çarkçıbaşı adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Ben TNT 25 kullanıcısıyım. Motorumu mayıs ayı başında Vale motodan satın aldım. Motorumla ilgili bir stop etme sorunu yaşamaktaydım. Şu anda bu sorun çözüldü. Süreç boyunca yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak istiyorum.
1. Motoru alır almaz düşük devirde ve belirsiz periyotlarda ansızın motorun stop etmesi sorunu ile karşılaştım.
2. Motoru satın almış olduğum vale motoya telefon açtım. Mehmet usta, başka motorlarda da bu sorunu yaşadıklarını, problemin debriyaj müşirinden kaynaklandığını söyledi. Evime yakın olduğu için Üçerlere gittim. Vale motodan Mehmet bey ile Üçerlerdeki Tarık bey telefonda konuştular. Bunun üzerine debriyaj müşirini ayırarak direkt bağladı Tarık bey. Ayrıca parça sipariş edildi. Neticede problem çözülmedi. Motorum stop etmeye aynı şekilde devam etti.
3. Mehmet beyi tekrar aradım. Motoru vale motoya almaya karar verdiler. Mehmet bey debriyaj müşirini değiştirdi. Motoru bir miktar test etti. Stop etmediğini söyledi. Motorun ne şartlarda ve ne zaman stop edeceğinin belli olmadığını, zaman zaman hiç stop etmeden benim de kullanabildiğimi ifade ettim. Debriyaj müşiri dışında motorda küçük bir topraklama problemi tespit ettiğini ve giderdiğini söyledi. Problem yaşayacağınızı düşünmüyorum, dedi. Motor orada toplam üç gün kaldı. Üç günün sonunda bana teslim edildi. Stop etme sorununun aynen eskisi gibi devam ettiğini gördüm. Mehmet bey çok ilgili bir usta. Bana yardımcı olmak adına çok çabaladı. Ancak problem çözülmedi. Motorum beni zamanlı zamansız stop ederek akan trafikte zor durumda bırakmaya devam etti.
4. Benelli müşteri hizmetleri ile temasa geçtim. Motorumu üçerlere götürmemi, orada teknik destek sağlayarak problemi çözmeye çalışacaklarını söylediler. Üçerlere götürüp bıraktım motorumu. Tarık usta ilgilendi. TPS sensörüne ayar yaptığını söyledi. Daha düzgün çalışıyor rölanti devrinde artık, dedi. Motoru test ettiğini, stop etmediğini söyledi. Motoru alıp oradan ayrıldım. Henüz ben evime ulaşamadan stop etti motorum. Ardından bir kaç km'lik yolda tekrar tekrar stop etti. Rölanti devrinde anormal seviyede bir salınım yapmaya başladı. Cep telefonumla rpm kadranının hareketlerini kayıt altına aldım. Üçerlere gittim. Tarık usta seyretti bu kaydı. Valf gövdesinin değişmesi gerektiğini söyledi. Parça sipariş edildi. Parça gelince üçerlere tekrar gittim. Valf gövdesi değiştirildi. Motorumu teslim aldım. Problemin giderilemediğini gördüm. Sorun aynı şekilde devam ediyordu.
5. Üçerlere tekrar gittim. Tarık usta motoru test etmek maksadıyla bir kaç km kullandı. Ben kullandım stop etmiyor bu motor, dedi. Bazen km lerce stop etmezken, bazen arka arkaya sürekli stop ettiğini söyledim. Kendisi benelli ilgililerine de motorun stop etmediği yönünde bilgilendime yapmış. Benelli ilgilileri, artık doğruluğumu sorgulamaya, problemli bir müşteri olduğumu düşünmeye başladılar. Fakat tek istediğim, satın almış olduğum sıfır km motorun problemsiz bir şekilde keyfini sürebilmekti. Bu durum beni çok üzdü. Hatta satış sorumlusu olmasına rağmen benim problemimle bıkmadan usanmadan ilgilenmeye devam eden İsmail beyin, benelli teknik müdürü Volkan bey ile yaptığı görüşme sonrasında, yaşadığım problemi servisteki ustanın görmesini sağlamak zorunda olduğumu, usta motorun stop ettiğini görmezse bir şey yapılamayacağını söylemesiyle birlikte adeta şok oldum. Bunu kendisine Volkan bey söylemiş. Benden istenen, 50 km'lik bir sürüş sonrası bazen bir kere bile stop etmeyip, bazen de 5 km'lik yolda 3 kere stop