Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Nisan 2018, 17:13
#3261
ScooterMan34 adlı üyeden alıntı
Biraz bekleyeyim , emin olayım dedim ama sonuc kısaca olumsuz yine galiba. benden önceki sahibinde yatmış, motor a görevi icabı binememis.bin km bakımından geceli 2 sene olmus , km de 3 bin olmuş tu mehmet usta bakimini yapalim dedi.tmm dedim yapalim. Sargı zaten değişmiş yeni tip dedi.
Sonra bir kaç sensör değiştirdi.buji , yağ filtreler değişti tmm ins oldu dedi.
İlk veriler şöyle
İlk çalışma da yine gaz istiyor yada çok uzun marş, mecburen gaz vererek calistirdim. Şirin evlerden Pendik e geldim. Gidiş hakketen değişti ama esas sorun yine stop etti giderken vites değişiminde, evin önüne geldim. Boşta bekledim 5 dk. Çalıştırdığım da gaz vererek çalıştı yine , 1 dk sonra stop etti. Bir daha çalıştırdığim biraz çalıştı yine stop etti. Orada bir kaç arkadaşa denk geldim oluyor ara sıra bize de dediler. Ben mi büyütüyorum çok gözümde, Ama giderken stop etmesi kabul edilebilir bişi değil.Cana mal olur . Havalar düzeldi. Bir kaç gün yoğun surecem motoru. Baktım yine ayni sorunlar devam ediyor, satacam mecburen. bu yaz da honda spacy e devam edeceğim artik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------
Yazmayı unuttum ilave edeyim. Sağ olsun Mehmet usta kendi cep nosunu verdi, olursa bir sıkıntı buradan ara dedi.kendisinin samimiyetini ve özverisini tebrik ediyorum.biraz konuştuk.ustam dedim bu iş sadece seninle olmaz hele ki İstanbul'da hiç olmaz.Anadolu yakasında anlayan servis yok.Gecenlerde Van daki servisten motor geldi dedi.yaptik gonderdik. Adamlarda galiba 4 tane marka var. Ama benelli den iyi anlayan usta Tüm türkiye de iki elin parmağindan az var.Teşbihte hata olmaz.Honda da sadece Honda var, bir sürü de model var ama servis çok, servisteki usta sayısı çok, gözünün önünde motor yapıyorlar. Mehmet ustada da sağolsun servisin icindesin ....
Sonuç olarak yeterli sayida, donanim da ve uzman servis ağı olmadıkça markanın geleceği ve motorun piyasası olmuyor ve benellide de olmayacak zannimca.
Honda otomobil ve daha bir çok sektörde olmasından dolayı çok güçlü. Otomobile bakan her yer aynı zamanda motosiklete de bakıyor. Diğer markalarda da bunu pek göremezsin. Biraz zaman meselesi bajaj'da da aynı durum vardı. Ankara için konuşayım. Motomekanik geçtiğimiz sene açıldı ondan öncesi felaket idi.
Reklamlar
-
04 Nisan 2018, 17:44
#3262
Değerli arkadaşlar merhaba, aranıza yeni katıldım, motordan genel olarak memnunum,ama bir sorun yaşıyorumki, o tüm memnuyetimi kırdı, düzeltilemez bir sorun ise, motordan kurtulurum net, soruna gelirsek, sabit hızda giderken motorda tekleme oluyor,ileri geri yapıyor, sanki benzin bitiyorda onun gibi, motorum üç binde 2. el aldım, 2. seri denen model yani göstergede fı işareti yerine motor işaerti olan model, bu konu hakkında bilgisi olan varsa, yoruma bekliyorum, teşekürler tekeriniz düz bassın.
-
04 Nisan 2018, 19:05
#3263
Vale motor Mehmet usta ya bir git kardeşim. Seninki tekleme, benimki stop ediyor. Hallederse zaten Mehmet usta halleder. Bu motorda çok sayıda sensör var.
Bir arizanin, birden fazla nedeni varmis, aynı hatayı veren. En kolay dan en zora doğru çözüm aramaya baslicayaz, bu motor a binecez diyorsak.
