Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2841
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı ubim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motorun benzinini tamamen boşalttıktan sonra yeni benzini OPET den doldurduk ve SONUÇ tamamen aynı hiçbir değişiklik OLMADI.

    Yine gaz kesmeler , rolantide veye hareket halinde Stop etmeler , falan filan .
    Motoru alalı 3 - 4 gün oldu bir kere doğru dürüst binemedik.
    Şimdi Gaziantep i aradım , bana servisin numarasını verdiler , ustayla görüştüm motoru sökmemi depoyu da sökmemi enjektöre ulaşmamı ve rolantide çalışırken gaz kelebeğine bolca WD 40 sıkmamı sorunun düzeleceğini söyledi.
    Bakalım yarın onuda deneyeceğim ;
    Şimdi anlamadığım SIFIR motorun gaz kelebeğine ne olduda WD 40 la temizleyince düzeleceğini söyledi.
    https://www.youtube.com/watch?v=YZP5...ature=youtu.be
    O ustayı bi daha arama derim. Yahu adam belki anahtar tutmayı bilir belki bilmez. hangi yetkili servis ustası garanti kapsamındaki bi motor için müşterisine " sök " der? mantığa ters.

    Gaz kelebeğine WD40 sıkıp napıcaksın? Gaz kelebeği anca takılı kalıyorsa bu dediğin bir işe yarayabilir. Ama zaten saçmalık şu ki gaz kelebeği takılı kalsa motor devri yükselir alçalmaz. Niye stop etsin? gaz kelebeğini çözmek değilse amaç WD40 orda ne işe yarar?

    Opet'in benzini diğerinden iyidirden ziyade, yüksek oktanlı benzindi benim dediğim. Benim depom daha bitmeye yakın bile değil. Yarın bitiricem büyük ihtimal. aldığınız benzin 95 oktan mıydı? yoksa 97 - 98 oktan mıydı?

    Servis benim stop etme problemiyle ilgili yazılım güncellemesi yapacağını söyledi. güncelleme cihazları servise gitmiş. haftaya yapıcaklar. daha önce gelen arkadaşların stop etme sorununu bu şekilde çözmüşler hep.

    Bu durumdan rahatsız olmayın. Önce doğru düzgün bir servisle görüşün derim.

    Bu motoru alırken dikkat benim dikkat ettiğim ilk şey, bu modelin yeni olmasının yanında türkiyede de yeni olmasıyla servis ağı sıkıntısı olabileceğiydi.
    Zira yeni bir markanın satışını yapıyorsan, onlarca servis noktasını nasıl kurarsın?
    cevap basit : kuramazsın. halihazırdaki özel servisler ve tamircilerle anlaşırsın.
    Baba distribütörsündür. Amacın doğru olanı yapmaktır, markayı öne çıkarmak için tamircilerin servislerin elemanları için konaklama yeme içme masraflarını çeker, italyadan eğitmen getirir, sertifikasyon sistemi yaparak bilgili yetenekli servislerin gelişmesini sağlarsın. Servislerde kriterler ararsın, şu marka yağ kullanılacak, lift olacak vs diye.
    Amacın dümdüz motosiklet satmaktır : Eli yüzü düzgün görünenlere servis yetkisi verir geçersin. Belli ki bu distribütör bu yöntemi seçmiş. Ama eli yüzü düzgün olmayanlara da vermiş kimi zaman.

    Benim gittiğim servis oldukça aklı başında, üst sınıf motosikletlere de hizmet verebilen bi yer. Tabi adamlar işin uzmanı ne derlerse doğrudur demiyorum. benim izlenimim olumlu oldu.
    istersen bi ara bi akıl danış.
    https://www.benelliturkiye.com/bayi-servis/servis-agi
    aşağıdan izmir'i seçersen haritada görürsün. aslan motor.
    ubim bunu beğendi.
    !?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2842

    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Bu şekilde sorun yaşayanlar bu 3 yöntemle sorunu düzelttiler:
    1. Beyin güncelleme
    2. Oksijen sensörü değişimi
    3. Debriyaj müşürü tamiri veya değişimi

    Rolantide istop edenlere genellikle 2. Ve 3. Şık yardımcı oldu.
    ubim bunu beğendi.

