Evansın ne zararı olacak hocam sadece gereksiz.
Bunu o videodaki gibi bir uygulama merkezine yaptırırsanız ürün + uygulama tahmin ediyorum ki 100-150 tl altı olmayacaktır. Servis antifrize 5 tl yazarsa çok diye ayıp eder.
Öncelikle şunu belirteyim TNT modellerinin ikisi de fazlaca fan açan motorlar. Yazın kullandığınızda göreceksiniz yaklaşık 80 derecelerde fan açmaya başlıyorlar. Sürekli fan açıyor diye normal mi diye hayıflanan tnt250 kullanıcıları yaz sezonunda burayı sıkça ziyaret edecektir. Bu soğutma sıvısı daha fazla mı fan açtırır ? AEA öyle diyor.
Ama AEA nın dediği gibi de daha hızlı olmak için filan kullanılmaz. Siz Evans vb. bir soğutma sıvısı kullandığınızda motorunuzu sürekli sınırlarda kullanabileceksiniz diye bir şey yok. Markadan bağımsız olarak tüm özellikle 250cc motorları sürekli üst sınırlarında kullandığınızda hararetten farklı bir sürü sorun yaşamanız çok yüksek ihtimaldir.
Bu tip kullanıcıların çok tercih ettiği mt25 r25 ktm lerin filan hali ortada. Bunları Evans mevans kurtarmazdı.
Ayrıca -40 derecelerde teknik olarak bulunduğunuz bölgede motoru kullanamayacağınıza göre yine biraz gereksiz görünüyor.
Yasin arkadaşımız dediği doğru antifrizli su aşındırıcıdır ama doğru ölçülerde doğru şekilde kullanıldığında hemen radyatörünüz delinmez. Uzun senelerce tüm araçlarda kullanılıyor. Faydası zararı ölçülünce, faydası daha ağır basan ve kullanılması zaruri mideye zararı olan bir kalp hapının kullanılması gibi. Bu tip hapları her kullananlar ülser olmuyor. Dikkatli doğru kullanmak lazım.
Bir Panigale sahibi olup sürekli pistte yarışsaydım düşünürdüm ama soğutma sıvısının 1-2 derecelik avantajını.
Kısacası otomobil lastiklerine Nitrojen basımı olayı gibi. İlk yayıldığında Toyata o zamanın parası servise giren araç başına 35 Tl, Alfa romeo servisi Birmot Peryodik bakıma gelen araçların lastiklerini nitrojenle doldurmak için 50 tl istemişti benden direk küfür yemişti.
Kağıt üstünde, normal havadaki nem çelik ve ya aleminyum janta zarar verir. Ama kaç senede jantın paslanmaktan kırılır? Aracın hala yürüyecek mi?Nitrojen lastik için de kağıt üzerinde yararlı ama karkas yapısı kaç senede nem yüzünden bozulacak? O zamana kadar 3 lastik bitirmeyecek misin?
Araştırmacılar diyor ki uçak lastiği harici nitrojen kullanımı havanın ısınması konusunda gereksiz.
Tabii paran çoksa değiştir olmuşken en iyi olsun dersen uygulat ama servis değiştirsin ve kayıt ettir hocam yarın öbür gün allah göstermesin bir arızada ,sorunda bahane edip suç atmaya kalkmasınlar garantide.
Bujileri kaç km değiştirmek lazım
Bizim servis manuelde yazan 7000 km. Tntlerin ikisi için de aynı. Ngk buji şuan üzerinde bulunan.
Ben bujinin ömrünün kontrolde belirleneceğini düşünüyorum bazen 5 binde bazen 12 binde değiştirdim ben önceki motorlarımda ama tabii servis bakımlı olması gerektiği sürece max. 7000 km de değiştirilmesi gerekiyor. Firma öyle uygun görmüş.
Avrupada x marka x model bir araç örneğin her 8 bin kmde bir bakıma çağırılırken aynı marka model bizde 3 bin km de bakıma çağırılıyor. Tamamen duygusal bir durum Neyse bu başka konu.
@NecatMurat
Hocam o konu biraz karışık. Bazıları iridyum bujinin performansı arttıracağını ve bunu yaşadığını iddaa ediyor.
Bazı kaynaklar da tam tersi ateşleme sisteminde gerekli değişim yapılmadan sadece iridyum buji performansı arttırmaz hatta düşürür deniyor.
Bu forumda çok tartışmaları var geçmişte. Ben baya bir araştırdım zamanında komple ateşleme sistemi değişmeden artı etkisi olmadığı şeklinde söylenenler daha mantıklı geldi bana.
Ben bir ara başka bir motorda kullanmıştım. Ne artısını ne eksisini fark etmemiştim açıkçası Yani size net birşey söyleyecek kadar bir bilgim yok.