-
04 Nisan 2018, 21:50
#3264
gelebek adlı üyeden alıntı
Değerli arkadaşlar merhaba, aranıza yeni katıldım, motordan genel olarak memnunum,ama bir sorun yaşıyorumki, o tüm memnuyetimi kırdı, düzeltilemez bir sorun ise, motordan kurtulurum net, soruna gelirsek, sabit hızda giderken motorda tekleme oluyor,ileri geri yapıyor, sanki benzin bitiyorda onun gibi, motorum üç binde 2. el aldım, 2. seri denen model yani göstergede fı işareti yerine motor işaerti olan model, bu konu hakkında bilgisi olan varsa, yoruma bekliyorum, teşekürler tekeriniz düz bassın.
Fb ta biri yazmış, aynı sorunu varmış. Akünün + kablosu şaseye degiyormus. Onu duzeltince motor düzeldi. Sağ yan kapağı sök kırmızı kabloya bak, şaseye degiyor mu
-
05 Nisan 2018, 14:19
#3265
ScooterMan34 adlı üyeden alıntı
Biraz bekleyeyim , emin olayım dedim ama sonuc kısaca olumsuz yine galiba. benden önceki sahibinde yatmış, motor a görevi icabı binememis.bin km bakımından geceli 2 sene olmus , km de 3 bin olmuş tu mehmet usta bakimini yapalim dedi.tmm dedim yapalim. Sargı zaten değişmiş yeni tip dedi.
Sonra bir kaç sensör değiştirdi.buji , yağ filtreler değişti tmm ins oldu dedi.
İlk veriler şöyle
İlk çalışma da yine gaz istiyor yada çok uzun marş, mecburen gaz vererek calistirdim. Şirin evlerden Pendik e geldim. Gidiş hakketen değişti ama esas sorun yine stop etti giderken vites değişiminde, evin önüne geldim. Boşta bekledim 5 dk. Çalıştırdığım da gaz vererek çalıştı yine , 1 dk sonra stop etti. Bir daha çalıştırdığim biraz çalıştı yine stop etti. Orada bir kaç arkadaşa denk geldim oluyor ara sıra bize de dediler. Ben mi büyütüyorum çok gözümde, Ama giderken stop etmesi kabul edilebilir bişi değil.Cana mal olur . Havalar düzeldi. Bir kaç gün yoğun surecem motoru. Baktım yine ayni sorunlar devam ediyor, satacam mecburen. bu yaz da honda spacy e devam edeceğim artik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------
Yazmayı unuttum ilave edeyim. Sağ olsun Mehmet usta kendi cep nosunu verdi, olursa bir sıkıntı buradan ara dedi.kendisinin samimiyetini ve özverisini tebrik ediyorum.biraz konuştuk.ustam dedim bu iş sadece seninle olmaz hele ki İstanbul'da hiç olmaz.Anadolu yakasında anlayan servis yok.Gecenlerde Van daki servisten motor geldi dedi.yaptik gonderdik. Adamlarda galiba 4 tane marka var. Ama benelli den iyi anlayan usta Tüm türkiye de iki elin parmağindan az var.Teşbihte hata olmaz.Honda da sadece Honda var, bir sürü de model var ama servis çok, servisteki usta sayısı çok, gözünün önünde motor yapıyorlar. Mehmet ustada da sağolsun servisin icindesin ....
Sonuç olarak yeterli sayida, donanim da ve uzman servis ağı olmadıkça markanın geleceği ve motorun piyasası olmuyor ve benellide de olmayacak zannimca.
Bendekide ilk çalışma da gaz istiyor. 1000 Km oldu durum aynı. Bu ara debriyajı sıktığımda stop etmiyor bakalım ne zamana kadar, vites geçişlerinde gaz vererek yapmaya başladım belki ondandır deniyorum. Servis yetkin olmayınca deneme bulma yöntemi maalesef bunun dışında sorun yok.
Herkese güvenli sürüşler..
