarı anlamında değildi. Bir farklılık yaratmış. Denemiş. İlk olmuş. Sonrasında honda da yapmış. Güzel olmuş.
Ön yargılı da olmayın okuyun araştırın sürün sonra atıp tutun. http://www.cycleworld.com/2014/07/15...photo-gallery/
http://www.bikesrepublic.com/2013/07...do-600-review/
Son olarak alarak da Bajaj alın hero alın hyosung alın ama benelli almayın hahahah
http://www.atala.it
Founded1921 !
Motorlarının diğer Çin motorları gibi olmadığı kesin. TNT250 zaten apayrı bir motor ama TNT25 de Çin motorlarından çok farklı. Bir kere enjeksiyon var, su soğutmalı ve altı vitesli. Ayrıca çok hafif bir motor yapmışlar. 250 cc'nin en uygun fiyatlı motoru olacak. Türkiye çapında test organizasyonu yapsalar çok satacağına eminim. Çinliler bu markaları kalitelerini aşağı çekmek için almıyorlar, bilakis kendi kalitelerini yükseltebilmek için yapıyorlar. Ucuz malzeme ve işgücü ile satın aldıkları markanın teknoloji ve tecrübesini birleştiriyorlar. Boşu boşuna o kadar parayı harcamazlar. O markalar tek başlarına olsa belki hiçbir zaman 250 cc motor yapmaya kalkmayacaklardı ama işin başında Çinliler olunca alt segmente de hitap etmeye başlıyorlar. Aslında Benelli bunu kendisi önceden yapmış olsa belki Çinlilere satılmayacaktı.
Tnt 25 bu sene yokmus arkadaslar son bilgi bu.
1- Benelli TNT 600 9.300 €'ya satılıyor. 1 € = 2,8 TL hesabıyla 26.000 TL ediyor. Monster 696'nın ABS'li olarak fiyatı da bu.
2- Volvo, Saab ne olduğu belli markalar, beni cahillikle suçlayacağınıza Benelli tarihçesini bir okuyun lütfen, en son yarış başarısını ne zaman elde etmiş, son 45 sene içinde en fazla satan motosikleti kaç satmış. Yani bir Norton'u yeniden diriltiyoruz deseler anlayacağım da Benelli zaten tarihinin en parlak döneminde bile öyle ahım şahım başarıları olmuş bir firma değil.
3- Aynen katılıyorum, Çin'e satılmak gösterge değildir. Ancak alan firmanın bir ve Benelli'nin global web sitesine bir bakın allah aşkına kimseye güven verecek bir durum var mı? Global bir vizyon ile dünya kalitesinde motosikletler üretmeyi hedeflediklerini gösteren hiçbir ciddi emare yokken, Çin'lilerin alıp gelişmekte olan pazarlara kaliteli imajıyla itelemeye çalışacağı bir marka imajını veriyor sadece.
Son olarak, neden bu şahsıma yönelik saldırılar içeren bu kadar agresif yorumlar yaptığınızı anlayamadım. Ben size yönelik bu şekilde bir tutumda bulunmamışken hem de? Aklıma acaba bu işin bayisini mi aldınız, ticari kazancınız mı var düşüncesi geliyor, sanki kendi markanız gibi savunuyorsunuz.
Ben yanılabilirim, ön yargılı bir yapım yoktur. Sadece okuyup araştırdığımı ve fuarda gördüğümden edindiğim izlenimlerime göre subjektif fikrimi yazdım. belki de çok farklıdır işler, ben eksik/yanlış okumuşumdur veya yanlış düşünmüşümdür. Saldırmaya kırmaya dökmeye lüzum yok.
