merhaba arkadaşlar;
uzundur yazamıyorum. biraz motoru anlatayım.
Genel olarak problemsiz diyebilirim. En son yazılım güncelleştirmeyi Vale moto da yaptırdım. Mehmet usta yine çok ilgilendi sağolsun. Ne söylesek yapmaya çalışıyor, surat yapmıyor.
Yazılımdan sonra 9500 devirde olan kesici 10500 e geldi. Yaklaşık 10 km daha hızlandı motor. Daha çabuk hızlandığını hissettim. Diğer arkadaşların motorlarını da merak ediyorum. Motorum 2800 küsür km'de şu anda. Sanırım havaların sıcaklığından, lastikler daha iyi yol tutuyor. Henüz değiştirme fırsatı bulamadım. Ama siz yine de fırsat varsa değiştirin. 160 km maksimum sürrat gördüm. İşe motor ile gidip geliyorum. Kullandıkça daha çok keyif alıyorum. Her gün yaklaşık 35 - 40 km motor kullanıyorum. Benim için iyi bir vitesli başlangıç motoru oldu. Yazılımınızı güncelleştirmeyi unutmayın. Keyifli sürüşler. Tekerinize taş değmesin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:38 ----------
Biraz video
Merhaba arkadaşlar ...garip... isimli arkadaşımızın motoru ile bayramda İstanbul’dan Osmangazi köprüsü üzerinden Bursa İznik yaptım köylere kadar çıktım toprak yollar dahil kullandığım süre içinde göstergede özelliklede benzin göstergesinde hiç sorun yaşamadım her şey normal boş ışığı da normal, motoru boştan bire atarken bazen geçmiyor doğru, bu olay motor çalışsa bile hareketsizken oluyor lastikler az bişey hareket edince hemen boşa ya da vitese alabiliyorum motoru (ayrıca bu olay bütün vitesli motorlarda olur benim bildiğim, en azından eskiden çok vitesli motor kullandım onlarda öyleydi) sorun debriyajla alakalı değil, bence sorun bile değil! yeni yazılımla daha düzgün olur diyelim.
Motorda su kaçırması orasının burasının oynaması ya da başka herhangi bir sorun yaşamadım kullandığım süre boyunca asfaltın dişli olması (köydeki toprak yol hariç) sebebi ile motoru virajlarda oldukça yatırdım tamam biliyorum lastikler çok sert berbat ötesi hatta ama asfalt tırnaklı olunca onu da tutuyor ve bunu hissediyorsun, sonuç olarak o kadar tırnaklı asfaltta yol yapsamda lastik öyle sertki en ufak bir çizik bile oluşmadı üzerinde sadece kenarlara doğru rengi siyahlaştı yere değince
Toplamda İstanbul-Bursa gidiş dönüş 480 km yaptım Osmangazi köprüsünden sonra depoyu fulledim gezi sonrası İstanbula dönünce depoyu gene fulledim toplam 55tl benzin aldı katettiğim km ise 350km idi 55/350 yapınca 0,1571tl km de yaktığı miktar elde edilmiş oldu, motorun rodajı yeni bittiği için ilerde daha azalıcağını tahmin ediyorum bu süre boyunca kullanım tarzım 5. 6. Vites ile 4000-5000 devir aralıkları 100-110km sabit hızlar ile idi asfaltta çoğu böyleydi asfalttan çıkınca ise biraz agrasif kullanım yaptım fakat agresif kullanım sadece iznik te köye çıkan asfaltta oldu çoğunlukla, buna ekleyeceğim motorun devir kesici denemesi yapmam olabilir oda şöyle 5.viteste 9500 devirde 130km ye geliyor tapagaz ve kesiciye giriyor 6.viteste 148km ye geliyor tapagaz ve kesiciye giriyor, motorda yeni yazılım yüklü değil yazılım güncellemesinden sonra 10500 devir ile motorun daha seri hale geldiğini arkadaşlar yazmışlar, vites geçişlerine değinecek olursam hiçbir sorun yaşamadım şıkır şıkır hem artırabildim hem de düşürebildim stop etme durumunu ise sadece 6.vitesten 5.vitese çekerken yaşadım, haliyle debriyajı bırakınca anında çalıştı hafiften vurdurmuş olduk çaresiz son olarak kameram olmadığı için hayıflandım ki o yüzden maalesef görüntü ekleyemiyorum bundan sonra artık ...garip... arkadaşımız yapar son hızı o söyler unutmadan ...garip... e burdan tekrar teşekkür eder motoruyla kazasız belasız nice km lere ulaşmasını dilerim. Bu hafta sonu İstanbul-İğneada yapıcaz arkadaşlarla bakalım nasıl olacak bu sefer bende sprint125 olacak yani benim kendi scoterim bakalım hayırlısı.