-
05 Nisan 2018, 16:50
#3266
yeni aldığım motoru bügün iyice bir test ettim, (15 yıldır yaz kış motor kullanıcısıyım bir çok motor geçti elimden) motorda sabit gaza alarak giderken, gaz kesme gibi ileri geri atma gibi bir sıkıntısı oluğunu iyice emin oldum, ve ilk kez bukadar fan açan bir motora denk geldim, fan neden açar hararet yaparsa açar, bende buna dayanarak motoru ısısını kontrol ettim elimle alev olmuş, altımda 250 cc değilde 1000 cc makine varmış gibi ısı geliyordu bacaklarıma zaten, göstergesindede ısı değeri var ona baktığımda 3 nokta olmuştu, ve bunlara sadece motara binip 20 dakika içinde yaşadım, herkesin övdüğü Vale moto Mehmet beye whatsaptan yazdım bakalım bu süreçten sonra ne olucak, motoru bu şekilde kullanmakta büyük riks kısa zamanda motor conta yakar çünki.
-
05 Nisan 2018, 19:20
#3267
gelebek adlı üyeden alıntı
yeni aldığım motoru bügün iyice bir test ettim, (15 yıldır yaz kış motor kullanıcısıyım bir çok motor geçti elimden) motorda sabit gaza alarak giderken, gaz kesme gibi ileri geri atma gibi bir sıkıntısı oluğunu iyice emin oldum, ve ilk kez bukadar fan açan bir motora denk geldim, fan neden açar hararet yaparsa açar, bende buna dayanarak motoru ısısını kontrol ettim elimle alev olmuş, altımda 250 cc değilde 1000 cc makine varmış gibi ısı geliyordu bacaklarıma zaten, göstergesindede ısı değeri var ona baktığımda 3 nokta olmuştu, ve bunlara sadece motara binip 20 dakika içinde yaşadım, herkesin övdüğü Vale moto Mehmet beye whatsaptan yazdım bakalım bu süreçten sonra ne olucak, motoru bu şekilde kullanmakta büyük riks kısa zamanda motor conta yakar çünki.
fanın sık açması problem değil, motorun karakteri öyle, hepimizinki sık fan açıyor ama hararet olmuyor.
sabit gazda ileri geri için üstte yazdım.
Akünü kontrol ettin mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------
[/COLOR]
ScooterMan34 adlı üyeden alıntı
Biraz bekleyeyim , emin olayım dedim ama sonuc kısaca olumsuz yine galiba. benden önceki sahibinde yatmış, motor a görevi icabı binememis.bin km bakımından geceli 2 sene olmus , km de 3 bin olmuş tu mehmet usta bakimini yapalim dedi.tmm dedim yapalim. Sargı zaten değişmiş yeni tip dedi.
Sonra bir kaç sensör değiştirdi.buji , yağ filtreler değişti tmm ins oldu dedi.
İlk veriler şöyle
İlk çalışma da yine gaz istiyor yada çok uzun marş, mecburen gaz vererek calistirdim. Şirin evlerden Pendik e geldim. Gidiş hakketen değişti ama esas sorun yine stop etti giderken vites değişiminde, evin önüne geldim. Boşta bekledim 5 dk. Çalıştırdığım da gaz vererek çalıştı yine , 1 dk sonra stop etti. Bir daha çalıştırdığim biraz çalıştı yine stop etti. Orada bir kaç arkadaşa denk geldim oluyor ara sıra bize de dediler. Ben mi büyütüyorum çok gözümde, Ama giderken stop etmesi kabul edilebilir bişi değil.Cana mal olur . Havalar düzeldi. Bir kaç gün yoğun surecem motoru. Baktım yine ayni sorunlar devam ediyor, satacam mecburen. bu yaz da honda spacy e devam edeceğim artik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------
Yazmayı unuttum ilave edeyim. Sağ olsun Mehmet usta kendi cep nosunu verdi, olursa bir sıkıntı buradan ara dedi.kendisinin samimiyetini ve özverisini tebrik ediyorum.biraz konuştuk.ustam dedim bu iş sadece seninle olmaz hele ki İstanbul'da hiç olmaz.Anadolu yakasında anlayan servis yok.Gecenlerde Van daki servisten motor geldi dedi.yaptik gonderdik. Adamlarda galiba 4 tane marka var. Ama benelli den iyi anlayan usta Tüm türkiye de iki elin parmağindan az var.Teşbihte hata olmaz.Honda da sadece Honda var, bir sürü de model var ama servis çok, servisteki usta sayısı çok, gözünün önünde motor yapıyorlar. Mehmet ustada da sağolsun servisin icindesin ....