Tabii ki uzun ömürlü oluşu tartışılmaz gerçek
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------
Şimdi baktım örnek bir yorum buldum. Buna benzer çok yorum var
-Alıntı-
İridyum bujiler yüksek ateşleme sağladıkları için yanma odalarındaki benzin-hava karışımının daha yüksek güçle patlamasını sağlayıp performans artışına yardımcı olurlar. Ancak iridyum bujinin normal bujiye yani içinde bakır yada bakır özlü nikel - krom çubuk elektrot olan bujiye göre daha yüksek ateşleme yapabilmesi için yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Çünkü bujiler tek başlarına elektrik üretmezler onlara bu elektrik akımını motorlarımızda bulunan ateşleme bobinleri sağlar. İşte burada küçük bir sorun baş gösteriyor iridyum buji kullanımında bakıra göre daha yüksek bir özgül kütleye sahip olan iridyumun ( civaya yakın ) ateşlemeyi sağlıklı yapabilmesi için daha yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Yani eğer iridyum buji kullanacaksak ateşleme bobinlerimizide ona göre değiştirmemiz lazımdır. Aksi takdirde normal ateşleme bobini iridyum bujiye gerçek randımanla ateşleme yaptıramayacağından performans kaybına sebep olabilir.
Zaten performan yükseltmek için yüksek ateşlemeye sahip bobin sistemleri çoğu motor markası için kit olarak satılmaktadır. İridyum bujiler bu kitler takıldıktan sonra kullanılırsa motora modeline ve gücüne göre 5 ile 20 beygir arasında güç kazandırabilir. Normal ateşleme bobini ile iridiyum buji ise çok büyük olmasa bile 2-3 beygir güç kaybına sebep olabilir...
Ayrıca bu forumda bir kullanıcı yazmış fikir verme açısından bir bakın derim ;
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...eyimlerim.html
Arkadaşlar merhaba,
Benelli TNT 250 modelini son alanlardan biriyim motoru alalı 2 hafta oldu 175 kmde ve şuan gayet mutlu bir şekilde biniyorum, fakat aklımda takılan bir şey var. 8 ile 9 bin devir arasında gazı o devirde tutmaya çalışırken çok rahatsız edici bir ses geliyor motor bloğundan sanıyorum.Sesin geldiği yeri tam anlayamadım fakat rahatsızlık veriyor. Aranızda yaşayan yada yorumu olan varmıdır. Motoru alır almaz Michelin Pilot Road 4 taktırdım rodajla beraber yapıyorum. 7 bini geçmemeye çalışıyorum fakat 8 bine doğru gelen sesi keşke kaydede bilsemde sizlere gösterme imkanım olsa. Yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. Birde motoru çalıştırmadan önce yağ ışığı yanıyor motor ısıtma göstergesi ile beraber fakat çalıştırınca sönüyor, sanırım o normaldir. Motor yağını kontrol ettim epeyce var.
Kilometre değil de tırnak aralığına bakılıyor buji de.
Geçen gün 10.000km. bakımını yaptırdım, bujilerin değişmesi gerekiyordu, değiştirdik. Motor yağı konusunu söylemeden geçmeyeyim, bizim makinede Motul 5100 kullanmayın arkadaşlar. 3000 - 7000km. bakımlarında hep Motul kullanıyordum, vitesler sert geçiyordu, şimdiki bakımda Repsol kullandık çok çok farketti bilginiz olsun, çok rahatladı, sorunsuz kullanıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------
Yüksek devirlerde, yüksek sıcaklıklarda çalışan makineler için tavsiye ediliyor iridyum bujiler. Yani pist motorları ya da yüksek performanslı motorlar için daha avantajlı. Bizim makineler için gereksiz.
evet arkadaşlar 10.000 km yi gördük
bugün hakkında iyi şeyler duyduğum vale moto ya bakıma gideceğim.
Bu motorun son hızı kaçtır stabil 150 ile gidebilir miyiz?
Arkadaşlar,
İstanbul'da bu motoru test edebileceğimiz bir bayi var mı?
Motor yokki bayii olsun 😂
Arkadaşlar 1000 bakımında neler yapılıyor?
Lastik değiştiren arkadaşlar;
Hangi marka-model lastiği tavsiye edersiniz? Agrasif kullanmıyorum, zorunda olmadıkça yağmurda çıkmıyorum. Michelin Pilot Power - Pilot Street - Pilot Road, Pirelli, Metzeler bilgi verirseniz sevinirim.
Merhabalar arkadaşlar,
Bende yeni tnt 250 aldım. 3 gün falan oluyor. Anlamadığım birşey var sizlere de danışmak istedim. Motoru çalıstırdıktan kısa süre sonra ya yağ simgesi yada FI simgesi yanıyor. Bazen yağ göstergesi yanmıyor. Sadece FI yanıyor. Bu neden oluyodur ve ne yapmam gerekiyor bilen arkadaşlardan yorum bekliyorum. Teşekkürler.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)