Benelli TNT 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Nisan 2016, 12:22
#1341
hemen üstündeki mesajdaki fotoğraflarda motorumda koruma demirlerini görebilirsin.
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...8786065/detay/
bu satıcı ile irtibata geçip bilgi alabilirsin.
tnt25 alıcam demişsin. onu bilmiyorum. daha çok yeni. olmayabilir. benelli türküye aksesuar getiricez demişti.
Reklamlar
-
04 Nisan 2016, 13:38
#1342
bütün tnt 250 kullanıcıları
kaç kilometrede olduklarını ve belirgin bir sorunla karşılaşıp karşılaşmadıklarını yazabilir mi?
özellikle bu motoru ilk alanlar yazsın da bu bilgilerle yavaştan bir istatistik oluşturalım
hem almayı düşünenler açısından faydalı bir döküman çıksın ortaya
ben henüz 1.200 km lerdeyim
ortalama haftanın 4 günü üstündeyim de günde 3 km yol yapmakla buraya kadar geldim anca 7 ayda
2-3 kere de 80-90 km civarı sürdüm, hiç bir sıkıntı yaşamadım
sadece arka amartisörle alakalı hafif bir sorun var, sert geçişlerde pek esnemeye yanaşmıyor gibi, sert karşılıyor ani yükseklik farklarını
sanıyorum ilk aldığımda böyle bir durum yoktu ya da ben o zamanlar daha temkinli sürüyordum
artık emin değilim
her gün kullandığım yol, pek iyi durumda değil açıkçası
bunun dışında makine akıyor, çok memnunum
-
04 Nisan 2016, 14:07
#1343
1500 km ye geldim.
2 kere uzun yol yaptım oh rüzgar dayagı yedım durdum.
2-3 konusuna kıl'ım 1 ve 2. vites'İn kısa olması , arka amartısor hakıkaten sert bozuk yollarda ancak virajlarda görevini layıkıyla yapıyor.
vites göstergesi koysalardı cok guzel olacaktı.
butun arkadaslarım ve görenler begenıyor bende begenıyorum. Yakıtta sıkarsanız yakıyor hemde deli gibi
-
04 Nisan 2016, 14:38
#1344
ake adlı üyeden alıntı
hemen üstündeki mesajdaki fotoğraflarda motorumda koruma demirlerini görebilirsin.
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...8786065/detay/
bu satıcı ile irtibata geçip bilgi alabilirsin.
tnt25 alıcam demişsin. onu bilmiyorum. daha çok yeni. olmayabilir. benelli türküye aksesuar getiricez demişti.
Acaba depo yan pad ve jant şeritini nereden aldınız ya da varsa markası nedir?
-
04 Nisan 2016, 14:54
#1345
2015 Kasımda aldım.
Şuan 3000KM deyim 1000KM uzun yol yaptım. Uzun yolda bol bol rüzgar yiyorsunuz. Bozuk yollarda ve çakıl yollarda ata biniyor gibi hissediyorsunuz. Arka amortisör biraz sert isterseniz sönümlemeyi ayarlayabilirsiniz.
Herhangi bir sorun yaşamadım. Tek eksisi bence ağırlığı
-
05 Nisan 2016, 10:47
#1346
Malzemelerin linkini sonra paylaşırım. Telefonla giriyorum şuan.
5000 km yi geçtim. Alt devir güçsüzlüğü dışında bir sıkıntım yok. Birazda yakıyor. Amortisör ile ilgili bir sıkıntım yok. Sıkıntısı olan arkadaşlar ayarlarını yapsınlar diye tavsiyede bulunabilirim. Gören herkes hayran. Sesine de. Motoru görenlerin benelliye karşı olumlu görüşleri oluşuyor. Egzoz dış korumasını tutan buntolardan biri çıktı sadece. Kaynakçı da hallettirdim onuda. Zırıltı yapıyordu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:40 ----------
Mehmetii adlı üyeden alıntı
Acaba depo yan pad ve jant şeritini nereden aldınız ya da varsa markası nedir?
http://tr.aliexpress.com/item/Fit-Fo...459959364.html
http://tr.aliexpress.com/item/16-Str...0-dc3c4b4df333
-
05 Nisan 2016, 11:02
#1347
3.400km. oldu kullanalı.