Sonuç olarak yeterli sayida, donanim da ve uzman servis ağı olmadıkça markanın geleceği ve motorun piyasası olmuyor ve benellide de olmayacak zannimca.
gaz verdiğinde mi stop ediyor yoksa rölantide dururken kendi kendine mi stop ediyor?
-
05 Nisan 2018, 20:31
#3268
-
05 Nisan 2018, 20:52
#3269
gelebek adlı üyeden alıntı
ettim akü sağlam
devir kesiciye 9500de mi giriyor yoksa 10500de mi?
-
05 Nisan 2018, 21:07
#3270
9500 de, bendeki 2.seri. Alıntı face grup; 2. seriye güncelleme gelmemiş , ama yakın zamanda gelicekmiş servislerin demesine göre.
-
05 Nisan 2018, 21:12
#3271
Gaz verince stop ediyor.sabah gaz vererek çalıştirdim yine, 5 dk çalıştı yaklaşık fan açtı viteste attım kalkista gazı da biraz fazla vermeme rağmen 3 kere stop etti. Bugün 150 km gezdim sehir içi, giderken stop etme 1 kere oldu.
-
05 Nisan 2018, 21:56
#3272
ScooterMan34 adlı üyeden alıntı
Gaz verince stop ediyor.sabah gaz vererek çalıştirdim yine, 5 dk çalıştı yaklaşık fan açtı viteste attım kalkista gazı da biraz fazla vermeme rağmen 3 kere stop etti. Bugün 150 km gezdim sehir içi, giderken stop etme 1 kere oldu.
vale moto mehmet ustaya gitdinizmi hiç
-
05 Nisan 2018, 22:13
#3273
Vay arkadaş, buu kadar olur. Allah gecinden versin, şu Mehmet Ustanın başına bir şey gelse ya da bırakıyorum ulen bu işi dese, koca Benelli TR de bitecek,
Yazık. Aslında Japon'lara dizayn/fiyat açısından güzelde alternatif.
Bu motoru getiren nasıl bir firmaymış anlamadım, 10-20 adam eğitemiyorlar, insan Çin'e ya da İtalya'ya gönderir 20 kişi, öğrenin şu işi der.
Çok merak ediyorum, senede ne kadar motor satıyorlar acaba? Maliyetler kurtarmıyor mu?
-
05 Nisan 2018, 23:39
#3274
Motoru alalı 15gün oldu ve birçok ufak sorunu çözdüm şu an motorum istedigim gibi oldu birde tnt 250 gidon apratınıda takınca daha rahat sürüş pozisyonu olcak inş.
7bin bakımı için Mehmet ustaya gittim stop sorunu vardı debraj maneti bende önceki değişmişti orjinali takınca bir kaç ayar yapınca boş vites hariç şu an motor nerdeyse hiç stop etmiyor Mehmet usta çok yogun 7markanın servisine bakıyor ve günde yaklaşık 150kişiyle telde konuşuyor benin gittigim gün kendisi benle ilgilenemedi hatta pek iş yapamadı yardımcısı abdul kardeşim sağolsun ilgilendi sordugum tüm soruları yanıtladı genel anlamda memnum kaldım ön grenaj kırıktı o değişti onu tm oturtamamışlar kablo amortisör demirine değiyodu söktüm kendim yaptım düzeldi koltugu iyi oturtamamışlar onuda yaptım. servisten çıktıktan 200metre sonra bir dükkandan bişey aldım çıktıgımda yağ tamamen boşalmıştı yag kapagı çatlamış Allah korudu yolda gelmedi başımıza. kapak yenisiyle değişti. Bana dedikleri kapak zedelenmiştir bizde sıkınca çatlamıştır sonra başka bişey için başka bi vidayı söktüm onuda aşırı sıkmışlar artık kim sıktı bilmiyorum 3eleman var yardımcı orda. Mehmet ustanın telefonları susmuyor adam bitmiş ilgilenemedik senle dedi helallik istedi...
