Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1141

    Üyelik
    19 Nisan 2016
    Kardesim bende vale motora götürdüm yag degisimine 110 tl para aldilar. Zincirden ses geliyor dedim baktik dedi ama bende ne tesadüf gormedim. Ne yag koydun bir de fiyati nedir. 110 tl bana cok geldi acikcasi. Kendi yagini goturerek cok mantikli bir hareket yapmissin dogrusu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1142

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı Kyairfn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardesim bende vale motora götürdüm yag degisimine 110 tl para aldilar. Zincirden ses geliyor dedim baktik dedi ama bende ne tesadüf gormedim. Ne yag koydun bir de fiyati nedir. 110 tl bana cok geldi acikcasi. Kendi yagini goturerek cok mantikli bir hareket yapmissin dogrusu.
    110TL gerçekten çok, biraz geçirmişler.
    Ben Motul 5100 10W40 götürdüm. Litresi 37TL'den 2 kutu almıştım. 2. kutunun 900ml'si duruyor hala. Yani 40TL'lik yağ koydum.
    Vale büyük olasılıkla Castrol koymuştur. Onun da litresi 20TL.

    Ben şundan koydum yani:
    http://www.hepsiburada.com/motul-10w...00-p-OTFE46838
    Stokta olsaydı 10W50 olanını alacaktım, zaten kullanım kılavuzunda önerilen de 10W50'lik yağ.

  3. #1143

    Üyelik
    19 Nisan 2016
    Tmmdir verdigin bilgi icin tessekkür ederim saolasin ☺ İkinci bakimda yagimi kendim goturecegim. Bu arada yağ castroldu dedigin gibi.

  4. #1144
    çarkçıbaşı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2010
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    BENELLI TNT 25
    Merhaba,


    Ben TNT 25 kullanıcısıyım. Motorumu mayıs ayı başında Vale motodan satın aldım. Motorumla ilgili bir stop etme sorunu yaşamaktaydım. Şu anda bu sorun çözüldü. Süreç boyunca yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak istiyorum.


    1. Motoru alır almaz düşük devirde ve belirsiz periyotlarda ansızın motorun stop etmesi sorunu ile karşılaştım.


    2. Motoru satın almış olduğum vale motoya telefon açtım. Mehmet usta, başka motorlarda da bu sorunu yaşadıklarını, problemin debriyaj müşirinden kaynaklandığını söyledi. Evime yakın olduğu için Üçerlere gittim. Vale motodan Mehmet bey ile Üçerlerdeki Tarık bey telefonda konuştular. Bunun üzerine debriyaj müşirini ayırarak direkt bağladı Tarık bey. Ayrıca parça sipariş edildi. Neticede problem çözülmedi. Motorum stop etmeye aynı şekilde devam etti.


    3. Mehmet beyi tekrar aradım. Motoru vale motoya almaya karar verdiler. Mehmet bey debriyaj müşirini değiştirdi. Motoru bir miktar test etti. Stop etmediğini söyledi. Motorun ne şartlarda ve ne zaman stop edeceğinin belli olmadığını, zaman zaman hiç stop etmeden benim de kullanabildiğimi ifade ettim. Debriyaj müşiri dışında motorda küçük bir topraklama problemi tespit ettiğini ve giderdiğini söyledi. Problem yaşayacağınızı düşünmüyorum, dedi. Motor orada toplam üç gün kaldı. Üç günün sonunda bana teslim edildi. Stop etme sorununun aynen eskisi gibi devam ettiğini gördüm. Mehmet bey çok ilgili bir usta. Bana yardımcı olmak adına çok çabaladı. Ancak problem çözülmedi. Motorum beni zamanlı zamansız stop ederek akan trafikte zor durumda bırakmaya devam etti.


    4. Benelli müşteri hizmetleri ile temasa geçtim. Motorumu üçerlere götürmemi, orada teknik destek sağlayarak problemi çözmeye çalışacaklarını söylediler. Üçerlere götürüp bıraktım motorumu. Tarık usta ilgilendi. TPS sensörüne ayar yaptığını söyledi. Daha düzgün çalışıyor rölanti devrinde artık, dedi. Motoru test ettiğini, stop etmediğini söyledi. Motoru alıp oradan ayrıldım. Henüz ben evime ulaşamadan stop etti motorum. Ardından bir kaç km'lik yolda tekrar tekrar stop etti. Rölanti devrinde anormal seviyede bir salınım yapmaya başladı. Cep telefonumla rpm kadranının hareketlerini kayıt altına aldım. Üçerlere gittim. Tarık usta seyretti bu kaydı. Valf gövdesinin değişmesi gerektiğini söyledi. Parça sipariş edildi. Parça gelince üçerlere tekrar gittim. Valf gövdesi değiştirildi. Motorumu teslim aldım. Problemin giderilemediğini gördüm. Sorun aynı şekilde devam ediyordu.


