Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Benelli TNT 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2101
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Fat!h33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kitapçıkta 14/70 yazıyor diye hatırlıyordum.
    Yinede sorun olmaz.
    İnternetteki pdf dosya yanlış sanırım. Şuan lastik araştırıyorum 700-800 lira civarlarına bu lastiği buldum. Kullanıp memnun olan var mı ?
    http://urun.n11.com/lastik/pirelli-r...B&gclsrc=aw.ds


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2102
    lianus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2015
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight 4 125
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu resimde gösterdiğim zımbırtıyı sağa sola çevirerek amortisörün yumuşaklığını ayarlayabiliyoruz
    http://i.hizliresim.com/1LVVOY.jpg
    ancak en yumuşak ayarda bile ani yükseklik farklarını sert karşılıyor
    bakalım lastik yüzünden mi? daha önce dediğim gibi mantıklı bulmasam da bir çok arkadaşımız lastiği değiştirdi ve onların bu hususta şikayetlerine denk gelmedim ya da dikkatimden kaçtı
    ofliyi bekliyoruz, ne diyecek bakalım
    Resimdeki ayar halkası, amortisörün geri tepmesini yavaş-hızlı olarak ayarlamak için. Sertlik ayarı, yayın üstündeki anahtar ağzı olan halkayla ayarlanıyor, anahtarı da sele altındaki avadanlıkta mevcut kardeşim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------

    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek eksiğim lastik kaldı.
    Tavsiyesi olan var mı ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------

    Kitapçıkta 140/60-17 yazıyor ancak öyle bir lastık yok piyasa da 140/70 var hep bir sorun yaratır mı ?
    Kitapçıkta yanlış yazılmış Yasin. Üstünde ön 110/70/17 - arka 140/70/17 lastikler takılı. Genelde Michelin Pilot Street ve Pirelli modelleri tercih ediliyor. Mitas marka kullanan da var. TNT250'nin Avrupa modeli BN302 de 120/70/17 - 160/60/17 lastikler takılı. Bu ölçülerde lastik tercih edip memnun olan kullanıcılar da var.

  3. #2103
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    Benim michelin pilotlar bugun geldi yarin taktiriyorum. Olculer 120-70-17 160-60-17 olarak aldim. İzmir servisi bana bu olculeri tavsiye etti motoru alirken bu olculeri kullanan herkes cok memnun zaten...
    oialdemir bunu beğendi.

  4. #2104
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Kalın lastik takmak istemiyorum. İvmelenme performansı düşüyor daha önce tecrübe ettim. Takarsamda 160 yerine 150 takarım.

  5. #2105
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kalın lastik takmak istemiyorum. İvmelenme performansı düşüyor daha önce tecrübe ettim. Takarsamda 160 yerine 150 takarım.
    Lastiğin orjinal ölçüsü o zaten. Kalın lastik değil. Büyük takalım da güzel gözüksün değil. burakofly 'a yazdıklarıma bie bak. Motor ağırlığı şase yapısı gibi sebeplerle bir orta sınıf motora benziyor. O yüzden Avrupa da ve çoğu ülkede 120/70 17 - 160/60 17 ölçülerde zaten. Benelli Türkiye nin kitapçığına bakma. Çok tel maşa o çoğu bilgi yok.

    https://italy.benelli.com/manuals/motorcycles

    https://italy.benelli.com/product/bn-302

    120/70-ZR17

    160/60 - ZR17

    Scheda Tecnica yazan yerin altına bakın

  6. #2106
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Yurt dışında satılanlar 300cc 25nm tork var. Bizdekilerde 21-22nm tork var. Bu fark bundan kaynaklanıyor olabilir mi ?
    Ayrıca 160 alınca direk yerine oturacak mı ?

  7. #2107

    Üyelik
    11 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Benelli tnt 250
    motoru alan arkadaşlara hayırlı uğurlu olsun allah kaza bela vermesin.

    @oialdemir bende arka 150 ya okadar cok farkedermi 160 150

  8. #2108
    lianus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2015
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight 4 125
    Lastik farklılıkları 300cc ile 250cc arasındaki farktan kaynaklanıyor, bir anlamda ince ayar.
    150 ile 160 arasında çok fark olmaz, 160 takılması daha iyi olur.
    160 kalınlık sorun çıkarmaz, oturur, elemanın biri arkaya 180 bile takmış videoları vardı ama hiç sağlıklı değil, tehlikeli.

  9. #2109
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yurt dışında satılanlar 300cc 25nm tork var. Bizdekilerde 21-22nm tork var. Bu fark bundan kaynaklanıyor olabilir mi ?
    Ayrıca 160 alınca direk yerine oturacak mı ?
    Aynı şase. Aynı blok ve ağırlık neredeyse aynı motorunun git bi arka jantına bak sence 140 lık mı ?. Jant büyük olduğu için cücük gibi duruyor zaten lastik üstünde.