-
06 Nisan 2018, 00:21
#3275
emremm adlı üyeden alıntı
Vay arkadaş, buu kadar olur. Allah gecinden versin, şu Mehmet Ustanın başına bir şey gelse ya da bırakıyorum ulen bu işi dese, koca Benelli TR de bitecek,
Yazık. Aslında Japon'lara dizayn/fiyat açısından güzelde alternatif.
Bu motoru getiren nasıl bir firmaymış anlamadım, 10-20 adam eğitemiyorlar, insan Çin'e ya da İtalya'ya gönderir 20 kişi, öğrenin şu işi der.
Çok merak ediyorum, senede ne kadar motor satıyorlar acaba? Maliyetler kurtarmıyor mu?
Ankara, İstanbul, İzmir
Bu yerlerde hep bir servis öne çıkıyor maalesef. Ankara'da Ramazan usta iyi, İzmir'de de sanırım Aslan usta var. Kısaca büyük şehirlere birer servis düşmüş. Ufak servisler tutmuyor. Pekte anlamıyorlar açıkçası. Bajaj'ın ilk zamanları yaşanıyor servis olayında
-
06 Nisan 2018, 00:28
#3276
BENELLİ TNT 25 sıkıntıları ve çözünleri..
Ben motor ustası değilim fakat elim teknik işlere yatkın motor ustası arkadaşımda var hergün ordayım nerdeyse benellide işini iyi yapam istanbulde bi mehmet usta var zaten başkada yok oda bize uzak bir kere gidebildim 7bin bakımında ona.
yıllardır motor kullanan ve önceki motoru tnt 25 kullanmış ve şu an tnt 250 kullanan arkadaşıma bugun moturu test ettirdim benim motor gibi olmuş titreşim çok azalmış dedi TNT 250 çift silindir oldugu için titreşimi az olan bir motordur...
TİTREŞİM SORUNU OLASI ÇÖZÜMLER
-depoda titreşim varsa doponun altına şilte serdirin granejların vidalarını kontrol edin kırık vs varmı varsa onarın veya yeni grenaj alın
-selede oturgunuz yerde titreşim varsa seleyi sökün selenin geçtigi sağda solda iki demir çıkıntısı var onları elektirik bantıyla iyice sarın selenin altındaki demire sağlı sollu uzunlamasına siyah eni 2-3 veya 4 milimlik sert izolasyon süngeri yapıştırın.
-bazı arkadaşlar bujiyi değiştiginde titreşimin azaltıgını yazmış eğer 7000km ve üzerindeyse motorunuz buji değiştirin orjinal ngk buji 25tl ngk iridyum bujide 50tl piyasa fiyatları.
-önce çift bilya arkada tek bilya var onları kontrol edin ettirin ses varmı hatta bunlarda bilyalar çok dayanıklı değil 60tl ye fag marka alman malı bilya alın taktırın.
-bu dediklerimi yaptıysanız hala titreşim varsa km çoksa motorda teker tokazlarını değiştirin genelde takozlarda sorun olmuyor.
..............................
STOP SORUNU OLASI ÇÖZÜMLER
-Stop sorununun sebep oldugu nedenler statör (sargı),oksijen sensörü,debriyaj müşürü,düşük devirde vites düşürmek,kötü benzin,
-kabloların soketlerinde bağlantı yerlerinde oksitlenme varsa genelde motor yıkarken veya yağmur nemden oluşabiliyor tüm kablo bağlantı soketlerinin oksit temizleme spreyi,kolanya,alkol veya selülozik tiner ile temizlenmesi lazım.
-debriyaj kolunun ucunda bi kaplo var onu çıkartıp motoru deneyin eğer sorun çözülürse müşürdedir sıkıntı.
-aküyü motor çalışmıyorken ölçün 12v üzeri olması lazım ideali 12.6 sonra motoru çaşıltırın 13v üzeri olması lazım genelde 13.6oluyor bu statörün çalıştıgını gösterir.
-oksijen sensörünü sizin kontrol etme sansınz yok fi ışıgı yanarsa anca sensör hatası verirse o değişecek veya garantisi varsa diğer şeyler yapıldıysa ve stop sorunu çözülmediyse değiştirebilirsiniz.
-vites düşürürken gaz verin devir düşmezse stop etmiyor eğer buna rağmen ediyorsa diğer yöntemleri deneyin.
...............................