    5. Üçerlere tekrar gittim. Tarık usta motoru test etmek maksadıyla bir kaç km kullandı. Ben kullandım stop etmiyor bu motor, dedi. Bazen km lerce stop etmezken, bazen arka arkaya sürekli stop ettiğini söyledim. Kendisi benelli ilgililerine de motorun stop etmediği yönünde bilgilendime yapmış. Benelli ilgilileri, artık doğruluğumu sorgulamaya, problemli bir müşteri olduğumu düşünmeye başladılar. Fakat tek istediğim, satın almış olduğum sıfır km motorun problemsiz bir şekilde keyfini sürebilmekti. Bu durum beni çok üzdü. Hatta satış sorumlusu olmasına rağmen benim problemimle bıkmadan usanmadan ilgilenmeye devam eden İsmail beyin, benelli teknik müdürü Volkan bey ile yaptığı görüşme sonrasında, yaşadığım problemi servisteki ustanın görmesini sağlamak zorunda olduğumu, usta motorun stop ettiğini görmezse bir şey yapılamayacağını söylemesiyle birlikte adeta şok oldum. Bunu kendisine Volkan bey söylemiş. Benden istenen, 50 km'lik bir sürüş sonrası bazen bir kere bile stop etmeyip, bazen de 5 km'lik yolda 3 kere stop edebilen bir motorun arızasını ispat etmemdi. Beyanım yeterli olmadı. Artık motordan tamamen soğudum. Bana yapılan bu muameleden çok rahatsız oldum. Çaresiz kaldığım için üçerlere tekrar gittim. Motoru orada bırakmak, ustanın her gün test etmesini istemek dışında bir çarem kalmadı. Bu sırada üçerlerin sahibi olduğunu sonradan öğrendiğim bahattin bey gördü beni tesadüfen. Bir kenarda öylece oturmuş, eşimin beni arabayla oradan almasını bekliyordum. Yanıma geldi. Bu motorda problem nedir diye sordu. Anlattım. Öyle şey olur mu, ispat etmeye ne gerek var, bu motorun sorunu zaten belli, rölanti devri oynayıp duruyor. Bu motor zaman zaman, özellikle de sıcakken ışıklarda durunca stop eder, dedi. Daha önce örneğini bajaj pulsarda yaşadıklarını söyledi. Benelli ilgililerini aradı. Motorun beyninin değişmesi gerekiyor, dedi. Parça sipariş edildi. Motorun beyni değişti. Problem yine devam etti. Ancak ben bu defa fazla sorun etmedim. Çünkü Bahattin beyin yaklaşım tarzı böyle olduğu sürece problem yoktu. Zaten aradığım da buydu. Problemi çözmeden içinin rahat etmeyeceği belliydi. O kadar sahiplendi ki bu sorunu, tarifsiz bir minnet duydum. Hatta şunu rahatlıkla söyleyebilirim. Benelli ilgililerinden İsmail bey haricinde hiç kimse, problemi Bahattin bey ölçüsünde sahiplenip, motorun arkasında durmadı. Bahattin bey sürece müdahil olduğu ilk dakikadan itibaren beni çok iyi anladı. Bana güvendi. Oldukça kararlı bir şekilde, bu problemin çözüleceğini söyledi. Sonra da bu sözlerinin altını doldurarak problemi çözdü. Kendisini tanımış olmaktan dolayı büyük bir memnuniyet duymaktayım. Eğer Bahattin bey olmasaydı bu problem beni daha ne kadar yıpratacaktı bilmiyorum.


    6. Daha sonra benelliye bajaj pulsarda yaşanan problemi örnek göstermiş Bahattin bey. Bu sorunun aynısı orada yaşandı, yazılımla çözüldü demiş. Bir yazılım güncellemesi yapıldı neticede. Gidip yüklettim motora. Problem çözüldü. Günlerdir kullanıyorum bir kez bile stop etmedi o günden sonra. Öğrendim ki benden başka bir çok tnt 25 kullanıcısı aynı problemi yaşıyormuş. Motosiklet.net forumunda paylaşan kullanıcılar olmuş bu sorunu. Hatta bir gün motorla giderken bir yere uğradım. Çıkışta bir arkadaş yanıma geldi. TNT25 kullanıcısı olduğunu söyledi. Tanıştık. Ayak üstü sohbet ettik biraz. O zaman henüz yazılım güncellemesi yapılmamıştı. Bende de var stop etme sorunu, dedi. Servise gitmediğini söyledi. Yazılım yükletince arayıp ona da anlattım. İnş problemi çözülmüştür.


    7. Bu süreçte, teknik problemlerle hiçbir ilgisi olmamasına rağmen bana mevcut imkanlar dahilinde yardımcı olmaktan asla vazgeçmeyen avrupa yakası satış sorumlusu İsmail KILIÇ bey hakkında ne söylesem azdır. Kendisi gerçek bir profesyonel.

