Motosikle guzelde Fiyatı 14 binliraya geliyor, o fiyata Yamaha Honda Suzuki kawasaki gibi japonlar alınabilir. Bence Benelli de sadece TNT25 tutar
Motosikle guzelde Fiyatı 14 binliraya geliyor, o fiyata Yamaha Honda Suzuki kawasaki gibi japonlar alınabilir. Bence Benelli de sadece TNT25 tutar
bana göre tnt250 yi inazuma ile karşılaştırmak lazım, baktığımda
inazuma sohc motor a sahipken tnt250 daha yeni ve geliştirilmiş olan dohc motora sahip
inazuma nın kuru ağırlığı 183 iken tnt250 185 , yani 2 kg daha ağır ama
inazuma 25 bg iken tnt250 31,5 bg , buda 2kg ağırlığı çok rahat tolöre eder. ayrıca
inazumanın deposu 13,3 lt alıyorken tnt250 ninki 16 lt alıyor. buda uzun seyehatlerde bi avantaj
inazuma 13250 iken tnt250 14000 lira. bence aradaki bu fiyat farkına fazlasıyla değer, çünkü biçok yönden daha üstün özelliklere sahip
tek handikapı türkiyeye yeni geliyor olması ve çoğu kimsenin benelli markasını tanımıyor olması. halbuki italyanlar motosiklette bi efsanedir sonra japonlar gelir.
Bence motorlar bi caddelere insin o zaman kuşkusuz daha çok ilgi görecek. Çünkü 250 cc ve üstünde insanlar artık motorlara sadece araç olarak bakmıyor. Görünüş, tasarım, farklılık, statü olarak bakıyor. Bunun yanında yakıt ve şehir içi kullanım rahatlığı da önemli. Benelliler naked olduğu için şehir içi rahatlığında sıkıntı çekeceğini sanmıyorum. Bi racinglere göre tercih sebebi olur. Şahsen benzer paralara benelliyi inazumaya tercih edebilirim. İnazuma kaliteli bir motor olsa da sıkıcı, heyecan vermeyen bi yapıda. Teknik anlamda da benelli daha iyi duruyor. Satış sonrası ve teknik servis şimdiden belli olmaz tabi de şunu biliyoruz ki Türkiyede büyük japonlar da dahil servis konusunda yetersiz bi ülkeyiz. Önemli olan motordan anlayan iyi bir usta bulmak.
Teknik özellikleri bakımından incelerseniz ben birbirine rakip görüyorum.Tabiki farklılıkları var.İyi incelemek gerekir. Evet ninja racıng tnt250 nakeddir.Racingleri araştırısanız şöyle riskleri var ;
1-Hızını motor gücünden ve şanzıman oranlarından alan racing motorsikletler direksiyon hakimiyeti ve sürüş açısından diğer motorsikletlere göre çok daha zor kullanılan araçlardır.
2-Profesyonel binicilerin kullanması gereken bu motorlarla amatör sürücüler kazalara neden olabilir.
3-Özellikle viraj alınırken motorla aynı şekilde hareket etmek gerekir ve bu da ancak tecrübe ile kazanılabilir.
4-Racingleri kullanırken genelde öne doğru yatılır ve yüksek hızda rüzgardan etkilenmemek için camın arkasında kalınır.
5-Motor ömürleri diğer modellere göre daha kısadır.
Naked motorlar ise Şehir içinde son zamanlarda çok moda olmuştur. Şasesinin kısa oluşu, çevik ve seri olması, diğerlerine göre hafif olması onu şehir içinde tercih edilen bir motor klasmanına sokmuştur
Onun için benelli tnt250 naked bir motor tercihim olur.