Ufak tefek sorun dışında ciddi sorunlarla karşılaşmadım çok şükür.
Kuşadası dönüşünde gidon topuzu düşmüştü, gevşekmiş, kontrol etmekte fayda var. Lastikler fena değil, arka amortisörden memnunum, geçen gün geri tepmeyi tekrar ayarladım, daha iyi oldu. Bu motosiklette tek sevmediğim parça aynaları. Sol ayna sürekli gevşiyor, zayıf malzeme yani.
Genel anlamda memnunum, iyi ki almışım, sürüşünden çok keyif alıyorum, insanların ilgisinden memnunum çünkü çok dikkat çekiyor.
-
05 Nisan 2016, 12:41
#1348
ake adlı üyeden alıntı
Malzemelerin linkini sonra paylaşırım. Telefonla giriyorum şuan.
5000 km yi geçtim. Alt devir güçsüzlüğü dışında bir sıkıntım yok. Birazda yakıyor. Amortisör ile ilgili bir sıkıntım yok. Sıkıntısı olan arkadaşlar ayarlarını yapsınlar diye tavsiyede bulunabilirim. Gören herkes hayran. Sesine de. Motoru görenlerin benelliye karşı olumlu görüşleri oluşuyor. Egzoz dış korumasını tutan buntolardan biri çıktı sadece. Kaynakçı da hallettirdim onuda. Zırıltı yapıyordu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:40 ----------
http://tr.aliexpress.com/item/Fit-Fo...459959364.html
http://tr.aliexpress.com/item/16-Str...0-dc3c4b4df333
Teşekkürler.
Bende yaklaşık 1,5 - 2 haftadır biniyorum 400 km ye yaklaştı motorda bi sorun yok şimdilik Allaha şükür. Bazen stop edecek gibi oluyor giderken gazı bırakıp debriyajı çekince falan çok az ara gazı vermezsen stop edecek gibi onu hissettiriyor onada alıştım sayılır stop ettirmiyorum ama hesaplamayı henüz yapmasamda alet ciddi derecede yakıt tüketiyor gibi geldi ama bilmiyorum doldurduğumda bi hesap yapıcam yazarım buraya normalde olabilir. Eski motorum 2014 gt250r ile kıyaslıyorum. Lastikleri arkadaşların dediği gibi ıslak zeminde ciddi kayıyor olabildiğince temkinli olmak lazım değiştirene kadar.
-
05 Nisan 2016, 18:35
#1349
Bende şu an altı bin kmye ulaşmak üzereyim.Neredeyse her gün (kış günleri dahil) kullandım.Konforundan, malzeme kalitesinden, bana göre fazlasıyla yeterli süratinden, tasarımından ve özellikle sesinden gayet memnunum.Trafikte farkedilme hususunda gürültülü bir motor kullanmanın ne kadar büyük bir avantaj olduğunu skuter tecrübemden sonra bu motorda görmüş oldum.Gerçekten sürmesi hem kolay hemde oldukça keyifli.Beğenmediğim tarafları ise, her şeyden önce lastikler.Bırakın yağmuru yola biri tükürse üstünden geçerken kendini kaybetmeye hazır bu lastikler (Cordial marka).Sadece ıslak zeminde de değil kaliteli asfaltta dahi sıkı bir frene gelemeyip hemen kitlenme eğilimine giriyor.Ani frenlemeden bahsetmiyorum bile.Alacak kişinin mutlaka değiştirmesi lazım.İkincisi ise soğukken stop etmesi.Motor 30 dereceye ulaşmadan hareket ettirilirse stop ediyor.Boyum 1.70 ve kalıplı biri olmamama rağmen ağırlığı ile ilgili hiç sıkıntı yaşamadım, ağırlık merkezini güzel konumlandırmışlar, sıkışık trafikte manevra yapmak ya da virajlara girmek kesinlikle yorucu değil.Bunun dışında, uzun yol yapmayı sevmeme rağmen aşırı rüzgar yüzünden bu motorla seyahat etmek bence çokta keyifli olmayacaktır.