    8. Oldukça köklü bir marka olmasına karşın, ülkemizde kendisini tanıtma gayreti içerisinde olan benellinin, pazarda dilediği şekilde kendisine yer bulabilmek için, müşteri memnuniyeti konusundaki yaklaşım tarzını yeniden ele alması gerekir, diye düşünüyorum. Nacizane bir değerlendime yaptım. Başımdan geçenleri, olabildiğince objektif bir çizgide kalmaya çalışarak anlattım. Hatta duygusal bir yaklaşım sergilememek adına, yaşadıklarımın üzerinden bir miktar zaman geçmesini bile bekledim. Kendisine sıfır km motor almış bir kullanıcının beklentisi bellidir. Günlerce motorundan ayrı kalmayı ya da motorunu defalarca servise bırakıp işine taksiyle gitmeyi kimse istemez. Sadece bu açıdan bakıldığında bile müşterinin ilettiği problemin doğruluğunun sorgulanması ihtiyacı ortadan kalkar.


    Saygılarımla,
    Herekese emniyetli ve keyifli sürüşler dilerim.
    pea, Philippe, oialdemir ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #1145

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Çok geçmiş olsun. Yaşadığınız süreci adım adım paylaştığınız, bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.
    çarkçıbaşı ve ...garip... bunu beğendiler.

  6. #1146
    ...garip... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2016
    Şehir
    istanbul
    Herkese günaydınlar,

    Cumartesi günü ilk bakıma ValeMotoya uğradık. 750 Km de gittim ilk olunca erken gidelim dedik. Bu arada ben metrobüsle giderken E5 te çıgın driplinklerle motoru fulyadan şirinevlere götüren Crazy_Sprint abime çok teşekkürler. Adam uçarak gidiyor ben gitsem birbuçuk saatte anca giderdim herhalse Tekerine taş deymesin.

    Mehmet usta ile baya sohbet ettik,rutin bakımı yaparken ne dert var ne yok hepsini konuştuk. Yağı castrol mü istersin ipone mi koyelım dedi. İpone koydurdum 1 litre civarı alıyor arkadaşlar 70 lira tuttu.

    Bazen bi zırlama cırlama geliyor dedim direk depo kaplamasını söküp altına membran yerleştirdiler. iki gündür artık ses duymuyorum hadi hayırlısı

    Dedim zincirden ses geliyor bir iki haftadır ama aldığımdan beri hiç yağlamadım, güzelce temizleyip yağladılar ses kayboldu ama 300 kilometrede bir yağla bunu dediler onu nasıl yapıcam bilemiyorum. Orta sehpamız yok o kaldırma aparatını alsam nereye koycam alamıyorum. artık iki kişi tuta ite o işi de öğrencez heralde.

    Vites geçişlerim bazen şıkır şıkır bazen yükseltirken zorlama istiyor dedim. Mehmet ustanın ekibinden arkadaş debriyajın bişeyini ayarladı ben anlamam o işlerden ama şu anda debriyaj başka bi aleme geçti nazar deymesin şıkır şıkır geçiyor.

    artık yağ değiştiğinden mi yoksa Crazy_Sprint abey 130 u gördüm dediğinden yüksek devirlerde ilk defa kullanıldığından mı motorun sesi değişti(ki ben 80 i geçmedim 750 kilometredir-daha da uzun süre geçemem yolda 45-70 arasında tın tın gidip trafiği sinirlendiren tnt25 görürseniz kim bu demenize gerek yok kesin benimdir) . çıkan yağ zift gibi koyulaşmıştı. bi de ilk defa 7-8bin devirleri görünce eve dönerken ışıklarda bakıyorum tok güzel bi ses, vites geçişinde rolantide felan baya keyifli bi ses oldu

    bu arada lastik havalarına baktılar ben Shell benzinlikte 34-34 yapmıştım. Valemotodaki arkadaş dedi tek kişi kullanıyosan 32 arka 30 ön yeter. neyse pompayı bi taktı abi bu 50 civarlarında dedi. dedim ben bilmediğim bişery mi var hepimiz benzinlikte ayarlamıyomuyuz? 50 ne demek balon üzerinde gidiyomuşuz demekki dedim. normal araba hava pompalarında bizler kaça göre ayarlamalıyız ki psi si mi başka bar basıncı mı fazla benim aklım ermedi.

    Sonuç 100 lira verdim işçilik yağ dahil. MEhmet usta olsun diğer arkadaşlar olsun muhabbet karşılama ilgilenme gayet hoşuma gitti. Umarım böyle devam ederlerse biz de devam ederiz oraya gibi duruyor. Ellerine sağlık.
    Bu arada zaman olarak sanırım 1-1buçuk saat sürdü ona göre zamanınızı ayarlayınız giderken ben yarım saatte biter canım noolcak diyodum

