Adam bizim hayvan a mondial tarzı dedi ya la :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------
Şuna Mondial diyeni allah taş eder taş
bi hataya düşmemek için illada kullanmak gerekiyor dusuncesinde oldugum dusuncesini savunmuyorum.Görünce ve dinleyince yeterli kanaati ettim ediyorum.Başıma geleceklerden sakınmam için almadan farkına varmak lazım yoksa sonradan ogrenmenin bi faydası olmaz.Bazen bazı şeyleri anlamak için illada üstüne ckmak gerekmiyor motorun.Malin arkasında nasıl durulduğunu bildiğim için yetiyor bu kadar bilgi.Ayrıca bilgi bilgidir bilgi kirliliği kişiden kişiye değişir. Isteyen istediği bilgiden faydalanır. Ben başta ve sonda farklı şeyler demedim yada idaalar yapmadım.Kimseye ilk kullanıcıyım havasıda vermedim bu motorla ilgili. Duyumlarda değerlendirilecek bilgilerdir.Ama servisler bizzat tecrubelerimdendir
Neyse daha fazla polemik oluşmasına herkeze mutlu sürüsler diliyorum.Arizasiz gunler
Arkadaşım neden boş konuşuyorsun.
Bak ben kullanıcıyım cefasını da sefasını da ben çekiyorum
Realist bir açıdan yorum yapıyorum bu motosiklet bu piyasada 10 bin TL yi kesinlikle hak ediyor.
İzmir'de aslan moto servisini de kullanıyorum servisi konusunda hiç sorun yaşamadım bakımları dışında 1 kere servise gittim 16000 de şuan motor
Şimdi ben gidip (bilmem ne kullanıcıları) konusunda bu alınmaz yatak sarıyor bozuluyor çöp desem servislere laf yapsam ne yapmış olurum
Hem kendi zamanımı boşa harcamış hemde okuyan arkadaşların zamanını boşa harcamış olurum.
Siz kapattığım konuyu halen neden hortlatiyorsunuz onu anlamiyorum binen binsin polemik yapmaya gerek yok herkezin parasını cebine ben koymucam ben almam şahsen kesinlikle siz binebilirsiniz Kisa ve net daha uzatmasak bence bu konuyu diğer okurların keyfini kaçırmanın da anlamı yok ben yorum yaptım sadece uyan uyar uymayan uymaz sonuçta.
Ben motor hakkında iyi şeyler duymadım çevremden ve canlı örneğidi de var.Cinden olan motorlsrda illaki bi sorun oluyor.Neyse herkezin kendi tercihi siz biniyor musunuz iyi işte ne güzel ne mutlu size o zaman
Bak kardeşim son söz söyliyeyim gibi bir çaban var hala, binen binsin filan deyip bir iki laf daha sokup gideyim kurnazlığındasın ama senin gibiler için biraz fazla bıkkınız burada. Pulsar kullananı da bıktı hafta da iki tane geliyor bu siteye senin gibi... Sonra uzayıp gidiyor.
Dediklerinin bir tanesi tutarlı olsa hani benden de laf yemiyecektin ama iki günlük forum hayatında diğer konulardaki yorumlarını da pek dikkate almamış kimse, yeter kullanıcı sayfasını daha meşgul etme. Senin nasıl tercih yapacağınla ilgili iki tutarlı lafın olsa belki birileri ilgilenir ama kendi tasarrufların burada kimsenin umurunda değil.
İlk geldin çevremde bir kaç arkadaş almış dedin sonra sayı bir arkadaşa düştü.
Mondial sandın olmadı.
Fiyat hakkında 3 mesajında fikrin yoktu sonradan kıvırdın.
yahu adam hiç bir bilgisi yokken fikir sahibi olacaksa açıp bir google fila kurcalar ee o da yok! Ama laf çok. Yeter be kardeşim.