Eski Ninja 250'yi kastediyorsanız bana göre zaten TNT 250'nin rakibi olamaz. Artık üretilmiyor, öyle bir motor kalmadı. Yeni 250SL ise zaten apayrı bir motor. Yarış motorları ile ilgili yazdıklarınıza gelince, bir motorun yarış motoru olup olmamasını bana göre öncelikle oturuş pozisyonu belirler. Ninja 250 olsun, R25 olsun bu motorların tümü dik oturuşa sahip. Mesela YZF R125 tam yarış motoru gibi oturuş sunuyor. Bu şekilde oturuyorsanız o zaman sürüş pozisyonunun dezavantajlarından bahsedebiliriz. Bu da 250'likler içinde sadece, o da kısmen 250SL'de var. Diğerleri naked gibi dik oturuşlu rahat motorlar. Yarış motorlarının ömürleri kısa demişsiniz ama zaten 250 cc motorlar içerisinde yarış motoru gibi davranan tek motor R25. Onun ömrü sürekli devirli kullanılırsa belki diğerlerinden kısa olur, zamanla göreceğiz. Diğer modellerde bu kadar yüksek devirlere çıkılmıyor. Aslında Benelli de en yüksek gücünü 11000 devirde veriyor, az değil yani...
Ben de TNT250'nin çok iyi bir motor olacağını düşünüyorum ancak fiyatı bence çok fazla. Motor için fazla olmasa bile markası için fazla... 14 bin TL'ye alıp ikinci elde 12 bin TL'ye satmak isterseniz kimse yanaşmayacaktır. Bence en fazla 12 bin TL'den giriş yapmalıydı ki gücüyle cazip hale gelsin. Bana göre iyi bir test sürüşü organizasyonu yapılmadan tüm Türkiye'de 100 tane bile satmayacaktır.
anlaşılan herkes motorların kaliteli olduğu ancak piyasa yeni giren bi marka için pahalı olduğunda hemfikir ???
Elbette herkes daha uygun fiyat ister sonuçta parayı sokakta bulmuyoruz ve bizim için kalite, performans kadar fiyat da çok önemli ancak TNT 600 dışında fiyatlar bir tek bana mı uygun geldi bilmiyorum.
Şu anda Pulsar'ın zam gelmeden önceki fiyatıyla diğer muadillerini kıyasladığımızda TNT 25'e pahalı diyen çarpılır. Bir çok özelliğiyle daha üstün olmasına rağmen TNT 25 daha uygun fiyattan satılacak.
TNT 250 ise çift silindirli olması ve güç, tork değerleriyle 300cc bir modeli aratmayacak donanımda ve fiyat da gayet normal buna göre.
TNT 600 tasarım olarak bana iç çektirse de beni 250cc üzeri aşar çünkü kendime güvenim yok bu yüzden de daha yüksek cc modellerle hiç ilgilenmedim. Sadece kıyaslamalara ve söylenenlere baktığımda en çok fiyattan kaynaklanan isyan bu modelde var görünüyor.
arkadaşlar ülkemize youtubeda gösterilen benelli tnt300 mü gelecek?o gelecekse performansta düşüklük parçalarda değişiklik veya kalitesizlik lastik ebatında değişiklik olacak mı bilenler alıntı yapsın ona göre videoları izleyip heveslenecem
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
kendi sitesinde 31.5 HP yazıyor,sahibinden.comda bir mağazada 38 hp diğerinde 36,7 HP yazıyor.kafalar karışık..
Bir nokta atlanmış. Yanlış görmediysem; keeway adı altında da satılıyor benelli motosikletler. bu durumda ikinci bir derbi etx/stx vakası gibi duruyor. Keeway pek çok kullanıcısı olan bir marka, fiyatına değip değmeyeceğini en iyi onlar anlatacaktır.
Yurt dışına attığım yakıt tüketimleri ile ilgili mailime cevap gelmiş bulunmaktadır. Gelen cevaba göre;
TNT 600: 100 km'de 6 - 7 lt.
TNT 250: 100 km'de 3,3 - 3,5 lt.
TNT 25: 100 km'de 2,9 - 3 lt.
yakıt tüketiminde bulunmaktadır. Bana gayet iyi gibi geldi sizce nasıl?
