Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Benelli TNT 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2321
    NecatMurat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BENELLI TNT 250 2016
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kullanalı kaç sene oldu neden değiştirmeyi düşünüyorsun ki, zaten belli bir km de veya yılda değiştirin diyor olması lazım, boşu boşuna gereksiz masrafa girmeyin.
    Doğru haklısın,değişim zamanı yaptırmak daha mantıklı,saol hocam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2322
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı NecatMurat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani şimdi evans koydursam mı yoksa eski sistem mi devam etsem,yoksa evansın bir zararı olurmu motora,kararsız kaldım :(
    Evansın ne zararı olacak hocam sadece gereksiz.

    Bunu o videodaki gibi bir uygulama merkezine yaptırırsanız ürün + uygulama tahmin ediyorum ki 100-150 tl altı olmayacaktır. Servis antifrize 5 tl yazarsa çok diye ayıp eder.

    Öncelikle şunu belirteyim TNT modellerinin ikisi de fazlaca fan açan motorlar. Yazın kullandığınızda göreceksiniz yaklaşık 80 derecelerde fan açmaya başlıyorlar. Sürekli fan açıyor diye normal mi diye hayıflanan tnt250 kullanıcıları yaz sezonunda burayı sıkça ziyaret edecektir. Bu soğutma sıvısı daha fazla mı fan açtırır ? AEA öyle diyor.

    Ama AEA nın dediği gibi de daha hızlı olmak için filan kullanılmaz. Siz Evans vb. bir soğutma sıvısı kullandığınızda motorunuzu sürekli sınırlarda kullanabileceksiniz diye bir şey yok. Markadan bağımsız olarak tüm özellikle 250cc motorları sürekli üst sınırlarında kullandığınızda hararetten farklı bir sürü sorun yaşamanız çok yüksek ihtimaldir.
    Bu tip kullanıcıların çok tercih ettiği mt25 r25 ktm lerin filan hali ortada. Bunları Evans mevans kurtarmazdı.

    Ayrıca -40 derecelerde teknik olarak bulunduğunuz bölgede motoru kullanamayacağınıza göre yine biraz gereksiz görünüyor.

    Yasin arkadaşımız dediği doğru antifrizli su aşındırıcıdır ama doğru ölçülerde doğru şekilde kullanıldığında hemen radyatörünüz delinmez. Uzun senelerce tüm araçlarda kullanılıyor. Faydası zararı ölçülünce, faydası daha ağır basan ve kullanılması zaruri mideye zararı olan bir kalp hapının kullanılması gibi. Bu tip hapları her kullananlar ülser olmuyor. Dikkatli doğru kullanmak lazım.

    Bir Panigale sahibi olup sürekli pistte yarışsaydım düşünürdüm ama soğutma sıvısının 1-2 derecelik avantajını.

    Kısacası otomobil lastiklerine Nitrojen basımı olayı gibi. İlk yayıldığında Toyata o zamanın parası servise giren araç başına 35 Tl, Alfa romeo servisi Birmot Peryodik bakıma gelen araçların lastiklerini nitrojenle doldurmak için 50 tl istemişti benden direk küfür yemişti.

    Kağıt üstünde, normal havadaki nem çelik ve ya aleminyum janta zarar verir. Ama kaç senede jantın paslanmaktan kırılır? Aracın hala yürüyecek mi?Nitrojen lastik için de kağıt üzerinde yararlı ama karkas yapısı kaç senede nem yüzünden bozulacak? O zamana kadar 3 lastik bitirmeyecek misin?
    Araştırmacılar diyor ki uçak lastiği harici nitrojen kullanımı havanın ısınması konusunda gereksiz.

    Tabii paran çoksa değiştir olmuşken en iyi olsun dersen uygulat ama servis değiştirsin ve kayıt ettir hocam yarın öbür gün allah göstermesin bir arızada ,sorunda bahane edip suç atmaya kalkmasınlar garantide.

  3. #2323
    NecatMurat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BENELLI TNT 250 2016
    Alıntı Akhunturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evansın ne zararı olacak hocam sadece gereksiz.