  3. #2843

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    @ubim
    Ben de @K121L'nin dediği gibi elektrikten şüpheleniyorum.
    Sargım ilk yandığında motor rölantide stop ediyordu. Alet marş alıyordu ama rölantide gereken gücü üretemiyordu.
    Aküyü biraz şarj edip, gaz kesmeden zar zor eve getirmiştim.

    Bunun için en güzel çözüm; motorunuzu ayıplı mal olduğu için iade edin. Daha ilk günden motor mu çalışmazmış.
    Bakkal distribütör iade, tüketici hakkı vs kabul etmez. O yüzden direkt tüketici mahkemesi ya da notere gidip ihtar çektirin.
    ubim bunu beğendi.

  4. #2844
    ubim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2015
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Benelli TNT 25 , Kuba superlight 200
    Arkadaşlar öncelikle yapmış olduğunuz yorumlar için teşekkürler.

    Alıntı K121L adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi yapma dediğini çözüm olmucak
    Senin problemin sigorta elektrik sisteminde ark yapan bir yer var
    %80 far kısmında ark yapıyor bi yer
    Bu yüzden sigortan patladı hemen akünün bulunduğu yeri aç orada iki tane sigorta kutusu olacak o sigortalardan biri patladı patlayanı yenisi ile değiştir ve ilerleyen zamanda problem yapmamak için elektrik tesisatında su görebilecek açık kabloları izole et geçmiş olsun
    Küçük bir problem dert etme
    Dün Gaziantep bennlli servisindeki ustayı tekrar aradım ve ustacım bu motorun sıfır olduğunu biliyormusun , ikinci elle karıştımış olmayasın ben ne diye sıfır motorun gaz kelebeğini wd 40 ile temizliyeyim dediğimde eminim sen merak etme yap düzelecek dedi bende tamam deyip oğlumu aradım ve motoru getirmesini söyledim ,, yakalaşık 10 km lik mesafeden oğlum motoru zor bela eve getirebildi yol boyunca videolardakine benzer şeyler yaşamış.





    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O ustayı bi daha arama derim. Yahu adam belki anahtar tutmayı bilir belki bilmez. hangi yetkili servis ustası garanti kapsamındaki bi motor için müşterisine " sök " der? mantığa ters.

    Gaz kelebeğine WD40 sıkıp napıcaksın? Gaz kelebeği anca takılı kalıyorsa bu dediğin bir işe yarayabilir. Ama zaten saçmalık şu ki gaz kelebeği takılı kalsa motor devri yükselir alçalmaz. Niye stop etsin? gaz kelebeğini çözmek değilse amaç WD40 orda ne işe yarar?

    Opet'in benzini diğerinden iyidirden ziyade, yüksek oktanlı benzindi benim dediğim. Benim depom daha bitmeye yakın bile değil. Yarın bitiricem büyük ihtimal. aldığınız benzin 95 oktan mıydı? yoksa 97 - 98 oktan mıydı?

    Servis benim stop etme problemiyle ilgili yazılım güncellemesi yapacağını söyledi. güncelleme cihazları servise gitmiş. haftaya yapıcaklar. daha önce gelen arkadaşların stop etme sorununu bu şekilde çözmüşler hep.

    Bu durumdan rahatsız olmayın. Önce doğru düzgün bir servisle görüşün derim.

    Bu motoru alırken dikkat benim dikkat ettiğim ilk şey, bu modelin yeni olmasının yanında türkiyede de yeni olmasıyla servis ağı sıkıntısı olabileceğiydi.
    Zira yeni bir markanın satışını yapıyorsan, onlarca servis noktasını nasıl kurarsın?
    cevap basit : kuramazsın. halihazırdaki özel servisler ve tamircilerle anlaşırsın.
    Baba distribütörsündür. Amacın doğru olanı yapmaktır, markayı öne çıkarmak için tamircilerin servislerin elemanları için konaklama yeme içme masraflarını çeker, italyadan eğitmen getirir, sertifikasyon sistemi yaparak bilgili yetenekli servislerin gelişmesini sağlarsın. Servislerde kriterler ararsın, şu marka yağ kullanılacak, lift olacak vs diye.
    Amacın dümdüz motosiklet satmaktır : Eli yüzü düzgün görünenlere servis yetkisi verir geçersin. Belli ki bu distribütör bu yöntemi seçmiş. Ama eli yüzü düzgün olmayanlara da vermiş kimi zaman.