Sanane kardeşim istediğim sayfaya görüş birdiririm zoruna gittiyse sen ilgilenmezsin.Sen biktiysan okuma.Bir tane kişi canlı anlattı konuyu birkaç kişiden daha Olumsuz duyumlar aldım. Arkadaş sayısı isterse hiç olmasın ben onu takmıyorum ama siz takintilisiniz o belli ben sizin kadar takıntılı degılim.Bu arada forumda yeni üye olmam toy olduğum anlamına gelmiyor.siz kendinize bakın konuyu kapat dedikçe abuk subuk yazıyorsunuz. Gereksiz uyarı aldiricsksiniz birader ne enteresan insansınız çamur yapmaya israr ediyorsunuz.Motor fiyatınida yazdım kullanıcı olarakta belirttim.bir tane kullananla konuştum ve başka birkaç kişiden de yorum aldım. Sitede kimseye dominantlik yapmıyorum önüne gelen azarlama ya kalkıyor kendini bilmeden ama saygimi ben koruyorum.Demekti yenı üye olmak ahlakta geride kalmaya sebep değilmiş kendi goruslerinizle size basarilar.Yeni diye kimseye satasmiyorum sitede siz seviyenizi koruyun bence herşey hallolur
Kuyuya taş atma çabası, kullanıcıları tnt 25 in farkında merak etme, sen almasan da olur hatta çok daha güzel olur Kadir kardeşim. Hangi kadir derler adama ;))
Kendi reklamımı yapayım şöyle:
https://sahibinden.com/444624996
Gezegende nadir görülen dürüst satıcı seni :D
Umarım satarsın. Ancak bu ilanla satman zor görünüyor. :| Ama ben de olsam bunları yazardım kimsenin günahına girmeye, olan şeyi yokmuş gibi göstermeye gerek yok. Aslında yazdıklarını okuyunca yanlış birşey yok gibi görünüyor. ama hiç sorunsuz bir motoru almak herkesin ilk tercihi doğal olarak.
Benim şu an motorla ilgili genel kanaatlerim :
olumsuz gördüklerim :
Titreşim daha az olabilirmiş.
Rölantide stop ediyor. Rölantide devir dalgalanıyor. En çok bu gıcık edici. her durmak gerektiğinde stop etmesin diye devirli tutmak durumunda kalıyorum şu an. Sizin bahsettiğiniz 5-7000 devirlerdeki dalgalanmayı ben pek yaşamadım. ama zaten pek o devirlere de çıkmadım. Nadir birkaç defa çıktığımda da devir stabil görünüyordu.
Bunun dışında frenler tutuyor ama ön fren geç cevap veriyor. Geç cevap verme olayını hidrolikte hava olabileceği fikrine bağlıyorum. Aksi halde sonradan gelmesi mantıksız çünkü.
Viteslerin tepkisi şöyle bi garip. sanki daha yumuşak aralıklı olabilirmiş. benim önceki motorlarımdan olan Hyosung gt650 de böyleydi. 1. vites ile 2. vites arasında bir vites daha olmalıymış gibi birinci viteste gitmeyen motor 2. viteste uçuyor.
Önlerde titreşimden dolayı plastikler sanırım birbirine temas edip zırıltı yapıyor. Bu da biraz gıcık edici bi durum. Tam olarak nerelerin zırıltı yaptığını anlarsam ufak bir müdahale ile sanırım halledebiliriz.
Olumlu gördüklerim :
Çok uzun yol ve yüksek süratlere çıkma durumum olmadı henüz, ama genel olarak 3000 - 5000 devir arasında rahatlıkla yol alınabiliyor. Bu da yakıt ekonomisi bakımından çok güzel.
özellikle 5000 devirden sonra allah allahh diye galeyana geliyor Garip vites aralıklarının bi faydası yüksek devirlerde görülüyor. Motor her devirde ve her viteste iyi çekiyor. saçma sapan bir devir ve hızda olmadığınız sürece bence kimse bu motorun torkundan şikayet edemez.
Benim boyum 190. Motor bünyeme bi gıdım küçük gelse de sırıtmıyorum. görsel açıdan da motor varım diyor. Benim hatun 160 boyunda. O da kullanabiliyor. o da sırıtmıyor. artçılı sürüşte de artçının varlığını neredeyse hissetmiyorum. bu da süspansiyonların güzel olduğu kanaatine vardırıyor.