    Bunu o videodaki gibi bir uygulama merkezine yaptırırsanız ürün + uygulama tahmin ediyorum ki 100-150 tl altı olmayacaktır. Servis antifrize 5 tl yazarsa çok diye ayıp eder.

    Öncelikle şunu belirteyim TNT modellerinin ikisi de fazlaca fan açan motorlar. Yazın kullandığınızda göreceksiniz yaklaşık 80 derecelerde fan açmaya başlıyorlar. Sürekli fan açıyor diye normal mi diye hayıflanan tnt250 kullanıcıları yaz sezonunda burayı sıkça ziyaret edecektir. Bu soğutma sıvısı daha fazla mı fan açtırır ? AEA öyle diyor.

    Ama AEA nın dediği gibi de daha hızlı olmak için filan kullanılmaz. Siz Evans vb. bir soğutma sıvısı kullandığınızda motorunuzu sürekli sınırlarda kullanabileceksiniz diye bir şey yok. Markadan bağımsız olarak tüm özellikle 250cc motorları sürekli üst sınırlarında kullandığınızda hararetten farklı bir sürü sorun yaşamanız çok yüksek ihtimaldir.
    Bu tip kullanıcıların çok tercih ettiği mt25 r25 ktm lerin filan hali ortada. Bunları Evans mevans kurtarmazdı.

    Ayrıca -40 derecelerde teknik olarak bulunduğunuz bölgede motoru kullanamayacağınıza göre yine biraz gereksiz görünüyor.

    Yasin arkadaşımız dediği doğru antifrizli su aşındırıcıdır ama doğru ölçülerde doğru şekilde kullanıldığında hemen radyatörünüz delinmez. Uzun senelerce tüm araçlarda kullanılıyor. Faydası zararı ölçülünce, faydası daha ağır basan ve kullanılması zaruri mideye zararı olan bir kalp hapının kullanılması gibi. Bu tip hapları her kullananlar ülser olmuyor. Dikkatli doğru kullanmak lazım.

    Bir Panigale sahibi olup sürekli pistte yarışsaydım düşünürdüm ama soğutma sıvısının 1-2 derecelik avantajını.

    Kısacası otomobil lastiklerine Nitrojen basımı olayı gibi. İlk yayıldığında Toyata o zamanın parası servise giren araç başına 35 Tl, Alfa romeo servisi Birmot Peryodik bakıma gelen araçların lastiklerini nitrojenle doldurmak için 50 tl istemişti benden direk küfür yemişti.

    Kağıt üstünde, normal havadaki nem çelik ve ya aleminyum janta zarar verir. Ama kaç senede jantın paslanmaktan kırılır? Aracın hala yürüyecek mi?Nitrojen lastik için de kağıt üzerinde yararlı ama karkas yapısı kaç senede nem yüzünden bozulacak? O zamana kadar 3 lastik bitirmeyecek misin?
    Araştırmacılar diyor ki uçak lastiği harici nitrojen kullanımı havanın ısınması konusunda gereksiz.

    Tabii paran çoksa değiştir olmuşken en iyi olsun dersen uygulat ama servis değiştirsin ve kayıt ettir hocam yarın öbür gün allah göstermesin bir arızada ,sorunda bahane edip suç atmaya kalkmasınlar garantide.
    Teşekkürker verdiğin örnekler için hocam,galiba en iyisi düzenli sıvı kontrollerini yaptırmak serviste tabiki
    Bir de buji değişim zamanı geldiğinde iridyum buji taktırsam performansa olumlu bir etkisi olurmu??

  4. #2324
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    GB
    Bujileri kaç km değiştirmek lazım

  5. #2325
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Zsrvc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujileri kaç km değiştirmek lazım
    Bizim servis manuelde yazan 7000 km. Tntlerin ikisi için de aynı. Ngk buji şuan üzerinde bulunan.
    Ben bujinin ömrünün kontrolde belirleneceğini düşünüyorum bazen 5 binde bazen 12 binde değiştirdim ben önceki motorlarımda ama tabii servis bakımlı olması gerektiği sürece max. 7000 km de değiştirilmesi gerekiyor. Firma öyle uygun görmüş.