Size cahil dediğim tek konu monster ın fiyatı. Onu da yazacağım. Bir de Benellinin tarihçe linklerini veren benim bana okuyun diyorsunuz ilginç. Öncelikle şahsınıza hiçbir şey söylemedim. Sadece benim yazdıklarımdan sonra bana cevap niteliğinde gayet temelsiz önyargılarla sallıyormuşsunuz gibi geldi. Ben sadece Benelli için uzun bir tarihi olan grandprix başarıları olan diğer italyanlar gibi egzotik bir imajı olduğunu söyledim. Hiç bir zaman firmanın ahım şahım başarıları (başarı da nedir ayrıca?) var satış adeti var demedim. Ki aksine dönemine göre satış adeti de var yarış başarıları da değişik girişimleri de kaliteli motorları da. Bunları görmezden gelip Çin vurgusuyla özetle "Adamlar iyi bişey yapıp satamamış el değiştirmiş Şimdi iyi diye satacaklar" demek haksızlık. Ondan cevap verdim yoksa istediğiniz kadar subjektif yorumunuzu yazıp tükaka yapabilirsiniz tabi. Beni veya diğer motorları görüp beğenenleri elbette bağlamaz. Satış adeti,satamaması, el değiştirmesi hatta batması kaliteyi belli etmez, Saab örneği onun içindi. Benelli de keeway gibi büyük bir grubun içine dahil oldu sadece ve bu adamlar Benelli ile bi anlamda know-how olayını uygulayacaklar. Benelli gibi ilk motosiklet üreticilerinden olan bir firmanın hala var olması ülkemize de gelmesi güzel bişey. Ve motorlar da bana göre hiç de fena değil.
Monster ın fiyatı ile ilgili cahillik dedim sadece. Kimseyi kırmak gibi bir amacım yok hepimiz motorseveriz sonuçta. Yalnız Korlas'ın sitesinde monster 696 10900 € değil mi yani 30500 TL. ABS ye istek üzerine diyor. Büyük ihtimalle ABSsiz fiyatı. Bu rasyonel bir konu burda anlaşabilmemiz lazım. Nerde 26000 bilmiyorum. Zaten ilk başta da distribütor fiyatlarını referans aldığımı yazmıştım.
Benelli başlığına gelip Benelliyi basitçe kötüleyerek Bajaj alın Hero alın hyosung alın daha iyi derken ben de sizin hakkınızda aynı şeyi düşündüm ama yazmadım. Bu tip basit ithamlara gerek yok.
Son olarak burası TNT250 başlığı. Motordan bağımsız ikili tartışmaya devam etmenin uygun olmayacağını düşünüyorum.
arkadaşlar herkes saygı çerçevesinde görüşlerini sunabilir. farklı görüşler ve eleştiriler motosiklet alacakları yönlendireceği için mümkün olduğunca objektif olmaya çalışalım
bence motorlar gayet güzel, seko arkadaşımızında dediği gibi klasik bi çin malı değil, italyan markası olduğunu ve italyan kalitesinde olduğunu kabul etmek lazım, sahibi çinli falan laflarını bırakalım artık,
biz daha çok teknik özellikleri, görünüşü, servis ağı, yedekparça fiyatları ve tabiki de motor fiyatı üzerinde yoğunlaşırsak daha faydalı bi forum olur kanısındayım.
hele bi motorlar yollara çıksın, hele bi videolar gelsin, kalitesini en iyi kullanıcılar söyleyecektir diye düşünüyorum, tutupda tnt250 ye binmeyen biri inazuma ile nasıl kıyaslama yapabilir ki, ancak kağıt üstündeki verileri kıyaslar, konforunu titreşimini falan kıyaslaması imkansız.
ben mesela altın elbiseli adamın bu motor hakkındaki yorumunu çok merak ediyorum, adam objektif bi kere.
benelliler öyle yada böle piyasaya bi farklılık bi hareketlilik getirecek, tnt25 gelince çok tutar tnt250 iyi bir alternatif seçeneği olur ama tnt600 ün bu iki modele göre işi daha zor. bekleyip görecez...
TNT600 : Konuşmaya gerek yok.
TNT250 : Hoop nereye geliyon hemşerim...
Yamaha Yzf R25 5240 euro
Benelli TNT250 4900 euro
Suzuki GW250 İnazuma 4790 euro
Kawasaki Z 250sl 4200 euro
TNT25 : Hoşgeldin...(Gelebileceksen)
fotoğraf nasıl ekleniyor?????????
z250sl, ninja 250sl eklesen daha canlı olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:23 ----------
fotoğraf nasıl ekleniyor?????????
z250sl, ninja 250sl eklesen daha canlı olur.
