Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
09 Nisan 2018, 09:27
#3281
CompanERROR adlı üyeden alıntı
Benelli TNT25 ve TNT250 siteden kaldırılmış? Yerine BN251 diye bir motor eklenmiş o da henüz TRT gelmedi diye biliyorum. Fuarda gören olduysa bilgi yazabilirse güzel olur ama anlamadığım neden diğer motorları kaldırdılar?
TNT ile BN aynı motor. Çift silindiri getiremediler. ABS yüzünden olabilir.
Reklamlar
-
09 Nisan 2018, 10:11
#3282
Merhaba arkadaşlar TNT 25 i Benelli Leoncino almak için satıyorum. Bu başlıkta yazdıklarıma ulaşabilirsiniz. Bilen arkadaşlar bilir motora nasıl baktığımı. İlk alanlardan biriydim. İyi satışlar.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...50815377/detay
-
12 Nisan 2018, 16:21
#3283
motorfix adlı üyeden alıntı
BENELLİ TNT 25 sıkıntıları ve çözünleri..
Ben motor ustası değilim fakat elim teknik işlere yatkın motor ustası arkadaşımda var hergün ordayım nerdeyse benellide işini iyi yapam istanbulde bi mehmet usta var zaten başkada yok oda bize uzak bir kere gidebildim 7bin bakımında ona.
yıllardır motor kullanan ve önceki motoru tnt 25 kullanmış ve şu an tnt 250 kullanan arkadaşıma bugun moturu test ettirdim benim motor gibi olmuş titreşim çok azalmış dedi TNT 250 çift silindir oldugu için titreşimi az olan bir motordur...
TİTREŞİM SORUNU OLASI ÇÖZÜMLER
-depoda titreşim varsa doponun altına şilte serdirin granejların vidalarını kontrol edin kırık vs varmı varsa onarın veya yeni grenaj alın
-selede oturgunuz yerde titreşim varsa seleyi sökün selenin geçtigi sağda solda iki demir çıkıntısı var onları elektirik bantıyla iyice sarın selenin altındaki demire sağlı sollu uzunlamasına siyah eni 2-3 veya 4 milimlik sert izolasyon süngeri yapıştırın.
-bazı arkadaşlar bujiyi değiştiginde titreşimin azaltıgını yazmış eğer 7000km ve üzerindeyse motorunuz buji değiştirin orjinal ngk buji 25tl ngk iridyum bujide 50tl piyasa fiyatları.
-önce çift bilya arkada tek bilya var onları kontrol edin ettirin ses varmı hatta bunlarda bilyalar çok dayanıklı değil 60tl ye fag marka alman malı bilya alın taktırın.
-bu dediklerimi yaptıysanız hala titreşim varsa km çoksa motorda teker tokazlarını değiştirin genelde takozlarda sorun olmuyor.
..............................
STOP SORUNU OLASI ÇÖZÜMLER
-Stop sorununun sebep oldugu nedenler statör (sargı),oksijen sensörü,debriyaj müşürü,düşük devirde vites düşürmek,kötü benzin,
-kabloların soketlerinde bağlantı yerlerinde oksitlenme varsa genelde motor yıkarken veya yağmur nemden oluşabiliyor tüm kablo bağlantı soketlerinin oksit temizleme spreyi,kolanya,alkol veya selülozik tiner ile temizlenmesi lazım.
-debriyaj kolunun ucunda bi kaplo var onu çıkartıp motoru deneyin eğer sorun çözülürse müşürdedir sıkıntı.
-aküyü motor çalışmıyorken ölçün 12v üzeri olması lazım ideali 12.6 sonra motoru çaşıltırın 13v üzeri olması lazım genelde 13.6oluyor bu statörün çalıştıgını gösterir.
-oksijen sensörünü sizin kontrol etme sansınz yok fi ışıgı yanarsa anca sensör hatası verirse o değişecek veya garantisi varsa diğer şeyler yapıldıysa ve stop sorunu çözülmediyse değiştirebilirsiniz.
-vites düşürürken gaz verin devir düşmezse stop etmiyor eğer buna rağmen ediyorsa diğer yöntemleri deneyin.
...............................