-
06 Nisan 2016, 09:25
#1350
3.700 km'deyim. Benim motorumun stop etme problemi yok. Sıcak motor yada soğuk motor fark etmiyor. Çünkü boştayken gaz vermiyorum. Gerekli gereksiz siz de gaz vermeyin sizinki de stop etmesin
Şimdiye kadar başıma gelmiş tek problem ayaklığın vidasının çıkması oldu ama bunu da bilinçsiz servislere bağlıyorum. Çünkü çok luzumsuz olmasına rağmen fırçayla o kadar çok yerini özensizce yağlıyorlar ki bir uzun yol sonrası vidayı yerinde göremedim.
Bunun haricinde en etkileyici yanı kesinlikle sesi. Bir viteste iyice gazı açtıktan sonra kapatıp egzoz patlatmasını dinlemek çok keyifli.
Nesinden memnun değilim, lastikleri rezalet. Sağlam bir frende ön teker beklenmedik anda kitlenebiliyor.
Molasız en uzun 2,5 saat kullandım. Herhangi bir yorgunluk yada rahatsızlık hissetmedim.
-
06 Nisan 2016, 10:41
#1351
herkes biraz yakıyor diyor. peki ne kadar yakıyor bilgi verebilecek olan yok mu? Bir de fuarda ayak peg lerinin biraz geride oldugunu fark ettim. Bu kullanım sırasında bir sorun oluşturuyor mu? Dizlerdeli kırılma agrıya neden oluyor mu?
-
06 Nisan 2016, 13:37
#1352
mo180402 adlı üyeden alıntı
herkes biraz yakıyor diyor. peki ne kadar yakıyor bilgi verebilecek olan yok mu? Bir de fuarda ayak peg lerinin biraz geride oldugunu fark ettim. Bu kullanım sırasında bir sorun oluşturuyor mu? Dizlerdeli kırılma agrıya neden oluyor mu?
Geride değil aslında naked makine sonuçta naked dediğin spor makinedir. Onların konumlandırıldığı yerler gayet güzel bi de ayak ucuyla basılır malum biliyorsunuz dizler bu sayede depoyu tutabiliyor rahatca. Bi depo yan pad lazım ama kaymamak için ya da dizlik kullanıyorsanız çizmemek için. Benim dizlikler pantalonun içinde çizmiyor ama doğal olarak ani frende ve gazda depoyu tam tutamadığım için kayıyorum öne geriye.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------
cario adlı üyeden alıntı
3.700 km'deyim. Benim motorumun stop etme problemi yok. Sıcak motor yada soğuk motor fark etmiyor. Çünkü boştayken gaz vermiyorum. Gerekli gereksiz siz de gaz vermeyin sizinki de stop etmesin
Benim ki bazen duracağım zaman debriyajı çekip motoru saldığımda devir bir anda düştüğü için ara gazı vermezsem stop ediyor napıcaz? 😄
-
06 Nisan 2016, 14:57
#1353
Mehmetii adlı üyeden alıntı
Geride değil aslında naked makine sonuçta naked dediğin spor makinedir. Onların konumlandırıldığı yerler gayet güzel bi de ayak ucuyla basılır malum biliyorsunuz dizler bu sayede depoyu tutabiliyor rahatca. Bi depo yan pad lazım ama kaymamak için ya da dizlik kullanıyorsanız çizmemek için. Benim dizlikler pantalonun içinde çizmiyor ama doğal olarak ani frende ve gazda depoyu tam tutamadığım için kayıyorum öne geriye.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------
Benim ki bazen duracağım zaman debriyajı çekip motoru saldığımda devir bir anda düştüğü için ara gazı vermezsem stop ediyor napıcaz?
Seninki biraz rolanti problemi gibi geldi bana?
Çünkü motoru ilk aldığımda henüz servisten çıkmadan tecrübe ettiğimizde rolantısı düşüktü ve dediğin şekilde stop ediyordu. Rolatiyi biraz yükselttiler. 3698 km dir bir daha olmadı
-
06 Nisan 2016, 22:52
#1354
Aksine rölantisi ısınınca 1500'de kalıyor. 1500'de olması gerekmiyor mu?
