Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3361

    Üyelik
    20 Haziran 2018
    Alıntı huduni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende de 2016 modeli var. Muhtemelen Türkiye'ye gelen bir kaç sorunlu makinadan biriydi.

    Alır almaz lastikleri değiştirdim. Pirelli Rosso 2 taktım. 110-70/17 ve 150-60/17.

    İlk hafta motor arıza ışığını yaktı. Hava sensör soketi hatalı imalat imiş, çözüldü. 7000 kmde standart sargı yaktı, yolda kaldım. O arada sargı yüzünden aküyü yedim, yenisini aldım. Pek çok kişi 3-3,5 ortalama yakarken ben 4-4,5 litre yakıyordum. Motor (engine) sürekli dalgalı çalışıyordu. Buji değişti, hava filtresi temizlendi, yazılım atıldı, hafifledi ama geçmedi.

    10bin civarında fren balatalarını değiştirdim. Usta çok fren kulkandığımı söyledi. Ön teker bilyası da değişti. Malum Ankara Çankaya yolları köy yolundan kötü. Bi de rüzgar koruması için ön cam taktırdım, cillop oldu.

    Bir kaç defa fan açmadı, servis sebebi bulamadı. En sonunda 13bin civarında fan hiç açmaz oldu. Fan değişti (herhalde bir kaç da ayar yapıldı). Motorun dalgalı çalışması bitti. Yakıt tüketimi normale döndü. Şimdi 3-3,5 ortalama yakıyor, çok agresif kullanımda 4,5 litre tüketiyor. Bu arada arkadaş motosikletinin arka çantasını takıp aynamı kırdı. Fırsat bu fırsat deyip RKS aynaları taktırdım.

    16bin bakımda zincir ve dişli seti değiştirdim. Bu tamamen benim hatam, yeterince temizleyip yağlamadığım için. Yoksa 7-8 bin km daha giderdi.

    Şu an 17500 kilometredeyim. Lastikler yazı atlatır. Yani bi 7bin km daha yaparım.

    2016 Aralık'tan beri sürekli kullanıyorum. Arada toplam iki hafta kar yüzünden, bir haftahasta olduğum için, bşr hafta da serviste yattığı için kullanmadım. Yaz kış sürekli bindim.

    Bence motorun kötü tek şeyi aynaları. RKS aynalar ile görüş çok daha iyi. 7bin devirden sonra dehşet titriyor, ama zaten bunu bilip almıştım.

    Şimdi muayenesi geldi. Muayeneden sonra arkaya demir ve çanta alıcam.
    Vay be amma şey yaşamışsınız ama sanırım şuan sorunlarınız çözülmüş ve daha da binmeye kararlı gibisiniz gerçekten takdir ettim, şuan memnunsunuz sanırım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3362

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Aslında iki şikayetim var. 30 yıllık araba kullanımı sonrası, daha konforlu uzun yol yapabileceğim ve rüzgar koruması iyi bir motosiklete geçiş yapmak istiyorum. Ekonomik sebepler yüzünden sanırım iki yıl daha kullanırım. Şehir içinde ise bisiklet gibi, kullanması kolay ve kıvrak. Zaten en başta tek silindir seçmemin sebebi şehir içi kıvraklığıydı.

  3. #3363
    mersinLee33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BENELLI TNT25 // SUZUKİ GSX650F
    Arkadaşlar bizim motorun ön dişlisi 13t, 14t dişli alıp takmak istiyorum bir ara internetten bulup aldım ama olmadı.Bende vazgeçmiştim. Şimdi tekrar dişli değiştirmek istiyorum. Motora binen herkes 1 diş büyüt diyor.

    Varmı ön dişliyi değiştiren eden ?

    Nereden aldı bir yardımcı olsa süper ötesi olacak gerçekten

  4. #3364
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı mersinLee33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bizim motorun ön dişlisi 13t, 14t dişli alıp takmak istiyorum bir ara internetten bulup aldım ama olmadı.Bende vazgeçmiştim. Şimdi tekrar dişli değiştirmek istiyorum. Motora binen herkes 1 diş büyüt diyor.

    Varmı ön dişliyi değiştiren eden ?

    Nereden aldı bir yardımcı olsa süper ötesi olacak gerçekten
    Torkun %7 gibi azalıp son hızın %7 gibi artar. Forumda biryerlerde okumuştum ön dişlinin ebatıyla oynanmaması gerektiği ve değişiklik isteniyorsa bunu arka dişli ebatı değiştirerek yapılması gerektiğini yazmışlardı. %7 lik bir tork azalışı ve son hız artışı için ön dişline dokunmadan arka dişlini 40'a düşürüp 106 bakla zincir kullanmalısın. Bu yapılan hesap senin orijinal 13 T ön dişli, 43 T arka dişli ve 108 bakla zincir kullandığını farzederek yaptım.
    mersinLee33 bunu beğendi.