Titreşim ve devir dalgalanması sorunlarına yurt dışındaki kullanıcılar yüksek oktanlı benzinin çözüm olduğunu söylemişler. yüksek oktanlı benzin kullandıktan sonra devir dalgalanmasının ve rölantide stop etme sorunlarının genelde gittiğini söylemişler.
Şimdi bizim memlekette çoğu yerde kurşunsuz 95 bulunuyor. 97 - 98 oktan benzin her yerde yok.
Yakında deneme şansım da yük çünkü alır almaz depoyu fulledim. Daha bi diş inmişliği yok :D bakalım neler olcak.
Almak isteyenlere özetle şunu diyebilirim. Ufak tefek sorunları çok kafaya takmamak lazım. Piyasada yıllardır bulunmayan her motorun ilk başlarda bunun gibi sıkıntıları olabiliyor.
Bunun benelliyle yada çinde üretilmesiyle alakası yok. Hyosung gt250, gt650 filan da yemediği çamur kalmadı. ikisini de uzun kmler kullandım. gt250 gayet güzel bi motordu. hiç sorun yaşamadım. Gt650 de elektrik problemi vardı. sargısını değiştirince mis gibi motordu. Vırvır edenler genelde bu araçları kullanmayan insanlar. yada her üründe olduğu gibi şanssız ürüne denk gelen şanssız insanlar.
Motorun sürüşü içinize sinerse alın. devir dalgalanması vs çözülür. rölantide stop etmesi çözülür. Dünyada geliştirilen ilk motor değil nihayetinde.
Kardeş sen kendine bi tane BMW 1000RR al kendini de kurtar bizi de paramız olunca bizde senin gibi 1000RR alacağız. 250cc altı tüm makinalar hemen hemen aynı kalitede üretiliyor aynı dandik parçalar kullanılıyor. Ülkemizde vergi yüksek olunca yurt dışında da bizlere göre tasarlanıyor. Teşekkürler.
@sessizsakin
Hocam değerli yorumlarınızı okudum öncelikle eşinize ve size hayırlı olsun. Motora bakış açısı olarak yorumları tecrübeli birinden dinlemek başka oluyor.
Benzin gerçekten çok fark ediyor. Ben çok uzun süredir otomobil ve motora bana yakın olan shellden benzin alıyordum. 1.4 170 hp aracımda hiç fark etmediğim yakıt farkını motorla çok fark eder oldum ve artık Opet dan almaya başladım. 95 oktan benzinlerden bahsediyorum. Shellden katkılı v-power nitro olan benzini motorda denemek istemedim. Opet dan devam ediyorum. Eskiden çok yaygındı 97 oktan şimlerde nerden bulurum bilemedim.
Vites konusunda tam anlatmak istediğinizi anlayamadım. Bana sanki arada bir vites değil de aksine 2 ve 3. vites dişlisini biraz daha ufaltım birinci vitesi yok etselermiş daha iyi olurmuş gibime geldi. Şanzıman düzeni olarak biraz kawasaki z250ye benzetiyorum bu motoru. Tabii ki bir dişliyi yok etmek tüm vites oranlarını çok etkilerdi belki de motorun karakterine en uygunu buydu. 1.vites sadece kalkış vitesi gibi çok kısa ve sadece torktan ibaret. Tabii ki kalkış vitesi ama 3-5 metre gidilmiyor stok lastiklerle biraz acemi biri arkayı kaydırıp durur. Sanki tırların 1.vitesi gibi. İkinci viteste motor çok rahat kalkıyor. Pek sağlıklı olmasa da yapmak istemesem de, ışıklarda en önde konumlandığınızda sabırsız araç şöförlerinden kaçmak için ikinci vites yukarı eğimli olan yerlerde bile hemen kalkıp uzaklaşmayı sağlıyor. 1. vites hariç her viteste motorun hızlanması benim ilk aldığımdaki beklentimin baya üzerinde.
