Teşekkür ederim bu arada forum Bayadır sessiz kimse tnt25 kullanmıyor mu artık :(
Teşekkür ederim bu arada forum Bayadır sessiz kimse tnt25 kullanmıyor mu artık :(
Kulanan var aslında muhtemelen en çok satan benelli meodeli tnt25 diye tahmin ediyorum ama yazan çizen pek yok.tabi bunda yeni gelen modelin isminin tnt 25 değilde bn 251 olarak gelmesinin de payı büyük. Önceden oialdemir diye bir arkadaş vardı o da leoncino alınca buralar baya sessiz.
Arkdaşlar,
yakında motoru 5000 bakımı için servise götüreceğim hazır servise gitmişken ön dişliyide bir diş büyütmek istiyorum. servisteki usta bizim motora uygun daha büyük dişli bulamadı bende yurtdışından almak istiyorum. Bizim öndişli 13 diş ben 14 diş bir ön dişli alacam fakat bizim öndişlinin teknik bilgileri lazım. Bilen varmı yada teknik bilgi edinebileceğimiz biryer var mı bildiğiniz baya bir aradım sadece kullanıcı kitapçığı bulabildim ben sadece :(
Motorun uzerindeki ön disliyi sök,parcacilara goster,bana bu dislinin bir dis buyugu lazim de,
Gobek oturma kanallari uyarsa sorun olmaz.
Rks titanic dislilerine veya sym wolf dislisine bak.
Benim tvs 180 nin on disli 14,ybr125 ile kanallari ayni,bende ybr nin 15 dislisini taktim.sorunsuz biniyorum
olabilir belki ama bundan önce usta söküp parçacı ile konuştu ve ellerinde olmadığını söylediler. bende yurt dışındna malum siteden bulurum diye düşündüm teknik bilgileri elimde olursa diye. tnt250 nin dişli mesela 14 ama oturma kanalları çok alakasız olmuyor onun için :(
arkadaşlar selam,
nasılsınız hiç sesi çıkmıyor kimsenin
haftasonu motorumu bakıma götürdüm 4.400 km idi 5000'i bekleyemedim
2 kutu motul 7100 10w50 yağ, yağ filtresi ve servis ücreti 230 tl (130 tl yağ) turttu nasıl sizce ?
yağı kendim aldım n11 den servise biraz emri vaki yaptırmış oldum bundan pek memnun kalmasada birşey demedi eğer kendim almasam muhtemeen motul 5100 kullancaktı ve bundan daha tuzluya gelecekti
bu arada daha önce de yazdığım gibi ön dişliyi değiştirmek isedim ve internette 14 diş dişli buldum ama uymadı :(
vazgeçtim dişli değiştirme fikrinden (mecburen) :(
Tek silindir makinaya 7100 bence gereksiz masraf, he dersen durumum müsait en iyisinden olsun eyvallah ama 5100 gayet kaliteli bir yağ hatta bana soracak olursan aynı fiyat olsa 5100 koyardım yine biraz araştırdım silindir adedi ve yanma odalarının ısınma katsayısına göre tasarlandığı için 5100 ü daha faydalı buluyorum
Esasen tam sentetik yağ daha uzun süre dayandığı için 7100 tercih ettim.
ilk 1000 değişiminde 5100 konulmuştu fakat bundan sonraki bakımlar 5000 km de bir olduğu için 7100 kullandım.
içim rahat sanki motor çok daha rahat çalışıyor şimdi ve vites pamuk gibi oldu değişim sonrası
no pain, no gain ...
grup çok sessiz beyler şuan yakıt durumları ne alemde ne kadar yakıyorsunuz 100 km ortalamada
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:30 ----------
grup çok sessiz beyler şuan yakıt durumları ne alemde ne kadar yakıyorsunuz 100 km ortalamada
Merhaba,
6000 Bakımını yaptırdım bende sorun yok makinede tıkır, tıkır maşallah havaların ısınması ile başlarız turlara şimdilik iyi havalarda işe gidip gelmek ile yetiniyorum.