    Aklıma başka bişey gelirse eklerim arkadaşlar bir de haftasonu yazlık montumuz geldi bir arkadaşla beraber aldık. Birkaç sayfa önce internetteki indiriminden bahsettiğim için ekliyorum. Araştıranlara tavsiye edebilirim. yani Durt marka airsystem mont eldiven hediyesiyle birlikte 260 liraya almış olduk. Dainesee de gönlüm kalmadı mı tabi ki kaldı ama 650den aşağı alamayınca yarı fiyatından ucuza fiyat performans açısından gayet tatminkar. Birtek şeyi anlamadık iki adet alınca durum ortaya çıktı birinden sünger birinden silikon korumalar çıktı omuz ve dirseklerde. Aynı marka iki farklı ürün neden kullanır anlamadık. Allahtan bende zaten o ekipman vardı. Arkadaşımda süngerleri çıkarttı o silikonları taktık onunkine. gayet güzel oldu montda ama dediğim gibi nedenini anlamadık. Sırtta zaten bişey beklemiyoduk hakkaten de ince bir sünger koymuşlar nezaketen. ama 30 km üzerine çıkınca efil efil püfür püfür. arkadaş ben bir aydır saunadaymışım. yeniden doğmak gibi bişey

    Herkese iyi sürüşler ve ben dahil hepimize en kısa zamanda parasını denkleyip güzel lastikler dilerim.

    Bi de Crazy_Sprint abime bütün gününü bana ayırdığı için ve motorun ciğerini açtığı için çok çok çok teşekkürler... Adamın Hasııııı
    akça23, zafer6n ve Crazy_sprint bunu beğendiler.

  7. #1147

    Üyelik
    18 Nisan 2016
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün 1000 bakıma girdik sonunda. Yağ değişince titreşim, gürültü azalacak, motor yeni gibi olacak sanıyordum. Gittim Motul 5100 10W40 aldım. Pek bişi değişmedi. Özellikle düşük viteslerde motor hala çok bağırıyor. Geçen yaptığım kazayla mı alakalı, bu havalara yağ ince mi geliyor anlamadım.
    arkadaşlar anlamadığım birşey var bu meletin yağı nedir kendi sitesinde 15/50 türkiyede 10/50 bayilerde 10/40 iyice kafam karıştı
    ...garip... bunu beğendi.

  8. #1148
    ...garip... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2016
    Şehir
    istanbul
    Valla abicim ben hiç anlamam yağdan ama dediğim gibi ipone koyuyoruz dedi farkını verdim sesi güzelleşti toklaştı. Motor bi rahatladı gibi geldi ama acemiyim diyemem ki kesin ondandır diye. Lakin durum hoşnut etti ara Vale Moto yu bi sor istersen bu ara kaliteli yağ ne koyuyosunuz bakımda diye. Ya güzel bişey koydu ya da ilk motoru alırken içinde ayçiçek yağı mı vardı ne vardı bilmiyoruz şu an güzel )

  9. #1149

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    @...garip...
    Zinciri yağlamak için ya arka standa ya da bir arkadaşa ihtiyaç var senin de dediğin gibi.
    Bir kişi motoru sol tarafına hafifçe yatıracak(park ayağı açık, yerde), arka tekeri havaya kaldıracak kadar. Vites boşa alınacak ve motor kapalı olacak. İkinci kişi de yağ sökücü ile yavaş yavaş zinciri temizleyecek.
    Buradaki yağ sökücü gazyağı, dizel mazotu ya da özel zincir temizleyiciler olabilir.
    1-2 tur yağ sökücü spreylenecek, iyice zincire yedirilecek. Sonra da fırçayla detaylı temizlik yapılacak.
    Temizleme faslı bitince yağ sökücünün uçması beklenecek 5-10 dakika.
    Sonra da zincir yağlamaca. Zincirin her tarafında ince bir yağ tabakası olacak şekilde yağlanınca iş bitiyor. Yağ olarak özel zincir spreyleri de kullanabilirsiniz, motordan çıkma yağ da. Zaten zincir o-ring'li olduğu için bu yağın asıl görevi zincirin paslanmasını engellemek.
    Sadece kuru havalarda sürüyorsan Würth Dry Lube önerebilirim. Kir, toz tutmuyor ve etrafa sıçramıyor. Ama ilk yağmurda akıp gidiyor.

    Kullanım kılavuzunda arka ön için 35PSI öneriliyor. Ama dediğin gibi benzinlik pompaları genelde sorunlu oluyormuş. Ufaktan bir basınç ölçme aleti almak lazım.

    @barobaskan
    Yağ hava sıcaklığına göre seçiliyor. 10W40, Türkiye şartları için 4 mevsim yağ.
    Benelli Türkiye Gaziantep'te olduğu için 10W50 önermiş olabilir, malum oralar biraz sıcak
    Avrupa niye 15W50 önermiş bilmiyorum, denemek lazım.
    ...garip... bunu beğendi.

  10. #1150
    akça23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2016
    Şehir
    Elazığ
    Motosikleti
    motocar200 CBF 150 tnt25
    Alıntı tmp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel.. Yakışmış ellerine sağlık nerden aldın çantayı
    teşekkür ederim şu linkteki siteden aldım http://urun.n11.com/canta/shad-sh40-...Q&gclsrc=aw.ds

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:07 ----------

    Alıntı çarkçıbaşı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,


    Ben TNT 25 kullanıcısıyım. Motorumu mayıs ayı başında Vale motodan satın aldım. Motorumla ilgili bir stop etme sorunu yaşamaktaydım. Şu anda bu sorun çözüldü. Süreç boyunca yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak istiyorum.