ZİNCİR SESİ AZALTMAK OLASI ÇÖZÜMLER
-öncelikle arka tekeri elinizle çevirin ses ön dişliden geliyorsa dişliyi ters takın veya dişliyi hafif taşlattırın takın zincir durumu iyi ise eğer zincir eskimis ise d.i.d marka zincir takın yaklaşık 300tl piyasadaki fiyatı sadece zincir değişip sesi azaltan var ön dişli değişmek sorunu çözmüyor ve ses daha çok artıyor. Komple zincir dişli değişen ama sorunu çözemeyen bir çok kişi var bence fabrikasyon olarak zincir dişli tam uyumdu değil milimetrik hata var. bulabilirseniz ve para sorununuz yoksa ön arka dişli zincir d.i.d marka set alın takın oda 750tl piyasası.eğer zincir ve ön dişli çok eskimemişse en basit yöntem dişliyi ters çevirip takmak ve zinciri temizleyip yağlamak...
.............................
GİDONDAKİ TİTREŞİM
Yukarda yazdıklarımı yaptıgınız taktirde gidonda titreşim azalıyor fakat iyice azalrmak istiyorsanız gidon içindeki contaları kontrol edin eğer yıpranmışsa değişin benimkiler iyiydi değişmedim sadece kauçuk conta bulamadıgım için kunduradan kauçuk aldım onu conta yapım taktım ve titreşim ciddi manada alıştı siz conta kendiniz yapmayın iyi yapamazsanız kenarlardan yırtırırsa gidonun gevşeme ihtimali var bende şu an böyle kullanıyorum bi sorun gevşeme yok ama kauçuk çonta alcam sanayileri gezcem musait zamanımda en iyi sağlam yöntem odur.
Arkadaşlar ben istanbul anadolu yakasındayım yardıma ihtiyacınız olursa özelden mesaj atın telinizi yazın elimden geldigince yardımcı olmaya çalışırım...
-
06 Nisan 2018, 00:38
#3277
motorfix adlı üyeden alıntı
BENELLİ TNT 25 sıkıntıları ve çözünleri..
Ben motor ustası değilim fakat elim teknik işlere yatkın motor ustası arkadaşımda var hergün ordayım nerdeyse benellide işini iyi yapam istanbulde bi mehmet usta var zaten başkada yok oda bize uzak bir kere gidebildim 7bin bakımında ona.
yıllardır motor kullanan ve önceki motoru tnt 25 kullanmış ve şu an tnt 250 kullanan arkadaşıma bugun moturu test ettirdim benim motor gibi olmuş titreşim çok azalmış dedi TNT 250 çift silindir oldugu için titreşimi az olan bir motordur...
TİTREŞİM SORUNU OLASI ÇÖZÜMLER
-depoda titreşim varsa doponun altına şilte serdirin granejların vidalarını kontrol edin kırık vs varmı varsa onarın veya yeni grenaj alın
-selede oturgunuz yerde titreşim varsa seleyi sökün selenin geçtigi sağda solda iki demir çıkıntısı var onları elektirik bantıyla iyice sarın selenin altındaki demire sağlı sollu uzunlamasına siyah eni 2-3 veya 4 milimlik sert izolasyon süngeri yapıştırın.
-bazı arkadaşlar bujiyi değiştiginde titreşimin azaltıgını yazmış eğer 7000km ve üzerindeyse motorunuz buji değiştirin orjinal ngk buji 25tl ngk iridyum bujide 50tl piyasa fiyatları.
-önce çift bilya arkada tek bilya var onları kontrol edin ettirin ses varmı hatta bunlarda bilyalar çok dayanıklı değil 60tl ye fag marka alman malı bilya alın taktırın.
-bu dediklerimi yaptıysanız hala titreşim varsa km çoksa motorda teker tokazlarını değiştirin genelde takozlarda sorun olmuyor.
..............................
STOP SORUNU OLASI ÇÖZÜMLER
-Stop sorununun sebep oldugu nedenler statör (sargı),oksijen sensörü,debriyaj müşürü,düşük devirde vites düşürmek,kötü benzin,
-kabloların soketlerinde bağlantı yerlerinde oksitlenme varsa genelde motor yıkarken veya yağmur nemden oluşabiliyor tüm kablo bağlantı soketlerinin oksit temizleme spreyi,kolanya,alkol veya selülozik tiner ile temizlenmesi lazım.