  5. #3365
    mersinLee33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BENELLI TNT25 // SUZUKİ GSX650F
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Torkun %7 gibi azalıp son hızın %7 gibi artar. Forumda biryerlerde okumuştum ön dişlinin ebatıyla oynanmaması gerektiği ve değişiklik isteniyorsa bunu arka dişli ebatı değiştirerek yapılması gerektiğini yazmışlardı. %7 lik bir tork azalışı ve son hız artışı için ön dişline dokunmadan arka dişlini 40'a düşürüp 106 bakla zincir kullanmalısın. Bu yapılan hesap senin orijinal 13 T ön dişli, 43 T arka dişli ve 108 bakla zincir kullandığını farzederek yaptım.
    Evet bu hesapları da yapıp almıştım ön dişliyi. (TEeorik olarak 7,69 artış olması gerekiyor son hızda) aslında ama uymayınca vazgeçmiştim. Aslında amacım hız artışı değil. Şehir içinde vites aralarını uzatıp (diliden dolayı dah düşük devirde daha yüksek hız) çok fazla vites değiştimek zorunda kalmak istemiyorum. yoksa uzun yolda zaten devir artmadığı ve tork azaldığı için aşağı meyil olmadığı sürece hız artmayacak
    aorer bunu beğendi.

  6. #3366
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı mersinLee33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet bu hesapları da yapıp almıştım ön dişliyi. (TEeorik olarak 7,69 artış olması gerekiyor son hızda) aslında ama uymayınca vazgeçmiştim. Aslında amacım hız artışı değil. Şehir içinde vites aralarını uzatıp (diliden dolayı dah düşük devirde daha yüksek hız) çok fazla vites değiştimek zorunda kalmak istemiyorum. yoksa uzun yolda zaten devir artmadığı ve tork azaldığı için aşağı meyil olmadığı sürece hız artmayacak
    Biz Sym Wolf.lerde 13-35 kullanıyoruz. Torku şehiriçi için memnun edici. Bir arkadaşımız 14-35 yapmıştı zamanında ve motorun tüm atikliğinin kaybolduğunu söylüyordu.
    aorer ve mersinLee33 bunu beğendiler.

  7. #3367
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    bu linkten daha iyi hesap yapabilirsiniz, öne veya arkaya ne takarsam ne artı ve eksi yönde etkiler görmüş olursunuz.
    https://sprocketcalculator.com/
    aorer ve mersinLee33 bunu beğendiler.

  8. #3368
    mersinLee33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BENELLI TNT25 // SUZUKİ GSX650F
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biz Sym Wolf.lerde 13-35 kullanıyoruz. Torku şehiriçi için memnun edici. Bir arkadaşımız 14-35 yapmıştı zamanında ve motorun tüm atikliğinin kaybolduğunu söylüyordu.
    bakalım uygun dişli bulabilirisem sonuçları paylaşırım. Ama atikliğin çok düşeceğini sanmıyorum çünkü arkada dişli zaten gereksiz büyük
    no pain, no gain ...

  9. #3369

    Üyelik
    28 Nisan 2017
    bizim motorun orjinal ön arka dişli boyutu ve zincir boyutu nedir acaba

  10. #3370
    mersinLee33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BENELLI TNT25 // SUZUKİ GSX650F
    Alıntı roadpeople adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizim motorun orjinal ön arka dişli boyutu ve zincir boyutu nedir acaba
    ön 13t arka 43t
    no pain, no gain ...

  11. #3371

    Üyelik
    22 Temmuz 2016
    Merhaba benelli ailesine yeni katildim 15bin de tnt 25 aldim izmirdeyim. Motoruma replika hani su 300 lira olan susturuculu egzozlardan almak istiyorum sc project. Girisi icin 51mm yaziyor universal yani cogu motorda standart anladigim kadariyla?
    Ayrica gidon aynasi dusunuyorum, uzerindeki aynalar neyazikki cok guzel durmuyor. Bunun icinde belli bir standarti var mi bilen varsa ve paylasirsa cok sevinirim.
    Motorumla ilgili tek sikintim zincir sesi, Aslan motorda gerdirdik ama 20 bin de degismesi gerek anladigim kadariyla dislilerle beraber. Onerebileceginiz bir zincir markasi ve fiyat araligi varsa cok sevinirim, ya da zincir sesinin giderilmesi icin baska bir alternatifi olan varsa cok sevinirim. Herkese iyi gunler
    mersinLee33 bunu beğendi.

  12. #3372

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Uzun süre zincir sesini kesemedim. Kullandığım zincir yağından memnun değildim. Çünkü sıçrıyor, her yeri batırıyordu. Ipone x treme road diye bi zincir yağı aldım. Asıl alma sebebim, yağladığım kısmın beyazlayıp yağlandığını belli etmesiydi. Zincir sesi KESİLDİ. Anladığım kadarıyla iyi zincir yağı sesi kesiyor.
    mersinLee33 bunu beğendi.