    Benim gittiğim servis oldukça aklı başında, üst sınıf motosikletlere de hizmet verebilen bi yer. Tabi adamlar işin uzmanı ne derlerse doğrudur demiyorum. benim izlenimim olumlu oldu.
    istersen bi ara bi akıl danış.
    https://www.benelliturkiye.com/bayi-servis/servis-agi
    aşağıdan izmir'i seçersen haritada görürsün. aslan motor.
    ESKİŞEHİR gibi bir ilde adamların servisi yok, analamadığım bu KUBA da onların KUBA nın servisi var ama BENELLİ ye bakamıyor çünkü yetkili değil.

    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ubim
    Ben de @K121L'nin dediği gibi elektrikten şüpheleniyorum.
    Sargım ilk yandığında motor rölantide stop ediyordu. Alet marş alıyordu ama rölantide gereken gücü üretemiyordu.
    Aküyü biraz şarj edip, gaz kesmeden zar zor eve getirmiştim.

    Bunun için en güzel çözüm; motorunuzu ayıplı mal olduğu için iade edin. Daha ilk günden motor mu çalışmazmış.
    Bakkal distribütör iade, tüketici hakkı vs kabul etmez. O yüzden direkt tüketici mahkemesi ya da notere gidip ihtar çektirin.
    NEYSE Motoru BENZİN döküp yakmadan önce şu ustanın dediğini yapayım dedim;

    Sırası ile arka koltuk , ön koltuk , yan grenajlar , depo üstü grenajları söktüm , deponun da civataları nı söktüm depoyu biraz kaldırabildim bütün hortumlar depoya bağlı nasıl GAZ KELEBEĞİNE ulaşırım diye bakarken birde ne göreyim ;

    AKÜNÜN artı kutup başının kırmızı lastiği kavrulmuş,
    lastiği kaldırınca SIFIR motorun Pozitif (+) kutup başını tutan vidanın neredeyse düşecek kadar 6 - 7 tur gevşek ve boşta olduğunu gördüm.
    ŞOK ŞOK ŞOK !!!





    Güzelce zımparalayıp yerine sıkıca taktım ,
    SONUÇ ; Motor olması gerektiği gibi çalışmaya başladı.

    Bu arada bir şey daha dikkatimi çekti akün üzerinde 2011 yazıyor 2017 yılında 2011 model akümü takmışlar.Acaba sizin motordaki akülerde ne yazıyor merak ettim doğrusu.

    ...garip... bunu beğendi.

  5. #2845
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı ubim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar öncelikle yapmış olduğunuz yorumlar için teşekkürler.



    Dün Gaziantep bennlli servisindeki ustayı tekrar aradım ve ustacım bu motorun sıfır olduğunu biliyormusun , ikinci elle karıştımış olmayasın ben ne diye sıfır motorun gaz kelebeğini wd 40 ile temizliyeyim dediğimde eminim sen merak etme yap düzelecek dedi bende tamam deyip oğlumu aradım ve motoru getirmesini söyledim ,, yakalaşık 10 km lik mesafeden oğlum motoru zor bela eve getirebildi yol boyunca videolardakine benzer şeyler yaşamış.
    https://www.youtube.com/watch?v=tybB...ature=youtu.be






    ESKİŞEHİR gibi bir ilde adamların servisi yok, analamadığım bu KUBA da onların KUBA nın servisi var ama BENELLİ ye bakamıyor çünkü yetkili değil.