Selamlar,
Aylar oldu foruma bir şeyler karalamaylı.🙏
Şu an tam olarak 7,128 kilometredeyim. Motosikleti bakım için 3 defa Aslan Usta,ya götürmek Zorunda kaldım,çünkü Aydın ve Nazillideki servisten çok daha iyiler. Fakat gene de içimden şikayet etmiyor değilim. Genel olarak sevisler yağ,filtre,debriyaj ayarı(ben söylüyorum) yapıp gönderiyorlar. Ayrıca servislerin motosiklete güvendiği kanaatindeyim.
Statör sorunundan şikayet ediliyor, henüz yaşamadım ama 'ya başıma gelirse' diye düşünüyorum . Bunun dışında bakım harici(yağ,filtre değişimi) hiç bir şey için SERVİSE UĞRAMADIM, YOLDA KALMADIM.
İzmir Gümüldür'de kamp yapmaya Nazilliden yola çıktık.Arkadaşım onden gidiyor ben de takip ediyordum.Çine'yi sözde Çiğli diye okumuş arkadaşım Yolun İzmir yolu olmadıgına karar verdiğimde iş işten geçmiş,ve geri dönecek enerjim kalmamıştı. Üstüne hava çok sğuktu Marmaris,Muğla,Bodrum, civarlarında epey gezmiş olduk. (İki gün kamp yaparak geçirdik bir arkadaşımla)
Bol bol fotoğraf çektim,paylaşacağım...
Motosikletime henüz lastik almadım. Koruma takozları, katlanır plakalık haricinde ne parça değişti ne de eklendi şimdiye kadar.
Biliyorsunuz,talihsiz bir kaza yaşamıştık kız arkadaşımla.
O günden sonra 1 ay korktum motosikletten. Olayı yaşadığımız gün Jandarma Trafik dte tanıştığım görevli bir rütbeli de motosiklet tutkunuymuş. Bir kaç kez bazı nedenlerden diyalog kurdugumuz bu asker agabey ,Yunus Timlerine verilecek olan Güvenli Sürüş eğitimine sivil olarak katılmamı sağladı. Boyle fırsatlar olunca maddi durumunuz da yoksa katılın,rica edin,YALVARIN arkadaşlar O kadar çok şey değisecek ki...
Ekipmanım şu an için bot harici tam.
İki şeyi motosiklet almadan yapmalıyız kanımca;
Güvenli Sürüş Eğitimlerine katılmak,ekipmanı tamamlamak.
Çok uzun konustum, ama emin olun özlemişim yazmayı. Sağlık sorunlarım psikolojik olarak yıkıyor beni bu aralar. Zira benle aynı hastalığı taşıyan sıra arkadaşım geçen hafta vefat etti. Rabbim tahsilatını affetsin,dualarınızı esirgemeyin ve sevin hayatı,insanları.
Hayırlı Ramazanlar...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------
Bolca fotograf var daha, maalesef yuklemede cok fazla zamanimi aliyor.konu taslagini yaZdigimdan beri 500 km daha kullanmisim. Gene de siZlerle bir kacini paylasayim istedim.kazasiz belasiz...
Arkadaşlar merhabalar ,
19 mayıs 2017 de Kuba Superlight 200 motorumu sattım ve internet de gezinirken Benelli tnt 25 i gördüm ve çok beğendim , Eskişehir de bayi ve servisi olmadığı için motorun ana dağıtıcısı olan Gaziantep Gemosan ı aradım , oradaki arkadaşta bana motoru bayağı övdü ve tavsiye etti bende 20 mayıs 2017 de bir gün sonra Gaziantepden motorun siparişini verdim.
1 hafta sonra Eskişehir Kuba bayilerine Kamyonla motor göndereceklerini benim motorumuda gönderceklerini söylediler.Bende tamam dedim beklemeye başladım bu esnada forumdan 1nci sayfadan başlamak üzere sonuna kadar okudum. Her sayfayı okudukça bazen iyiki bu motoru almışım dedim bazende nereden bulaştık bu motora bayağı sorun var dediğim oldu, neyse bu saatden sonra içimizi karartmayalım ve bekleyelim dedim.
