Arkadaşlar selam,
Öncelikle bu fiyat tartışmalarının kendimce gereksiz olduğunu söylemeden edemeyeceğim gerçekten çok sıkıcı olmuş. Parası olan herkes en iyisine sahip olur az parası olanda alım gücünün en iyisini bulur alır.
Para - çokomel eğrisi yani
Yok Benelli şöyle pahalı böyle aptallık etmişler daha piyasaya yeni girdiler diyen arkadaşlar fırsat bulursanız bir bayiye gidip malı bi görün. İnternette görmekle aynı şey olmadığını daha motora yaklaştığınızda anlayacaksınız. Birde marşa basıp bi tur atma şansınız olursa kalanını daha da net anlayacağınızı umuyorum.
İş yoğunluğu sebebi ile motoru sadece toplayıp tuzladan zincirlikuyu'ya getirdim ve biniş keyfim orada sona erdi :( o yüzden süper bir deneyim yaşadığım söylenemez. Malum rodaj dönemi sancıları ile aleti performans olarak ta sıkıştırabilmiş değilim. Ama biniş konforu olarak gayet konforlu olduğunu söyleyebilirim. 177cm. boyunda biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki çok rahat bir oturuşu var ve direksiyon tutuş pozisyonuda gayet mantıklı. Naked tercih edenlerin çok eğilmeyi istememesini (race kullanış pozisyonundan bahsediyorum) baz alarak yapıyorum bu yorumu. Oturduğunuzda ayaklarınız kolayca yerini buluyor ve 80cm. sele yüksekliği az gibi görünsede öyle bacaklarınızı karnınıza yakın hissetmiyorsunuz. Ayaklıklar gayet iyi boyutta ayağınız debriyaj yada fren pedalını aramıyor. (DUKE kafası) Arka freni çok kullanmamakla birlikte basışı geniş hemen bitmiyor ve size kontrollü ve yumuşak fren yaptırıyor.
Normal kullanış pozisyonunda göstergeleri takip etmek oldukça kolay ve konforlu. Herşey belirgin şekilde önünde görünmekte.
Göstergeden A-B Trip / Saat / Hız / Sıcaklık / Yakıt / Devir / Boş Vites / Yağ / Uzun Far ve Motor Hatası bilgilerine ulaşabiliyorsunuz.
Aynalarda gayet başarılı konumlandırılmış ve büyüklüğü ve kalitesi gayet iyi. Bi arkadaşımda Pegaso 650 var bugün dikkat ettim aynı aynaları kullanıyorlar. Bilenler kıyaslayabilir belki. Ayrıca Çin malı diye tabir edilen markaların ucuz modellerindeki gibi ayna ayarınız sarsıntı ve şunla bunla zırt diye bozulmuyor.
Sele genişliği bence yeterince güzel. Bi versys yada v-storm değil tabiki. Ama farkettiyseniz karşılaştırdığım modeller ortada. En yakın rakibi Inazuma ile yada CBR250 R ile falan karşılaştırmıyorum. Çünkü adamların biz bunu birazda touring kafasında yaptık iddiası yerini bulmuş. Sele kaplaması hakkında çok kaliteli diye bir yorum yapamayacağım üzgünüm çünkü değil :( Henüz artçı olamadım bu konu hakkında bi yorumum yok.
Kısa sürüş keyfimde 100kms hızına ulaşabildim ve herhangi bir titreşim belirtisine dahi rastlamadım. Motorun ağırlığının sınıfına göre kallavi oluşu dezavantaj olarak anılsada motor gücünün bunu absorbe edebildiğini rahatlıkla söyleyebilirim. Hatta güzel yanı 80kms hızla köprüden geçişim havanın gayet rüzgarlı olduğu bir günde tereyağından kıl çekmek gibiydi. Manevraları gayet güzel tabi benden daha profesyonel sürücülerin manevralar hakkında yorum yapması daha farklı olabilir. Bizimkisi istanbul trafiğinde araba arasından kaçma kaldırıma çıkma falan filan.
Yakıt ve performans hakkında yorumlarımı henüz yapamamaktayım hatta henüz motoruma bile binememekteyim :( Belki benden daha aktif kullanıcılar birşeyler yazarlar.
Şimdilik benden bu kadar motorcu ve sürücü bilgimin yettiğince anlattım. Malzeme kalitesi hakkında yapılacak yorumlar bana biraz afaki geliyor o yüzden pek girmiyorum o işlere. Ver 60.000 TL plastiği bile efsane kaliteli olsun mantığı günümüz gerçeği malum. Ama bu paraya herşey gayet iyi bence. Yakından gördüğünüzde anlamanız daha kolay olacaktır diye düşünüyorum.
Saygılar,
Herkesin tekeri düz bassın.