    1. Motoru alır almaz düşük devirde ve belirsiz periyotlarda ansızın motorun stop etmesi sorunu ile karşılaştım.


    2. Motoru satın almış olduğum vale motoya telefon açtım. Mehmet usta, başka motorlarda da bu sorunu yaşadıklarını, problemin debriyaj müşirinden kaynaklandığını söyledi. Evime yakın olduğu için Üçerlere gittim. Vale motodan Mehmet bey ile Üçerlerdeki Tarık bey telefonda konuştular. Bunun üzerine debriyaj müşirini ayırarak direkt bağladı Tarık bey. Ayrıca parça sipariş edildi. Neticede problem çözülmedi. Motorum stop etmeye aynı şekilde devam etti.


    3. Mehmet beyi tekrar aradım. Motoru vale motoya almaya karar verdiler. Mehmet bey debriyaj müşirini değiştirdi. Motoru bir miktar test etti. Stop etmediğini söyledi. Motorun ne şartlarda ve ne zaman stop edeceğinin belli olmadığını, zaman zaman hiç stop etmeden benim de kullanabildiğimi ifade ettim. Debriyaj müşiri dışında motorda küçük bir topraklama problemi tespit ettiğini ve giderdiğini söyledi. Problem yaşayacağınızı düşünmüyorum, dedi. Motor orada toplam üç gün kaldı. Üç günün sonunda bana teslim edildi. Stop etme sorununun aynen eskisi gibi devam ettiğini gördüm. Mehmet bey çok ilgili bir usta. Bana yardımcı olmak adına çok çabaladı. Ancak problem çözülmedi. Motorum beni zamanlı zamansız stop ederek akan trafikte zor durumda bırakmaya devam etti.


    4. Benelli müşteri hizmetleri ile temasa geçtim. Motorumu üçerlere götürmemi, orada teknik destek sağlayarak problemi çözmeye çalışacaklarını söylediler. Üçerlere götürüp bıraktım motorumu. Tarık usta ilgilendi. TPS sensörüne ayar yaptığını söyledi. Daha düzgün çalışıyor rölanti devrinde artık, dedi. Motoru test ettiğini, stop etmediğini söyledi. Motoru alıp oradan ayrıldım. Henüz ben evime ulaşamadan stop etti motorum. Ardından bir kaç km'lik yolda tekrar tekrar stop etti. Rölanti devrinde anormal seviyede bir salınım yapmaya başladı. Cep telefonumla rpm kadranının hareketlerini kayıt altına aldım. Üçerlere gittim. Tarık usta seyretti bu kaydı. Valf gövdesinin değişmesi gerektiğini söyledi. Parça sipariş edildi. Parça gelince üçerlere tekrar gittim. Valf gövdesi değiştirildi. Motorumu teslim aldım. Problemin giderilemediğini gördüm. Sorun aynı şekilde devam ediyordu.


    5. Üçerlere tekrar gittim. Tarık usta motoru test etmek maksadıyla bir kaç km kullandı. Ben kullandım stop etmiyor bu motor, dedi. Bazen km lerce stop etmezken, bazen arka arkaya sürekli stop ettiğini söyledim. Kendisi benelli ilgililerine de motorun stop etmediği yönünde bilgilendime yapmış. Benelli ilgilileri, artık doğruluğumu sorgulamaya, problemli bir müşteri olduğumu düşünmeye başladılar. Fakat tek istediğim, satın almış olduğum sıfır km motorun problemsiz bir şekilde keyfini sürebilmekti. Bu durum beni çok üzdü. Hatta satış sorumlusu olmasına rağmen benim problemimle bıkmadan usanmadan ilgilenmeye devam eden İsmail beyin, benelli teknik müdürü Volkan bey ile yaptığı görüşme sonrasında, yaşadığım problemi servisteki ustanın görmesini sağlamak zorunda olduğumu, usta motorun stop ettiğini görmezse bir şey yapılamayacağını söylemesiyle birlikte adeta şok oldum. Bunu kendisine Volkan bey söylemiş. Benden istenen, 50 km'lik bir sürüş sonrası bazen bir kere bile stop etmeyip, bazen de 5 km'lik yolda 3 kere stop edebilen bir motorun arızasını ispat etmemdi. Beyanım yeterli olmadı. Artık motordan tamamen soğudum. Bana yapılan bu muameleden çok rahatsız oldum. Çaresiz kaldığım için üçerlere tekrar gittim. Motoru orada bırakmak, ustanın her gün test etmesini istemek dışında bir çarem kalmadı. Bu sırada üçerlerin sahibi olduğunu sonradan öğrendiğim bahattin bey gördü beni tesadüfen. Bir kenarda öylece oturmuş, eşimin beni arabayla oradan almasını bekliyordum. Yanıma geldi. Bu motorda problem nedir diye sordu. Anlattım. Öyle şey olur mu, ispat etmeye ne gerek var, bu motorun sorunu zaten belli, rölanti devri oynayıp duruyor. Bu motor zaman zaman, özellikle de sıcakken ışıklarda durunca stop eder, dedi. Daha önce örneğini bajaj pulsarda yaşadıklarını söyledi. Benelli ilgililerini aradı. Motorun beyninin değişmesi gerekiyor, dedi. Parça sipariş edildi. Motorun beyni değişti. Problem yine devam etti. Ancak ben bu defa fazla sorun etmedim. Çünkü Bahattin beyin yaklaşım tarzı böyle olduğu sürece problem yoktu. Zaten aradığım da buydu. Problemi çözmeden içinin rahat etmeyeceği belliydi. O kadar sahiplendi ki bu sorunu, tarifsiz bir minnet duydum. Hatta şunu rahatlıkla söyleyebilirim. Benelli ilgililerinden İsmail bey haricinde hiç kimse, problemi Bahattin bey ölçüsünde sahiplenip, motorun arkasında durmadı. Bahattin bey sürece müdahil olduğu ilk dakikadan itibaren beni çok iyi anladı. Bana güvendi. Oldukça kararlı bir şekilde, bu problemin çözüleceğini söyledi. Sonra da bu sözlerinin altını doldurarak problemi çözdü. Kendisini tanımış olmaktan dolayı büyük bir memnuniyet duymaktayım. Eğer Bahattin bey olmasaydı bu problem beni daha ne kadar yıpratacaktı bilmiyorum.