Bu arada lastiklerimi değiştirdim. Stok lastikler berbat ötesiydi. Anlas tournee sport 110/70R17 140/70R17 taktırdım.
İlk 150 km izlenimlerim; motorda hissedilir şekilde sürüş konforum arttı.
130-140 km hızlarda eski lastiklerle gidon sallanırdı yeni lastiklerde böyle bir sorunda kalmadı.
Arka tekerin tutuşu arttığı için daha bir atak oldu kalkışlarda şimdilik bu kadar.
Herkese güvenli sürüşler dilerim.
Selamlar
Tnt 25 in gidonu yükseltmeye müsaitmi?
Bu gün biraz kullandım çok alçak gelip belimde ağrı oluştu.
Elimde bu motordan var.daha çok yeni.belki biraz kullanırım.
5 cm lik gidon yükseltme aparatımda var.
Kurtarıyorsa kullanayım diyorum.kablolar debriyaj halatı vs
Sıkıntı çıkarırmı?
Çıkarmıyormuş..
söktüm gidonu..KLR de kullanmadağım yükseltmeleri taktım.
Üzerine yatmak zorunda kalmam artık.daha iyi oldu.
motor 3000 kmlerde..çok sıska bir şey..
Yeni başlayacaklar için bence iyi..gaz tepkimeleri yok..
Hiç gitmesem şöyle bir kenarda park halinde dursam daha rahatım diyor.
Üzerindeki enjeksiyon sistemi,sensörleri birbirine uyumsuz..
Motor tamamen show amaçlı üretilmiş..
Üzerinde orijinal lastikleri var..ısınması,yol tutuşu zaman alıyor.
ıslak zeminde dikkat...
Motorun vites aralıkları çok sık.beğenmedim..bunun hakkı 4 vites..
kalabalık trafikte çok uğraşı..
birde su doldurma kabının kapağı yok..düşürmüşler herhalde..
bir naylon parçasını lastikle dolayıp kapattım.
yerine bir kapak bulucaz artık.
çakmak,usb şarz soketi taktım.
şarzını ölçtüğümde far açık 13,8 Volt değerini veriyor.
düşük gibi geldi bunuda beğenmedim..
diğer tnt 25 lerde böylemidir..ölçüm yapan varmı?
bu motora 6 vites tamamen show amaçlı.
zaten sığdıramadıkları için geniş tutmuşlar.
Oda yağ kapasiteni arttırmış doğal olarak..
3 litre yağla ancak tamamlayabilmişler..
İyi tarafı en az 15000 gider..
Ha evet garantisi var.2020 yılı sonuna kadar.
Dün bir benelli servisine gideyim dedim..Hem bir şeyler sorayım hemde gelmişken yükseltmeleri takalım istedim..
adamcağız değil motosiklet,servis,bakım, benelli,bence ikitekerli herşeye tamamen yabancıydı..ilk kez görmüş gibiydi..
Gidon yükseltmeler buna olmaz dedi..arkada kalan alyan başlı vidaları sıkamayız,maazallah gidon bu dedi..
Halbuki zavallı;
arkayı tatlı sert sıkıp bırakınca asıl kilitlemenin ön civatalardan olacağını bilmiyor akıl edemiyor,düşünemiyordu..
kalsın dedim...
Beyin bir donanımdır,herkeste Bulunur....
Akıl bir yazılımdır herkeste Bulunmaz...
250cc motorlarda 6. vites yok hükmünde KLE'den sonra eziyet gelir zaten size. Kilonuz da benim gibi 100 civarlarındaysa bitti zaten Bu arada hangi servise gittiniz?
Hocam sen emin misin tnt 25 den bahsettiğinden ???
tn25 1,2 litre yağ alır. tek silindirlidir.
3 litre yağ alan tnt250 dir ve çift silindirlidir.
birde en az 15.000 gider derken ?? yağ değişimini kastediyorsan 5000 km de birdir yağ değişimi ve bakım periyodu.!!