Yakıtı fena değil.yakıtı etkileyen unsurlarla ilgili şu bilgilere rastladım .umarın faydalı olur. TNT25 'te de paylaşmıştım.
Hava filtremiz daima temiz olmalı. Tıkalı hava filtresi motosiklet için gerekli olan hava-yakıt karışımı oranını bozacaktır.
Bizde motosiklet gitsin diye daha çok gaz elciğini çevireceğiz ve hava yakıt oranındaki yakıt miktarını arttırarak daha fazla benzin tüketmiş olacağız.
Enjeksiyon ve karbüratör sorunları yakıt tüketimini olumsuz etkileyecektir.
Motor bloğunun iyi durumda olması,motosikletin sağlıklı çalışıyor olması yakıt tüketimini etkilemektedir.
Lastik,rulman,zincir gibi motosiklet parçalarının iyi durumda olması gereklidir. Sağlıklı çalışmayan motosiklet aksamları sürtünmeyi arttıracağından ötürü daha fazla yakıt tüketimini beraberinde getirir.
Bunları biraz daha detaylandırmak gerekirse;
Bujilerin ayarsız,kirli oluşu yakıt tüketimini 9-10 litrede yaklaşık 1/2 litre oranında arttıracaktır.
Motorun elektrik ihtiyacını karşılayan malzeme ile bunun motora iletisini sağlayan aksamlardaki bozukluklar verimi düşürür benzin sarfiyatını arttırır.
Tekerlek, lastik havalarının az olması yüzünden sürtünme artar, güç azalır ve dolayısıyla yakıt tüketiminin artmasına sebep olur.
Fren balataları ayarsız ve sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır ve yakıt sarfiyatı artar.
Sürücü kaynaklı yakıt tüketiminin sebeplerine değinmek gerekirse;
Soğuk motosikleti ısıtmadan yola çıkmak yakıt tüketimini arttırır.
Trafik ve yol koşullarına uygun sürüş yapmak,kararlı ve sakin bir kullanımı yanında getirecektir.
Agresif kullanmaktan kaçınmak,hem yakıt tüketimini ortalama değerlerde tutacak hemde motosikletinizin daha az yıpranmasına yardımcı olacaktır.
Trafiğin akış hızına göre sürüş stratejisi izleyin. Akan trafiğin hızına uyulmadığı takdirde sürücünün mecbur kaldığı ani frenaj ve ani hızlanmalar yakıt tüketimini arttıracaktır.
Önünüzdeki aracı çok yakın takip etmeyin. Yanlış takip etmekten dolayı fren ve gazı gereksiz kullanmak yakıt tüketimini arttıracaktır.
Motosikletinizdeki bulunan her türlü ağırlık yakıt tüketimini olumsuz yönde etkiler. Tüketim artışı motor gücü düşük olan araçlarda daha belirginleşir.
Hava koşulları motosikletin yakıt tüketiminde önemli faktörlerden biridir.
Özellikle soğuk havalarda jikle açılı bir şekilde seyir halinde bulunmak yakıt tüketimini arttıracaktır. Motosiklet sağlıklı çalışma ısısına gelene dek kademeli olarak,doğru şekilde jikle kullanımı yakıt tüketiminizin artmasının önüne geçecektir.
Yağmurlu ve karlı havalarda lastiklerin sürtünme direnci artığı için daha fazla yakıt tüketilir.
Yokuş inerken kesinlikle vitesi boşa atmayın . Vites boşa atıldığında motor freni ortadan kalkacağı için motosikleti durdurmak veya belli bir hızı korumak zorlaşır.
Kontak kapatıldığındaysa fren sistemi çalışmadığıiçin yapılacak birkaç santilitrelik benzin tasarufuna karşılık ciddi kazalarla karşı karşıya kalınabilir.
Yokuş çıkarken az yakıt tüketmek için yüksek viteste tam gaz yapmaktansa daha düşük viteste yarım, hatta çeyrek gaz yapmak daha doğru olur.