    6. Daha sonra benelliye bajaj pulsarda yaşanan problemi örnek göstermiş Bahattin bey. Bu sorunun aynısı orada yaşandı, yazılımla çözüldü demiş. Bir yazılım güncellemesi yapıldı neticede. Gidip yüklettim motora. Problem çözüldü. Günlerdir kullanıyorum bir kez bile stop etmedi o günden sonra. Öğrendim ki benden başka bir çok tnt 25 kullanıcısı aynı problemi yaşıyormuş. Motosiklet.net forumunda paylaşan kullanıcılar olmuş bu sorunu. Hatta bir gün motorla giderken bir yere uğradım. Çıkışta bir arkadaş yanıma geldi. TNT25 kullanıcısı olduğunu söyledi. Tanıştık. Ayak üstü sohbet ettik biraz. O zaman henüz yazılım güncellemesi yapılmamıştı. Bende de var stop etme sorunu, dedi. Servise gitmediğini söyledi. Yazılım yükletince arayıp ona da anlattım. İnş problemi çözülmüştür.


    7. Bu süreçte, teknik problemlerle hiçbir ilgisi olmamasına rağmen bana mevcut imkanlar dahilinde yardımcı olmaktan asla vazgeçmeyen avrupa yakası satış sorumlusu İsmail KILIÇ bey hakkında ne söylesem azdır. Kendisi gerçek bir profesyonel.

    8. Oldukça köklü bir marka olmasına karşın, ülkemizde kendisini tanıtma gayreti içerisinde olan benellinin, pazarda dilediği şekilde kendisine yer bulabilmek için, müşteri memnuniyeti konusundaki yaklaşım tarzını yeniden ele alması gerekir, diye düşünüyorum. Nacizane bir değerlendime yaptım. Başımdan geçenleri, olabildiğince objektif bir çizgide kalmaya çalışarak anlattım. Hatta duygusal bir yaklaşım sergilememek adına, yaşadıklarımın üzerinden bir miktar zaman geçmesini bile bekledim. Kendisine sıfır km motor almış bir kullanıcının beklentisi bellidir. Günlerce motorundan ayrı kalmayı ya da motorunu defalarca servise bırakıp işine taksiyle gitmeyi kimse istemez. Sadece bu açıdan bakıldığında bile müşterinin ilettiği problemin doğruluğunun sorgulanması ihtiyacı ortadan kalkar.


    Saygılarımla,
    Herekese emniyetli ve keyifli sürüşler dilerim.
    Tecrübelerini bizimle paylaşan sizin gibi arkadaşlara gönülden teşekkür ederim. Çok sık olmasada bendede aynı sorun var bunu bakımda servise ilettim oda zamanla düzelir dedi bende çok üstelemedim.Bu güncelleme olayı her serviste yapılırmı acaba, ekstra ücret alınıyormu?

  11. #1151

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Yeni yazılım Vale moto'ya henüz gelmemişti(...garip... sorunca duymuştum )
    Güncelleme cihazı olmayan servisin, servislik hakkı olmaması lazım. Gerekli ekipmanlara sahip olmadan yetkili servis olamaz. Yani her Benelli servisinde yapılabilmesi lazım.

    Ücret almamaları gerekir, garantiye girer yazılım düzeltmesi.
    akça23 bunu beğendi.

  12. #1152
    Crazy_sprint - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2016
    Motosikleti
    HONDA CB 125F
    Alıntı ...garip... adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese günaydınlar,

    Cumartesi günü ilk bakıma ValeMotoya uğradık. 750 Km de gittim ilk olunca erken gidelim dedik. Bu arada ben metrobüsle giderken E5 te çıgın driplinklerle motoru fulyadan şirinevlere götüren Crazy_Sprint abime çok teşekkürler. Adam uçarak gidiyor ben gitsem birbuçuk saatte anca giderdim herhalse Tekerine taş deymesin.

