5100 genelde düşük hacimli, titreşimli, günlük kullanılan motorlar için öneriliyor.
7100 biraz daha performans için ve sanırım biraz daha ince.
İkisi de üzmez ama. İlk bakımda 5100 koydurmayı düşünüyorum ben.
2. ya da 3. bakımda da 7100 denerim belki.
Bu sabah yağmurda yola çıkma hatasına düşerek ilk kazamı yaptım.
90 derece sağa dönecekken yavaşlayamadım, frenlere dokununca tekerlekler kayıyordu zaten. 10 15 km/saat hızla dönerken lastikler ne yaptı anlamadan sol tarafa uçtum, motor da sola yattı.
Hasarlar:
Gidon yamuldu. Tekeri bacaklarımın arasına sıkıştırıp çevirdim, düzelttim.
Kontroller kaydı biraz. Debriyaj kolu gidondan uzaklaştı gibi. Gidon öne doğru dönmüş olabilir.
Gösterge paneli birkaç santim yerinden çıktı. Kırık dökük var mı, geri takabilir miyim henüz bakmadım.
Gösterge paneli ile ön lambanın kasasının birleştiği yerde 2 santimlik çatlak var.
Vale moto'nun koruma takozunun yapıştırması düşmüş. Takozda da yıpranma var.
Vites kolu biraz yamuldu.
Montun dirsek bölümü yırtıldı.
Azıcık da moralim bozuldu
Çıkarılan ders:
Lastikleri değiştirmeden yağmurda sürüş yapılmayacak.
Dönüş riskliyse daha düz olan yoldan devam edilecek. Gerekirse işe 5 dakika daha geç kalınacak.
Geçmiş olsun. Öncelik can güvenliği Masraf çıkartacak bir hasarı yok zaten yağmurda çok sakin kullanmak en güvenli olanı. Ceketinide en kısa zamanda değiştirmeye bak.
Geçmiş olsun dostum. Sabah bende yağmurluk giymeye üşendiğim için metroya bindim. Bende lastikleri değiştirmedim henüz iyi ki çıkmamışım.
Pea geçmiş olsun hocam. Lastikler çok berbat durumda şu çimenlerin sulanması bile tehlike yaratıyor.
Su görünce yavaşlıyorum . Allah bir daha yaşatmasın inşallah.
Michelin pilot street oneririm
pea çok geçmiş olsun. Lastikler tam baş belası maalesef. Yağmurlu havalarda hiç çıkarmıyorum ben motoru. Umarım tekrarı olmaz hiçbirimiz için.
Geçmiş olsun ciddi bişey yok ama yinede dikkatli olmaz lazım. Lastik değişimleri şart
Herkese çok teşekkür ediyorum.
Fabrika lastikleriyle yaz sonuna kadar idare edeceğim mecburen. Sonrasında Pilot Street ya da Pilot Road alacağım.
çok geçmiş olsun.
Geçmiş olsun
Lastikler berbat ötesi, daha geçenlerde 100km'lik bir tur yaptım, dönerken evime 3 km kala kavşağa yaklaşırken biraz yavaşlamak için ön frene dokundum ve ön teker kilitlendi, hızım 25 falandı, sağa düştüm motor birkaç metre sürüklendi, kaldırdığımda motorda hiçbir şey yoktu, gidon topuzu ve egzoz korumadaki sürtme izlerinden başka motorda hiçbirşey yok.
Sen de o kadar hasardan bahsedince garibime gitti.
Michelinde bizim motorun ebatlarında lastik var mı piyasada?
Teşekkür ediyorum, size de geçmiş olsun.
Yol biraz bozuktu, asfalt yamalıydı. Herhalde o yüzden hasar oluştu.
Michelin'in bize uyan ebadı yokmuş, haklısınız. Pirelli Diablo Rosso II 110/70R17 54H + Pirelli Diablo Rosso II 150/60R17 66H alacağız gibi duruyor. Yani: http://www.motolastik.com/pirelli-diablo-rosso-ii-110-70r17-54h-ve-150-60r17-66h-pmu30192
@pea çok geçmiş olsun... Yağmurlu havalar sıkıntı hakikaten, özellikle bu yerlere çizdikleri beyaz şerit ve okların üzerinden gitmemeye çalışın, felaket kayıyo. dediğiniz gibi yağmurlu havalarda kullanmamakta fayda var..
Çok geçmiş olsun @pea Yağmurlu havalarda kullanmamak lazım 4 tekel kayıyor bizimki hayli hayli kayar...
Tekrar teşekkür ediyorum
Motora detaylıca baktım işten çıkmadan önce. Gösterge panelini tutan metal yamulmuş sadece, biraz çekiştirince düzeldi.
2 santim dediğim çatlak yarım santim imiş
Uzaklaştı dediğim debriyaj kolu aslında yamulmuş.
Hasarın büyük kısmını koruma takozu ve artçı tutmaçları almış.
Debriyaj:
https://www.dropbox.com/s/lfh75q5t0k...12.36.jpg?dl=0
Takoz:
https://www.dropbox.com/s/q9k3sep1dg...12.45.jpg?dl=0
Ön taraf:
https://www.dropbox.com/s/76ppvwttl1...13.16.jpg?dl=0
Mont:
https://www.dropbox.com/s/pb9066lju5...16.21.jpg?dl=0
Eldivende de kumla karışık cam parçaları vardı. Ekipmansız gezenleri anlamak gerçekten güç. Çıplak gezseydim büyük olasılıkla birkaç dikiş yemiştim.
On 120 arka 160 almanizi oneririm
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)