bu alet eski italyan yeni çin galiba ?
bu alet eski italyan yeni çin galiba ?
Merhaba arkadaşlar; rks150'den bu motosiklete geçen ya da 300-500 km rks 150 kullanmış olan var mı aranızda? Bi sorum olacak.
boşta çalışırken fan açıyor ama eskisi gibi değil hiçbi zaman hararet 2 çizgiden aşağı düşmüyodu biraz trafiğe girince sık fan açıyodu şu anda öyle bi şey yok motOR çalıştığında tek çizgi hemen trafiksiz yola çıkarsan tek çizgide kalıyo 20-40 km hızla gidersen tek veya iki çizgi arasında gidip geliyo durduk yerde fan açtırıp açık yolda 80-100 arası süratle gidince hararet tek çizgiye düşüyo
büyük olasılık la termostat arızalı ama ben bunu servisi arayıp anlattım ama bi türlü anlatamadım onların kafasında termostat arızası sadece suyu durduracağı hararetin yükseleceği yönünde servise göre termostatın açık kalması bi arıza değil zaten telefon ile aradım söylediğimin ısrarla sorun değil bi arıza yok dediler dediler hararet yükselirse sorun olacağını bu durumun normal olduğunu söylediler bi türlü anlatamadım daha iyi motor hararet yapmaz diyolar ama hiç yapmıyo hararet yükselse sorun olur diyolar ama dediğn gibi uzun vadede sorun olur ve motor çalışma ısısına ulaşamaz yakıt artar motor çabuk aşınır ömrü azalır
gelde bunu servise anlat bunu onların bilmesi lazım adama böyle anlatınca ters konuşup kızıyolar onlar sayesinde motoru aldığıma pişman oldum
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------
motor şu an 2100 km de ve 600 km sini servise gidip gelirken yaptım
bayramdan sonra tekrar gidicem
bursada nilüfer yakınlarında tnt 25 i olan varmı FI arıza lambası ile ilgili bişeyler sormak istiyorum
6. viteste 80-100'de giderken zaten tek çizgide kalması doğal. Max 2'ye çıkar, fan açacak kadar ısınmaz.
Sizin motorunuzda bir sorun olduğunu düşünmüyorum.
Bir de genellikle fanı açıp kapatan termostat, sıcaklık sensöründen ayrı olur. Termostat aç-kapa çalışır, sıcaklık sensörü ise analog/değişken değerli. Ekranda sıcaklık yüksek görünürken fan açmasa ya da tam tersi olsa, birinde sorun vardır ama sizde ikisi birbirini doğruluyor.
Not: Varsayımdır, motorun devresini bilmiyorum.
bildiğim kadarıyla fanı açıp kapatan termostat değil radyatörün üstündeki fan müşürü dür termostat aç kapa çalışır doğru ama arıza durumunda kapalı kalırsa su devirdaim olmaz motorun harareti yükselir ısı sensörü bunu algılar ve göstergede hararetin yükseldiğini görürüz yada açık kalır
su sürekli devir daim yapar motor yeterli sıcaklığa ulaşamaz.bir hafta önce böyle bişey yoktu şmdi dediğim gibi sıcaklık sürekli düşük motor sürekli ısındığı için 2 çizginin altına düşmez yukarı çıkar 3 çizgi olunca fan açar ama şu anda hep tek çizgide duruyo yukarı çıkmıyo
istersen 40 km hızla düşük viteste git yine hararet tek çizgide kalıyor
Evet servisiniz uğraşmak istemiyor. Öncelikle Türkiye dağıtıcı firmayı arayıp sorunu onlara anlatın onlarında sizin servisinizi arayıp sorunu anlatmasını ve çözülmesini isteyin aksi taktirde yasal yollara başvuracağınızı bildirin. Sonuç alamazsanız tüketici hakem heyetine bir avukatla beraber yazdığınız ayrıntılı dilekçenizi verin. Çok kısa sürede ilgileniyorlar bilirkişi tarafından inceleniyor sorununuz hallediliyor hallolmazsa paranızı alanilirsiniz. Yakınlarımın başına geldi ordan biliyorum.
Selamlar. Fren manetimin kırıldığından bahsetmiştim. Servis G.Antepten parçayı istedi ve üç gün sonra Bursa'ya gelen parçayı taktılar. Fren maneti 70 TL + 10 TL kargo karşılığı geldi. Ancak son anda kargo ücretini almadılar.