    NEYSE Motoru BENZİN döküp yakmadan önce şu ustanın dediğini yapayım dedim;

    Sırası ile arka koltuk , ön koltuk , yan grenajlar , depo üstü grenajları söktüm , deponun da civataları nı söktüm depoyu biraz kaldırabildim bütün hortumlar depoya bağlı nasıl GAZ KELEBEĞİNE ulaşırım diye bakarken birde ne göreyim ;

    AKÜNÜN artı kutup başının kırmızı lastiği kavrulmuş,
    lastiği kaldırınca SIFIR motorun Pozitif (+) kutup başını tutan vidanın neredeyse düşecek kadar 6 - 7 tur gevşek ve boşta olduğunu gördüm.
    ŞOK ŞOK ŞOK !!!

    https://i.hizliresim.com/7N8pB5.jpg

    https://i.hizliresim.com/mk8aR0.jpg

    Güzelce zımparalayıp yerine sıkıca taktım ,
    SONUÇ ; Motor olması gerektiği gibi çalışmaya başladı.

    Bu arada bir şey daha dikkatimi çekti akün üzerinde 2011 yazıyor 2017 yılında 2011 model akümü takmışlar.Acaba sizin motordaki akülerde ne yazıyor merak ettim doğrusu.

    https://i.hizliresim.com/gWLDRO.jpg
    Kontrol etmişken marş motoru kablosunu ve marş otomatiği kablosunu da kontrol edin, somunları sıkmadan hafif gres sürüp sıkarsanız daha iyi olacaktır oksitlenme yapmaz.
    ubim bunu beğendi.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00

  6. #2846

    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Alıntı ubim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar öncelikle yapmış olduğunuz yorumlar için teşekkürler.



    Dün Gaziantep bennlli servisindeki ustayı tekrar aradım ve ustacım bu motorun sıfır olduğunu biliyormusun , ikinci elle karıştımış olmayasın ben ne diye sıfır motorun gaz kelebeğini wd 40 ile temizliyeyim dediğimde eminim sen merak etme yap düzelecek dedi bende tamam deyip oğlumu aradım ve motoru getirmesini söyledim ,, yakalaşık 10 km lik mesafeden oğlum motoru zor bela eve getirebildi yol boyunca videolardakine benzer şeyler yaşamış.
    https://www.youtube.com/watch?v=tybB...ature=youtu.be






    ESKİŞEHİR gibi bir ilde adamların servisi yok, analamadığım bu KUBA da onların KUBA nın servisi var ama BENELLİ ye bakamıyor çünkü yetkili değil.



    NEYSE Motoru BENZİN döküp yakmadan önce şu ustanın dediğini yapayım dedim;

    Sırası ile arka koltuk , ön koltuk , yan grenajlar , depo üstü grenajları söktüm , deponun da civataları nı söktüm depoyu biraz kaldırabildim bütün hortumlar depoya bağlı nasıl GAZ KELEBEĞİNE ulaşırım diye bakarken birde ne göreyim ;

    AKÜNÜN artı kutup başının kırmızı lastiği kavrulmuş,
    lastiği kaldırınca SIFIR motorun Pozitif (+) kutup başını tutan vidanın neredeyse düşecek kadar 6 - 7 tur gevşek ve boşta olduğunu gördüm.
    ŞOK ŞOK ŞOK !!!

    https://i.hizliresim.com/7N8pB5.jpg

    https://i.hizliresim.com/mk8aR0.jpg

    Güzelce zımparalayıp yerine sıkıca taktım ,
    SONUÇ ; Motor olması gerektiği gibi çalışmaya başladı.

    Bu arada bir şey daha dikkatimi çekti akün üzerinde 2011 yazıyor 2017 yılında 2011 model akümü takmışlar.Acaba sizin motordaki akülerde ne yazıyor merak ettim doğrusu.

    https://i.hizliresim.com/gWLDRO.jpg
    mutlu son yani
    ubim ve ...garip... bunu beğendiler.

  7. #2847
    K121L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2015
    Alıntı ubim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar öncelikle yapmış olduğunuz yorumlar için teşekkürler.



    Dün Gaziantep bennlli servisindeki ustayı tekrar aradım ve ustacım bu motorun sıfır olduğunu biliyormusun , ikinci elle karıştımış olmayasın ben ne diye sıfır motorun gaz kelebeğini wd 40 ile temizliyeyim dediğimde eminim sen merak etme yap düzelecek dedi bende tamam deyip oğlumu aradım ve motoru getirmesini söyledim ,, yakalaşık 10 km lik mesafeden oğlum motoru zor bela eve getirebildi yol boyunca videolardakine benzer şeyler yaşamış.
    https://www.youtube.com/watch?v=tybB...ature=youtu.be






    ESKİŞEHİR gibi bir ilde adamların servisi yok, analamadığım bu KUBA da onların KUBA nın servisi var ama BENELLİ ye bakamıyor çünkü yetkili değil.