Bu arada Gemosan ın ESKİŞEHİR bayisi olan KUBA servisine siz Benelli yi neden satmıyorsunuz ve servis hizmeti vermiyorsunuz diye sorduğumda tatmin edici bir cevap alamadım , Gemosana sorduğumda ise sadece kursa katılanlara servis yetkisi verdiklerini söylediler. Yani benim için servis artık 160 km uzaktaki BURSA olacaktı..
Motoru aldığım yere böyle sorunlar varmış dediğimde sen merak etme dediler , bende motora siz birkaç gün Gaziantep de binin herhangi bir sorun yaşamayayım dedim , Arkadaş bir kaç gün bindi abi hiçbir sorun yok dedi , bende şu yazılım işi varmış hazır motoru göndermeden yazılımını güncelle öyle gönder dedim , satıcı arkadaş ta ısrarla rodaj süresinin geçmesini 1000 km olduktan sonra güncellemenin yapılması gerektiğini söyledi bende olur dedim , bu esnada forumdaki arkadaşların ısrarla lastik değişiminden bahsettikleri için Arkaya pirelli rosso 2 150/60/17, öne ise michelin pilot 110/70/17 siparişi verdim ve lastikleri de direk Gaziantepe gönderttim , sağolsun satıcı arkadaşım lastikleride değiştirdi yeni lastikleri takılmış motorumu bana 1 hafta sonra gelen kamyon ile gönderdi .
Motoru kamyondan indirip direk bana teslim ettiler hemen yakındaki ilk petrol olan AYTEMİZ den depoyu fulledim ve eve getirdim.
Bu arada hemen ruhsat plaka işine girdim , gelen evraklar ile birlikte şöförler odasına gittim ( bu esnada trafik den randevu almayı unutmayın) dosya için 27 tl para aldılar EK-1 e gerek yok diyip bir de dilekçe yazıp dosyaya koydular , dosyayı alıp trafiğe gittiğimde faturada T.C. numaramın son iki harfinin eksik olduğunu söylediler ve işlemi yaptırabilmem için faturanın Gaziantepe gidip düzeltilip imza ve kaşalenip gelmesi gerektiğini söylediler , neyse hemen kargoladım fatura 3 güne gitti geldi trafiğe tekrar gittim tam işlem başladı memur bey bu seferde faturada gümrük bilgileri olmadığını söyledi (of - puf derken ) telefonda bu bilgileri alıp gerekli yer yazıp faturayı verdim , Ruhsat içinde 205 TL ödedim ve ruhsatıda aldım ;
bu arada sigorta için eski sigortamın hasarsızlığınıda kullanarak fiyat aldım 180 TL den başlıyordu fakat her firma fiyat veriyor ama poliçeyi kesmiyordu , kesenin fiyatı ise 345 TL çıktı, Allahtan halk sigorta 180 tl ye yaptıda sigortayıda öyle hallettik.
Derken herşey bitti ve motoru kullanmaya başladık dün 1 bugün 2 derken ;
Bugün STOP etme ye başladı aynen forumda anlatılanlar gibi , satan arkadaşı aradım abi benzinden dedi , Benzini OPET ten al sorun çözülür dedi , şimdi bütün depoyu bidonlara doldurup boş depoyu OPET de doldurup deneyeceğim bakalım sorun BENZİN denmi , yoksa YAZILIM danmı , yoksa bazı arkadaşların yazdığı gibi OKSİJEN SENSÖR ündenmi ,,,
12.000 tl parayı verip belayı satın mı aldık yoksa , Mutlu mu olacağız zaman gösterecek ,
Gelişmeleri buradan yazmaya devam edeceğim , Tüm arkadaşların değerli yorumlarınıda bekliyorum.
Herkese selamlar...
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:10 ----------
Öncelikle hayırlı olsun, tekerin düz bassın. Bilinçli şekilde yaklaşmanin faydalarını goreceksin. Kafandaki kuruntulardan kurtul, koruma takozu da taktirip yoluna devam et. Sargı dışında kronik sorunu yok. Forumdan takip ettiğim kadarıyla yeni alındığında Japon ve avrupalı markalarda dahi istisnai değişik sorunlar cikabiliyor. Düzgün servis bakımı ve getirttiği malın arkasında duran bir distribütör muhtemel sorunların çözümünü kolaylaştıracaktır. Her motor gibi kul yapımı bir makine sonuçta. İstisnai şekilde birden çok sorunla karşılaşan arkadaşlarda oldu burdan takip ettik. Bence bu durumda yasal hakların kullanılması gerekmektedir. Burdan takipteyiz, umarım sorunsuz binersin, tekrar hayırlı olsun.