-
07 Nisan 2016, 08:58
#1355
Şu an 6800 km de stop etme sorunu yaşamıyorum artik çünkü motorun ısınmasını beklerken hiç gaza dokunmuyorum ısınınca daha yapmıyor istediğin gibi gaz ver sıkıntı olmuyor.
Lastikler berbat iki defa yere yapışinca hemen değiştirdim yeni lastiklerimle kendi hatam veya trafik akışı içerisinde oluşan acil durumlara karşı süper performans verince iyi ki de değiştim dedim.
Bir kaç uzun yol denemem oldu rüzgar bitirdi beni.uzun yol için ön cam şart.
eksoz sayesinde trafikte fark ediliyorsun buda daha az tehlike.burada şunuda belirtmek istiyorum eksoz sesi yüzünden sürekli ya motor yada araçlar benimle yarış içine giriyorlar buda tehlike yaratıyor. ben ise sakin kullanımdan yanayım.
Evet herkese katılıyorum biraz fazla yakıyor sanki hesap için çetere tutmaya başladım.
Yan ped şart depoya tutmak biraz zor kayıyor.
Büyük biri arıza yaşamadim arka fren yerinden çıktığını saymazsak.o da galiba lastik değiştirirken biri dikkatsizlik sonucumu oldu anlamadım.
-
07 Nisan 2016, 21:06
#1356
Motorun sesini merak edenler için bugün ufak bir vidyo çektim.İstenildiği takdirde trafikte kısa bir sürüş vidyosu da ekleyebilirim.
-
11 Nisan 2016, 10:49
#1357
Sıkılmadan okuyup motor hakkında bilmeniz gereken gerekli bilgileri,ve şahsi düşüncelerimi yaptığım km'ye ve yollara dayanarak yazıyorum.Benelli mazisi kupalarla dolu bir İtalyan motorsiklet efsanesidir,şuanda ise o bir çinli.Av merakı olanlar bilir Benelli ayrıca av tüfeğide üretimi yapar.Ve kalitesi ortadadır.1911-2005 yılları arasında git gellide olsa motorsiklet üretimi yapar.2005te iflasın eşiğine gelince Çin'in en büyük motorsiklet üreticisi quanjiang ortaklığına girer.Dizayn tasarım hayla italya-pesaroda yapılmaktadır.Üretim tamamen çin keeway fabrikasından çıkmaktadır.Motorsiklet çinde Bj300gs olarak geçiyor.Kimi yerde Bn 302.Bizde tnt 250.Gelelim motorumuza 4 zamanlı 8 subap doch motor,12bin rpm,son sürat 157 km stabil(abi sen yorum yazma sen istisna 170 lere çıkıyosunkesiciye giren,32 bg,sıvı soğutmalı,enjeksiyonlu bildiğimiz bir motor.Alt devirlerde cbf 150 havasında bir sürüşü var.7000 devirlere kadar.Sonrası racing tadından yenmez.Ha ben agresifim kardeşim derseniz 11.500 rpmden 9000 devire düşüyor vites atıncaki buda en yüksek tork değerinin olduğu yer.sıralı vitesler ard arda geliyor.Makine yeterince aşırı torklu bayılma gibi bir olay hiç yaşamadım.Rampa yukarı hızlanıyor bileki çıktığım rampa meşhur izmir yolundaki truva rampası.Km'de 20-21 kuruş arası şehir içi yakıtım var.Uzun yolda sakin gidim 18-19 ölçtüm.Hararet kışın 60-65 derece üstüne çıkmadı.Yaz ayları başladı 70 lerde kalıyor şuan artık.Motorumuz delphi mt 05 ecuya sahip.Üstündeki bujiler ngk rc8e.Yakıt pompamız enjektörler bosch marka.Hava filtresi kawasaki gibi depo altında.Sökümü zor depoda sökülüyor beraberinde.Aydınlatmalar kısa farın üstünde uzun farın altında 2 adet ampül.Plastik boya kalitesi hiçbir japonu asla aratmaz.Çatlamaya patlamaya solmaya meğilli asla değil.