Hız sınırlarına uymaya gereğinden fazla hızlı gitmemeye dikkat edin.
90 km’den sonraki her 1 km artış yakıt tüketimini yüzde 1 oranında artırır.
Az yakıt tüketmek için çok düşük devirlerde de sürekli yol almayın.
Çok düşük devirlerde kullanılan bir motosikletin motoru daha çabuk yıpranır. Bu da yakıt tüketimini azaltarak yapılan tasarrufun tamir ve yedek parçaya verilmesine neden olur.
Gaz kolunu sonuna kadar basmadan da hızlı gidilebilir. Bunun için motosikleti fazla zorlamadan hızlandırmak ve hızı korumaya çalışmak yeterlidir.
Aniden hızlanmak gereksiz yere gaza ve frene gereğinden fazla basmak, motoru çalıştırırken marşa gereğinden fazla basarak motoru boğmak,yakıt sisteminde oluşan sızdırma %50'ye kadar varan benzin sarfiyatına, neden olur
yakıt tüketimlerini arkadaş paylaşmış, umarım gerçek değerler de bunlara yakın olur, peki ama neden sitede yazmamışlar bu değerleri, tahmini olan var mı.
tnt 250 yakıt tüketimi baya ideal fiyatta italyan için gayet normal italyan bir japondan haha üstündür bence
arkadaslar italyan benelliyi biraz araştırınca gercekten cok eski bir gecmişe sahipler . asırlık gecmişleri var
aşağıdaki bilgiler paylaşıyorum umarım faydalı olur ;
İtalyan Benelli Motosiklet Firmasını tanıyalım
Geçmişi 100 yılı geçen ve oldukça iddaalı motosikletleri olan bu firmanın yeterince tanınmadığına kanaat getirip bu yazıyı hazırlamaya karar verdim.
Benelli Motosiklet Firması - İtalya
Kurulum : 1911 İtalya
Kuruluş Hikayesi : Teresa Benelli adlı dul bir bayanın Altı oğluna:Giuseppe, Giovanni, Francesco, Filippo, Domenico and Antonio or 'Tonino'ya iş yaratmak amaçıyla Bir firma kuruyor. "Benelli Garage" adıyla Otomobil ve Motosiklet tamircisi olarak kurulan firma ilerliyen yıllarda yedek parça üretimine başlıyor.
Zamanla Komple motor üretimine geçen firma, 1920 Yılında 75 cc lik tek silindirli iki zamanlı ilk motorunu üretiyor.
Bir yıl Sonra 1921 yılında Kendi motosikletini üretti ; 98 cc lik motosiklet le iki yıl içinde
Kardeşlerden Antonio yarışlarda kazandığı başarı ile şirketin önünü açtı. Satış rakamları yükseldi.
Benelli 175 modeli ile Antonio SOHC motor ile 1927, 1928 ve 1930 yıllarında İtalya şampiyonluğunu kazandı. 1932 de çift eksantrikli versiyonu ile tekrar İtalya Şampiyonluğu kazandı. Fakat 1932 de geçirdiği kaza ile yarış hayatı sına erdi. 1937 de geçirdiği bir kaza ile hayata veda etti.
Bir ara ayrılık yaşayan kardeşler 1960 yıllarının sonunda 550 Çalışanı ile Günlük 300 Motosiklet kapasitesine ulaştı. Aynı yıllarda Japon üretimi motosikletler Avrupalı üreticileri tehdit etmeye başladı.
1989 yılına kadar krizin etkilerini yaşadı. Aynı yıl Biesse SPA dan yatırımcı Giancarlo Selci nin desteği ile toparlanmaya başlayan firma üreticisi olan İNDESİT in yönetim kurulu başkanı Andrea Merloni ile 1995 yılında toparlanan 2002 Yılında firma özel motosikleti Tornado 900 Tr ile muhteşem bir dönüş yaptı. Üretimine Çeşitli katagorideki Motosiklet veScooter üretimi ile devam ediyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)