    Avrupada x marka x model bir araç örneğin her 8 bin kmde bir bakıma çağırılırken aynı marka model bizde 3 bin km de bakıma çağırılıyor. Tamamen duygusal bir durum Neyse bu başka konu.

    @NecatMurat

    Hocam o konu biraz karışık. Bazıları iridyum bujinin performansı arttıracağını ve bunu yaşadığını iddaa ediyor.
    Bazı kaynaklar da tam tersi ateşleme sisteminde gerekli değişim yapılmadan sadece iridyum buji performansı arttırmaz hatta düşürür deniyor.

    Bu forumda çok tartışmaları var geçmişte. Ben baya bir araştırdım zamanında komple ateşleme sistemi değişmeden artı etkisi olmadığı şeklinde söylenenler daha mantıklı geldi bana.

    Ben bir ara başka bir motorda kullanmıştım. Ne artısını ne eksisini fark etmemiştim açıkçası Yani size net birşey söyleyecek kadar bir bilgim yok.

    Tabii ki uzun ömürlü oluşu tartışılmaz gerçek

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------

    Şimdi baktım örnek bir yorum buldum. Buna benzer çok yorum var

    -Alıntı-

    İridyum bujiler yüksek ateşleme sağladıkları için yanma odalarındaki benzin-hava karışımının daha yüksek güçle patlamasını sağlayıp performans artışına yardımcı olurlar. Ancak iridyum bujinin normal bujiye yani içinde bakır yada bakır özlü nikel - krom çubuk elektrot olan bujiye göre daha yüksek ateşleme yapabilmesi için yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Çünkü bujiler tek başlarına elektrik üretmezler onlara bu elektrik akımını motorlarımızda bulunan ateşleme bobinleri sağlar. İşte burada küçük bir sorun baş gösteriyor iridyum buji kullanımında bakıra göre daha yüksek bir özgül kütleye sahip olan iridyumun ( civaya yakın ) ateşlemeyi sağlıklı yapabilmesi için daha yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Yani eğer iridyum buji kullanacaksak ateşleme bobinlerimizide ona göre değiştirmemiz lazımdır. Aksi takdirde normal ateşleme bobini iridyum bujiye gerçek randımanla ateşleme yaptıramayacağından performans kaybına sebep olabilir.

    Zaten performan yükseltmek için yüksek ateşlemeye sahip bobin sistemleri çoğu motor markası için kit olarak satılmaktadır. İridyum bujiler bu kitler takıldıktan sonra kullanılırsa motora modeline ve gücüne göre 5 ile 20 beygir arasında güç kazandırabilir. Normal ateşleme bobini ile iridiyum buji ise çok büyük olmasa bile 2-3 beygir güç kaybına sebep olabilir...


    Ayrıca bu forumda bir kullanıcı yazmış fikir verme açısından bir bakın derim ;

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...eyimlerim.html

  6. #2326

    Üyelik
    22 Nisan 2017
    Arkadaşlar merhaba,

    Benelli TNT 250 modelini son alanlardan biriyim motoru alalı 2 hafta oldu 175 kmde ve şuan gayet mutlu bir şekilde biniyorum, fakat aklımda takılan bir şey var. 8 ile 9 bin devir arasında gazı o devirde tutmaya çalışırken çok rahatsız edici bir ses geliyor motor bloğundan sanıyorum.Sesin geldiği yeri tam anlayamadım fakat rahatsızlık veriyor. Aranızda yaşayan yada yorumu olan varmıdır. Motoru alır almaz Michelin Pilot Road 4 taktırdım rodajla beraber yapıyorum. 7 bini geçmemeye çalışıyorum fakat 8 bine doğru gelen sesi keşke kaydede bilsemde sizlere gösterme imkanım olsa. Yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. Birde motoru çalıştırmadan önce yağ ışığı yanıyor motor ısıtma göstergesi ile beraber fakat çalıştırınca sönüyor, sanırım o normaldir. Motor yağını kontrol ettim epeyce var.