ZİNCİR SESİ AZALTMAK OLASI ÇÖZÜMLER
-öncelikle arka tekeri elinizle çevirin ses ön dişliden geliyorsa dişliyi ters takın veya dişliyi hafif taşlattırın takın zincir durumu iyi ise eğer zincir eskimis ise d.i.d marka zincir takın yaklaşık 300tl piyasadaki fiyatı sadece zincir değişip sesi azaltan var ön dişli değişmek sorunu çözmüyor ve ses daha çok artıyor. Komple zincir dişli değişen ama sorunu çözemeyen bir çok kişi var bence fabrikasyon olarak zincir dişli tam uyumdu değil milimetrik hata var. bulabilirseniz ve para sorununuz yoksa ön arka dişli zincir d.i.d marka set alın takın oda 750tl piyasası.eğer zincir ve ön dişli çok eskimemişse en basit yöntem dişliyi ters çevirip takmak ve zinciri temizleyip yağlamak...
.............................
GİDONDAKİ TİTREŞİM
Yukarda yazdıklarımı yaptıgınız taktirde gidonda titreşim azalıyor fakat iyice azalrmak istiyorsanız gidon içindeki contaları kontrol edin eğer yıpranmışsa değişin benimkiler iyiydi değişmedim sadece kauçuk conta bulamadıgım için kunduradan kauçuk aldım onu conta yapım taktım ve titreşim ciddi manada alıştı siz conta kendiniz yapmayın iyi yapamazsanız kenarlardan yırtırırsa gidonun gevşeme ihtimali var bende şu an böyle kullanıyorum bi sorun gevşeme yok ama kauçuk çonta alcam sanayileri gezcem musait zamanımda en iyi sağlam yöntem odur.
Arkadaşlar ben istanbul anadolu yakasındayım yardıma ihtiyacınız olursa özelden mesaj atın telinizi yazın elimden geldigince yardımcı olmaya çalışırım...
eline sağlık bende titreşimden şikayetçiyim onun dışında hiç sıkıntım yok çok şükür bu bilya dediğin motorun neresinde oluyor biraz açıklayabilir misin _?
beni en rahatsız eden ayaklıklardaki titreşim :(
ayrıca fotoğrafta koyabilirsen süper oldur
-
13 Nisan 2018, 02:16
#3284
bilya rulman jantın ortasında iç kısmındadır googleye rulman yaz çıkar resimleri.
-
13 Nisan 2018, 11:42
#3285
Gitti iki gözümün çiceği. 30.000 km anılar ve maceralar. Arkadaşlar dostlar tecrübüler verdin bana. Teşekkürler
-
19 Nisan 2018, 10:06
#3286
Arkadaşlar merhaba,
benim motorun ön dişliyi 1 diş büyütmek istiyorum, usta büyütürsek titreşim azalır dedi. sizce faydası olurmu ?
ayrıca motoruna güncelleme yaptırıp (kesiciye 10.500 de giren) sorunsuz kullanan var mı ? bir dönem baya heveslenmiştim ama merkezden motorunda
sıkıntı yoksa güncelleme yapmayalım sıkıntı çıkabilir dediler ve vazgeçtim. :(
-
19 Nisan 2018, 12:16
#3287
mersinLee33 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,
benim motorun ön dişliyi 1 diş büyütmek istiyorum, usta büyütürsek titreşim azalır dedi. sizce faydası olurmu ?
ayrıca motoruna güncelleme yaptırıp (kesiciye 10.500 de giren) sorunsuz kullanan var mı ? bir dönem baya heveslenmiştim ama merkezden motorunda
sıkıntı yoksa güncelleme yapmayalım sıkıntı çıkabilir dediler ve vazgeçtim. :(
Yaptırın coğu kişi kullanıyor. 10500'e kadar çıkmak için değil alt devirlerde tork biraz daha artıyor.
-
19 Nisan 2018, 13:35
#3288
YasinC adlı üyeden alıntı
Yaptırın coğu kişi kullanıyor. 10500'e kadar çıkmak için değil alt devirlerde tork biraz daha artıyor.
Yeni seri bir beyin takılı ise güncellemeyi kabul etmiyor. Ve yanıyor. Güncelleme ilk seride ki yazılım sorunlu motorları düzeltmek içindi aslında.
-
20 Nisan 2018, 17:00
#3289
oialdemir adlı üyeden alıntı
Yeni seri bir beyin takılı ise güncellemeyi kabul etmiyor. Ve yanıyor. Güncelleme ilk seride ki yazılım sorunlu motorları düzeltmek içindi aslında.
merkez de aynı şeyi söylüyor bir sorun olmadığı sürece yazılım yüklemeye yanaşmıyorlar. İşin garibi yazılım ile düşük devirde tork artışından bahsediliyor. eğer beynin yanma riskini kendileri üstlenirse denemeye değer gibi.
-
25 Nisan 2018, 22:34
#3290
Benelli MC Logosunu alıp yapıştıralım arkdaşlar https://urun.n11.com/arma-sticker/be...ker-P252378245
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------
Benelli MC Logosunu yapıştırın kulübe kayıt olun arkadaşlar..