Bir fren manetine 80TL istemek Bu servislerin hepsi rezil galiba.
30$'a ebay'den katlanır manet seti alınabiliyor, Türkiye'de de 150TL'ye satıyorlar. Dümdüz fren manetine 70-80TL fazla olmuş.
devirdaim bütün keçeleri değişti en fazla 3 gün kullandım yine başladı su kaçırmaya,ısınmama problemi devam ediyor(aynı başka motorlarda denedim sahibinden de yakında olan satılık tnt 25 leri arayıp bakmaya gittim) fI lambası hala yanıyo(yazılım demişlerdi beyni değiştirdim aynı motorla hala yanıyo) benelliye mail attım motorun değişimini istedim olmazsa tüketici mahkemesine şikayette bulunucam servise git gel 700 km yaptım motor yolda açıldı ağız tadıyla 1 hafta binemedim motora kaç kişiyle konuştum bu arızalar kimsede yok bu motoru toplayan adamı bulursam ....... ....... .
motoru ilk aldığımdan beri sıcaklık göstergede istersen 100-140 arası hızlagittiği halde 2 çizginin altına kesinlikle düşmedi bu motoru kullanan kişilere soruyorum sizin motorunuzda seyir halinde yol açık iken hararet gösterge de hangi çizgide gösteriyor
şöyle söyleyim motoru çalıştırdın hararet tek çizgide 100 km yol yaptın yine tek çizgide çok sıkı trafiğe girersen durursan 2 çizgi oluyo yola çıkınca yine teke düşüyo motoru ancak durduğu yerde çalıştırarak fan açtırabiliyosun
motoru çalıştırdın motor çalışma sıcaklığına gelene kadar termostat açılmaz radyatördeki su soğuk kalır çalıştıktan 1-2 dk sonra radyatörle birlikte ısınıyo
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:56 ----------
merkezi aradım mail attım bugün yine aradım motorun değişimini istedim yardımcı olmazsanız tüketici mahkemesine şikayette bulunacağımı söyledim onlar bana yine servise gitmemi soruna bakılmasını söyledi(aldığımdan beri 4-5 kez gittim git gel yol 170 km)ondan sonra duruma göre talebimi yönetim kuruluna söyliceklermiş pazartesi servisle görüşücem artık motordan soğudum neresinden su akçak ne zaman yolda kalcam diye bekliyorum gerçi motor bayramın 1.gününden beri yine yatıyo büyük ihtimah yasal yola başvurucam
Bu sabah işe gelirken 6. viteste 120km/h civarında sürdüm. Sıcaklık 1 çubuğun üstüne çıkmadı.
Hava serindi, rüzgar da vardı. Sıcak olsa 2 çubuk civarında olurdu herhalde.
Sıkışık trafikte fan açmaması sorun olduğunu gösterir sizin de dediğiniz gibi. 15 dakikalık sürüşün sonunda, trafik yürüme hızlarına düşünce sürekli fan açıyor benim motor. Gaz-debriyaj-fren-gaz-debriyaj derken 2 dakikada bi fan açıyor.
Umarım sorununuzu çözersiniz. Benelli Türkiye'nin ilgisini de görmüş oluruz.
motorun arızaları konusunda hemfikir olduğumuz tek servis vale motor sorunu anlattım onlar nedenini söyledi ama diğer servislerin bazılarının su soğutmalı motorlarda termostat olduğundan haberi bile yok bence eğitime oraya buraya gönderip tepegözden eğitim verceklerine diğer servis çalışanlarını vale motora her konuda eğitime göndersinler çünkü forumlarda yazanlar ve diğer kullanıcılardan anladığım kadarıyla bu motorlardan vale motor dışında anlayan ve bilen bir servis yok
Vale motora da çok güvenmemek lazım.
1000 km bakımında sadece yağ değişimi ve zincir ayarı yaptılar. Zincir ayarını da yanlış yaptılar. 3 haftadır motorum düşük viteslerde bağırıyor, motor gürültüsü egzozu bastırıyor.
Teori var ama uygulama yok sanırım.
Selamlar,
İhtiyaçtan satılık. İlan zamanı yarın doluyor iletişime geçmek isteyen buradan mesajla geçebilir.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...8510822/detay/
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)