''Ya olduğun gibi görün,
Ya göründüğün gibi ol''
O 5. fotoğraftaki siyah motor Kuba (Keeway) Superlight 200 galiba. Amma da güzel olmuş. Onun başlığına koyacağım bunu...
300cc modeli italyada 3890 euro
arkadaşlar bir ürünün çinliler tarafından üretilmesi o ürünün kalitesiz olduğu anlamanına gelmemektedir çin ürünleri dünyanın 4 bir tarafında kullanılmaktadır.dünya devi markalar bile çinlilerle çalışmaktadır.benelli hakkında atıp tutmaktansa ürün türkiye yollarına düştükten sonra kullanıcı yorumları ile ürünün kalitesi ortaya çıkacaktır.boş sözlerle insanları yanıltmayalım
TNT250 Türkiyede Tavsiye Edilen Satış Fiyatı
4.913,00 €
fiyat konusunda diğer markalara bakıldığında TNT250 kendi sınıfındaki modellerle fiyatlar hemen hemen aynı görünüyor.
uygun fiyat yüksek kalite anlayışını benimseyen firmalar bu cclerde yüksek adet yakalayacaklarını düşünüyorum.
fiyat kadar teknik özellikleri iyice analiz etmek gerekiyor.
TNT250TEKNİK ÖZELLİKLER
MOTOR
Silindir Hacmi 249,6 cc
Motor Türü 2 Silindir, 4 Strok, 8 Valf, 6 Vites
Çap & Strok Ø61 x 42.7 mm
Maksimum Güç 31.5 HP 11000 r/min
Maksimum Tork 21.2 N.m / 9000 r/min
Yakıt Sistemi EFI
Yakıt Kontrolü DOHC
Soğutma Sistemi Su Soğutmalı
SÜSPANSİYON
Ön Süspansiyon Hidrolik
Süspansiyon Aralığı 115 mm.
Arka Süspansiyon Salıncak Tarzı
Süspansiyon Aralığı 120 mm.
Ön Lastik 110/70-17
Arka Lastik 140/60-17
GÜÇ AKTARMA
Sürüş Sistemi Benelli Sürüş Sistemi
Ön Fren Disk
Arka Fren Disk
BOYUTLAR
Uzunluk 2130 mm.
Genişlik 800 mm.
Yükseklik 1120 mm.
Yerden Yükseklik 180 mm.
Sele Yüksekliği 795 mm.
Dingil Mesafesi 1410 mm.
Kuru Ağırlık 185 kg.
Yakıt Kapasitesi 16 lt.
sitesinde 4900 euro diyor.. 5 bin euro diyelim 15 bin tl ortalama..
kısaca eski köklü bir markadır bu doğrudur ama piyasaya brand olarak yeni girmiş ne ikinci eli ne kullanıcı geçmişi var ne kronikleri biliniyor ne handikapları belli.. marka kalite olarak çok iyidir ama benim gözümde brand değeri olarak türkiyeye yeni girmiş bir uzak doğu markalarından farkı yok..
bakın motorun mühendislik yada malzeme parça kalitesinden bahsetmiyorum karıştırmayınız marka olarak girişinden..
yamaha honda kawa suzuki gibi türkiyede bulunan 50 yıllık markalar ile henüz yeni girmiş bir markayı kıyaslamakda istediği kadar iyi olsun bence yanlış.. hondayı kawayı suzukiyi yamahayı elini öpene ölüsünü dirisini hurdasını satarsın.. eline sıcak para geçer..
en azından yaygınlaşması amaçlı ilk girişde olabildiğince karları minumuma düşürüp 10-12 bin tl çıtasında satılsaydı insanlar çin markalarına yöneliceğine gider benelli alırdı..
benelli pazarda bir kullanıcı kesmi elde ederdi.. motor birde iyiyse kaliteliyse müşteri feedback leride yüksek orantılı olumlu dönerse satışlarda patlama olurdu ondan sonra gene ince ince fiyatı arttırırlardı..
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)