Şasi yeterince sağlam bana göre.Mt25-duke 200/390 modellerine göre kalın ve etli.Kartel 3kg yağ alıyor bakımda.Bir çok markanında yağ filtresi uyuyor.Ben 1 sefer orjinal kawasaki yağ filtresi kullandım.Stok lastikler 5 para etmez ilk iş lastik almak şart bana göre.Önden arkaya doğru gelecek olursak ön takım heybetlimi heybetli.1000cc makinelerdeki gibi bir amörtisör maşalarına sahip.Aslında bu ccde kalın bile kalıyor.Motor bu yüzden ağır gibi.Ön frenler çift papatya 280mm çelik fren hortumlaru kaliper başına 4 piston.İçindeki balatalar traş marka balataları değiştirince+lastikte sağlamsa öyle bir abanıyorki stoppie garanti.Ön süspansiyon ters ve oldukça rahat.Titreşim yok.Ayak pegleri bana göre çok geride.kendim tornada sıfırdan yapıcam.Arka amörtisör tek monoschok,en softta tır şöförü edasıyla hiç bel ağrısı sırt ağrısı yaşatmadan uzun yol yapılır.Eksi yönü soft ayarda virajlara sert dalınmıyor sağ tarafta olduğundan sola yatar iken kuyruk hızlı ivmeleniyor diablo rosso 2 de bile savurdu kendisini.En sert pozisyondada olay tam tersi.Viraj canarı bel düşmanı kesiliyor.Kullanıma göre ayarlamaksa ilkokul 1 seviyesi çocuğun yapacağı kadar basit.Çıtçıtlı her çıt 10kgye takamül ediyor.Artçınıza göre ayar da yapabilirsiniz.Arka fren tek düz,çelik fren hortumlu,çift piston.motorda olması gereken herşey yerli yerinde.Egsoz şasi altında genel görünümü tamamlıyor.Egsozdan konu açılmışken motordan başlayıp headerse kadar olan kısım yanlış biliyor olabilirim ama bronz yada bakır kaplı.Bu şu demek küf yapmıyor.Aynı olayı Mt07de de gördüm.Mt 25 gibi siyah boyalı 2-3 yaşında azda su çamur görünce küf tutmaya mahkum değil!!Debriyaj müşürünü bozdum tamamen benim hatam.Söktüm markası okyami japon malı çıktı.Aprilia dada aynısını kullanıyor vespada gerisini siz düşünün.Malın hiç bir yerinde kaliteli parçadan kaçınılmamış.Egsoz son kısım çakma 2. 3. sınıf krom olsaydı sym wolftaki kararma sorunu başımıza gelirdi çok şükür ayna gibi parlıyor.Kötü diyebileceğim noktalar servisler motoru tanımıyor,yedek parça sorunsalı var.Göstergede vitesler yok.Üste vites atarkende debriyajı sıkıncada N yanıyor.Kafanız karışabilir ilk başlarda.Unuttuğum bir çok şey olabilir nöbetten çıkıp bu kadar yazabildim.Haa en büyük olay bu motor eski benelli Tre 900 2001 model dizaynının devamıdır.Tamamen italyan!!Az araştırın anlayacaksınız ne demek istediğimi.Arka dişli ayak pegleri,depo kapağı,grenaj vidaları vs her noktaya dikkat edin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------
Bu arada km 12000 e ramak kala
-
11 Nisan 2016, 10:54
#1358
düzenleme: istatistikleri topluyorum
-
11 Nisan 2016, 11:06
#1359
Istatistik? ;)Resim de atayım bari tam olsun değil mi
-
11 Nisan 2016, 12:05
#1360
Fren balatalarını değiştiren oldu mu ?
ne marka çıkıyor acaba ? iyi bir marka taksak daha zımba gibi durur mu ?
canımız sıkıldı neresıne ne yapsam dıye kasıyorum
ek olarak cam taktıracagım garantı artık bu haftasonu cok dayak yedım ruzgardan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)