  7. #2327
    lianus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2015
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight 4 125
    Alıntı Zsrvc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujileri kaç km değiştirmek lazım
    Kilometre değil de tırnak aralığına bakılıyor buji de.
    Geçen gün 10.000km. bakımını yaptırdım, bujilerin değişmesi gerekiyordu, değiştirdik. Motor yağı konusunu söylemeden geçmeyeyim, bizim makinede Motul 5100 kullanmayın arkadaşlar. 3000 - 7000km. bakımlarında hep Motul kullanıyordum, vitesler sert geçiyordu, şimdiki bakımda Repsol kullandık çok çok farketti bilginiz olsun, çok rahatladı, sorunsuz kullanıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------

    Alıntı Akhunturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazıları iridyum bujinin performansı arttıracağını ve bunu yaşadığını iddaa ediyor.
    Bazı kaynaklar da tam tersi ateşleme sisteminde gerekli değişim yapılmadan sadece iridyum buji performansı arttırmaz hatta düşürür deniyor.

    ]
    Yüksek devirlerde, yüksek sıcaklıklarda çalışan makineler için tavsiye ediliyor iridyum bujiler. Yani pist motorları ya da yüksek performanslı motorlar için daha avantajlı. Bizim makineler için gereksiz.

  8. #2328
    NecatMurat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BENELLI TNT 250 2016
    Alıntı Akhunturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim servis manuelde yazan 7000 km. Tntlerin ikisi için de aynı. Ngk buji şuan üzerinde bulunan.
    Ben bujinin ömrünün kontrolde belirleneceğini düşünüyorum bazen 5 binde bazen 12 binde değiştirdim ben önceki motorlarımda ama tabii servis bakımlı olması gerektiği sürece max. 7000 km de değiştirilmesi gerekiyor. Firma öyle uygun görmüş.

    Avrupada x marka x model bir araç örneğin her 8 bin kmde bir bakıma çağırılırken aynı marka model bizde 3 bin km de bakıma çağırılıyor. Tamamen duygusal bir durum Neyse bu başka konu.

    @NecatMurat

    Hocam o konu biraz karışık. Bazıları iridyum bujinin performansı arttıracağını ve bunu yaşadığını iddaa ediyor.
    Bazı kaynaklar da tam tersi ateşleme sisteminde gerekli değişim yapılmadan sadece iridyum buji performansı arttırmaz hatta düşürür deniyor.

    Bu forumda çok tartışmaları var geçmişte. Ben baya bir araştırdım zamanında komple ateşleme sistemi değişmeden artı etkisi olmadığı şeklinde söylenenler daha mantıklı geldi bana.

    Ben bir ara başka bir motorda kullanmıştım. Ne artısını ne eksisini fark etmemiştim açıkçası Yani size net birşey söyleyecek kadar bir bilgim yok.

    Tabii ki uzun ömürlü oluşu tartışılmaz gerçek

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------

    Şimdi baktım örnek bir yorum buldum. Buna benzer çok yorum var

    -Alıntı-

    İridyum bujiler yüksek ateşleme sağladıkları için yanma odalarındaki benzin-hava karışımının daha yüksek güçle patlamasını sağlayıp performans artışına yardımcı olurlar. Ancak iridyum bujinin normal bujiye yani içinde bakır yada bakır özlü nikel - krom çubuk elektrot olan bujiye göre daha yüksek ateşleme yapabilmesi için yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Çünkü bujiler tek başlarına elektrik üretmezler onlara bu elektrik akımını motorlarımızda bulunan ateşleme bobinleri sağlar. İşte burada küçük bir sorun baş gösteriyor iridyum buji kullanımında bakıra göre daha yüksek bir özgül kütleye sahip olan iridyumun ( civaya yakın ) ateşlemeyi sağlıklı yapabilmesi için daha yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Yani eğer iridyum buji kullanacaksak ateşleme bobinlerimizide ona göre değiştirmemiz lazımdır. Aksi takdirde normal ateşleme bobini iridyum bujiye gerçek randımanla ateşleme yaptıramayacağından performans kaybına sebep olabilir.