    Bi de Crazy_Sprint abime bütün gününü bana ayırdığı için ve motorun ciğerini açtığı için çok çok çok teşekkürler... Adamın Hasııııı
    ne demek her zaman burdayım inşallah bi dahaki sefere sen aynısını yaparsın artık sadece aynaya bakmayan şoförlere dikkat et birde 130u geçme o zaman ön teker güven vermiyor :D
    ...garip... bunu beğendi.

  13. #1153

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kuba Superlight
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakımdan önce, 900'den sonra kulağıma batmaya başladı. Havalar ısındıktan sonra yani.

    1000 km bakımını Vale Moto'da yaptırdım. Çoğunlukla motorun başındaydım.
    Yağ değişimi dışında pek birşey yapmadılar. Eski yağ boşaltıldı, yağ filtresi temizlendi, yeni yağ konuldu. Sinyaller, vitesler kontrol edildi. Onun dışında "Bir sıkıntı var mıdır?" diye sordular, dediklerimi incelediler. Lastik ilk havasıyla duruyordu, o da çok yüksekmiş zaten, havasını indirdik(Lastiğimin sürekli kaymasının sorumlusu olabilir, siz de kontrol edin). Zincir ayarı da yapılmış ama ben fark etmedim/görmedim.

    Kullanım kılavuzunda yazan çoğu şeyi yapmadılar yani. Hava filtresine, bujilere, soğutma sıvısına bakılmadı.

    Debriyaj manetim yamuktu, onu değiştirdim. 35TL imiş. (Maltepe servis 20TL filan olması lazım demişti)
    Kendi yağımı getirmiştim, yağ parası almadılar dolayısıyla. 1.1LT gibi bir şey aldı motor.
    Zincir ayar adı altında 25TL aldılar. İlk bakımda işçilik ücretsiz olması gerekirken niye aldılar anlamadım. Kendi yağımı getirince intikam aldılar herhalde.
    Kendi yağını götürdüğün içindir ilk bakımda işçilik ücretsiz ama parçadan kazanıyor sende hiç bir şeyden kazanamayınca işçilik almışlar normaldir

  14. #1154
    Emreerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2012
    Şehir
    Münih
    Motosikleti
    BMW R 1250 GSA
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni yazılım Vale moto'ya henüz gelmemişti(...garip... sorunca duymuştum )
    Güncelleme cihazı olmayan servisin, servislik hakkı olmaması lazım. Gerekli ekipmanlara sahip olmadan yetkili servis olamaz. Yani her Benelli servisinde yapılabilmesi lazım.

    Ücret almamaları gerekir, garantiye girer yazılım düzeltmesi.
    Evet arkadaşlar,

    Benelli Türkiye'ye sordum, aşağıdaki komik cevabı aldım;



    Anlam veremiyorum TR ayağının yaptıklarına. Sözde yetkili servis dedikleri yerler hepsi de.. Ama bir çoğunda ekipman yok, bir çoğuna eğitim verilmemiş. Tüm bu işlerin bu marka bu pazarda satışa başladığı anda yapılması, servislerde gerekli tüm ekipmanların bulunması gerekliydi.

    Aylar oldu halen tek bir aksesuar dahi yok. Bakalım, umarım düzeltirler kendilerini, yoksa bu şekilde zor olacak. Pendik'de oturan adama, sağında Üçerler, solunda Moto Galeri, Benelli diyor ki; onlar da yetkili servis ama senin Vale Moto'ya gitmen lazım. O en yetkili servis.
    pea bunu beğendi.
    Yarın olmayacak gibi kullanırsan yarın olmaz.

  15. #1155

    Üyelik
    20 Haziran 2016
    Selamlar Arkadaslar
    Daha Önce Vespa Gts 250 Kullanıyordum Yaklasık 1-2 Ay Once TNT250 Aldım 1000 Bakımına Sirinevler Vale Moto ya Götürdüm. Sagolsunlar Mehmet Usta ve Calısanları Hepsi O Yogunlukta Cayımdan Kahveme Kadar Herseyimle İlgilendiler İlk Bakım Oldugundan Tanısmak İcin Baslarında Durdum Ve Zincir Ayarı Yag Degisimi Lastik Havaları Herseye Baktılar Yag Olarak İphone Koydurdum Cunku Arabada Oldugu Gibi Motorda da Yag Hersey ve Kaliteli Olsun İstedim Motorun Sesi Gercekten Degisti Fiyatlara Bakılırsa Bence Bakımlar Asırı Uygun Cunku Ben Vespanın Servisine Gittigim Zaman Motor 1 Litre Yag Alıyor ve Yagı Elf KOyuyorlar 350 Lira Gibi Bir Fiyat İstiyorlar Benelli de İtalyan Markası Ama Fiyatlarda ki Fark Ucurum Disardaki Yag Fiyatlarıyla Vale Motordaki Yag Fiyatlarında Fark Olması Normal Cunku Bir Ticaret Var Ortada Ve Bir Hizmet Var Ve Ne Kadar Pahalı Olursada Olsun Ordan Alma Taraftarıyım Cunku Adam Senin Aldıgı Yagı Koyuyor Ama İlerde Motor Kısmında Bir Sıkıntı Cıkarsa Yagdan Dolayı Deme Hakkına Sahip Böyle Devam Ederlerse Vale Motoyla Daha Cok Calısıcaz Herkese Tavsiye Ederim.
    İyi Günler
    ...garip... bunu beğendi.