edebilen bir motorun arızasını ispat etmemdi. Beyanım yeterli olmadı. Artık motordan tamamen soğudum. Bana yapılan bu muameleden çok rahatsız oldum. Çaresiz kaldığım için üçerlere tekrar gittim. Motoru orada bırakmak, ustanın her gün test etmesini istemek dışında bir çarem kalmadı. Bu sırada üçerlerin sahibi olduğunu sonradan öğrendiğim bahattin bey gördü beni tesadüfen. Bir kenarda öylece oturmuş, eşimin beni arabayla oradan almasını bekliyordum. Yanıma geldi. Bu motorda problem nedir diye sordu. Anlattım. Öyle şey olur mu, ispat etmeye ne gerek var, bu motorun sorunu zaten belli, rölanti devri oynayıp duruyor. Bu motor zaman zaman, özellikle de sıcakken ışıklarda durunca stop eder, dedi. Daha önce örneğini bajaj pulsarda yaşadıklarını söyledi. Benelli ilgililerini aradı. Motorun beyninin değişmesi gerekiyor, dedi. Parça sipariş edildi. Motorun beyni değişti. Problem yine devam etti. Ancak ben bu defa fazla sorun etmedim. Çünkü Bahattin beyin yaklaşım tarzı böyle olduğu sürece problem yoktu. Zaten aradığım da buydu. Problemi çözmeden içinin rahat etmeyeceği belliydi. O kadar sahiplendi ki bu sorunu, tarifsiz bir minnet duydum. Hatta şunu rahatlıkla söyleyebilirim. Benelli ilgililerinden İsmail bey haricinde hiç kimse, problemi Bahattin bey ölçüsünde sahiplenip, motorun arkasında durmadı. Bahattin bey sürece müdahil olduğu ilk dakikadan itibaren beni çok iyi anladı. Bana güvendi. Oldukça kararlı bir şekilde, bu problemin çözüleceğini söyledi. Sonra da bu sözlerinin altını doldurarak problemi çözdü. Kendisini tanımış olmaktan dolayı büyük bir memnuniyet duymaktayım. Eğer Bahattin bey olmasaydı bu problem beni daha ne kadar yıpratacaktı bilmiyorum.
6. Daha sonra benelliye bajaj pulsarda yaşanan problemi örnek göstermiş Bahattin bey. Bu sorunun aynısı orada yaşandı, yazılımla çözüldü demiş. Bir yazılım güncellemesi yapıldı neticede. Gidip yüklettim motora. Problem çözüldü. Günlerdir kullanıyorum bir kez bile stop etmedi o günden sonra. Öğrendim ki benden başka bir çok tnt 25 kullanıcısı aynı problemi yaşıyormuş. Motosiklet.net forumunda paylaşan kullanıcılar olmuş bu sorunu. Hatta bir gün motorla giderken bir yere uğradım. Çıkışta bir arkadaş yanıma geldi. TNT25 kullanıcısı olduğunu söyledi. Tanıştık. Ayak üstü sohbet ettik biraz. O zaman henüz yazılım güncellemesi yapılmamıştı. Bende de var stop etme sorunu, dedi. Servise gitmediğini söyledi. Yazılım yükletince arayıp ona da anlattım. İnş problemi çözülmüştür.
7. Bu süreçte, teknik problemlerle hiçbir ilgisi olmamasına rağmen bana mevcut imkanlar dahilinde yardımcı olmaktan asla vazgeçmeyen avrupa yakası satış sorumlusu İsmail KILIÇ bey hakkında ne söylesem azdır. Kendisi gerçek bir profesyonel.
8. Oldukça köklü bir marka olmasına karşın, ülkemizde kendisini tanıtma gayreti içerisinde olan benellinin, pazarda dilediği şekilde kendisine yer bulabilmek için, müşteri memnuniyeti konusundaki yaklaşım tarzını yeniden ele alması gerekir, diye düşünüyorum. Nacizane bir değerlendime yaptım. Başımdan geçenleri, olabildiğince objektif bir çizgide kalmaya çalışarak anlattım. Hatta duygusal bir yaklaşım sergilememek adına, yaşadıklarımın üzerinden bir miktar zaman geçmesini bile bekledim. Kendisine sıfır km motor almış bir kullanıcının beklentisi bellidir. Günlerce motorundan ayrı kalmayı ya da motorunu defalarca servise bırakıp işine taksiyle gitmeyi kimse istemez. Sadece bu açıdan bakıldığında bile müşterinin ilettiği problemin doğruluğunun sorgulanması ihtiyacı ortadan kalkar.
Saygılarımla,
Herekese emniyetli ve keyifli sürüşler dilerim.