    Bu fotoğrafta ( Yeşil olan ) 120 - 160 Pirelli Angel GT takılı. Avrupadan ( Ayrıca Hindistan da 140 olan baz model fiyat farkı ile 120 160 Pirelli alıyorsun ) orada ki motorlarda 300 cc lik



    Bu fotoğrafta senin motorunun üzerinde ki Cordial marka cüncirik lastik. Gözünle bile Janta küçük olduğunu görebilirsin.

    http://moto.michelin.com/DC/en/tyres/BENELLI/BN%20302/2017.html

    Michelin uygun gördüğü lastikler.
    Front
    120/70 ZR 17 M/C (58W) F TL
    2.5 BAR
    Rear
    160/60 ZR 17 M/C (69W) R TL
    2.9 BAR

    http://moto.michelin.com/DC/en/tyres...0302/2017.html

    Bu tabloda inch olarak hangi Jant genişliğine hangi genişliklte lastik olur onu gösteriyor.
    YasinC bunu beğendi.

  10. #2110

    Üyelik
    11 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Benelli tnt 250
    eyw sağolasın 180 de çok abartmış

  11. #2111
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Endişeni anlıyorum. Ama bu motor orta sınıf bir motor ağırlığında bence 140 genişlik. Çok az hem yük indeksi, hem ağırlık endeksi açısından. Üretici firma da zaten aynı görüşte ki medeniyet olan memleketlerde bu ölçü de. İlk söylediklerinde haklı buluyorum seni. Bir örnek vermek gerekirse. Moto3 Motorlarının lastik genişliği;

    Front 90/58 R17
    Rear 120/60 R17

    Ama motor+sürücü = 153 KG Burada 85 KG 48 hp bir makinadan bahsediyoruz.

  12. #2112
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    @oialdemir Detaylı cevap için cok teşekkür ederim. Tavsiye edeceginiz lastik var mı biraz baktım ancak 160 tek lastik 800 liraya falan geliyor
    oialdemir bunu beğendi.

  13. #2113
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @oialdemir Detaylı cevap için cok teşekkür ederim. Tavsiye edeceginiz lastik var mı biraz baktım ancak 160 tek lastik 800 liraya falan geliyor
    https://www.motolastik.com/pirelli-a...7-69w-pmu30162
    YasinC bunu beğendi.

  14. #2114
    lianus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2015
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight 4 125
    Bir çok kullanıcı 120-160 ölçüye geçti. Memnun olmayan yok arkadaşlar. Bende bir süre sonra bu ölçülerde kullanmak istiyorum.

  15. #2115
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kalın lastik takmak istemiyorum. İvmelenme performansı düşüyor daha önce tecrübe ettim. Takarsamda 160 yerine 150 takarım.
    orası senin bileceğin iş ama aynı kasa motor bu abatları kullanıyor tnt302'de eğer motoru yatırmayı sevmiyorsan 140 150 kullanablirsin arkada. ama yatarak kullanmayı seviyorsan 160'ın performans düşüreceğini sanmıyorum..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------

    benim lastikler şuan takılıyor akşam alacağım yukarda birşey dikkatimi çekti ön 2.5 bar arka 2.9 bar yazıyor bu havalar çok fazla değil mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------

    arkadaşlar bu çukurlara ani girişlerde gelen pat etkisi sanırım amortisor ile azaltılabilir. ben altında elle dönen kısmın yumuşaklık ayarı olduğunu sanıyordum fakat o hidrolik ayarıymış. üst kısımdaki dişlileri yükseklik ayarı sanıyordum fakat burda okuduğum kadarıyla onlar da sertlik ayarıymış fakat çeviriden tam olarak yumuşatmak için ne yapmam gerektiğii çözemedim. çukur tepkisini azaltmak için tam olarak ne yapmak gerek..


  16. #2116

    Üyelik
    01 Aralık 2014
    Geçen sene bayramda biri mecburiyetten yanlış hatırlamıyorsam 140 170 taktırmıştı çokda güzel görünüyordu eski sayfalarda görürsünüz

  17. #2117
    lianus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2015
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight 4 125
    Alttaki geri tepme ayarı, üstteki sertlik ayarı.
    Geri tepmesi fazlaymış senin amortisörün. Çukurdan çıkarken çok hızlı tepki veriyor. Alttaki ayarı saat yönünün tersine çevir sonuna kadar, daha ağır hareket ettiğini görebilirsin. Motoru arkadan tutup bastır bırak kontrol et, sonra ayarı tersine yapıp tekrar ayarla.

  18. #2118
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    Alıntı lianus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alttaki geri tepme ayarı, üstteki sertlik ayarı.
    Geri tepmesi fazlaymış senin amortisörün. Çukurdan çıkarken çok hızlı tepki veriyor. Alttaki ayarı saat yönünün tersine çevir sonuna kadar, daha ağır hareket ettiğini görebilirsin. Motoru arkadan tutup bastır bırak kontrol et, sonra ayarı tersine yapıp tekrar ayarla.
    alttaki ayarı ne yaparsam yapayım. cukurlara girince bam güm oluyor. şuan alt ayarı oldukça yumuşattım. üstteki ayarı yumuşatmak için ne yapmam gerekiyor.

  19. #2119
    lianus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2015
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight 4 125
    Alıntı burakofly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alttaki ayarı ne yaparsam yapayım. cukurlara girince bam güm oluyor. şuan alt ayarı oldukça yumuşattım. üstteki ayarı yumuşatmak için ne yapmam gerekiyor.
    Kendine doğru döndürerek yumuşatabilirsin amortisörü.

  20. #2120
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    Alıntı lianus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendine doğru döndürerek yumuşatabilirsin amortisörü.
    anahtarla dönen üst kısımdan bahsediyoruz dimi?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)