Arma Linki
Grup Linki
-
29 Nisan 2018, 20:52
#3291
Web sitesini rks'nin altına almışlar...
Marka yönetimini kim yapıyorsa artık ! ...
Te Allahım ...
-
29 Nisan 2018, 22:37
#3292
Benim motor ilk aldığımda max 9500 devir çeviriyordu. Sonra güncelleme yapıldı, 10500 çevirmeye başladı. Stop etme, şarj tutmama gibi sıkıntılar esnasında yeni gelen güncelleme yüklendi (sorun statör ve akım bilmemne diyotunda imiş, değişti düzeldi). Şimdi 9500 çeviriyor. Servis yanaşmıyor güncelleme yapmaya. Fabrika yapmayın, böylesi güvenli diyormuş. Uyuz oluyorum, sürekli kesiciye giriyorum.
Aslını astarını bilen var mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------
Bu arada, stop etme sargı (statör) kaynaklı ise ve sargı değiştiği halde düzelmemiş ise sebebi; diyot olabilir. Sargıdan gelen elektriği dengeleyip aküye yollayan bir zener diyot varmış. Adını hatırlamadığım için uzun yazdım. Sargı yanınca bu diyot bozulabiliyormuş. Benim başıma geldi. Motorumda stop sorunu oluşmadı ancak, böyle bir isteksiz gidiş, aküyü şarj edememe (3 aylık akü) sorunlarım vardı. Vento motor Ankara sorunu tespit edip garantiden parçayı sipariş etti. Değişim sonrası şarj ve isteksizlik sorunu bitti.
-
29 Nisan 2018, 23:07
#3293
huduni adlı üyeden alıntı
.......
[/COLOR]Bu arada, stop etme sargı (statör) kaynaklı ise ve sargı değiştiği halde düzelmemiş ise sebebi; diyot olabilir. Sargıdan gelen elektriği dengeleyip aküye yollayan bir zener diyot varmış. Adını hatırlamadığım için uzun yazdım. Sargı yanınca bu diyot bozulabiliyormuş. ............
Akü şarj regülatörü mü? Konjektör de derler.
-
14 Mayıs 2018, 10:19
#3294
-
17 Mayıs 2018, 14:18
#3295
Arkadaslar merhabalar tecrubeli kullanici olarak daha once inazuma f modeline binen biri olarak 10 gün önce tnt25 almis ve 10 günde 1300km yol yapmiş bulunuyorum..
Motosikletin radyatör suyunun kontrolü yapabildigimiz bir yer var mi ben baktim ama goremedim gözden kaçmış olabilir bu sicak havalar baslamis iken onu ihmal etmek istemiyorum bilen varsa yardimci olur ise sevinirim
-
17 Mayıs 2018, 15:01
#3296
Motora önden baktığında solda amortisörün hemen arkasında kalan metal kapak var. Radyatör kapağı, ben oradan bakıyorum. Motor soğukken tabi
-
23 Mayıs 2018, 14:55
#3297
Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 1 senedir TNT25 kullanmaktayım 13000km falan oldu motosiklet son 1 aydır bazı günler otobanda giderken birden bire stop etmeye başladı. Tekrar çalıştırdığımda düşük devirlerde yine stop etmeye başladı. 2 gündür de sabahları zor çalışıyor. Neden kaynaklanır sizce?
-
23 Mayıs 2018, 15:25
#3298
Elektrik sorunu olabilir. Değişmediyse sargı kontrolü yaptırın, sonra akü.
-
23 Mayıs 2018, 16:07
#3299
yanılmıyorsam sorunu ilk önce sargı ve oksijen sensörde aramak lazım
-
24 Mayıs 2018, 14:54
#3300
YunusDiler adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 1 senedir TNT25 kullanmaktayım 13000km falan oldu motosiklet son 1 aydır bazı günler otobanda giderken birden bire stop etmeye başladı. Tekrar çalıştırdığımda düşük devirlerde yine stop etmeye başladı. 2 gündür de sabahları zor çalışıyor. Neden kaynaklanır sizce?
Geçen hafta benzer bir sorunu bende yaşadım 4000-5000 devirde kesiciye girermiş gibi motor stop etti bir süre bekledikten sonra çalıştı servise bıraktım sorunun ateşlemeden olduğu söylendi stop etme sorunu ortadan kalktı. Servisten alalı iki gün oldu şimdilik sorun yok.. Alalı 2700 Km yol yaptım bunun dışında sorun yaşamadım keyifle kullanıyorum. Herkese güvenli sürüşler dilerim..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)