  13. #3373
    mersinLee33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BENELLI TNT25 // SUZUKİ GSX650F
    Alıntı huduni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun süre zincir sesini kesemedim. Kullandığım zincir yağından memnun değildim. Çünkü sıçrıyor, her yeri batırıyordu. Ipone x treme road diye bi zincir yağı aldım. Asıl alma sebebim, yağladığım kısmın beyazlayıp yağlandığını belli etmesiydi. Zincir sesi KESİLDİ. Anladığım kadarıyla iyi zincir yağı sesi kesiyor.
    iyi zincir yağı ile ses azalsada her halükarda yine de sesli çlaışıyor çok yapacak birşey yok alışıyorsun bir süre sonra

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:08 ----------

    Alıntı seagroover adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba benelli ailesine yeni katildim 15bin de tnt 25 aldim izmirdeyim. Motoruma replika hani su 300 lira olan susturuculu egzozlardan almak istiyorum sc project. Girisi icin 51mm yaziyor universal yani cogu motorda standart anladigim kadariyla?
    Ayrica gidon aynasi dusunuyorum, uzerindeki aynalar neyazikki cok guzel durmuyor. Bunun icinde belli bir standarti var mi bilen varsa ve paylasirsa cok sevinirim.
    Motorumla ilgili tek sikintim zincir sesi, Aslan motorda gerdirdik ama 20 bin de degismesi gerek anladigim kadariyla dislilerle beraber. Onerebileceginiz bir zincir markasi ve fiyat araligi varsa cok sevinirim, ya da zincir sesinin giderilmesi icin baska bir alternatifi olan varsa cok sevinirim. Herkese iyi gunler
    egzozu değiştirmeyi ben de düşünüyorum sadece ceza korkum var :( bizim egzoz gerçekten tipsiz duruyor. sesi mühim değil tipi güzel olsun yeter benim için )
    no pain, no gain ...

  14. #3374

    Üyelik
    22 Temmuz 2016
    İpone x treme road zincir yagi, bunu yazdim bir kenara 🙂 deneyip bilgi verecegim. Eger susturuculu egzoz takarsak ceza almamizi gerektirecek bir durum yok. Sesi toklaştiran sc project egzozlardan takicam kafaya koydum.
    Motoru yeni aldigim icin ekipman vs epey masraf yaptim ama aklimdaki degisiklikleri yapacagim yavas yavas. İzmir de olan varsa yazarsa cok sevinirim beraber gazlariz.
    Daha once gv650 kullandim cok guzel bir klubumuz vardi acaba tnt kullanicilari icin de oyle bir klub varmi
    mersinLee33 bunu beğendi.

  15. #3375
    mersinLee33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BENELLI TNT25 // SUZUKİ GSX650F
    Arkadaşar motorlarınızın rölanti devri nedir(sıcakken) yazabilir misiniz ?

  16. #3376
    aorer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    1500 dev/dak ilk çalıştırmada bir süre 2000 devirde çalışıyor sonra düşüyor malum.
    mersinLee33 bunu beğendi.

  17. #3377
    mersinLee33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BENELLI TNT25 // SUZUKİ GSX650F
    Dün 3000 civarı geziniyordu gaz telini biraz kurcaladım şimdi 2000 in altına iniyor ısınınca düzeldi sanırım
    no pain, no gain ...

  18. #3378

    Üyelik
    22 Temmuz 2016
    1500 hocam devir. Buarada replika akrapovic egzoz taktirdim. Merak eden forumlarda benim gibi arastirma yapan arkadaslara anlatayim
    Replika egzoz 300 350 lira civarinda ve size tavsiyem siyah almaniz cunku bir sure sonra egzoz yanacak. Ozellikle karbon diye satilan egzozlar yanip siyahlasiyor tavsiye etmiyorum.
    Bulundugunuz ilde ki ben izmirdeyim motor egzozcularini eleyin. Sizden 300 lira montaj parasi isteyecekler, katalitigi iptal edelim diyecekler vs vs.
    İsminde motor gecen cogu usta uzgunum ama dolandirici, soz meclisten disari ama 50 liralik isi el emegi var diye size 300 liraya yapmaya calisiyorlar.
    Gidin tanidik duzgun bir oto egzozcusu bulun ayni islemi 80 liraya yapar maksimum. Yapacagi sey stock egzozu kesip aldiginizi kaynattitmak. Egzozu taktirirken susturuculu ve susturucusuz denettirin, sesi abarti degilse duzgun egzoz aldiysaniz susturucusuz da kullanabilirsiniz. Hatta dusuk cc lerde susturuculu kullanmanin zararlari diye videolar var, ne kdr dogru bilemiyorum ama susturucusuz daha iyi deniyor.
    Motorun genel cekisi eskisinden daha iyi olur diyene inanmayin, aldiginiz egzoz replika stock egzoz fabrikada ayarlaniyor en iyi yakit ve performansa gore. Ama sesi cok doyurucu, cbr 600 kulllanan arkadasim 600cc gibi oldu sesi dedi. Ve ilgi cekiyorsunuz, yeterki sesi abarti rahatsiz edici olmasin.
    mersinLee33 bunu beğendi.

  19. #3379

    Üyelik
    08 Nisan 2019
    Selamunaleykum arkadaşlar benim sağ depo kapağından bi titreşim sesi geliyor bi türlü çözemedim napabilirim bunun için bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?

  20. #3380

    Üyelik
    08 Nisan 2019
    Arkadaşlar birde motorda 5 ile 6 bin devir arası gidondan ugultuya benzer bi ses geliyor sizde dr varmı aynı durum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)