Hepinize kazasız sürüşler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:28 ----------
arkadaşlar bikaç tane resim ekleyeyim dedim (Bursa-İznik)
Arkadaşlar yazılım güncellemesini yaptırın motora ne kadar iyi geldiğini göreceksiniz. Bu şekilde hiç bir zaman sınırlarını zorlama imkanınız olmuyor motorunuzun. 10 dk sürmüyor güncelleme. Ben 165 km/h ile 10.500 de kesiciye girdim. 100-150 km 6.viteste 7.000 de 120 km/h ile gittim. Güncellemeye yaptırın ne demek istediğimi sürer sürmez anlayacaksınız.
Sanıyorum başta test etmek istediler motoru. İlk Yaptıkları bu modelin üstüne koydular tasarım olarak.
Sonra motor bloğunu görmek istediler. Sınırı 10.500 rpm olan devri maks. 9.000 rpm e indirdiler. Kendileri de kullanıcılarda iyi veriler
gönderdi sanıyorum. Bu yüzden yazılım ile sınırı olması gereken yere çektiler. Motorun bana kalırsa tek sorunu çabuk fan açması. O da Evans ile filan çözülebilir belki sonuçta kaynama derecesi çok daha yüksek bir soğutma sıvısı.
arkadan gelen arkadaşım diyordu "abi ne kadar yatıyosun öyle virajda buldun tabi 250 lik motoru yatır" dediği buydu, eskiden daha büyük ve buna göre düz bir motor olan IZH motoru vardı bizde 350cc lik iki zamanlı Rus motoru benzinle yağı depoya birlikte koyduğumuz onunla hiç aklıma gelmezdi yatınca aman kayar lastikler yaramaz filan öyle şeyler konuşulmazdı eskiden direk yatardık virajda hiçde kaymazdık kontra da neymiş bence gözün kara olacak gerisi boş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------
evansa gerek yok bence sadece antifriz yeterli gelir diye düşünüyorum sonuçta fan açıyor ve soğutma işini yapıyor belki sesi fazla çıkıyor diye takılıyor kafamıza.
Aslında Evans ı istememin sebebi Motoru daha uzun ömürlü ve performanslı kullanmak. Bir sorun yaşamazsam 2 yıl daha kullanmak istiyorum. En az 20.000 ya da 30.000 bineceğim. Evansın hem motor ömrüne hem performansa etkisi var. Birde malum İstanbul dayız. Ve trafik berbat çoğu zaman şehir içinde düşük devirlerde sürüyoruz.
Uzun bir aradan sonar ilk kez yazıyorum ben yazana kadarda tüm arkadaşlar TNT 25 hakkında yapılması gereken bütün incelemeleri yapıp paylaşmışlar Sağolsunlar. @Crazy_sprint aynen dediğin gibi eskiden lastik öyle böyle yoktu kafan estimi yer buldun mu yatır yatırabildiğin kadar yinede güvenlik şart artık Firma dediğin gibi motosiklet üzerinde denemeler yapmıyor bence sadece daha fazla geliştirmeye çalışıyorlar çünkü Türkiye Benelliyi TNT 25 sayesinde tanıdı diyebiliriz bu motor firmanın şahı o yüzden bu motor üzerinde çok incelemeler yapılacaktır.
Forum da yazanlar artıyor bende yazayım birşeyler ;
bayram tatili istanbul samsun gidip geldim motorla toplam km 2000 civari.
gitmeden önce yazılım attırdım, serileşme biraz hissediliyor
giderken gece sürüşü yaptım çok fazla durdum yol arkadaşım uzun süre sürüş sevmediği için , aydınlatma konusunda yormadı
uzun yol da gidişini çok sevdim motorun 120 km ile rahat bir şekilde gitmek gayet zevkli.