Ataklığına gelince 250 cc 25 hp lik bir motor için gayet iyidir gidişi. ama top speed severlere uymaz 148 km de kesiciye girer.
ama vites aralıkları kısa ona yapacak birşey yok. o 6. vites bu vites aralığında bence can kurtaran gibidir açıkk yolda
birde sanki motor size miras kalmış yada bedeva biryerden gelmiş gibi anlatmışsınız doğru mu
Bu arada benim makine ile 20 ayı devirdik bugün 5.000 km oldu motor
çok şükür sıkıntısız şimdilik. TEk canımı sıkan ön farın oradan bazı devirlerde hafif bir ses geliyor.
Başına gelen oldu mu geldi ise nasıl çözdü acaba ?
Ben TNT25 ile 17 ayda 30.000 yapmıştım. Binin biraz motara yav
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:21 ----------
Farın yanında ki vidaları söküp çıparınca bütün farın bağlandığı noktaların arkasına çift taraflı bant ile o zırıltı kesiliyor
Merhaba arkadaşlar ben de bu motorun ilk kullanıcılarındanım motorum 2016 yılında aldım şu ana itibariyle 8.500 km de çok şükür bir sorun yok bakımlarını yaptırıp kullanmaya devam ediyorum kış mevsimi olduğu için motora fazla binemedim bu sebeple foruma da girmedim birçok arkadaş benim durumumda sanırım ama önümüz yaz kısmetse haziran ayında bir Akdeniz turu planlıyorum.Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------
Motosikletin far kısmından zırıltı geldiğini yazmış bir arkadaş 2017 yılında bir uygulama yapmıştım fotoğraflarını da foruma koymuştum.Zırıltı için kilometre göstergesini söktüm ve sayaç ile bağlandığı plastik parça arasına çift taraflı bant yapıştırdım ses kesildi.Bilginiz olsun
Bende de 2016 modeli var. Muhtemelen Türkiye'ye gelen bir kaç sorunlu makinadan biriydi.
Alır almaz lastikleri değiştirdim. Pirelli Rosso 2 taktım. 110-70/17 ve 150-60/17.
İlk hafta motor arıza ışığını yaktı. Hava sensör soketi hatalı imalat imiş, çözüldü. 7000 kmde standart sargı yaktı, yolda kaldım. O arada sargı yüzünden aküyü yedim, yenisini aldım. Pek çok kişi 3-3,5 ortalama yakarken ben 4-4,5 litre yakıyordum. Motor (engine) sürekli dalgalı çalışıyordu. Buji değişti, hava filtresi temizlendi, yazılım atıldı, hafifledi ama geçmedi.
10bin civarında fren balatalarını değiştirdim. Usta çok fren kulkandığımı söyledi. Ön teker bilyası da değişti. Malum Ankara Çankaya yolları köy yolundan kötü. Bi de rüzgar koruması için ön cam taktırdım, cillop oldu.
Bir kaç defa fan açmadı, servis sebebi bulamadı. En sonunda 13bin civarında fan hiç açmaz oldu. Fan değişti (herhalde bir kaç da ayar yapıldı). Motorun dalgalı çalışması bitti. Yakıt tüketimi normale döndü. Şimdi 3-3,5 ortalama yakıyor, çok agresif kullanımda 4,5 litre tüketiyor. Bu arada arkadaş motosikletinin arka çantasını takıp aynamı kırdı. Fırsat bu fırsat deyip RKS aynaları taktırdım.
16bin bakımda zincir ve dişli seti değiştirdim. Bu tamamen benim hatam, yeterince temizleyip yağlamadığım için. Yoksa 7-8 bin km daha giderdi.
Şu an 17500 kilometredeyim. Lastikler yazı atlatır. Yani bi 7bin km daha yaparım.
2016 Aralık'tan beri sürekli kullanıyorum. Arada toplam iki hafta kar yüzünden, bir haftahasta olduğum için, bşr hafta da serviste yattığı için kullanmadım. Yaz kış sürekli bindim.
Bence motorun kötü tek şeyi aynaları. RKS aynalar ile görüş çok daha iyi. 7bin devirden sonra dehşet titriyor, ama zaten bunu bilip almıştım.
Şimdi muayenesi geldi. Muayeneden sonra arkaya demir ve çanta alıcam.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)