    NEYSE Motoru BENZİN döküp yakmadan önce şu ustanın dediğini yapayım dedim;

    Sırası ile arka koltuk , ön koltuk , yan grenajlar , depo üstü grenajları söktüm , deponun da civataları nı söktüm depoyu biraz kaldırabildim bütün hortumlar depoya bağlı nasıl GAZ KELEBEĞİNE ulaşırım diye bakarken birde ne göreyim ;

    AKÜNÜN artı kutup başının kırmızı lastiği kavrulmuş,
    lastiği kaldırınca SIFIR motorun Pozitif (+) kutup başını tutan vidanın neredeyse düşecek kadar 6 - 7 tur gevşek ve boşta olduğunu gördüm.
    ŞOK ŞOK ŞOK !!!

    https://i.hizliresim.com/7N8pB5.jpg

    https://i.hizliresim.com/mk8aR0.jpg

    Güzelce zımparalayıp yerine sıkıca taktım ,
    SONUÇ ; Motor olması gerektiği gibi çalışmaya başladı.

    Bu arada bir şey daha dikkatimi çekti akün üzerinde 2011 yazıyor 2017 yılında 2011 model akümü takmışlar.Acaba sizin motordaki akülerde ne yazıyor merak ettim doğrusu.

    https://i.hizliresim.com/gWLDRO.jpg
    Sakin olun bende sizin yerinizde olsam ilerleyen zamanda küçük bir problem bile yaşasam küplere biner motora balyozla girişirim ama en mantıklısı artık motordan soğudu iseniz probleminizi yasal yollardan çözmek olacaktır.
    Birde şöyle bir gerçek var piyasada 10 bin TL ye motor kalmadı muadilleri ile arasında baya fiyat farkı var
    Ne kadar dağıtıcı firması uyduruk olsada motorun kalitesi kötü değil 8-9 ayda 17 k yol yaptım

    En çok sinir olduğum konu sargı problemini motorları servislere çağırıp çözmemeleri.
    ubim bunu beğendi.

  8. #2848
    ubim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2015
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Benelli TNT 25 , Kuba superlight 200
    Arkadaşlar sizin motordaki Aküye bakma imkanınız varmı acaba , kaç model olduğunu yazarmısınız,
    ayrıca km kadranındaki lambalardan FI yazan yerde benimkinde motor arıza şekli var FI yok acaba motor ilk çıkanlara göre modifiye görmüş olabilirmi?

  9. #2849

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Ekranın fotoğrafını çekip paylaşabilir misin?

    Benim motorun ekranında, sol altta sarı renkli motor arıza ışığı, hemen onun yanında sağda ise sarı FI ışığı var.
    ubim bunu beğendi.
    Hayat her zaman sen tüm olanakları yaşayıp tüketmeden önce biter... W. Faulkner

  10. #2850
    ubim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2015
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Benelli TNT 25 , Kuba superlight 200
    Alıntı huduni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekranın fotoğrafını çekip paylaşabilir misin?

    Benim motorun ekranında, sol altta sarı renkli motor arıza ışığı, hemen onun yanında sağda ise sarı FI ışığı var.
    sizinki böylemi ;


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------

    Ayrıca internet ten TNT 25 kadranları na baktığımda sol tarafta (yukarıdaki resimde olduğu gibi ) 3 tane lamba var ,

    en altta sizin dediğiniz gibi

    " sol altta sarı renkli motor arıza ışığı, hemen onun yanında sağda ise sarı FI ışığı " göremedim ,

    TNT 250 lerde 4 tane lamba var , oda alt soldaki yağ lambası.

  11. #2851

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı ubim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar sizin motordaki Aküye bakma imkanınız varmı acaba , kaç model olduğunu yazarmısınız,
    ayrıca km kadranındaki lambalardan FI yazan yerde benimkinde motor arıza şekli var FI yok acaba motor ilk çıkanlara göre modifiye görmüş olabilirmi?
    2016 Nisan sonunda almıştım motoru, kasadan yeni inmişti. Benim aküdeki etikette de 2011-AKÜ... yazıyordu.

