http://www.atala.it
Founded1921 !
Bugün 50km sürdüm sonunda motoru. İlk iş plakayı taktırdım, sonra depoyu full'lettim. 16.8lt aldı. Bomboşmuş yani depo.
Bu benim ilk motorum. Ehliyet kursunda kullandığım CBF150 ve Pulsar 150 NS'i saymazsak motora hiç binmedim. Trafiğe de ilk çıkışım.
Binmeden önce kafamda şunlar vardı: "Rodaj bitene kadar pazar alanında pratik yaparım", "rodajı çok dikkatli yaparım, 5000 devri geçmem", "Rodaj bitene kadar E5'e çıkmam"
Ama şunlar oldu:
Pazar alanındaki pratik sürücü kursları kovana kadar sürdü, toplasak 20km anca vardır.
Benzini doldurduktan sonra yanlışlıkla E5'e çıktım. Daha sonra tekrar E5'e çıktım yanlışlıkla.
Gazı biraz açtığım anda motor 6bin devire geliyor zaten. Sürekli vites, sürekli hızlanmak istiyor alet. Daha motorla ilk günümde E5'te 80'le giderken buldum kendimi.
Aletin hoşuma giden yönleri:
Vites geçişleri oldukça yumuşak. Anında geçiyor, sarsmıyor da.
Gazı açınca yumuşak ama güzel tepki veriyor. Devirlenmesinde hiç sıkıntı yok. 10 15'le giderken bile 3. viteste devirlenebiliyor.
5 bin devirin altında titreşim oldukça az, fark etmiyorsunuz bile. 6 bin devirden sonra titremeye başlıyor. "Rodajdasın, yavaşla biraz" uyarısı olarak alıp yavaşlıyorum zaten 6 bin devre çıkarsam.
Amortisörler iyi sayılır. Kentsel dönüşüm geçiren mahallelerden birine girdim, gene yanlışlıkla. Yol yok sayılır yani. Hiç rahatsızlık vermedi.
Lastikler kuru asfaltta güven verdi. Daha 0 km'de olmalarına rağmen kayma, kilitlenme olmadı.
Malzeme kalitesi, plastikler filan gerçekten güzel. Uzaktan görenler Er6n, Nc700 filan sandı. Yakından da inceleyen oluyor, göz ucuyla kesiyor diğer motorcular.
Eksiler:
Frenler çok iyi gelmedi bana. Balataların yeni olmasından olabilir bu. Durmak için ön freni sonuna kadar sıktığım oldu. Hatta ellerim ağrımaya başlamıştı eve dönerken.
Debriyaj kolu biraz sert. Güçlü çekmek gerekiyor.
Sürücü selesinin malzemesi kötü. Kediler yırtmış bile. Çok ince kaplama kullanmışlar, kediler olmasa bile zamanla yırtılması garanti bence.
Ayaklıklar fazla yumuşak. Ayağınız takılırsa filan hemen kapanıyor, sonra "lan ayaklık nerede" diye aranıyorsunuz.
Arkadaşlar merhabalar,
Geçen gün Benelli TNT 25'i inceleme fırsatı buldum, ilk motorum olacağından her ne kadar çok fazla anlamasam da malzeme kalitesi sanki biraz kötü geldi. Bu durumdan şikayetçi olan var mı acaba?
Bir üstünüzdeki mesajda yazdım kendimce artı ve eksilerini.
Malzeme kalitesi kötü geldiyse 5bin TL fazla verip Japon muadillerinden alabilirsiniz.
Bugün 1 kere motora binerken, 1 kere de yokuşta stop ettirip motoru yere düşürdüm. Vale moto'nun koruma takozları var üstünde. Birkaç çizik dışında bir şey olmadı.
Arkadaşlar selam,
Bugün motoru temizlerken gördüm. Fotoğraflar aşağıda. Tam kornanın altında böyle bir plastik boru var ucu boş olan. Bu normal midir? Sizler de de var mı?
Ben benzin tahliye hortumu olarak biliyorum onu fakat oda karbüratörlü makinelerde var tnt 25 bildiğim kadarıyla enjeksiyonlu
Radyatör sıvısı tahliye hortumu olabilir .
şöyle de bir test sürüşü var.egzoz sesi çok hoş valla
bu motor hangi marka olark satılıyor ?
Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 2100 km dir TNT 25 kullanıyorum. Sizle ve almak isteyen ilgilerle düşüncelerimi paylaşmak isterim.
Artıları
* Tasarım , fiyat ve performans. ( çektiğiniz her yerde motorcuların bu ne kardeşim yeni mi kaçlık bu diye sorular sorması
* Çeviklik trafikte rahat kullanım. Aralara girebiliyorum. Çok ağır değil kabul edilebilir ağırlıkta ve dengeli.
* Hızlanması ve tork u yeterli ( özellikle fiyatını düşünürsek ).
* Son hız olarak 150 leri gördüm. Ama daha gider gibiydi. Kesiciye kadar zorlamadım.
Eksileri
* Kötü lastikleri ( her 250 cc motorda ki gibi )
* Stop etme sorunu vardı. ( vale moto garantiden çözüyor. Daha önce söylediğim gibi bana da ve başka bir arkadaşa denk geldi forum da kronik değil sanıyorum )
Yakında Rosso II lere geçip mutlu mesut devam edeceğim. Beklenti meselesi bu motor gerek gidişi gerek duruşu ve görüntüsü ile beni mutlu ediyor.
Tabi ki 5.000 fazla verip daha iyi japon rakipleri tercih edilebilir. Ama asla çin malı alınmaz demem sahibi olduğum için değil.
Japon motoru sahibi olan kullanıp çok beğenen arkadaşlarım var.
Hatırlatmak lazım sonuçta bu modelin ilk senesi sıkıntılar hatalar olabilir. 70 - 80 tl lik motorlar da geri çağırmalar oluyor.
Almak isteyen arkadaşlara gönül rahatlığıyla alabilir. Bol virajlı günler dostlarım
Bende yamaha xj6 var tarsus ta yaşıyorum bizim burda tnt 250 gördüm bakıp incelemek isterdim eğer bu yazı yı görürse tanışmak isterim mail adresim akdenizli79@hotmail.com
Motosiklet dışarıdan bakıldığında aşırı dikkat çekiyor bugün gördüm gelişi gidişi birdi sesi de kulaklarımda kaldı
Ön far plastiğinden gelen sorunu çözdüm Şöyleki:Ön farı ve göstergeleri tutan yukaridaki alyan civatalarını söktüm bir de farin altindaki tek civatayı sökünce tüm far ve gösterge takımi aşağı indi .Sonra kontak anahtarınin altta kalan metal kısminın üzerine bir de sayaç ile farı birbirinden ayirdim sonra sayac ile farın birleşim yerine çift tarafli bant yapiştirdim .Ses kesildi kesin çözüm bu sekilde ,fotoğrafını cektim ama yüklemesini bilmiyorum.Yükleyebilirsem fotolara bir bakin derim.Uygulamasi oldukça kolay keşke daha önce yapsaymisim Selamlar.
İlk bakıma gidenler, yağ ve yağ filtresi değişimi için ne kadar ödedi acaba?
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)