Hayırlı olsun tekerin düz bassın üstadım
Güncelleme ve sargı değişiminden sonra bende stop etme bayaa azaldı çok şükür eskiden iki haftada bir denk gelirdi şimdi ayda bir ya oluyor ya olmuyor, Hoş ikidir benzini şu motorcu dostu aytemizden aldım acaba ondan mı onu da bilmiyorum ama çok şükür götürüyor getiriyor zalım
Taş değmesin tekerine )
Bugün motoru sökmeye başladım , benzini tamamen boşaltıp OPET den benzin almaya gidecektim. Yan kapakların hepsini söktüğüm halde depo altından benzin hortumuna ulaşamadım. Bende klasik yöntem deponun ağzından hortumla benzini alabildiğim kadar boşalttım.
NOT: Bu arada resimdeki oğlum , Ben alıcı ve bakımcıyım , o binici
şimdi depoda kalanla gezip bitincede yarımlık şişeye aldığım benzini koyup doğru OPET e ....
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:06 ----------
Motorun deposunun üzerindeki grenajları sökünce daha önce forumda okuduğum ses problemini yaşamayayım diye çeşitli yerlere bol miktarda sünderimsi bir malzeme yapıştırdım.
Geçmiş olsun, allah şifalar versin ve başın sağolsun.
Aslan usta dediğin, izmir bayraklıdaki aslan motor mu?
Ben de bikaç gün önce bakıma gittim. Alet edavatları düzgün, çalışma ortamları temiz, Kullandıkları yağların sarf malzemelerinin hepsi düzgün bilinir marka. Motorla ilgili sorularımı ve şikayetlerimi dinleyip epey yardımcı oldular. ilk izlenimim baya iyiydi. Zaten gelen giden motosikletler ve müşterilerden de iyi bir servis olduğu belli oluyor.
Umarım doğru izlenimdir
Benim motorda rölantide stop etme durumu var. Sıcak soğuk farketmiyor. Vites boş viteste farketmiyor. Motoru rölantiye bıraktığımda, 2 sn içinde stop ediyor. Yazılım güncellenmesinin gerektiğini, ancak diagnostic cihazı mıdır, güncelleme cihazımıdır arıza yaptığını haftaya geleceğini söylediler.
Bakalım başımıza neler gelcek.
Arkadaşlar motorun benzinini tamamen boşalttıktan sonra yeni benzini OPET den doldurduk ve SONUÇ tamamen aynı hiçbir değişiklik OLMADI.
Yine gaz kesmeler , rolantide veye hareket halinde Stop etmeler , falan filan .
Motoru alalı 3 - 4 gün oldu bir kere doğru dürüst binemedik.
Şimdi Gaziantep i aradım , bana servisin numarasını verdiler , ustayla görüştüm motoru sökmemi depoyu da sökmemi enjektöre ulaşmamı ve rolantide çalışırken gaz kelebeğine bolca WD 40 sıkmamı sorunun düzeleceğini söyledi.
Bakalım yarın onuda deneyeceğim ;
Şimdi anlamadığım SIFIR motorun gaz kelebeğine ne olduda WD 40 la temizleyince düzeleceğini söyledi.
Abi yapma dediğini çözüm olmucak
Senin problemin sigorta elektrik sisteminde ark yapan bir yer var
%80 far kısmında ark yapıyor bi yer
Bu yüzden sigortan patladı hemen akünün bulunduğu yeri aç orada iki tane sigorta kutusu olacak o sigortalardan biri patladı patlayanı yenisi ile değiştir ve ilerleyen zamanda problem yapmamak için elektrik tesisatında su görebilecek açık kabloları izole et geçmiş olsun
Küçük bir problem dert etme
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)