    Zaten performan yükseltmek için yüksek ateşlemeye sahip bobin sistemleri çoğu motor markası için kit olarak satılmaktadır. İridyum bujiler bu kitler takıldıktan sonra kullanılırsa motora modeline ve gücüne göre 5 ile 20 beygir arasında güç kazandırabilir. Normal ateşleme bobini ile iridiyum buji ise çok büyük olmasa bile 2-3 beygir güç kaybına sebep olabilir...


    Ayrıca bu forumda bir kullanıcı yazmış fikir verme açısından bir bakın derim ;

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...eyimlerim.html
    Çok teşekkür ederim kardeşim

  9. #2329

    Üyelik
    11 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Benelli tnt 250
    evet arkadaşlar 10.000 km yi gördük

    bugün hakkında iyi şeyler duyduğum vale moto ya bakıma gideceğim.

  10. #2330

    Üyelik
    01 Kasım 2015
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Bajaj 150 NS - Honda 500R - Fiddle II
    Bu motorun son hızı kaçtır stabil 150 ile gidebilir miyiz?

  11. #2331
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı emretanerc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorun son hızı kaçtır stabil 150 ile gidebilir miyiz?
    Benim motor daha açılmadı o konuda yorum yapamayacam ancak 140 ile giderken rüzgar iyi dövmeye baslıyor uzun süre rahatsızlık verir öne cam takmadan.

    Ancak facebook'taki grupta arka dişli değişerek önde cam ile dediğiniz süratlerde uzun süre gidenler var.

  12. #2332

    Üyelik
    05 Mart 2016
    Arkadaşlar,

    İstanbul'da bu motoru test edebileceğimiz bir bayi var mı?

  13. #2333
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    Motor yokki bayii olsun 😂

  14. #2334

    Üyelik
    18 Aralık 2016
    Arkadaşlar 1000 bakımında neler yapılıyor?

  15. #2335
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Sanchezdepol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 1000 bakımında neler yapılıyor?
    Yağ filtresi ve yağ değişiyor.

  16. #2336
    lianus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2015
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight 4 125
    Lastik değiştiren arkadaşlar;
    Hangi marka-model lastiği tavsiye edersiniz? Agrasif kullanmıyorum, zorunda olmadıkça yağmurda çıkmıyorum. Michelin Pilot Power - Pilot Street - Pilot Road, Pirelli, Metzeler bilgi verirseniz sevinirim.

  17. #2337
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı lianus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik değiştiren arkadaşlar;
    Hangi marka-model lastiği tavsiye edersiniz? Agrasif kullanmıyorum, zorunda olmadıkça yağmurda çıkmıyorum. Michelin Pilot Power - Pilot Street - Pilot Road, Pirelli, Metzeler bilgi verirseniz sevinirim.
    Yurt dışında ön - Pirelli Angel GT 120/70ZR17 (58W) / arka - Pirelli Angel GT 160/60ZR17 (69W)

  18. #2338
    Megadeth89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2007
    Şehir
    Istanbul/Icerenkoy
    Motosikleti
    Mz Etz 251/Ymh Virago 535/Benelli TNT 250
    Merhabalar arkadaşlar,
    Bende yeni tnt 250 aldım. 3 gün falan oluyor. Anlamadığım birşey var sizlere de danışmak istedim. Motoru çalıstırdıktan kısa süre sonra ya yağ simgesi yada FI simgesi yanıyor. Bazen yağ göstergesi yanmıyor. Sadece FI yanıyor. Bu neden oluyodur ve ne yapmam gerekiyor bilen arkadaşlardan yorum bekliyorum. Teşekkürler.

  19. #2339
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Servise gidin direk.

  20. #2340
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    Alıntı Megadeth89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar arkadaşlar,
    Bende yeni tnt 250 aldım. 3 gün falan oluyor. Anlamadığım birşey var sizlere de danışmak istedim. Motoru çalıstırdıktan kısa süre sonra ya yağ simgesi yada FI simgesi yanıyor. Bazen yağ göstergesi yanmıyor. Sadece FI yanıyor. Bu neden oluyodur ve ne yapmam gerekiyor bilen arkadaşlardan yorum bekliyorum. Teşekkürler.
    Bende motoru stop edince yag simgesi yaniyor ama calisinca yanmiyor..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)