    2 model TNT25 var. Bazılarında FI yazan yerde yağ/arıza işareti var. Hatta bunlarda egzoz da gri olabiliyor.
    Bendekinde FI var ve egzoz siyah.

    Düzeltiyorum. FI'nin yanında bu işaret. Yağ ya da arıza işaretli olarak 2 ayrı model var.
    Ben daha çalıştığını görmedim bu işaretin zaten.
    ubim bunu beğendi.

  12. #2852

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2016 Nisan sonunda almıştım motoru, kasadan yeni inmişti. Benim aküdeki etikette de 2011-AKÜ... yazıyordu.

    2 model TNT25 var. Bazılarında FI yazan yerde yağ/arıza işareti var. Hatta bunlarda egzoz da gri olabiliyor.
    Bendekinde FI var ve egzoz siyah.

    Düzeltiyorum. FI'nin yanında bu işaret. Yağ ya da arıza işaretli olarak 2 ayrı model var.
    Ben daha çalıştığını görmedim bu işaretin zaten.
    Akülerin üzerinde yazılan tarih üretim tarihi değil arkadaşlar üretime onay alınan tarih bilginiz olsun.
    pea bunu beğendi.

  13. #2853

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Çok özür diliyorum. Dört değil, üç lamba varmış. Boş "N", uzunlar ve sarı motor ikaz ışığı. "FI" yokmuş bende.

  14. #2854

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Şehir
    Ankara
    İçine çok detaylı girersek galiba bir kaç farklı hali çıkacak aralarındaki farkı bilen arkadaşlar var mı aramızda ? Vale Moto takılırdı bi ara buralara hatırlatmakta fayda var galiba kendilerine.

  15. #2855

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Motorumda devir dalgalanması sorunum olduğunu yazmıştım. Dün (8/6/17 perşembe) servise gittim. Hangi durumlarda bu sorunu yaşadığımı, motoru bırakmak istemediğimi, bırakırsam da ertesi günü almayı tercih ettiğimi belirttim. Eğer parça ihtiyacı olur da ellerinde yoksa, parça gelene kadar motoru kullanmayı tercih ettiğimi belirttim.

    Sağolsun, Vento Motordaki Ramazan Usta dinledi hızlı bir çözüm üretmek için yeni beyin takmak istedi. Ancak elindeki beyin yeni modelmiş benim motor ise eski. Sonuç olarak uymadı. Fabrikayı arayıp telefonla görüştü. Bir liste çıkarmışlar, şuraları kontrol et diye. Kontrolleri yaptı, bujiyi değiştirdi (bujiden de kaynaklanıyormuş bu devir dalgalanması). Test sürüşüne çıkıp geldi. Zincirimi hiç beğenmedi, motordan çok zincirin sesi geliyor diyerek zinciri de halletti.

    Doğrusu motorun karakteri değişti. Ben sürekli motorun her yerinden ses geliyor zırıl zırıl zırıldıyor diyordum, meğerse gevşek zincir sesiymiş. :D Ramazan Usta evet 6 bin devir civarında çok hafif bir dalgalanma yapıyor motorun. Ben kolay olan kontrol ve uygulamaları yaptım. Bi böyle kullan, memnun kalmazsan zaten yakında 4bin bakımına geleceksin o zaman hallederiz. Ama o zaman motorunu hemen vermem, enjektör sistemi dahil her yerine giricem, işi uzun, kendini ona göre ayarla dedi.

    Neyse, Perşembe günü deli yağmur vardı tam test edemedim. Bugün çıkıp biraz asıldım motora, sonra ara sokaklarda tırım tırım dolandım. Uygun yollarda, beni deli eden dalgalanma sorununu yaşadığım simüle etmeye çalıştım. Görebildiğim kadarı ile dalgalanma sorunu neredeyse sıfırlanmış. Çok az var. Anladığım kadarı ile buji değişimi dalgalanmayı epey azaltmış, ayrıca gevşek zincir de çarpan etkisi yapıp dalgalanma etkisini abartarak yansıtıyordu motora.