165 km son sürati 2 kez yaptım ama motor çok yüksek devir yapıyor ne kadar sağlıklı bilemedim? tek silindir sonuçta
dönüş yolunda yalnızdım 2 kez yakıt molası onun harici durmadım 350 km yaklaşık motorun tepesinden inmeden sürüş yaptım konfor anlamında gayet iyi, hiçbir sorun da yaşatmadı 850 km boyunca.depo bitsin diye inat ettim ama bitmedi heralde 400 gidecekti.
gündüz dönüş yaptığım için daha performanslı kullandım. 130 civarı hızlarda sürdüm otoban da 145 lere çıktım yakıtı çok etkilediğini sanmıyorum giderken ne yaktıysam aynısını yaktım diyebilirim.tam ölçüm yapmadım tabi.
fan olayını erken açma için daha önce de yazmıştım öndeki plastik korumayı ben söktüm belki ondan belki yazılımdan baya az fan açmaya başladı motor.uzun yolda tek çizgide kalıyor her zaman ısı.
sağlam makine olduğu belliydi zamanla kendini ıspatlayacaktır,yağ,su rutin bakımı yapıldığı sürece sorun çıkarmaz gibi.
son zamanlarda frenlerim hissizleşti tek derdim şimdilik bu balatalar yorulmuş olabilir toplam 5500 km oldu ?
lastik değişimi yapın motorun ne kadar güzel yattığını virajlarda anlayacaksınız ben sadece arkayı değiştirdim ona rağmen güzel kontraya geliyor.viraj görünce hızlanmıyorum desem yalan olur
Söylediğine katılıyorum. Bana da Serviste Ustası Benelli Türkiye ( Kuba Motor ) bu modelin üstüne çok düşüyor demişti. Ve tasarım makul fiyatı ile bu sene baya satıldı. Satılmaya da devam ediyor. 250 cc de uygun fiyatla akıl çelip Japonlar dan müşteri çalmaktı mesele. Tuttu da ama daha iyi yayılması için fazladan medya desteği lazım. Bi Pulsar kadar reklam yapmadı Benelli. Tabi Bajaj büyük bir marka ama Benelli de evrensel olarak çalışıyor.
http://www.motorcyclenews.com/news/first-rides-tests/2016/april/benelli-bn51-launch/
http://www.motorcyclenews.com/news/2016/april/benelli-go-large/
Qianjiang firması adı altında eski günlerine dönmeye çalışıyor. Yeni modelleri de bunun alameti.
Altın Elbiseli Adam bu sene bizim motoru incelerse çok hoşuma gider. Artı ve Eksisiyle her noktasını merak ediyorum. Bu Benelli için avantaj olur.
Barkın Bayoğlu nun motosiklet camiasının rotasını çok etkilediğini düşünüyorum.
Yaz aylarında sökülebilir ben görsel olarak bu halini daha çok sevdiğim için söktüm sonra fan olayını motorun trafikte ısınma durumunun daha az olduğunu farkettim. Stabilize yollarda hız yapmayıp ,radyatörün delinmemesi için, ön tekerden taş atlamamasına dikkat ettikten sonra sökülebilir,tabi herkesin kendi tercihi.
İzmirde olupta güncellemeyi yaptıran var mı .
Aslan motorda en son güncellemek için ekipmanın olmadığı söyleniyordu sanırım.
merhaba arkadaşlar bu motosiklet ve rs200 arasında kaldım. bu motosiklette titreşim var mı çünkü uzun yol yapacağım hemde çok rahat eder miyim lütfen bilgilernizi paylaşır mısınız?
üstadım rs 200 ü bilmiyorum ama ben gibi yavaş kullanıcaksan yani sınırları zorlamayacaksan 4000-6000 devir arasını biliyorum sadece titreşim felan yok . Daha üst devirlere çıkamıyorum hala acemiyiz ama şu da var istanbul içinde 3 ve 4. viteslerde bu devirler beni heryere götürüp getiriyo üç aydır . Titreşim olayı hiç yaşamadım. daha bunun 5-6. vitesleri var ki tahminimce 100-110 civarı görür o devirlerde. Diğer abiler yorum yaparsa onlar uzun yoldu yüksek devirdi hepsini biliyolar. hangisini alırsan al şimdiden hayırlı olsun diyeyim ben şahsen gayet memnunum
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)