-debriyaj kolunun ucunda bi kaplo var onu çıkartıp motoru deneyin eğer sorun çözülürse müşürdedir sıkıntı.
-aküyü motor çalışmıyorken ölçün 12v üzeri olması lazım ideali 12.6 sonra motoru çaşıltırın 13v üzeri olması lazım genelde 13.6oluyor bu statörün çalıştıgını gösterir.
-oksijen sensörünü sizin kontrol etme sansınz yok fi ışıgı yanarsa anca sensör hatası verirse o değişecek veya garantisi varsa diğer şeyler yapıldıysa ve stop sorunu çözülmediyse değiştirebilirsiniz.
-vites düşürürken gaz verin devir düşmezse stop etmiyor eğer buna rağmen ediyorsa diğer yöntemleri deneyin.
...............................
ZİNCİR SESİ AZALTMAK OLASI ÇÖZÜMLER
-öncelikle arka tekeri elinizle çevirin ses ön dişliden geliyorsa dişliyi ters takın veya dişliyi hafif taşlattırın takın zincir durumu iyi ise eğer zincir eskimis ise d.i.d marka zincir takın yaklaşık 300tl piyasadaki fiyatı sadece zincir değişip sesi azaltan var ön dişli değişmek sorunu çözmüyor ve ses daha çok artıyor. Komple zincir dişli değişen ama sorunu çözemeyen bir çok kişi var bence fabrikasyon olarak zincir dişli tam uyumdu değil milimetrik hata var. bulabilirseniz ve para sorununuz yoksa ön arka dişli zincir d.i.d marka set alın takın oda 750tl piyasası.eğer zincir ve ön dişli çok eskimemişse en basit yöntem dişliyi ters çevirip takmak ve zinciri temizleyip yağlamak...
.............................
GİDONDAKİ TİTREŞİM
Yukarda yazdıklarımı yaptıgınız taktirde gidonda titreşim azalıyor fakat iyice azalrmak istiyorsanız gidon içindeki contaları kontrol edin eğer yıpranmışsa değişin benimkiler iyiydi değişmedim sadece kauçuk conta bulamadıgım için kunduradan kauçuk aldım onu conta yapım taktım ve titreşim ciddi manada alıştı siz conta kendiniz yapmayın iyi yapamazsanız kenarlardan yırtırırsa gidonun gevşeme ihtimali var bende şu an böyle kullanıyorum bi sorun gevşeme yok ama kauçuk çonta alcam sanayileri gezcem musait zamanımda en iyi sağlam yöntem odur.
Arkadaşlar ben istanbul anadolu yakasındayım yardıma ihtiyacınız olursa özelden mesaj atın telinizi yazın elimden geldigince yardımcı olmaya çalışırım...
Hay Allah razı olsun senden kardeşim sayfalarca yazışmanın içinden tek tek aramak zorunda bırakmadın bizi 👍🏼
-
06 Nisan 2018, 06:15
#3278
Gittim Mehmet ustaya.bir kaç mesaj önce yazdım uzun uzun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:10 ----------
Motorfix kardeşim, özlü paylaşım in için teşekkürler.bende Pendik ye oturuyorum.benim en önemli şikayetim stop etme, gerisi biraz konfor konulari.dediklerini yapacam inş.seninle de tanışmak isterim
-
07 Nisan 2018, 18:29
#3279
Merhaba. Motora spor tarz çok uzun olmayan cam-rüzgar siperliği takan var mı? İnternette gördüğüm uzun siperlik takılan motorlar pek hoşuma gitmiyor Biraz daha kısa olanlar var çeşitli motorlar için ama Tnt 25 için önerebileceğiniz var mı?
-
09 Nisan 2018, 08:53
#3280
Mardin İl Temsilcisi
Benelli TNT25 ve TNT250 siteden kaldırılmış? Yerine BN251 diye bir motor eklenmiş o da henüz TRT gelmedi diye biliyorum. Fuarda gören olduysa bilgi yazabilirse güzel olur ama anlamadığım neden diğer motorları kaldırdılar?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)