İnternetteki pdf dosya yanlış sanırım. Şuan lastik araştırıyorum 700-800 lira civarlarına bu lastiği buldum. Kullanıp memnun olan var mı ?
http://urun.n11.com/lastik/pirelli-r...B&gclsrc=aw.ds
İnternetteki pdf dosya yanlış sanırım. Şuan lastik araştırıyorum 700-800 lira civarlarına bu lastiği buldum. Kullanıp memnun olan var mı ?
http://urun.n11.com/lastik/pirelli-r...B&gclsrc=aw.ds
Resimdeki ayar halkası, amortisörün geri tepmesini yavaş-hızlı olarak ayarlamak için. Sertlik ayarı, yayın üstündeki anahtar ağzı olan halkayla ayarlanıyor, anahtarı da sele altındaki avadanlıkta mevcut kardeşim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------
Kitapçıkta yanlış yazılmış Yasin. Üstünde ön 110/70/17 - arka 140/70/17 lastikler takılı. Genelde Michelin Pilot Street ve Pirelli modelleri tercih ediliyor. Mitas marka kullanan da var. TNT250'nin Avrupa modeli BN302 de 120/70/17 - 160/60/17 lastikler takılı. Bu ölçülerde lastik tercih edip memnun olan kullanıcılar da var.
Benim michelin pilotlar bugun geldi yarin taktiriyorum. Olculer 120-70-17 160-60-17 olarak aldim. İzmir servisi bana bu olculeri tavsiye etti motoru alirken bu olculeri kullanan herkes cok memnun zaten...
Kalın lastik takmak istemiyorum. İvmelenme performansı düşüyor daha önce tecrübe ettim. Takarsamda 160 yerine 150 takarım.
Lastiğin orjinal ölçüsü o zaten. Kalın lastik değil. Büyük takalım da güzel gözüksün değil. burakofly 'a yazdıklarıma bie bak. Motor ağırlığı şase yapısı gibi sebeplerle bir orta sınıf motora benziyor. O yüzden Avrupa da ve çoğu ülkede 120/70 17 - 160/60 17 ölçülerde zaten. Benelli Türkiye nin kitapçığına bakma. Çok tel maşa o çoğu bilgi yok.
https://italy.benelli.com/manuals/motorcycles
https://italy.benelli.com/product/bn-302
120/70-ZR17
160/60 - ZR17
Scheda Tecnica yazan yerin altına bakın
Yurt dışında satılanlar 300cc 25nm tork var. Bizdekilerde 21-22nm tork var. Bu fark bundan kaynaklanıyor olabilir mi ?
Ayrıca 160 alınca direk yerine oturacak mı ?
motoru alan arkadaşlara hayırlı uğurlu olsun allah kaza bela vermesin.
@oialdemir bende arka 150 ya okadar cok farkedermi 160 150
Lastik farklılıkları 300cc ile 250cc arasındaki farktan kaynaklanıyor, bir anlamda ince ayar.
150 ile 160 arasında çok fark olmaz, 160 takılması daha iyi olur.
160 kalınlık sorun çıkarmaz, oturur, elemanın biri arkaya 180 bile takmış videoları vardı ama hiç sağlıklı değil, tehlikeli.
Aynı şase. Aynı blok ve ağırlık neredeyse aynı motorunun git bi arka jantına bak sence 140 lık mı ?. Jant büyük olduğu için cücük gibi duruyor zaten lastik üstünde.
Bu fotoğrafta ( Yeşil olan ) 120 - 160 Pirelli Angel GT takılı. Avrupadan ( Ayrıca Hindistan da 140 olan baz model fiyat farkı ile 120 160 Pirelli alıyorsun ) orada ki motorlarda 300 cc lik
Bu fotoğrafta senin motorunun üzerinde ki Cordial marka cüncirik lastik. Gözünle bile Janta küçük olduğunu görebilirsin.
http://moto.michelin.com/DC/en/tyres/BENELLI/BN%20302/2017.html
Michelin uygun gördüğü lastikler.
Front
120/70 ZR 17 M/C (58W) F TL
2.5 BAR
Rear
160/60 ZR 17 M/C (69W) R TL
2.9 BAR
http://moto.michelin.com/DC/en/tyres...0302/2017.html
Bu tabloda inch olarak hangi Jant genişliğine hangi genişliklte lastik olur onu gösteriyor.
eyw sağolasın 180 de çok abartmış
Endişeni anlıyorum. Ama bu motor orta sınıf bir motor ağırlığında bence 140 genişlik. Çok az hem yük indeksi, hem ağırlık endeksi açısından. Üretici firma da zaten aynı görüşte ki medeniyet olan memleketlerde bu ölçü de. İlk söylediklerinde haklı buluyorum seni. Bir örnek vermek gerekirse. Moto3 Motorlarının lastik genişliği;
Front 90/58 R17
Rear 120/60 R17
Ama motor+sürücü = 153 KG Burada 85 KG 48 hp bir makinadan bahsediyoruz.
@oialdemir Detaylı cevap için cok teşekkür ederim. Tavsiye edeceginiz lastik var mı biraz baktım ancak 160 tek lastik 800 liraya falan geliyor
Bir çok kullanıcı 120-160 ölçüye geçti. Memnun olmayan yok arkadaşlar. Bende bir süre sonra bu ölçülerde kullanmak istiyorum.
orası senin bileceğin iş ama aynı kasa motor bu abatları kullanıyor tnt302'de eğer motoru yatırmayı sevmiyorsan 140 150 kullanablirsin arkada. ama yatarak kullanmayı seviyorsan 160'ın performans düşüreceğini sanmıyorum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------
benim lastikler şuan takılıyor akşam alacağım yukarda birşey dikkatimi çekti ön 2.5 bar arka 2.9 bar yazıyor bu havalar çok fazla değil mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------
arkadaşlar bu çukurlara ani girişlerde gelen pat etkisi sanırım amortisor ile azaltılabilir. ben altında elle dönen kısmın yumuşaklık ayarı olduğunu sanıyordum fakat o hidrolik ayarıymış. üst kısımdaki dişlileri yükseklik ayarı sanıyordum fakat burda okuduğum kadarıyla onlar da sertlik ayarıymış fakat çeviriden tam olarak yumuşatmak için ne yapmam gerektiğii çözemedim. çukur tepkisini azaltmak için tam olarak ne yapmak gerek..
Geçen sene bayramda biri mecburiyetten yanlış hatırlamıyorsam 140 170 taktırmıştı çokda güzel görünüyordu eski sayfalarda görürsünüz
Alttaki geri tepme ayarı, üstteki sertlik ayarı.
Geri tepmesi fazlaymış senin amortisörün. Çukurdan çıkarken çok hızlı tepki veriyor. Alttaki ayarı saat yönünün tersine çevir sonuna kadar, daha ağır hareket ettiğini görebilirsin. Motoru arkadan tutup bastır bırak kontrol et, sonra ayarı tersine yapıp tekrar ayarla.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)