  16. #1156

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    İşçilik ücretini Benelli kendisi veriyor olması lazım. İlk bakım ücretini Benelli karşılıyor yani.

    Zinciri de gerçekten ayarlamışlar. Ama yanlış ayarlamışlar. Bakıma götürmeden önce zincir gerginliği doğruydu, 1 1.5cm oynayabiliyordu. İyice germişler, 1cm zor oynuyor.

  17. #1157

    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Alıntı Emreerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar,

    Benelli Türkiye'ye sordum, aşağıdaki komik cevabı aldım;

    http://i.hizliresim.com/7v6z1l.png

    Anlam veremiyorum TR ayağının yaptıklarına. Sözde yetkili servis dedikleri yerler hepsi de.. Ama bir çoğunda ekipman yok, bir çoğuna eğitim verilmemiş. Tüm bu işlerin bu marka bu pazarda satışa başladığı anda yapılması, servislerde gerekli tüm ekipmanların bulunması gerekliydi.

    Aylar oldu halen tek bir aksesuar dahi yok. Bakalım, umarım düzeltirler kendilerini, yoksa bu şekilde zor olacak. Pendik'de oturan adama, sağında Üçerler, solunda Moto Galeri, Benelli diyor ki; onlar da yetkili servis ama senin Vale Moto'ya gitmen lazım. O en yetkili servis.
    İyide yazılım güncellemesi sonradan geldi ve her serviste olmaması gayet normal Vale Moto büyük bayi olduğu için ilk oraya gitmiştir zaten adamlarda demiş tüm bayilerimize gönderilecektir.

  18. #1158
    darknife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Atala Bike
    Alıntı zafer6n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/AJy5n0.jpg
    http://i.hizliresim.com/0DGml8.jpg
    http://i.hizliresim.com/4lGb1L.jpg
    http://i.hizliresim.com/J2OnqY.jpg

    Selam arkadaşlar motorumun son hali baya bi soydum motoru bu hali daha çok hoşuma gitti siz ne dersiniz?
    gidonu daha aşşağıya aldım sürüş hissiyatı bana göre daha iyi böyle görsel olarak kesinlikle iyi.
    Egzoz gözüme çok çirkin gelmeye başladı en kısa zamanda değiştiricem inşallah
    Asaleti yeter Tekerine taş değmesin
    zafer6n bunu beğendi.
    http://www.atala.it
    Founded1921 !

  19. #1159
    gezgin41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2015
    Alıntı Emreerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar,

    Benelli Türkiye'ye sordum, aşağıdaki komik cevabı aldım;

    http://i.hizliresim.com/7v6z1l.png

    Anlam veremiyorum TR ayağının yaptıklarına. Sözde yetkili servis dedikleri yerler hepsi de.. Ama bir çoğunda ekipman yok, bir çoğuna eğitim verilmemiş. Tüm bu işlerin bu marka bu pazarda satışa başladığı anda yapılması, servislerde gerekli tüm ekipmanların bulunması gerekliydi.

    Aylar oldu halen tek bir aksesuar dahi yok. Bakalım, umarım düzeltirler kendilerini, yoksa bu şekilde zor olacak. Pendik'de oturan adama, sağında Üçerler, solunda Moto Galeri, Benelli diyor ki; onlar da yetkili servis ama senin Vale Moto'ya gitmen lazım. O en yetkili servis.
    Vale Moto'da aksesuarlar var ön cam gelmemiş henüz. aslında komik değil sana öyle gelmiş bütün bayilere aynı anda göndermezler öncelikli olarak büyük bayiler sonra diğerleri gitmen lazım dememiş rica etmiş bence sen olay yaratıyorsun

  20. #1160

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Aksesuarların geç gelmesi Benelli Türkiye'nin sorumsuzluğu değil aslında. Xbhp'deki kullanıcı başlığını da takip ediyorum, oraya da yeni geldi aksesuarlar. (Xbhp: Hint ağırlıklı kullanıcılara sahip, başka ülkelerden üyeleri de olan bir site)
    Geçen haftadan bir yazı/fotoğraf: http://www.xbhp.com/talkies/motorcycle-ownership-experiences/33639-benelli-tnt-25-ownership-experience-78.html#post1235429

    Ama servis konusunun acilen üstüne gitmeleri gerekiyor. İstanbul'da 6 tane sözde servisleri var. İçlerindeki en iyi servis olan Vale'nin de durum ortada.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)