Aslında iki şikayetim var. 30 yıllık araba kullanımı sonrası, daha konforlu uzun yol yapabileceğim ve rüzgar koruması iyi bir motosiklete geçiş yapmak istiyorum. Ekonomik sebepler yüzünden sanırım iki yıl daha kullanırım. Şehir içinde ise bisiklet gibi, kullanması kolay ve kıvrak. Zaten en başta tek silindir seçmemin sebebi şehir içi kıvraklığıydı.
Arkadaşlar bizim motorun ön dişlisi 13t, 14t dişli alıp takmak istiyorum bir ara internetten bulup aldım ama olmadı.Bende vazgeçmiştim. Şimdi tekrar dişli değiştirmek istiyorum. Motora binen herkes 1 diş büyüt diyor.
Varmı ön dişliyi değiştiren eden ?
Nereden aldı bir yardımcı olsa süper ötesi olacak gerçekten
Torkun %7 gibi azalıp son hızın %7 gibi artar. Forumda biryerlerde okumuştum ön dişlinin ebatıyla oynanmaması gerektiği ve değişiklik isteniyorsa bunu arka dişli ebatı değiştirerek yapılması gerektiğini yazmışlardı. %7 lik bir tork azalışı ve son hız artışı için ön dişline dokunmadan arka dişlini 40'a düşürüp 106 bakla zincir kullanmalısın. Bu yapılan hesap senin orijinal 13 T ön dişli, 43 T arka dişli ve 108 bakla zincir kullandığını farzederek yaptım.
Evet bu hesapları da yapıp almıştım ön dişliyi. (TEeorik olarak 7,69 artış olması gerekiyor son hızda) aslında ama uymayınca vazgeçmiştim. Aslında amacım hız artışı değil. Şehir içinde vites aralarını uzatıp (diliden dolayı dah düşük devirde daha yüksek hız) çok fazla vites değiştimek zorunda kalmak istemiyorum. yoksa uzun yolda zaten devir artmadığı ve tork azaldığı için aşağı meyil olmadığı sürece hız artmayacak
bu linkten daha iyi hesap yapabilirsiniz, öne veya arkaya ne takarsam ne artı ve eksi yönde etkiler görmüş olursunuz.
https://sprocketcalculator.com/
bizim motorun orjinal ön arka dişli boyutu ve zincir boyutu nedir acaba
Merhaba benelli ailesine yeni katildim 15bin de tnt 25 aldim izmirdeyim. Motoruma replika hani su 300 lira olan susturuculu egzozlardan almak istiyorum sc project. Girisi icin 51mm yaziyor universal yani cogu motorda standart anladigim kadariyla?
Ayrica gidon aynasi dusunuyorum, uzerindeki aynalar neyazikki cok guzel durmuyor. Bunun icinde belli bir standarti var mi bilen varsa ve paylasirsa cok sevinirim.
Motorumla ilgili tek sikintim zincir sesi, Aslan motorda gerdirdik ama 20 bin de degismesi gerek anladigim kadariyla dislilerle beraber. Onerebileceginiz bir zincir markasi ve fiyat araligi varsa cok sevinirim, ya da zincir sesinin giderilmesi icin baska bir alternatifi olan varsa cok sevinirim. Herkese iyi gunler
Uzun süre zincir sesini kesemedim. Kullandığım zincir yağından memnun değildim. Çünkü sıçrıyor, her yeri batırıyordu. Ipone x treme road diye bi zincir yağı aldım. Asıl alma sebebim, yağladığım kısmın beyazlayıp yağlandığını belli etmesiydi. Zincir sesi KESİLDİ. Anladığım kadarıyla iyi zincir yağı sesi kesiyor.
iyi zincir yağı ile ses azalsada her halükarda yine de sesli çlaışıyor çok yapacak birşey yok alışıyorsun bir süre sonra
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:08 ----------
egzozu değiştirmeyi ben de düşünüyorum sadece ceza korkum var :( bizim egzoz gerçekten tipsiz duruyor. sesi mühim değil tipi güzel olsun yeter benim için )
no pain, no gain ...
İpone x treme road zincir yagi, bunu yazdim bir kenara 🙂 deneyip bilgi verecegim. Eger susturuculu egzoz takarsak ceza almamizi gerektirecek bir durum yok. Sesi toklaştiran sc project egzozlardan takicam kafaya koydum.
Motoru yeni aldigim icin ekipman vs epey masraf yaptim ama aklimdaki degisiklikleri yapacagim yavas yavas. İzmir de olan varsa yazarsa cok sevinirim beraber gazlariz.
Daha once gv650 kullandim cok guzel bir klubumuz vardi acaba tnt kullanicilari icin de oyle bir klub varmi
Arkadaşar motorlarınızın rölanti devri nedir(sıcakken) yazabilir misiniz ?
1500 dev/dak ilk çalıştırmada bir süre 2000 devirde çalışıyor sonra düşüyor malum.
Dün 3000 civarı geziniyordu gaz telini biraz kurcaladım şimdi 2000 in altına iniyor ısınınca düzeldi sanırım
no pain, no gain ...
1500 hocam devir. Buarada replika akrapovic egzoz taktirdim. Merak eden forumlarda benim gibi arastirma yapan arkadaslara anlatayim
Replika egzoz 300 350 lira civarinda ve size tavsiyem siyah almaniz cunku bir sure sonra egzoz yanacak. Ozellikle karbon diye satilan egzozlar yanip siyahlasiyor tavsiye etmiyorum.
Bulundugunuz ilde ki ben izmirdeyim motor egzozcularini eleyin. Sizden 300 lira montaj parasi isteyecekler, katalitigi iptal edelim diyecekler vs vs.
İsminde motor gecen cogu usta uzgunum ama dolandirici, soz meclisten disari ama 50 liralik isi el emegi var diye size 300 liraya yapmaya calisiyorlar.
Gidin tanidik duzgun bir oto egzozcusu bulun ayni islemi 80 liraya yapar maksimum. Yapacagi sey stock egzozu kesip aldiginizi kaynattitmak. Egzozu taktirirken susturuculu ve susturucusuz denettirin, sesi abarti degilse duzgun egzoz aldiysaniz susturucusuz da kullanabilirsiniz. Hatta dusuk cc lerde susturuculu kullanmanin zararlari diye videolar var, ne kdr dogru bilemiyorum ama susturucusuz daha iyi deniyor.
Motorun genel cekisi eskisinden daha iyi olur diyene inanmayin, aldiginiz egzoz replika stock egzoz fabrikada ayarlaniyor en iyi yakit ve performansa gore. Ama sesi cok doyurucu, cbr 600 kulllanan arkadasim 600cc gibi oldu sesi dedi. Ve ilgi cekiyorsunuz, yeterki sesi abarti rahatsiz edici olmasin.
Selamunaleykum arkadaşlar benim sağ depo kapağından bi titreşim sesi geliyor bi türlü çözemedim napabilirim bunun için bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?
Arkadaşlar birde motorda 5 ile 6 bin devir arası gidondan ugultuya benzer bi ses geliyor sizde dr varmı aynı durum
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)