    Şu anda keyfe keder bir dalgalanma kaldı.

    Paylaşmak istedim.
    Hayat her zaman sen tüm olanakları yaşayıp tüketmeden önce biter... W. Faulkner

  16. #2856

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Benelli TNT 250
    Alıntı huduni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorumda devir dalgalanması sorunum olduğunu yazmıştım. Dün (8/6/17 perşembe) servise gittim. Hangi durumlarda bu sorunu yaşadığımı, motoru bırakmak istemediğimi, bırakırsam da ertesi günü almayı tercih ettiğimi belirttim. Eğer parça ihtiyacı olur da ellerinde yoksa, parça gelene kadar motoru kullanmayı tercih ettiğimi belirttim.

    Sağolsun, Vento Motordaki Ramazan Usta dinledi hızlı bir çözüm üretmek için yeni beyin takmak istedi. Ancak elindeki beyin yeni modelmiş benim motor ise eski. Sonuç olarak uymadı. Fabrikayı arayıp telefonla görüştü. Bir liste çıkarmışlar, şuraları kontrol et diye. Kontrolleri yaptı, bujiyi değiştirdi (bujiden de kaynaklanıyormuş bu devir dalgalanması). Test sürüşüne çıkıp geldi. Zincirimi hiç beğenmedi, motordan çok zincirin sesi geliyor diyerek zinciri de halletti.

    Doğrusu motorun karakteri değişti. Ben sürekli motorun her yerinden ses geliyor zırıl zırıl zırıldıyor diyordum, meğerse gevşek zincir sesiymiş. :D Ramazan Usta evet 6 bin devir civarında çok hafif bir dalgalanma yapıyor motorun. Ben kolay olan kontrol ve uygulamaları yaptım. Bi böyle kullan, memnun kalmazsan zaten yakında 4bin bakımına geleceksin o zaman hallederiz. Ama o zaman motorunu hemen vermem, enjektör sistemi dahil her yerine giricem, işi uzun, kendini ona göre ayarla dedi.

    Neyse, Perşembe günü deli yağmur vardı tam test edemedim. Bugün çıkıp biraz asıldım motora, sonra ara sokaklarda tırım tırım dolandım. Uygun yollarda, beni deli eden dalgalanma sorununu yaşadığım simüle etmeye çalıştım. Görebildiğim kadarı ile dalgalanma sorunu neredeyse sıfırlanmış. Çok az var. Anladığım kadarı ile buji değişimi dalgalanmayı epey azaltmış, ayrıca gevşek zincir de çarpan etkisi yapıp dalgalanma etkisini abartarak yansıtıyordu motora.

    Şu anda keyfe keder bir dalgalanma kaldı.

    Paylaşmak istedim.
    Ustasına denk gelirsen hallediyor işini bir servis kötü diye burada nice servisler heba edildi. Distribütörün anında servise destek vermesi de güzel bir olay. Tekerin düz bassın 4000 bakımında gönül rahatlığıyla bırakırsın artık.
    Samimi 46 bunu beğendi.

  17. #2857

    Üyelik
    17 Mayıs 2016
    arkadaşlar merhaba tnt 25in yakıt performansı nedir km'de kaç kuruş yakar ona göre alacağım motor listesinde ilk sıraya yazacağım

  18. #2858

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Benim kullanımıma bağlı olarak şehir içinde 100 kilometrede 4,5-5,5 litre yakıyor. Şehir dışı yarı yarıya agresif ve sakin kullanımda 3,8 litre.

  19. #2859
    starvays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Pendik
    Motosikleti
    Honda NC 750x
    Şehir içi agresif / sakin karışık 100km/3.6lt
    Lifester bunu beğendi.

  20. #2860
    braveman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yaza doğru...
    Alıntı huduni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim kullanımıma bağlı olarak şehir içinde 100 kilometrede 4,5-5,5 litre yakıyor. Şehir dışı yarı yarıya agresif ve sakin kullanımda 3,8 litre.
    Sen çok aşırı yakıt tüketiyorsun dostum 100 km'de ortalaması 3.6 3.8'dir senin 5.5 lt'ye kadar çıkmışsın.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)